Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Tananarive - Eacersall, Vallée

Amédé is een notaris op rust met een slechte rug. Hij warmt zich aan de verhalen die zijn even bejaarde buurman Joseph hem nachten lang vertelt. Verhalen over een avontuurlijk leven in het vreemdelingenlegioen, als goudzoeker in verre oerwouden of van zijn jeugd in Madagascar. De plotse dood van Joseph brengt Amédé er toe nog één keer zijn job van notaris uit te voeren, maar ook een avontuurlijke reis te ondernemen zoals die waar Joseph zo mooi over kon vertellen. Amédé is vastbesloten de zoon van Joseph te vinden. De oude notaris zal boven zichzelf moeten uitstijgen om de erfgenaam te vinden.

Ik heb dit boek erg graag gelezen. Eacersall presenteert ons enkele prachtige personages die in een avonturenverhaal erg alledaagse thema's aanraken. Met de nodige humor en gevatte dialogen is dit boek een sprankelend portret van een man die op zijn oude dag nog veel leert over het leven. De levendige en expressieve tekeningen van Sylvain Vallée geven nog extra punch. Volgend jaar komt dit in het Nederlands uit, nu al warm aanbevolen.

 

Tananarive-mark-eacersall-sylvain-vallee

 

Tananarive-mark-eacersall-sylvain-vallee

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Blacksad 6, De maskers vallen 1 (Guarnido, Diaz Canales)

Eindelijk krijgt mijn hals wat rust na het jarenlang reikhalzend uitkijken naar de nieuwe Blacksad. En die stelt niet teleur, integendeel.

Onze favoriete kater laat zich inhuren als lijfwacht voor een vakbondsleider van de metrobestuurders. Die zijn ongerust door de plannen van stadsplanner Solomon. Solomon, gebaseerd op de echte Robert Moses, wil New York klaarstomen voor de toekomst: tunnels, bruggen en autowegen moeten de stad openzetten voor de auto. Armere wijken die zijn visie op de vooruitgang in de weg staan worden platgewalst. Openbaar vervoer past niet meer in de nieuwe visie. 

Diaz Canales is weer in zeer goede doen: als een sterrenchef gooit hij erg veel ingrediënten samen tot een smakelijk en evenwichtig gerecht. Hij speelt met dialogen, Shakespeare en historische figuren en dat levert een spannende strip die baadt in een waarachtige sfeer van net na de oorlog. Tekenaar Guarnido vindt de beste dierenkoppen voor alle personages en ook zijn decors zijn om vingers en duimen bij af te likken. Zeer goed.

 

c8f5cd723635c05550eab5b1600c57ac.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Noir burlesque 1 (Marini)

 

Met Noir burlesque levert Marini een stijloefening af. Dat de man kan tekenen staat buiten kijf, en Noir burlesque ziet er dan ook geweldig uit. Het stemmige zwart-wit, enkel onderbroken door spaarzaam rood dompelt je onder in de noir-sfeer met gangsters met deukhoeden en stereotypische femmes fatales in regenachtige stegen.

Op het vlak van het scenario kan Marini dit boek dan weer niet naar een hoger niveau tillen. Het ontbreekt zijn personages aan karakter, het verhaal wordt nergens spannend en de dialogen zijn soms grotesk. Een top-tekenaar als Marini haalt natuurlijk altijd het olympisch minimum, maar hier zat toch meer in.

 

04b8a76eb6baa036ddade2aa7967805c-1635237

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

De Blauwbloezen: waar is Arabesk? Het laatste album van Cauvin en Lambil. Al bij al vermakelijk. Waar ik me wel aan stoorde is dat op pagina 2 nadat Arabesk verdwenen is generaal Alexander doodleuk vraagt wie Arabesk is. En dat Chesterfield direct daarna Blutch wil sussen met het feit dat het maar een paard is. Het moet zijn dat Alexander een geheugen als een zeef heeft en Chesterfield Blutch nog maar een paar weken kent zeker. Het einde van een tijdperk in elk geval. 

