Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Gast Natte aap

Okko niet goed vinden , tot daar aan toe maar vergelijken met de legende van de scharlaken wolken ? :e010:

 

Dat is voor mij wel menige brug te ver , de scharlaken wolken is prachtig getekende , onvolgbare bagger en dat kan je toch niet zeggen van Okko .

Volgens mij eh :e012:

 

bwa ... bagger ... dat heb ik nou ook weer niet gezegd :) Maar ik vind het alletwee wel mooi getekend en saai. Dus voor mij gaat de vergelijking wel op :)

Link naar reactie

Is die Koen weer aan het Euro bashen, wat een blaag is dat toch, en dan nog Wouter P. beschuldigen van dopinggebruik ????

 

Kijk Okko is een genre strip: oosters zwaardengekletter met een stevige dosis magie en een snufje erotiek. Een goede strip naar mijn mening, al ligt het gevaarlijke beest van de herhaling op de loer. Scharlaken wolken is van een andere orde, daar krijg je waar voor je geld. Het scenario is zo vergezocht/onduidelijk/niet te volgen dat je het album wel 3 keer moet lezen om te snappen waar het eigenlijk om gaat, en dan weet je het nog niet. De tekeningen zijn dan wel weer wondermooi, dat wel.

Link naar reactie

Okko is gewoon zeer goede fantasy. In een tijdperk waar 't grootste deel van de vertaalde fantasy naar mijn gevoel ofwel van Arleston - die toch over zijn hoogtepunt heen is - of van mensen die in zijn stijl werken, komt, ofwel deel uitmaakt van een groter universum - genre 'De Zang van de Vampiers' -, ofwel redelijk strak de afgebakende paden bewandelt, is dat een frisse wind. (Zie ook bijvoorbeeld Het Wolkenvolk, dat dan wel wat minder sterk is qua tekeningen.)

 

Bovendien, 't is verdimme goed getekend, het speelt zich eens niet in een medieval fantasysetting af, er zijn korte afgeronde cycli in plaats van maar te blijven voortqueesten, en er huppelt eens geen schaarsgeklede deerne in het gezelschap mee die om de vijf bladzijden voor de gratuite sex moet zorgen.

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Okko is gewoon zeer goede fantasy. In een tijdperk waar 't grootste deel van de vertaalde fantasy naar mijn gevoel ofwel van Arleston - die toch over zijn hoogtepunt heen is - of van mensen die in zijn stijl werken, komt, ofwel deel uitmaakt van een groter universum - genre 'De Zang van de Vampiers' -, ofwel redelijk strak de afgebakende paden bewandelt, is dat een frisse wind. (Zie ook bijvoorbeeld Het Wolkenvolk, dat dan wel wat minder sterk is qua tekeningen.)

 

Bovendien, 't is verdimme goed getekend, het speelt zich eens niet in een medieval fantasysetting af, er zijn korte afgeronde cycli in plaats van maar te blijven voortqueesten, en er huppelt eens geen schaarsgeklede deerne in het gezelschap mee die om de vijf bladzijden voor de gratuite sex moet zorgen.

 

 

eenoog in het land der blinden. Maar het heeft maar één oog. En er hangt dan nog een lapje voor. Dit zeer goede fantasy noemen ... mja het woordje fantasy kan ik snappen. zeer fantasy ben ik ook nog voor te vinden. Zeer goede fantasy is bij helaas te ver. Alle respect voor je smaak hoor Yncke, ik wil je niet afbreken of zo. Ik vond Okko erg saai. Maar inderdaad goed getekend en het is niet van Arleston, da's waar :) En ik wil inderdaad ook toegeven dat het niet de gewone normale fantasypaden volgt. Althans die eerste twee delen die ik gelezen heb. Mocht ik dit voor 2 euro in de uitverkoopbak vinden, zou ik het kopen enkel voor de tekeningen. Maar meer dan dat bedrag vind ik het persoonlijk niet waard. Maar smaken mogen verschillen hé :D

Link naar reactie
Gast Natte aap

op aanraden van Spock Preacher gelezen.

Die Garth Ennis kan geweldige personages neerzetten, smijt er een hoop grappige schunnigheden en grof geweld overheen en verzint dan de meest vreemde verhaallijnen. Hij kan geweldig vlot schrijven en weet zijn cliffhangers zeer goed te kiezen.

 

Da's leuk voor efkens. Maar nadat ik de eerste 50 delen gelezen had (het leest echt als een trein hoor) had ik het zo wat gehad en betrapte ik mezelf er op dat ik aan deel 60 zat zonder eigenlijk de 10 voorgaande delen te lezen maar enkel de gebeurtenissen kort te checken. Komen Jesse en Tulip terug bij elkaar? Leeft Starr nog? Is God gevonden? Heeft Cassidy zijn verdiende straf gekregen? Gewoon even schuin doorbladeren, de overbodige dialogen overslaan en dan verder lezen waar die gebeurtenis plaats vindt. Ik heb de laatste twee delen gelezen om te weten hoe het afloopt, maar dat was het dan ook. Ik kon me er niet toe brengen om ook nog eens de specials te lezen. I don't give a rat's ass.

 

De reeks was sterk gestart, maar ergens halverwege had het van mij mogen afgerond worden. Heel dat gezaag in dat dorp met die vleesboer en zijn moeder had er gewoon uit gemogen. Al bracht de ontwikkelingen met Tulip en Cassidy daar wel een spannende wending. Maar verder was dat stukje overbodig.

