Ga naar inhoud

Stripdagen 2019 - Dutch Comic Con


dutch lines

Recommended Posts

Het was erg druk in met name de dealer hal (7), maar ook bij de helaas veel te kleine stripafdeling was het tot aan het begin van de zondagmiddag lekker druk. 

Echter niet iedere standhouder had de juiste prijzen en/of strips voor het publiek van de DCC, waardoor niet iedereen tevreden was met zijn of haar omzet.

Link naar reactie

Inderdaad druk op de DCC/stripdagen........

 

Stripgedeelte zat in een vrij grote hal bij binnenkomst, samen met wat stands m.b.t. films.

De eerste twee grote stands waren prima, mooie grote boekenzaken met ook wat andere handel.

De comic artists zaten direct rechts en daar was het toch vooral heel stil. Er is hier heel weinig animo voor pure comic artists. Ze zitten daar ook een beetje troosteloos, geef ze een mooi blok in het midden van comic deel met wat gezelligheid en aankleding.

De EPPO stand (en L) altijd groot en voldoende tekenaars.

Voor de rest vrij weinig stripstands, al waren er een aantal grote stands met nieuwe strips en ook een aantal prima stands met tweedehands. Dus alles was te koop.

Helaas ligt deze hal niet echt lekker in de loop (dus veel stiller) en was het niet bepaald gezellig 'door de grootte.

DDB (in dealerhal) en Silvester hadden ruime stands.

De stand van het stripschap is vooral vergane glorie, waarom staat deze niet als eerste bij binnenkomst ter promotie van de strip met wat leuke items met enige cross-over, maar daarover al genoeg geklaagd....😃.

 

Naast de comic hall de entertainment hal met veel gaming (heb ik weinig mee) en de acteurs. En daarnaast de dealer hal, waar het heel druk was en best gezellig. DDB staat ook hier, wat slim is. Veel volk hier.

 

Kortom, leuk dagje als ook enige affiniteit met Comic Con hebt, anders denk ik niet meer echt de moeite waard.

Als de combinatie nog een keer herhaald wordt, dan moet het stripschap echt proberen aan te haken.

 

Toch nog hier en daar wat tekeningen verkregen van Pikula (Donald Duck), Kordey, Acuna en Chaykin. Ook wat tweedehands strips gekocht.

 

54525751_404399813626495_3692534670299234304_n.thumb.jpg.2efdfceb4fbc72c0ec5e97c6665cd1fa.jpg

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Lecram zei:

Helaas ligt deze hal niet echt lekker in de loop (dus veel stiller) en was het niet bepaald gezellig 'door de grootte.

DDB (in dealerhal) en Silvester hadden ruime stands.

De hallen aan de rechterkant van de ingang hebben veel minder afscheiding. 

Daardoor wordt iederereen automatisch naar recht de dealerhal ingezogen. 

De doorgangen aan de linkerkant zijn veel smaller. Daardoor vallen die veel minder op en zullen mensen er minder snel naar toe gaan. 

 

Zou me niets verbazen als sommige mensen de striphal in z'n geheel gemist hebben. 

Mij kostte het 's morgens ook enige moeite om hem te vinden. 

 

Overigens was er een prachtige stand van house of wax in het entertainment gedeelte. 

Duidelijk veel geld en moeite ingestoken.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

https://stripjournaal.com/2019/04/14/knuppelen-op-de-stripdagen/?fbclid=IwAR2ucSYjWB_9iJ4l3hwLmxcJ4vDRIELlzMO38CQsjrOXwez4vhEKfgmOwDg 

 

 

lang verhaal kort budget dcc voor de stripdagen €15.000 maar daar trekken ze de bezoekers die via stripschap gratis naar binnen komen weer van af ca 600 stuks blijft er ca €3.000 over om de rest te organiseren qa podium tekenaars expositie enz 

Link naar reactie
2 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

https://stripjournaal.com/2019/04/14/knuppelen-op-de-stripdagen/?fbclid=IwAR2ucSYjWB_9iJ4l3hwLmxcJ4vDRIELlzMO38CQsjrOXwez4vhEKfgmOwDg 

 

 

lang verhaal kort budget dcc voor de stripdagen €15.000 maar daar trekken ze de bezoekers die via stripschap gratis naar binnen komen weer van af ca 600 stuks blijft er ca €3.000 over om de rest te organiseren qa podium tekenaars expositie enz 

Mooie podcast. 