 

Urban deel 5 (slot): als je naar de afgelopen jaren kijkt kan je niet om Urban heen als één van de beste reeksen die verschenen zijn. Zowel qua scenario als tekenwerk is dit top. Het laatste deel sluit alles netjes af. De complexe plot wordt in het afsluitende deel mooi afgerond. Wat ik sterk vond, was dat er niets 'direct' uitgelegd wordt. De lezer moet zelf de puzzel leggen op basis van de voorgaande delen en de vaak tekstloze platen. En toch blijft alles duidelijk en overzichtelijk. Een reeks om nog heel vaak te herlezen.

Eén minpunt: wie o wie heeft besloten om na vier delen de hoofdrolspeler plots koeterwaals te laten spreken. De irritante mengeling van Hollands met poging tot Vlaams dialect liet me meermaals zuchten.

 

Link naar reactie

Djinn - eerste integrale (Dufaux, Miralles)

In Djinn vertelt Dufaux twee verhalen door elkaar: in 1999 is de Britse Kim Nelson in Istanboel op zoek naar de geschiedenis van haar grootmoeder. Tegelijk lezen we het verhaal van die grootmoeder die de favoriete was in de harem van de sultan in 1912.

Vele keren stond ik handenwringend en aarzelend in de SSZ om Djinn te kopen, maar de naam Dufaux is toch een serieuze barrière. Uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor de mooie kleuren, en daar heb ik nu spijt van. 

Dufaux schreef voor het eerste album van Djinn een kort voorwoord om de historische achtergrond van de strip te schetsen: aan de vooravond van WO1 was het Ottomaanse rijk aan het afbrokkelen. De Italianen zouden Libië binnenvallen, en de eerste Balkanoorlog zou de Ottomanen volledig uit Europa verdrijven. Tijdens de Wereldoorlog kwamen de Turken aan de zijde van de Centralen (Duitsland, Oostenrijk-Hongarije) terecht. 

Al die historische achtergrond doet in Djinn echter niets ter zake, want Djinn is eigenlijk gewoon 'Emanuelle in Istanboel', platvloers Oriëntalisme afgewisseld met lesbische seksscènes, aan elkaar gebonden met ongeloofwaardige actie. Het was lang geleden dat ik zo kwaad was op mezelf. Hoe had ik me zo in de luren laten leggen om dit flutboek te kopen? Niet dat ik neerkijk op gratuit bloot, maar de gezwollen serieux van het voorwoord en de ongeloofwaardige plot met bordkartonnen personages zijn te pretentieus voor woorden. Alle vrouwen zien er uit alsof ze uit een Playboy van 1999 nagetekend zijn: volmaakte borsten, slanke figuren, geen persoonlijkheid. De politieke intriges in de aanloop naar de Eerste Wereldoorlog zijn al helemaal een lachertje voor wie al eens naar History Channel kijkt. 

 

En ook zijn aardrijkskunde heeft Dufaux niet helemaal onder de knie. Vanuit Istanboel rijden de personages op daguitstap naar een dergelijk woestijnlandschap:

IMG_4636.thumb.jpg.92362d3af3a0d0fc7e250b8c421eae57.jpg

 

WTF Dufaux, heb je geen atlas? Heb je voor je research over het Midden-Oosten echt enkel Sjeik El-Rojenbiet gelezen? Willy Vandersteen had zijn aardrijkskunde wel juist. Die wist waar Petra lag. 

Bijkomend: de man met de verrekijker neemt vanuit zijn positie een scherpe foto van de vrouwen die seks hebben in de tent. In 1912 bestond daar geen geschikte apparatuur voor. 

De tekeningen van Miralles zijn erg mooi ingekleurd, maar haar personages hebben erg weinig uitdrukking, en zelden een neus. 

Koop dit niet. 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
52 minutes ago, Waldorf said:

Djinn - eerste integrale (Dufaux, Miralles)

In Djinn vertelt Dufaux twee verhalen door elkaar: in 1999 is de Britse Kim Nelson in Istanboel op zoek naar de geschiedenis van haar grootmoeder. Tegelijk lezen we het verhaal van die grootmoeder die de favoriete was in de harem van de sultan in 1912.

Vele keren stond ik handenwringend en aarzelend in de SSZ om Djinn te kopen, maar de naam Dufaux is toch een serieuze barrière. Uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor de mooie kleuren, en daar heb ik nu spijt van. 

