Ga naar inhoud

Dark Dragon Books


Recommended Posts

 

[1] Iemand die niet in de fluffy clouds leeft beseft ook wel goed dat ze daar met een ferme overstock moeten zitten.  [2] Dat men zelfs recente strips, die vaak al in een goedkoper pakket werd aangeboden, op deze manier verkoopt klopt niet.  3] Ik kan me voorstellen dat degenen die het enkele maanden geleden gekocht hebben hier niet gelukkig mee zijn.  

 

1] zegt wie? Geen idee! En ik ken niemand die ooit heeft beweert hun magazijn te hebben gezien met onverkochte exemplaren

2] dat heet een ACTIE. En die werken. Die werken bij de Albert Heijn, bij Mediamarkt, bij de bakker met zijn lekker taarten...

3] zeker. Maar dat is ook zo bij de PS4 of de XboxOne....

Die mensen die de volle prijs betaalden hebben er gewoon eerder plezier van gehad!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
 
 

 

Ja hallo, tot 70% korting bij die kerels, da's een stuk meer dan wat de groothandel krijgt. Kunnen ze het dan niet gewoon goedkoper maken om mee te starten?

 

Ze pakken heel mooi uit met die Black friday actie.

Maar titels zoals Notorious Circus (en nog andere titels) dat nog geen 8 maand uit is al tegen 70% dumpen stelt me toch vragen.

 

 

Damn... voor die Slaine heb ik de volle pot betaald...   :e010:   Zoals Peter vraag ik me ook af of ze het niet bij oorspronkelijke uitgave iets goedkoper hadden kunnen prijzen.  Ik heb ik mijn stripwinkel mensen zien twijfelen om dat boek te kopen en toen ze de prijs zagen de winkel zonder Slaine zien verlaten.  Ik was waarschijnlijk één van de weinige zotten die er 50 € voor wou betalen.

 

Er zijn toch al verschillende signalen dat Silvester, Daedalus en Dark Dragon Books toch niet zo goed bezig zijn...

 

Ik zal sowieso niks meer kopen van Dark Dragon Books tenzij in dumping.  

 

Idem, ik leg alvast wat opzij voor de black friday van volgend jaar...  (maar hopelijk zijn er nog genoeg idealisten die wel nog de volle pot willen betalen...)

Link naar reactie

Black Vrijday is een commerciele truc in veel branches om vlak voor de uitverkoop tegen een betere marge nog de spullen toch nog verkocht te krijgen. In de boekenhandel/stripwinkels is het niet gebruikelijk om aan het einde van het seizoen in de opruiming te gaan. Vreemd dat DDB deze actie doet.


 


Dat een uitgever een dergelijke actie via zijn eigen website lanceert ook al is het maar voor 1 dag is naar mijn mening te gek voor woorden.


Ze gaan concurreren met hun eigen afnemers (de stripwinkels). Op een beurs kan je dit nog doen, het is dan een locale actie. Op internet is het een actie voor iedereen en daarmee stoot je ook direct veel klanten tegen het zere been.


 


Het zal veel mensen weerhouden boeken nog tegen reguliere prijs aan te schaffen.


Je wacht wel een beursaanbieding, black vrijday, een aanbieding op hun site of signeersessie af om iets aan te schaffen.


Uiteindelijk raak je de interesse van klanten in stripwinkels kwijt, deze zullen minder of geen albums meer bestellen en daarmee ben je als uitgeverij bezig met het begin van het einde.


 


Ik heb steeds grotere moeite boeken te kopen bij deze uitgeverij tegen hun reguliere prijzen.


Het is dat ze met enige regelmaat een tekenaar meenemen naar een beurs. :e012:


Link naar reactie

Natuurlijk is dit een belachelijke aktie en zeer respectloos naar alle stripwinkeliers.

Hoe gaat een stripwinkelier morgen verantwoorden aan zijn klanten dat je bij hem de volle mep betaald en bij de uitgeverij 70% korting krijgt ?