 

Maar voor een stripfestvaldirecteur is er op die manier ook geen lol aan. Hij krijgt vrijwel geen vrij besteedbaar budget.

 

Dus het worden of hele saaie Stripdagen of meer interessante Stripdagen waarvoor ook de leden van het Stripschap zullen moeten gaan betalen.

Link naar reactie
3 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

https://stripjournaal.com/2019/04/14/knuppelen-op-de-stripdagen/?fbclid=IwAR2ucSYjWB_9iJ4l3hwLmxcJ4vDRIELlzMO38CQsjrOXwez4vhEKfgmOwDg 

 

 

lang verhaal kort budget dcc voor de stripdagen €15.000 maar daar trekken ze de bezoekers die via stripschap gratis naar binnen komen weer van af ca 600 stuks blijft er ca €3.000 over om de rest te organiseren qa podium tekenaars expositie enz 

Valt nog mee.

Want als ik even simpel kijk, een vip kaart was dacht ik over de 100 euro op de DCC site. De striptas had 6 dikke boeken. Dan valt het me nog mee dat ze 3000 over hielden voor de rest.

Link naar reactie

Het stripschap heeft ook weinig omkijken gehad naar de organisatie. Er is wat georganiseerd met een paar tekenaars van Donald Duck als ik me niet vergis, en er is wat mailverkeer geweest met standhouders. 

Wil men weer een zelfstandig festival organiseren dan moet er echt wel wat veranderen. Als er niet de begeestering van bijvoorbeeld het Brabants Stripspektakel komt, dan is het organiseren van een dergelijk evenement niet meer levensvatbaar.

600 bezoekers die via het stripschap de DCC hebben bezocht is natuurlijk niet best. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Lecram zei:

Tsja, niemand steekt een hand in eigen boezem, ze zien het niet vrees ik. Serieus wordt er beweerd dat ze een goede basis hebben neergelegd.

 Maar man......3000 euro voor een organisatie van het stripgedeelte is peanuts......dat is onmogelijk.

 Expertise.....haha   

Tja, 3.000 Euro is zo weinig dat ze nooit iemand zullen vinden die  iets wil organiseren. Met zo'n budget is dat kansloos.

Link naar reactie
  • 7 months later...
9 hours ago, tuinmantvkijken said:

Is er nog iemand geweest op de winter editie?

Blijkbaar een een heel succesvolle editie want op beide dagen waren de tickets sold-out. Zodoende heel druk. Blijf dit een topbeurs vinden.

 

Ik ben zaterdag geweest. Tekeningen gescoord van Chris Sprouse, Carlos Pacheco, Art Adams en van Apri in Saul 2 alsook wat handtekeningen van Alanna Smith & Kurt Busiek.    Voor comicliefhebbers is dit een groot feest want dit zijn supernamen en steevast weinig bezoekers hiervoor (wat jammer is). Voor het overige de nieuwe Walking Dead comic al overgeprijsd aangekocht en wat andere comics aan normale prijs.

Link naar reactie

Jazeker, mijn jongste dochter wilde graag, dus samen zondag geweest.

Vooral voor mijn dochter, dus acteurs, beleving, cosplay show, Q&A acteur en dealer hal, ik ben dan ook niet echt thuis in comics als Europese stripliefhebber.

 

Het was in ieder geval vreselijk druk en de sfeer was prima.

Qua strips was er de Eppo stand (met uitgeverij L) met een drietal tekenaars, Dark Dragon books (zag er heel druk uit) met een tweetal tekenaars, een stand met de reeks Saul met de tekenaar Apri en uitgeverij Silvester. Volgens mij zag ik in de dealer hal ook nog een stand van comic watch. De stand van het stripschap stemt mij helaas nooit vrolijk, weer dezelfde saaie stand als altijd.

In artist alley zaten er een zestal tekenaars, die best mooie (en prijzige) commissies maakte voor zover ik het kon zien. In de dealer hal ook nog de coffee artist Juapi, die echt heel mooi werk maakt.

Het is wel heel leuk om te zien hoe enthousiast en vrolijk de sfeer is op een comic con, Tevens geeft de jeugd ook makkelijk geld uit als je eens om je heen kijkt wat er allemaal verkocht wordt. Die prijzen voor handtekeningen acteurs zijn best pittig, maar rijen lang....haha

Tussen de middag vietnamese loempia's en luikse wafels 😊.