 

Ik zal nu voor eeuwig in het zwarte boekje van Spock staan en de tegen mijn deur genagelde afgehakte zwijnenhoofden zal ik ook moeten tolereren, maar ik kan dit niet echt aanraden. Daarvoor duurt het te lang. Maar afraden, nou nee, dat nu ook weer niet. Tenzij aan Diogenes, dit is absoluut niks voor hem. Maar verder moet je het zelf maar lezen en uitzoeken of dit iets voor jou is.

 

groffe taal, veel geweld, best goed getekend, spitse dialogen, veel te veel talking heads, soms goeie humor, een vreemde verhaallijn en een paar geschifte david lynch personages te veel. Als dat helemaal je ding is, dan weet je wat je te doen staat.

Link naar reactie

?

Dat is wat jij er in leest? Na dat ik zo voorzichtig ben geweest om niet op de persoon te spelen maar op de strip zelf? Hm.

"Ik vond Okko erg saai." is ongeveer 't enige dat ik uit je reply weet te halen op de strip zelf. En misschien dat 't te duur is voor de tekeningen alleen.

 

Soit, mijn antwoord was eigenlijk aan Koen, om te expliqueren waarom ik Okko wel graag lees.

Link naar reactie
Gast Natte aap

"Ik vond Okko erg saai." is ongeveer 't enige dat ik uit je reply weet te halen op de strip zelf. En misschien dat 't te duur is voor de tekeningen alleen.

 

Soit, mijn antwoord was eigenlijk aan Koen, om te expliqueren waarom ik Okko wel graag lees.

 

wat jammer dat je dit persoonlijk neemt Yncke. Mijn excuses, het was zeker niet persoonlijk bedoeld. Boodschap begrepen :D Bye.

Link naar reactie

De teenloze adelaar , Dupuis :

Eén van de laatste paradepaardjes van de Vrije Vlucht serie.Hopelijk wordt er weer wat leven in de reeks geblazen de komende jaren.....Er is een en ander aangekondigd zo te zien.

 

Vinkenbrood , nr1-2,Daedalus :

Schitterend eerste deel ,Lax heeft een heel eigen specifieke stijl en ik hou er van.Bij deel 2 had ik het gevoel dat het allemaal wat te snel vooruit gaat en het einde is wat abrupt.

Link naar reactie

Net het laatste deel gelezen van De Onthoofde Arenden. Zeer overtuigende finale. Ik denk niet dat het was wat Kraehn in gedachte had maar ik vond het een waardige afsluiter. Arnoux heeft ervoor gekozen niet alle verhaallijnen af te sluiten maar juist dat enigzins open einde werkt heel goed voor deze reeks die zich toch kenmerkte als een meer realistische heldenreeks. Ik weet dat er ook nog een vervolgreeks is over de kleintjes maar dat hoeft van mij allemaal niet. Ik vind het een mooi einde en dat wil ik graag zo houden. Voor mij is de reeks heel mooi geeindigd op z'n hoogtepunt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Net het laatste deel gelezen van De Onthoofde Arenden. Zeer overtuigende finale. Ik denk niet dat het was wat Kraehn in gedachte had maar ik vond het een waardige afsluiter. Arnoux heeft ervoor gekozen niet alle verhaallijnen af te sluiten maar juist dat enigzins open einde werkt heel goed voor deze reeks die zich toch kenmerkte als een meer realistische heldenreeks. Ik weet dat er ook nog een vervolgreeks is over de kleintjes maar dat hoeft van mij allemaal niet. Ik vind het een mooi einde en dat wil ik graag zo houden. Voor mij is de reeks heel mooi geeindigd op z'n hoogtepunt.

Bedoel je het Franse deel 24? Is dat effectief het einde van de reeks?

Link naar reactie

ik denk dat dio net het laatste deel heeft gelezen dat is verschenen in het nederlands, deel 15, en dat is ook het einde van het verhaal, maar dat gaat inderdaad verder in het Frans en waarschijnlijk binnenkort ook in het Nederlands, maar dat hoeft niet voor Dio omdat hij dit een leuk einde vindt

Link naar reactie

ik denk dat dio net het laatste deel heeft gelezen dat is verschenen in het nederlands, deel 15, en dat is ook het einde van het verhaal, maar dat gaat inderdaad verder in het Frans en waarschijnlijk binnenkort ook in het Nederlands, maar dat hoeft niet voor Dio omdat hij dit een leuk einde vindt

^^ LUISTER NAAR HEM! HIJ SNAPT HET! ^^

 

Om nog even verder uit te leggen. Met deel 15 is het verhaal van Hugo en Alix ten einde ergo: de reeks is ten einde. Alles wat daarna komt is naar mijn mening niet meer "De Onthoofde Arenden" maar De Onthoofde Arenden 2.0. Ik zie het als een aparte reeks bedoelt als vervolg op De Onthoofde Arenden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Dat ga ik dus ook niet doen. Je kunt deel 15 prima lezen als het einde van de reeks.

 

 

Dat ga ik dus ook niet doen. Je kunt deel 15 prima lezen als het einde van de reeks.

 

 

een goeie insteek vind ik. ik heb de onthoofde arenden niet, maar ik doe wat jij doet wel vaker. thorgal eindigt bij mij bij de kooi, kronieken van de zwarte maan bij deel 14.

Link naar reactie

De laatste tempelier , nr1-4 , Dargaud :

 

Beter dan gedacht , leest lekker vlot weg en aardige tekeningen.

Geen topper maar hoort in het rijtje van Shelton , Winch, Lady S , enz,....

 

Was het nu Kontiki of een of ander forum waar ik las dat de tekenaar kans maakte voor Rik Ringers te tekenen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...