Tevens is er in Nederland een VASTE boekenprijs en is het VERBODEN boeken en stripboeken onder de vastgestelde prijs te verkopen. Dit geldt OOK VOOR UITGEVERIJEN !!!!

Dat een uitgeverij überhaupt rechtstreeks aan de consument verkoopt is op zich al belachelijk. Moeten die 3,5 stripwinkel die nog over zijn soms ook failliet ?

Nooit zal ik ooit nog een boek van Dark Dragons aanschaffen.

Link naar reactie

Van welke planeet komen jullie?

 

Bijna de complete detailhandel gaat op het moment naar de klote.....opletten hoe dit er over 5 jaar uit ziet dat winkellandschap. Crisis en internet zijn de oorzaken. Jaren geleden is het al gezegd...verkoop op internet gaat een vlucht nemen (en dan in bepaalde takken de kopieen en verandering in levering er bij). Cd winkels zijn al zeldzaam geworden, videotheken op sterven na dood, de strips waren al verdwenen uit de massa-aanbieders als Bruna en Ako....die ook hun voortbestaan zien verdwijnen want bladen zijn niet meer zo massaal te slijten (Sanoma reorganisatie), kranten, films die in digi-pakketten/abo's zitten bij je tv aanbieder, games gaan ook die streaming kant op. En de ons zo geliefde stripspeciaalzaak wisten toch alleen wij te vinden als liefhebbers, die waren er al mondjesmaat. Ook het succes van stripverfilmingen die er zat zijn dragen niet echt bij tot grote getalen nieuwe lezers....jammer maar helaas.

 

Of het nu in dit geval voor DDB opgaat of niet....maar het kan juist zeer lucratief zijn om de waar via internet aan te bieden wellicht. Als ze het van die paar winkeliers moeten hebben voor de exposure...die toch slechts nog de bekende liefhebers bedienen die de weg weten...dan schiet dat niet zo op. Op internet wandelen waarschijnlijk meer mensen langs dan in de stripwinkels. Kanalen er tussenuit zou ook geld moeten kunnen schelen. Enige probleem is fysiek weg is concurrentie weg en dat is weer niet goed voor de prijs.

Die in kapitale letters genoemde Nederlandse vaste prijzen moet ik echt hard om lachen. We leven niet meer in Nederland...we zijn hier Europa en op internet zijn geen grenzen. Mag niet onder die prijs? Prima, bestel ik het toch allemaal in het buitenland! Nog zonder verzendkosten ook....letten jullie op Bol.com? Games idem....bij BS voor 60 bestel ik online uit het buitenland met gratis verzending...al bestel ik 1 of 100 games....zonder verzendkosten voor 30 in no-time. Muziek idem dito. En boeken ook...vaak al geeneens te krijgen hier wat ik wil lezen omdat het niet vertaald wordt. En als het vertaald wordt moet ik daarom ook meer betalen (is logisch), maar ook het boek moet meteen in groter formaat en met andere, door Hollandse tekenaar (?), cover....en wel onze vaste Hollandse prijs betalen meneer. Nou nee dus, alternatieven zat, beter en goedkoper (vaak voor de helft). Vaste prijzen....verboden.....lol.

De uitgeverij (voor de scenarist/tekenaar denk ik ondoenlijk) die rechtstreeks aanbiedt heeft wellicht juist de toekomst....bij steeds meer muzikanten koop je ook rechtstreeks op internet of bij de concerten. Van de muziekwinkels moeten ze het niet hebben en van die vermaledijde platenlabels die eindelijk verdiende klappen kregen ook niet want die willen meestal de mainstream baggermuziek die lekker makkelijk scoort en wat ze nog net aan de man kunnen brengen...door de strot duwen is misschien beter gezegd.