 

Voor mij persoonlijk is een combinatie met Stripdagen erbij aantrekkelijker, maar met een aantal Action figures, funko's, Apri, Juapi, een tweetal handtekeningen acteurs en diverse Anime/Asia/K-pop aankopen hebben wij beiden een leuke dag gehad. 

 

 

 

 

 

   

Link naar reactie
2 hours ago, shakeitupguy said:

Blijkbaar een een heel succesvolle editie want op beide dagen waren de tickets sold-out. Zodoende heel druk. Blijf dit een topbeurs vinden.

 

Ik ben zaterdag geweest. Tekeningen gescoord van Chris Sprouse, Carlos Pacheco, Art Adams en van Apri in Saul 2 alsook wat handtekeningen van Alanna Smith & Kurt Busiek.    Voor comicliefhebbers is dit een groot feest want dit zijn supernamen en steevast weinig bezoekers hiervoor (wat jammer is). Voor het overige de nieuwe Walking Dead comic al overgeprijsd aangekocht en wat andere comics aan normale prijs.

Benieuwd naar de Adams tekening!

Link naar reactie
12 minutes ago, Neat Stuff said:

Anders ik wel. Ik zou willen dat ik me dat kon permitteren. Jezus, wat is die gast duur... Hij had dan ook de hele zondag niets te doen.

 

Als echte fanboy heb ik hem ook 1 van mijn prints geschonken (zie FB 'Fans of Arthur Adams') Ik vroeg hem wat een commissie zou kosten, en een 'sketch' was 500,- Te duur voor deze 'starving artist' dus dan maar een (gratis) handtekening in het Flesk boek. 🙂 House of M had een 'schets' laten maken maar dat was een (A3?) formaat b/w ink/line tekening. Niet een uitgebreid gerenderde, wel meer dan enkel een schets dus.  Schitterend! Maar ik denk dat Amerikaanse prijzen hier niet zo werken..toch te prijzig voor hetgeen je krijgt. (ik snap het wel, want ebay enzo..)  Als stonden er wel een 6tal namen op zijn lijst, dus een leuk maandinkomen heeft ie er wel aan overgehouden 🙂 

Het viel me op (en dat zie ik vaak op comic cons) dat er zeer weinig aanloop/animo is voor de grote comic namen, tenminste als ik even kwam kijken.

 

Link naar reactie
2 hours ago, Neat Stuff said:

Wat voor een nieuwe Walking Dead comic? Deel 193 uit juli dit jaar was toch de laatste? Heb ik hier iets gemist?

Een los deeltje is zaterdag verschenen waarvan Brian K. Vaughn (Saga, Paper Girls, Y the last man) het verhaal heeft geschreven en gaat over de broer van Rick Grimes.

Daar niemand wist dat dit er aankwam (ook winkels niet dus ook niet kunnen bestellen) is dat bijna direct overal al voor meer geld verkocht dan de cover price (zoals dat ook was met het onverwachte issue 193) .

 

stl141806.jpg

 

Link naar reactie

 

2 hours ago, Gerb-Art said:

Als echte fanboy heb ik hem ook 1 van mijn prints geschonken (zie FB 'Fans of Arthur Adams') Ik vroeg hem wat een commissie zou kosten, en een 'sketch' was 500,- Te duur voor deze 'starving artist' dus dan maar een (gratis) handtekening in het Flesk boek. 🙂 House of M had een 'schets' laten maken maar dat was een (A3?) formaat b/w ink/line tekening. Niet een uitgebreid gerenderde, wel meer dan enkel een schets dus.  Schitterend! Maar ik denk dat Amerikaanse prijzen hier niet zo werken..toch te prijzig voor hetgeen je krijgt. (ik snap het wel, want ebay enzo..)  Als stonden er wel een 6tal namen op zijn lijst, dus een leuk maandinkomen heeft ie er wel aan overgehouden 🙂 

Het viel me op (en dat zie ik vaak op comic cons) dat er zeer weinig aanloop/animo is voor de grote comic namen, tenminste als ik even kwam kijken.

 

 

Zie hieronder voorbeeld van zo'n 500€ schets. Is z'n geld wel waard vind ik. Is niet meer een schets maar eerder een illustratie.  Die tekening van House of M zou ik wel willen zien. Wat zou je van een Marini voor dat bedrag krijgen? :-p

 

Het klopt dat er heel weinig animo is voor zo'n top comic namen. Zijn comics dan geen big thing in Nederland? Wel tof natuurlijk  voor diegenen die dan wel aanschuiven. Op andere beurzen moet je na opening niet hopen op een tekening want hij doet er maar steeds een 3à5-tal en meestal zijn het uiteraard handelaars (of vriendjes van)  die hun naam op de lijst kunnen plaatsen.