Dufaux schreef voor het eerste album van Djinn een kort voorwoord om de historische achtergrond van de strip te schetsen: aan de vooravond van WO1 was het Ottomaanse rijk aan het afbrokkelen. De Italianen zouden Libië binnenvallen, en de eerste Balkanoorlog zou de Ottomanen volledig uit Europa verdrijven. Tijdens de Wereldoorlog kwamen de Turken aan de zijde van de Centralen (Duitsland, Oostenrijk-Hongarije) terecht. 

Al die historische achtergrond doet in Djinn echter niets ter zake, want Djinn is eigenlijk gewoon 'Emanuelle in Istanboel', platvloers Oriëntalisme afgewisseld met lesbische seksscènes, aan elkaar gebonden met ongeloofwaardige actie. Het was lang geleden dat ik zo kwaad was op mezelf. Hoe had ik me zo in de luren laten leggen om dit flutboek te kopen? Niet dat ik neerkijk op gratuit bloot, maar de gezwollen serieux van het voorwoord en de ongeloofwaardige plot met bordkartonnen personages zijn te pretentieus voor woorden. Alle vrouwen zien er uit alsof ze uit een Playboy van 1999 nagetekend zijn: volmaakte borsten, slanke figuren, geen persoonlijkheid. De politieke intriges in de aanloop naar de Eerste Wereldoorlog zijn al helemaal een lachertje voor wie al eens naar History Channel kijkt. 

 

En ook zijn aardrijkskunde heeft Dufaux niet helemaal onder de knie. Vanuit Istanboel rijden de personages op daguitstap naar een dergelijk woestijnlandschap:

IMG_4636.thumb.jpg.92362d3af3a0d0fc7e250b8c421eae57.jpg

 

WTF Dufaux, heb je geen atlas? Heb je voor je research over het Midden-Oosten echt enkel Sjeik El-Rojenbiet gelezen? Willy Vandersteen had zijn aardrijkskunde wel juist. Die wist waar Petra lag. 

Bijkomend: de man met de verrekijker neemt vanuit zijn positie een scherpe foto van de vrouwen die seks hebben in de tent. In 1912 bestond daar geen geschikte apparatuur voor. 

De tekeningen van Miralles zijn erg mooi ingekleurd, maar haar personages hebben erg weinig uitdrukking, en zelden een neus. 

Koop dit niet. 

 

Ff op adem komen Waldorf, en er een stripje bijpakken waar je terug vrolijk van wordt :)

Link naar reactie
1 hour ago, Waldorf said:

Djinn - eerste integrale (Dufaux, Miralles)

In Djinn vertelt Dufaux twee verhalen door elkaar: in 1999 is de Britse Kim Nelson in Istanboel op zoek naar de geschiedenis van haar grootmoeder. Tegelijk lezen we het verhaal van die grootmoeder die de favoriete was in de harem van de sultan in 1912.

Vele keren stond ik handenwringend en aarzelend in de SSZ om Djinn te kopen, maar de naam Dufaux is toch een serieuze barrière. Uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor de mooie kleuren, en daar heb ik nu spijt van. 

Dufaux schreef voor het eerste album van Djinn een kort voorwoord om de historische achtergrond van de strip te schetsen: aan de vooravond van WO1 was het Ottomaanse rijk aan het afbrokkelen. De Italianen zouden Libië binnenvallen, en de eerste Balkanoorlog zou de Ottomanen volledig uit Europa verdrijven. Tijdens de Wereldoorlog kwamen de Turken aan de zijde van de Centralen (Duitsland, Oostenrijk-Hongarije) terecht. 

Al die historische achtergrond doet in Djinn echter niets ter zake, want Djinn is eigenlijk gewoon 'Emanuelle in Istanboel', platvloers Oriëntalisme afgewisseld met lesbische seksscènes, aan elkaar gebonden met ongeloofwaardige actie. Het was lang geleden dat ik zo kwaad was op mezelf. Hoe had ik me zo in de luren laten leggen om dit flutboek te kopen? Niet dat ik neerkijk op gratuit bloot, maar de gezwollen serieux van het voorwoord en de ongeloofwaardige plot met bordkartonnen personages zijn te pretentieus voor woorden. Alle vrouwen zien er uit alsof ze uit een Playboy van 1999 nagetekend zijn: volmaakte borsten, slanke figuren, geen persoonlijkheid. De politieke intriges in de aanloop naar de Eerste Wereldoorlog zijn al helemaal een lachertje voor wie al eens naar History Channel kijkt. 