 

Is het jammer dat die fysieke verkoop vrijwel verdwijnt? Ja, vind ik ook. Heerlijk snuffelen in een winkel. Maar ik wil daar niet zoveel tijd meer aan kwijt zijn, het aanbod is vaak niet wat ik zoek (muziek, boeken en ja, ook strips...trade paperbacks waar het comics betreft...en kijk eens hoe die dingen staan bij bv. American discount...daar ga ik toch zeker niet tussen zoeken, kom ik veel makkelijker uit op internet...en hun prijzen...woehahah) en ja, absoluut dus ook de prijzen. Dus ik ben ook overstag en bestel vrijwel alles online. En ik weet donders goed dat mij dat onderdeel maakt van het probleem aangaande de fysieke verkooppunten. Maar ik denk dat 'men' nog blij mag zijn dat ik nog bereid ben alles fysiek te kopen uberhaupt. En ik ben geen filantropische instelling die de Hollandse winkels eigenhandig in leven kan en wil houden, ik denk zeer zeker aan mijn portemonnee. Dus prima actie van DDB....de stripwinkelier heeft bewezen de klanten niet aan zich te kunnen binden en al helemaal niet om nieuw publiek aan te boren. Dan kan ik het uitgeverijen niet kwalijk nemen als zij ook andere dingen gaan proberen. En nu kunnen winkeliers heel kinderachtig de boeken van dergelijke uitgeverijen niet meer afnemen, maar ook dat is niet lekker voor je (evt. toekomstige...we blijven hopen) klanten.

Link naar reactie

Dit is inderdaad een actie met 2 kanten. Het is al jaren een trend dat stripspeciaalzaken in Nederland en België de deuren sluiten en dat is echt jammer. Maar aan de andere kant was die trend al ingezet ruim voordat deze actie begonnen is en ik denk dat DDB via de stripwinkels te weinig verkoopt, mede vanwege de (ook bij bijna alle andere uitgevers) hoge prijzen van strips. Dus ik kan me zo'n actie wel voorstellen vanuit hun perspectief.

Doordat ze geen korting hoeven te geven aan de distributeur en winkelier denk ik dat ze waarschijnlijk net zo veel op deze manier voor hun albums krijgen als bij verkoop via de winkels.

 

Ik had graag gewild dat er nog genoeg keuze was aan cd's en dvd's/bluray's en natuurlijk ook strips in 'fysieke' winkels, maar ik betwijfel of het tij valt te keren, want in de plaats waar ik woon (>45.000 inwoners) is nog 1 uitgeklede FRS over en kun je bij de Blokker een handjevol dvd's kopen. Strips enkel van een paar grote series bij enkele boekwinkels, en natuurlijk de Donald Duck bij de AH...

Link naar reactie

Geen idee of dit nu een goede of een slechte actie is, een koopje wil tenslotte iedereen wel, maar ik kan het beklag wel volgen. Vorige week nog de sc uitgaven van assessins creed gekocht en dat de hc er nu ligt voor minder als die 2 sc's samen. Ja, dat doet wel pijn.

DDB doet er beter aan hun prijzen iets meer te drukken, volgens mij is dat veel interessanter op de langere termijn.

Link naar reactie

Waarom niet? Er zullen altijd mensen zijn die iets nieuws direct willen hebben.

 

Ik ken meerdere mensen bv. die gisternacht voor de winkel lagen om een Playstation 4 te kopen die werd gelanceerd. Ik ben een meer dan flinke gamer maar dat doe ik dus echt niet...apparaat wordt wel goedkoper en krijgt nieuwe betere versies, er zitten altijd kinderziektes in. Er zijn nog amper games voor ook. Ik wacht wel, heb nog stapels Ps3 games....en koop als die Ps4 wat goedkoper is of in een aantrekkelijke bundel. Bijkomend voordeel is dat er dan stapels games zijn voor meer dan halve prijzen. Een enkele keer zit er eens een 'moeilijke' game tussen waar je naar op zoek moet.