2 hours ago, Neat Stuff said:

Anders ik wel. Ik zou willen dat ik me dat kon permitteren. Jezus, wat is die gast duur... Hij had dan ook de hele zondag niets te doen.

 

Het is niet omdat er geen bezoekers aan zijn tafel zijn dat hij niets te doen had, hé. Hij heeft de hele zondag gewerkt aan 3 commissions aan ongeveer 2,5u à 3u per commissie.

 

Dit was zijn eerste commissie van de zaterdag waar hij meer dan 3 uur aan werkte. Ik vind 500€ zeker niet duur voor iets dergelijks. 

 

 

Link naar reactie
6 minutes ago, shakeitupguy said:

 

 

Zie hieronder voorbeeld van zo'n 500€ schets. Is z'in geld wel waard vind ik. Is neit meer schets maar eerder een illustratie.  Die tekening van House of M zou ik wel willen zien.

Wat zou je van een Marini voor dat bedrag krijgen? 😛

Het is niet omdat er geen bezoekers aan zijn tafel zijn dat hij niets te doen had, hé.

Hij heeft de hele zondag gewerkt aan 3 commissions aan ongeveer 2,5u à 3u per commissie.

 

Dit was zijn eerste commissie van de zaterdag waar hij meer dan 3 uur aan werkte. Ik vind 500€ niet duur voor iets dergelijks. 

 

 

wow!! Ik had deze al ge ❤️ op de FB pagina van ArthurAdams fans. Zeer mooie! Ja dan begrijp ik het ook wel! Mooie rendering!

Link naar reactie
1 uur geleden, shakeitupguy zei:

Een los deeltje is zaterdag verschenen waarvan Brian K. Vaughn (Saga, Paper Girls, Y the last man) het verhaal heeft geschreven en gaat over de broer van Rick Grimes.

Daar niemand wist dat dit er aankwam (ook winkels niet dus ook niet kunnen bestellen) is dat bijna direct overal al voor meer geld verkocht dan de cover price (zoals dat ook was met het onverwachte issue 193) .

 

stl141806.jpg

 

Oh. Dit is 'The Alien' van Brian K Vaughan en Marcos Martin. Niet nieuw. Is uit 2016. Kon je destijds online lezen en is dus nu fysiek te verkrijgen. Nice.

Link naar reactie
1 uur geleden, shakeitupguy zei:

 

 

Zie hieronder voorbeeld van zo'n 500€ schets. Is z'n geld wel waard vind ik. Is niet meer een schets maar eerder een illustratie.  Die tekening van House of M zou ik wel willen zien. Wat zou je van een Marini voor dat bedrag krijgen? 😛

 

Het klopt dat er heel weinig animo is voor zo'n top comic namen. Zijn comics dan geen big thing in Nederland? Wel tof natuurlijk  voor diegenen die dan wel aanschuiven. Op andere beurzen moet je na opening niet hopen op een tekening want hij doet er maar steeds een 3à5-tal en meestal zijn het uiteraard handelaars (of vriendjes van)  die hun naam op de lijst kunnen plaatsen.

Het is niet omdat er geen bezoekers aan zijn tafel zijn dat hij niets te doen had, hé. Hij heeft de hele zondag gewerkt aan 3 commissions aan ongeveer 2,5u à 3u per commissie.

 

Dit was zijn eerste commissie van de zaterdag waar hij meer dan 3 uur aan werkte. Ik vind 500€ zeker niet duur voor iets dergelijks. 

 

 

Wow. Het blijft een behoorlijk bedrag, maar het ziet er prachtig uit! 'k Word er jaloers van...

 

Link naar reactie
1 hour ago, Neat Stuff said:

Wow. Het blijft een behoorlijk bedrag, maar het ziet er prachtig uit! 'k Word er jaloers van...

 

Probleem is dat de instapkost hoog is maar als je er voor gaat is het absoluut de moeite waard.

 

1 hour ago, Neat Stuff said:

Oh. Dit is 'The Alien' van Brian K Vaughan en Marcos Martin. Niet nieuw. Is uit 2016. Kon je destijds online lezen en is dus nu fysiek te verkrijgen. Nice.

Ik lees online geen comics of strips dus voor is dit een nieuwe uitgave. Heel tof verhaaltje trouwens.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...