 

En ook zijn aardrijkskunde heeft Dufaux niet helemaal onder de knie. Vanuit Istanboel rijden de personages op daguitstap naar een dergelijk woestijnlandschap:

IMG_4636.thumb.jpg.92362d3af3a0d0fc7e250b8c421eae57.jpg

 

WTF Dufaux, heb je geen atlas? Heb je voor je research over het Midden-Oosten echt enkel Sjeik El-Rojenbiet gelezen? Willy Vandersteen had zijn aardrijkskunde wel juist. Die wist waar Petra lag. 

Bijkomend: de man met de verrekijker neemt vanuit zijn positie een scherpe foto van de vrouwen die seks hebben in de tent. In 1912 bestond daar geen geschikte apparatuur voor. 

De tekeningen van Miralles zijn erg mooi ingekleurd, maar haar personages hebben erg weinig uitdrukking, en zelden een neus. 

Koop dit niet. 

 

Wat gaf je ooit de indruk dat dit een realistisch, historisch correct verhaal is? De grootste invloed is inderdaad Emanuelle, en die bekeek je ook niet voor zijn mooie decors.

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

 

Waarom zo specifiek met het jaartal?

 

 

Geen specifieke reden.

 

3 uren geleden, Ambreville zei:

Wat gaf je ooit de indruk dat dit een realistisch, historisch correct verhaal is? De grootste invloed is inderdaad Emanuelle, en die bekeek je ook niet voor zijn mooie decors.

 

Het hoeft voor mij niet realistisch of historisch correct te zijn. Maar het is niet geloofwaardig. Mijn suspension of disbelief moet de rol lossen.

 

3 uren geleden, lukoste zei:

Ff op adem komen Waldorf, en er een stripje bijpakken waar je terug vrolijk van wordt :)

 

De Poort heeft me net een doos kalmeermiddel laten geworden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
23 minuten geleden, Waldorf zei:

 

Geen specifieke reden.

 

 

Het hoeft voor mij niet realistisch of historisch correct te zijn. Maar het is niet geloofwaardig. Mijn suspension of disbelief moet de rol lossen.

 

 

De Poort heeft me net een doos kalmeermiddel laten geworden.

Ze zorgen echt ontzettend goed voor hun klanten bij De Poort!

 

Link naar reactie
Op 10/12/2021 om 09:12, Waldorf zei:

Djinn - eerste integrale (Dufaux, Miralles)

In Djinn vertelt Dufaux twee verhalen door elkaar: in 1999 is de Britse Kim Nelson in Istanboel op zoek naar de geschiedenis van haar grootmoeder. Tegelijk lezen we het verhaal van die grootmoeder die de favoriete was in de harem van de sultan in 1912.

Vele keren stond ik handenwringend en aarzelend in de SSZ om Djinn te kopen, maar de naam Dufaux is toch een serieuze barrière. Uiteindelijk ben ik toch gezwicht voor de mooie kleuren, en daar heb ik nu spijt van. 

Dufaux schreef voor het eerste album van Djinn een kort voorwoord om de historische achtergrond van de strip te schetsen: aan de vooravond van WO1 was het Ottomaanse rijk aan het afbrokkelen. De Italianen zouden Libië binnenvallen, en de eerste Balkanoorlog zou de Ottomanen volledig uit Europa verdrijven. Tijdens de Wereldoorlog kwamen de Turken aan de zijde van de Centralen (Duitsland, Oostenrijk-Hongarije) terecht. 

Al die historische achtergrond doet in Djinn echter niets ter zake, want Djinn is eigenlijk gewoon 'Emanuelle in Istanboel', platvloers Oriëntalisme afgewisseld met lesbische seksscènes, aan elkaar gebonden met ongeloofwaardige actie. Het was lang geleden dat ik zo kwaad was op mezelf. Hoe had ik me zo in de luren laten leggen om dit flutboek te kopen? Niet dat ik neerkijk op gratuit bloot, maar de gezwollen serieux van het voorwoord en de ongeloofwaardige plot met bordkartonnen personages zijn te pretentieus voor woorden. Alle vrouwen zien er uit alsof ze uit een Playboy van 1999 nagetekend zijn: volmaakte borsten, slanke figuren, geen persoonlijkheid. De politieke intriges in de aanloop naar de Eerste Wereldoorlog zijn al helemaal een lachertje voor wie al eens naar History Channel kijkt. 