 

Hetzelfde geldt voor die strips eigenlijk. Je kunt wachten...soms niet zonder risico, of je koopt ze bij uitkomen. Ik zie zo'n actie zelf vooral als een kans om toch even wat titels te pakken die ik eerder had laten liggen...omdat ik toen genoeg had. Bv. die Hercules serie...zag ze online al, in Beverwijk ten overstaan van meneer Boom doorgebladerd...erg leuk spul, maar genoeg voor die dag. Nu pak ik ze dus mee in deze actie. En heeft DDB eigenlijk aan klantenbinding gedaan, want volgende delen zal ik waarschijnlijk ook willen aanschaffen. En passant helpen ze misschien mee aan extra omzet voor de stripwinkel...want waarschijnlijk schaf ik die andere delen wel bij een van hen aan. Zo kun je het dus ook zien.

 

Ik ben geen uitgever maar weet zo nog wel wat terwijl ik dit typ.....flikker maar een berg (alle?) eerste delen (de nummers 1) van je reeksen voor een stuntprijs op je site...of wel in samenwerking met winkeliers. Maak daar flink wat herrie omheen, trek mensen naar je winkel/site die anders niet snel zouden komen....voor weinig een 1e deel proberen, kijken hoeveel er wellicht blijven terugkomen voor de andere delen. Wek die interesse op! Sommige gamers weten van bv. die Assassin's creed strips.....geef daar dan ook ruchtbaarheid aan op game-sites/fora.

Er is publiek, maar die zien die boeken veelal niet. Ik neem mijn zoon 1 x mee naar een stripwinkel en hij kocht ze direct.

Mijn droom was ooit een combi-winkel met strips/comics, action figures, (genre) films/series, (genre)boeken, games....zelfs muziek (twijfelgeval). Wat een koppelverkoopmogelijkheden...geweldig. De tijd heeft dat echter ingehaald, geen haar op mijn hoofd die daar nu aan denkt.

 

Vorige maand was ik in Silvester in Alkmaar. Mooie winkel wederom en een in de klant geinteresseerde verkoopster.....hoe anders kennen we dat met veel van de bromberen-eigenaren vsn andere winkels die je bijkans de winkel uitkijken? Ook slim he...de uitgever met zijn eigen winkels :).

Niw...ik sta te neuzen, er komt een jonge vrouw van begin 20 binnen met haar vriend, enthousiast bekijkt ze de strips en zegt tegen vriendlief dat het toch wel prachtig getekend is.....maar dat je niet zo weet of het verhaal ook zo goed is en dat het toch wel wat prijzig is om zomaar mee te nemen. Ze stond letterlijk met haar ogen te knipperen toen ik, als volwassen 43-jarige, een stapeltje voor een euro of 70 geloof ik afrekende. Zo'n nummer 1 zou haar misschien toch over de streep trekken....maar ook, prijs op zich blijft belangrijk. En strips hebben dus dat kleine publiek nog en prijzen waar potentieel publiek van schrikt. Moeilijke situatie.

Link naar reactie

ik heb nog nooit een boek van DDB gekocht, ik had er waarschijnlijk ook nooit een gekocht. Ze hebben niet echt wat ik zoek voor de prijs die ze er voor vragen. Dat is geen gezeur, maar een constatering van mijn koopgedrag. Maar die slaines heb ik voor die prijs toch vernieuwd want die oude sc'tjes waren een beetje stuk gelezen. lekkere arboris drukkwaliteit :) En ach, ik heb dan voor die prijs die veel te kleine gesel gods en love ook maar aangeschaft. Dat is een prijs dat ik er voor wil betalen. 

 

Dus hebben ze aan mij in elk geval al een klant gehad die ze anders nooit hadden bereikt.

Link naar reactie

Ha, een niet winkel dag ! Al die vervelende, zure, met het vingertje wijzende zeurmensen blijven lekker thuis, gezellig winkelen in de Utregse binnenstad !!!

 

Een paar stripboekjes kopen bij Miep, kijken of er nog iets ligt bij de Slegte (pardon Polare) en een bosje kopen bij ons vaste bloemenmannetje die om 3 uur is opgestaan om verse bloemen te halen op de veiling. Erg fout gedrag maar ik heb gewoon maling aan die halfbakken do-good initiatieven en die brave neringdoenden hebben mijn sympathie en geldelijke steun.......

