Ga naar inhoud

Nieuwste Manga Aanwinst


Olsimar

Recommended Posts

17 uren geleden, linthout zei:

De originele drie boekjes???? De roman? Strip in drie delen?

Dat zijn de drie delen die Vertical zo rond 2012 heeft uitgegeven. Een adaptatie van de roman door Usamaru Furuya. Is best de moeite waard, maar ik prefereer Ito's versie. Als je je die Furuya's wilt toe eigenen moet je inmiddels diep in de buidel tasten...

 

 

51DeujbzvzL._SX352_BO1,204,203,200_.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Junji Itos bewerking van 'No Longer Human' gelezen.  Heftig....  Blijkbaar de 4de manga-versie (in 10 jaar) van Osamu Dazais roman.  Wist ik allemaal niet...  Vond het zeer goed maar ook enorm deprimerend.   Achteraf nog wat bijgelezen over Osamu Dazai en 'No Longer Human'.  Zeer fascinerend.    Ik weet niet of dit beter of slechter is dan de vorige 3 manga-bewerkingen.  Ik weet wel dat Junji Ito hier de roman en het leven van de auteur samen brengt, iets wat duidelijk is vanaf de eerste pagina's (hoewel ik dat tijdens het lezen ervan niet besefte).

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

In Blitz Waregem uitverkoop van alle Nederlandstalige manga aan 0,50 cent per strip. Daar heb ik vorige week ook alle 'Nausicaä'-albums in het Nederlands, op deel 2, kunnen op de kop tikken. Het ontbrekende deel inmiddels ook online gekocht. Dus ook die reeks ligt klaar als ik alle delen heb. Ik zal me niet meteen vervelen.

315480.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
18 hours ago, Timhardt said:

Promised neverland blijft goed? Ik twijfel al een tijd, wacht ook ergens op omnibussen. Ik koop al jaren teveel dubbel. Graag eens direct in een goede uitgave.

Ik weet niet waar je nu bent, maar ik heb gelezen tot deel 11 denk ik. Tot nu toe blijft het zeer goed. Het is vooral entertainment op een hoog niveau dat vlot wegleest.

Link naar reactie
Op 18/3/2020 om 19:24, Timhardt zei:

Zeer zeer goede reeks

Alle 13 albums uitgelezen... 'dankzij' coronadreiging meer tijd dan normaal. En wat heb ik ervan genoten ! Pfffff… Emotionele rit, geshockeerd en zwaar geëmotioneerd bij momenten. Zalig ! Echt verschoten van de medische zorgen en wantoestanden in Japan. Een verhaal dat je wakker schudt. Man, man, man... Vooral het verblijf van dokter Saito op de neonatologie en oncologie zijn ontzettend sterke verhalen. Al vond ik zijn afsluitende 'stage' op de psychiatrische afdeling ook heel goed verteld. Dit is voor mij dé ontdekking van 2020. Hoe heb ik dit al die jaren kunnen missen??? Tot voor kort kocht ik enkel het (naar het Nederlands vertaalde) werk van Jiro Taniguchi en liet ik alle andere manga opzij. Eerder dit jaar ook MW en Ode aan Kirihito in het Nederlands gekocht en héél graag gelezen. Heb ook gezien dat uitgeverij L nog een reeks van Tezuka vertaald heeft: Ayako. Is dat ook de moeite waard ?

Ayako-cover-deel-1.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
On 1/23/2020 at 9:33 AM, linthout said:

afbeelding.png.cee96bf1e90646905581c655e0fd9b75.pngSchitterend!!!! Dit is geen horror! Wel een afscheidsbrief .

 

  •   Reveal hidden contents

     

 

 

Ook achter de kiezen momenteel. Zeer onconventionele Ito (hij wou eens iets anders dan pure horror vermoedelijk).

Kwaliteit qua werk, maar persoonlijk heb ik liever zijn echte horror.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 1 month later...

Heb nog maar het eerste deel gelezen. Met veel plezier. 
Het gaat over de bemanning van een drakenboot, ze jagen op draken in de wolken. Speelt zich af in een wereld die pre-WWI lijkt, maar het is gelukkig geen steam punk (of toch niet echt). 

Het zijn slices of life: de jacht, het verwerken van de draken, verkopen in de dorpen, piraten, ontluikende liefde,... en koken. Het is zelfs gedeeltelijk een drakenkookboek ;) kreeg er honger van. Ik vind het mooi getekend. 

https://kodanshacomics.com/series/drifting-dragons/

 

Link naar reactie
On 5/28/2020 at 4:47 PM, spock said:

Zie ook mijn vorige post. 

Drifting Dragons wordt steeds beter. Ik durf dit aan te raden. 

Deel vijf net gepreordered uit de nieuwe previews via WEC site. 

 

05e4131942d9e9b427c075ffefb2e24c242ae6d2r1-903-1348v2_hq.thumb.jpg.be8831e3be83b799a6147ddd33ff5474.jpg

Heb de Anime reeks op Netflix gezien maar was niet helemaal overtuigd. Ik had steeds medelijden met die draken.

 

Deel 1 & 2 voor de prijs van 1. Deze populaire reeks toch eens een poging geven.

 

Screenshot_20200608-112007_Messenger.jpg

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 7 months later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ik ben gedurende mijn lagere school opgegroeid met de manga die de toen Nederlandstalige Kana afdeling uitgaf. Dus redelijk wat van de typische shonen. Misschien niet ieders meug. Maar mijn smaak tusse strips en manga zijn totaal verschillend. Manga lees ik graag als puur entertainment dus hou wel van de klassieke shonen manga (met enkele uitzonderingen).

 

Sinds 2020 heb ik me dan ook wat aangeschaft:

Naruto 28-72 (1-30 had ik al in het NL)

Bleach 12-74 (1-11 reeds in NL)

Monster 1-18 (hier op het forum gekocht :D )

Death Note 1-12

Full Metal Alchemist 1-27 + bonus boekje (hier op het forum gekocht) :D

One piece 1-70 en een pre-order op de box set met 71-90 die in januari uitkomt.

Inuyasha 10-56 (eerste 9 had ik in NL)

Dragon Ball 1-42 (waarvan de laatste deze week is toegekomen :D ) 

 

Dus zoals je ziet: voornamelijk zaken die in de nillies in NL werden uitgegeven.

 

Waarschijnlijk voor 2022:

Naruto Gaiden (1 album, overgang tussen naruto en boruto), momenteel besteld bij Het Besloten Land :D

Boruto

Dragon Ball Super

Rurouni kenshin afmaken met de 3in1 albums (nog deel 8-28 nodig)

Shaman King afwerken met de 3 in 1 albums (nog deel 27-32 nodig, dus wachten tot vanaf omnibus 9 die in juni uitkomt)

Link naar reactie

Mijn zoontje toonde onlangs interesse in samurai en Japanse Oni. Dus heb ik eindelijk de laatste delen van Vagabond Musashi gekocht. Toen ik deze reeks begon te verwaarlozen had ik alle delen die op dat ogenblik beschikbaar waren. Doel is nu om tijdens de kerstvakantie heel de reeks te binge lezen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...