 

En ook zijn aardrijkskunde heeft Dufaux niet helemaal onder de knie. Vanuit Istanboel rijden de personages op daguitstap naar een dergelijk woestijnlandschap:

IMG_4636.thumb.jpg.92362d3af3a0d0fc7e250b8c421eae57.jpg

 

WTF Dufaux, heb je geen atlas? Heb je voor je research over het Midden-Oosten echt enkel Sjeik El-Rojenbiet gelezen? Willy Vandersteen had zijn aardrijkskunde wel juist. Die wist waar Petra lag. 

Bijkomend: de man met de verrekijker neemt vanuit zijn positie een scherpe foto van de vrouwen die seks hebben in de tent. In 1912 bestond daar geen geschikte apparatuur voor. 

De tekeningen van Miralles zijn erg mooi ingekleurd, maar haar personages hebben erg weinig uitdrukking, en zelden een neus. 

Koop dit niet. 

 

Ik heb van ieder deel van Djinn genoten

Link naar reactie

Franka 25 - Gratis goud (Kuypers)

Van het Amsterdamse filmmuseum Eye krijgt Franka de opdracht de herkomst van een stukje film te achterhalen. Op de retro-futuristische beelden uit 1930 wordt een toekomst voor Amsterdam in 1975 getoond. Maar iemand wil liever niet dat de herkomst van het filmpje gekend wordt.

Naar goede gewoonte heeft Kuypers zowel tekeningen als scenario vol gepropt, maar waar dat vroeger de leesbaarheid al eens in de weg stond valt dat in dit album erg goed mee. Het verhaal is goed te volgen en ondanks de vele tekst zit er vaart in. Goeie Franka.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Vandaag het laatste deel van Servitude gelezen.

In het voorwoord staat dat er na 17 jaar een einde komt aan de lange weg.

Nou dat klopt wel. Servitude beslaat 6 delen en het duurde elke keer 3 jaar voordat er weer een nieuw deel uitkwam. 

Een dergelijke lange tocht schept hoge verwachtingen, worden deze waargemaakt?

Gesteld kan worden dat het tekenwerk er enorm goed uit ziet. Dan het scenario. Dit heeft veel weg van Game of Thrones. Veel verschillende volken en plaatsen, veel personages en veel intriges. Doch in een strip is dit altijd erg lastig, het aantal pagina’s is tenslotte beperkt, de wereld van Servitude is bijzonder interessant, maar helemaal goed komt deze niet uit de verf. Dat is enorm jammer. Hadden de makers in staat geweest om elk jaar een nieuw deel af te leveren, dan hadden zij veel meer ruimte gehad om echt te komen tot een mooi gedegen verhaal. Nu blijft dit toch wat zwak.

 

Binnenkort heb ik nog wat verlof, dan ga ik dit nogmaals lezen. Bij een tweede lezing zie je toch meestal net weer even meer als bij de eerste. Na 17 jaar zwoegen, verdienen de makers wel deze extra aandacht.

 

Link naar reactie
1 uur terug, De Hollander zei:

Vandaag het laatste deel van Servitude gelezen.

In het voorwoord staat dat er na 17 jaar een einde komt aan de lange weg.

Nou dat klopt wel. Servitude beslaat 6 delen en het duurde elke keer 3 jaar voordat er weer een nieuw deel uitkwam. 

Een dergelijke lange tocht schept hoge verwachtingen, worden deze waargemaakt?

Gesteld kan worden dat het tekenwerk er enorm goed uit ziet. Dan het scenario. Dit heeft veel weg van Game of Thrones. Veel verschillende volken en plaatsen, veel personages en veel intriges. Doch in een strip is dit altijd erg lastig, het aantal pagina’s is tenslotte beperkt, de wereld van Servitude is bijzonder interessant, maar helemaal goed komt deze niet uit de verf. Dat is enorm jammer. Hadden de makers in staat geweest om elk jaar een nieuw deel af te leveren, dan hadden zij veel meer ruimte gehad om echt te komen tot een mooi gedegen verhaal. Nu blijft dit toch wat zwak.