Link naar reactie

van mij mogen ze een "niet-winkel-dag" vervangen door een "koop-meer-maar-uitsluitend-ethisch-jaar" :D

 

Je kan je gelukkig voelen dat je je DDB koop frenzy voor 0:00 uur hebt afgesloten. Een minuut later en je zou, naast het mislopen van de korting, door de gutmenschen als overtreder van de niet winkel dag publiekelijk gehoond en uitgescholden worden. Nu wel thuis blijven hoor anders wordt er met vingertjes gewezen ende gezwaaid.

Link naar reactie

Je hebt een superslag geslagen tijdens onze Black Friday!..en dat op "grijze zaterdag" vannacht tussen 00:00 en 01:00.   :e005: 

 

of het nu ethisch verantwoordt is, dump praktijken zijn, of als goed initiatief wordt gezien, i don't care...bedankt voor jullie aandacht hiervoor, daarom nog een aantal prachtige strips weten aan te schaffen voor weinig (die ik bewust had laten liggen vanwege de prijs) .. :e012: 

Link naar reactie

artiest Sejic had problemo grande met zijn computer en daardoor moest hij een heel aantal pagina;s overdoen. RAVINE 4/5/6 in de vertaling, komt dus een beetje later dan verwacht.

http://nebezial.deviantart.com/art/ravine-book-2-and-an-explanation-417994337

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Goede cover maar wat een triestige typografie. Ik zou toch iets krachtiger en groter kiezen, en die 'gier' die komt aanzweven lager zetten. Ook de pees van de boog duidelijk maken.

 

even een aanvulling: dit is een WIP en wordt nog flink onderhanden genomen.

Zoals je ziet is dit een mockup cover, want zelfs het logo van  DDB staat er nog niet op verwerkt.

 

 

Sluit me aan bij de rest. Barslechte cover. Verhaal klinkt ook heel slecht. Ga ik beslist niet kopen.

dissen VOOR het lezen? Ik dacht dat we wat verder ontwikkeld waren op de Reep :P

 

Dit is een job voor ART DIRECTORMAN!   :)

 

Nee, serieus: hier moet aan gesleuteld worden

wordt dus ook nog gedaan :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Klinkt mij persoonlijk te elitair over.

 

Ik denk dat er een HELEBOEL mensen zijn die NIET horen bij deze vocale minderheid, mensen die gewoon iets leuks kopen om leuk te lezen en bij wie de evoluerende forum-massahysterie lekker aan hem voorbij heeft laten gaan.

Niet dat ik NIET erken dat die evolutie er niet is of niet in orde is. Dat is geen oordeel over dit (toffe) forum.

 

Ik merk wel dat er bij vernieuwingen of nieuwe dingen erg veel weerstand is. Onnodig en niet verdiend. My POV

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Klinkt mij persoonlijk te elitair over.

 

Ik denk dat er een HELEBOEL mensen zijn die NIET horen bij deze vocale minderheid, mensen die gewoon iets leuks kopen om leuk te lezen en bij wie de evoluerende forum-massahysterie lekker aan hem voorbij heeft laten gaan.

 

Niet dat ik NIET erken dat die evolutie er niet is of niet in orde is. Dat is geen oordeel over dit (toffe) forum.

 

Ik merk wel dat er bij vernieuwingen of nieuwe dingen erg veel weerstand is. Onnodig en niet verdiend. My POV

 

Hummmm, nu doe je het weer: kritische mensen wegzetten als een vocale minderheid (rare uitdrukking trouwens). Ook ga je er wel van uit dat er een HELEBOEL mensen zijn die niet tot die zeikerige, zure en vooral lastige vocalisten behoren maar het gewoon met je eens zijn.  Framing van de kouwe grond noem ik dat.

Link naar reactie

Misschien zoek ik er teveel achter. Akkoord.
Ik accepteer volhartig dat ik op mijn plek wordt gezet :) , Retep!

 

Ik denk dat ik een paar keer te vaak verrast ben door (in mijn ogen) ongefundeerde opmerkingen. Maar dat is completely my POV!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...