 

Binnenkort heb ik nog wat verlof, dan ga ik dit nogmaals lezen. Bij een tweede lezing zie je toch meestal net weer even meer als bij de eerste. Na 17 jaar zwoegen, verdienen de makers wel deze extra aandacht.

 

Aha, ik ga er vandaag net aan beginnen. Enkel de eerste 2 ooit gelezen 10 jaar geleden, maar heb ze nu allemaal staan :D We erg benieuwd

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De as van de Katharen

 

Naar mijn aanvoelen een favoriet van velen op dit forum. Toch komt deze reeks niet vaak aan bod in de lijstjes met topreeksen, noch scoort ze opvallend hoog op stripinfo.

 

Erg sterk verteld m.i. Zeker vanaf deel drie werd ik meegezogen in het verhaal. Veel leuke locaties, veel sterke personages. Tijd om Airborne 44 op te pikken.

 

 

Link naar reactie
14 minutes ago, Ambreville said:

Dat Paranormale is juist waar de serie naar toe werkt. Een remake met een oudere Durango was nooit de bedoeling. Daar heeft hij nog een andere serie voor.

Genoteerd 🙂. Het einde van deel 3 belooft mogelijk meer toelichting in deel 4 (nog steeds voorzien als einde eerste cyclus?).

Een oudere Durango is het idd niet. Aan Markham vertelt hij "20 jaar geleden...". Aangezien hij toen een klein manneke was moet hij rond de 30 zijn.

 

 

Link naar reactie
20 uren geleden, De Hollander zei:

En wat vond je van Servitude?

Ik ga net beginnen aan het laatste deel :D 

 

Heb weinig tijd gehad aangezien mijn ouders corona hebben en we dus geïsoleerd leven. Daarmee ben ik tijdelijk hun "mantelzorger" zeg maar ;) 

 

Ik vind de eerste 5 delen bij het beste dat ik dit jaar gelezen heb :D Ik hou wel van een fantasy serie met een realistische feel, uitgebreide lore en een complexe verhaallijn. Zeer tevreden en benieuwd naar het einde!

Link naar reactie

Sous les galets la plage (Rabaté)

1962. In een klein Frans kustdorpje zitten drie jonge mannen in hun laatste zomervakantie voor ze verdere studies aanvatten: rechten, economie en de officierenschool. Maar hun landerige dagen in het bijna uitgestorven dorp worden bruusk opgeschrikt door een vrijgevochten jonge vrouw die hun hoofden op hol doet slaan. Voor ze er erg in hebben raken ze betrokken bij een inbraak die hun nog niet begonnen loopbaan kan fnuiken. Voor één van de drie jongens wenkt een afrit, weg van het gebaande pad. 

De tekeningen van Rabaté met dunne lijntjes en zachte pastelkleuren roepen een sfeer van lang vervlogen tijden op. In die zin passen ze erg goed bij het verhaal. Dat speelt zich nog af in de maatschappij waar de verbeelding nog niet aan de macht was, maar waar alles volgens vastgelegde patronen leek te verlopen. Zoals gewoonlijk zijn de personages bij Rabaté haarfijn neergezet in waarachtige dialogen en fijne gelaatsuitdrukkingen. Erg graag gelezen, in het Frans.

 

sous-les-galets-la-plage-page-18-pascal-

 

souslesgaletslaplage-5.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
On 1/2/2022 at 6:39 PM, lukoste said:

Tango 1-6

 

Ik kan me herinneren dat ik in deel 2 of 3 zeer ontgoocheld was. Sindsdien laten liggen. Maar door nu delen 1-6 in een ruk uit te lezen, heb ik er toch enorm van genoten. Ik weet niet meer wat me vorige keer tegenviel. Het kan verkeren...

 

 

ik vind alle delen goed eigenlijk. Vooral de decors waarin ze zich vertoeven zijn geweldig. Behalve in één verhaal waar ik niet meer kan opkomen situeerde het meer op één locatie. De interactie tussen de 2 hoofdpersonages vind ik zeer goed uitgewerkt bij momenten. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...