Ga naar inhoud

Kuifje & Hergé


Recommended Posts

On 11/2/2022 at 6:51 AM, hemweg said:

1. Kuifje in Congo ligt gevoelig vanwege vermeend racisme. De reguliere versie wordt ook niet in de Engelse taal uitbracht.

Goh, stap daar toch eens overheen en publiceer het ook op papier. De liefhebbers worden er niet jonger op en nu kun je er nog wat aan verdienen. 

 

Verder solliciteer je als uitgeverij nu dat mensen het gaan 'bootleggen'. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 25/12/2022 om 22:36, Retardi zei:

Goh, stap daar toch eens overheen en publiceer het ook op papier. De liefhebbers worden er niet jonger op en nu kun je er nog wat aan verdienen. 

 

Verder solliciteer je als uitgeverij nu dat mensen het gaan 'bootleggen'. 

 

De reguliere versie wordt ook in het Engels op papier uitgegeven, maar er zou een waarschuwing instaan. De gevoelige Engelse zieltjes zouden anders nog racistischer kunnen worden.

Link naar reactie
Op 25/12/2022 om 22:36, Retardi zei:

Goh, stap daar toch eens overheen en publiceer het ook op papier. De liefhebbers worden er niet jonger op en nu kun je er nog wat aan verdienen. 

 

Verder solliciteer je als uitgeverij nu dat mensen het gaan 'bootleggen'. 

Moulinsart laat de kans onbenut liggen om dat album Zwarte Rotsen gewijs volledig te remaken. Theoretisch gezien zouden ze zich aan hun eigen principe houden, want het zou nog altijd geen nieuw album zijn.

Idem voor Kuifje in de Soviet Unie. Laat dat album gewoon door verschillende (bekende) auteurs hertekenen. Al dan niet in hun eigen stijl.

Link naar reactie
Op 3/1/2023 om 15:05, Peter Motte zei:

De reguliere versie wordt ook in het Engels op papier uitgegeven, maar er zou een waarschuwing instaan. 

Je hebt gelijk, ik heb het nog even opgezocht:

De Engelse uitgever Methuen, en later Egmont, heeft nooit Tintin in the Congo in welk formaat dan ook gepubliceerd, vanwege de controversiële aard van de inhoud.

Uitgever Casterman (en Moulinsart) geeft pas sinds 2016 de Engelse reguliere versie en de zwart-wit versie uit. De overige titels worden wel uitgegeven door Egmont

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik verwacht dat in navolging van De Sigaren van de Farao dit jaar De blauwe Lotus de aandacht krijgt van de uitgevers. Wellicht verschijnt er ook een ingekleurde versie van de oorspronkelijke zwart-wit versie. Het is tenslotte het vervolg op De Sigaren. Deze is overigens al een keer ingekleurd en verschenen begin jaren 80 in  Le Journal de Tintin, overigens net als De Scepter van Ottokar.

Link naar reactie
5 uren geleden, sanderg zei:

Ik versta helaas geen Frans

 

De tweede video is Engels gesproken.

 

5 uren geleden, sanderg zei:

is dit een nieuwe uitgave met de oorspronkelijke bedoelde cover of zo?

 

Het gaat over de verkoop van officiële Kuifje-NFTs, een nieuwe route die Moulinsart inslaat met het Kuifje-nalatenschap.

 

https://www.tintin.com/en/news/5923/the-official-tintin-nft-collection

 

afbeelding.thumb.png.b995d5f9327ae465e7e66fc6258a63e0.png

Link naar reactie
13 uren geleden, hemweg zei:

Ik verwacht dat in navolging van De Sigaren van de Farao dit jaar De blauwe Lotus de aandacht krijgt van de uitgevers. Wellicht verschijnt er ook een ingekleurde versie van de oorspronkelijke zwart-wit versie. Het is tenslotte het vervolg op De Sigaren. Deze is overigens al een keer ingekleurd en verschenen begin jaren 80 in  Le Journal de Tintin, overigens net als De Scepter van Ottokar.

 

Met de originele anti-Japanse slogans dan ook, maar mogelijks toch wat te riskant...

Link naar reactie

Het album is uit de vroege jaren 30 en is een afspiegeling van die tijd. Laten we de srrips in de historische context bekijken. Als we alles vanuit het huidige perspectief willen bekijken, moeten we nog veel meer aanpassingen maken bij Kuifje en ook veel andere strips, en gaat er ook veel verloren.

Link naar reactie
12 uren geleden, cinco zei:

 

De tweede video is Engels gesproken.

 

 

Het gaat over de verkoop van officiële Kuifje-NFTs, een nieuwe route die Moulinsart inslaat met het Kuifje-nalatenschap.

 

https://www.tintin.com/en/news/5923/the-official-tintin-nft-collection

 

afbeelding.thumb.png.b995d5f9327ae465e7e66fc6258a63e0.png

Jammer dat Moulinsart nu blijkbaar ook al mee gaat in die nft onzin 

Link naar reactie
1 uur geleden, hemweg zei:

Ik verwacht eigenlijk niet meer dat dit gebeurt, want deel 3 is alweer uit 2011.

 

375403537_kwikenflupke.thumb.jpg.f73210864d84fcf2190b98a7e00b3d0e.jpg

 

Moulinsart laat deze figuren wat verwateren, terwijl ze in België toen ik kind was in de jaren '80 even populair en bekend waren als Kuifje.

 

Iedereen op school verzamelde die stickers van Quick en Flupke die bij de chocolade zaten.

(stickers bij chocolade was in die tijd blijkbaar een vaste marketingtruc voor het Hergé-nalatenschap)

 

afbeelding.thumb.png.9d615137c3fdea35a976ce00b2ba2a85.png

Link naar reactie
Op 15/2/2023 om 15:19, cinco zei:

 

Worden die albums van Quick en Flupke eigenlijk nog herdrukt in het Nederlands?

In de jaren '80 kenden ze wel een heropleving dankzij hun korte cartoons die toen regelmatig tussen de programma's werden uitgezonden.

Johan de Moor (bekend van o.a. Kobe de Koe) heeft aan al die korte tekenfilms gewerkt. Sommige tekenfilms waren zelfs niet gebaseerd op de originele strips maar speciaal bedacht. Naar aanleiding van de tekenfilms kwamen er nieuwe albums van Quick en Flupke, herdukken van oude gags maar ook nieuwe gags getekend door Johan de Moor.

 

demoor_quickflupke.jpg

Link naar reactie
26 minuten geleden, cinco zei:

Ah, die heb ik denk ik nooit gezien.

Kreeg decor en dergelijke dan een update of werden er nog steeds oude radio's, telefoons en auto's gebruikt voor die nieuwe gags?

Het lijkt me dat die nieuwe gags trouw aan het uiterlijk van de oude gags waren (zoals in de tekenfilms). Ik heb zulke albums wel eens gezien maar heb zelf alleen maar wat oudere uitgaven dus ik weet het niet precies.

Link naar reactie
36 minuten geleden, cinco zei:

 

Ah, die heb ik denk ik nooit gezien.

Kreeg decor en dergelijke dan een update of werden er nog steeds oude modellen van radio's, telefoons en auto's gebruikt voor die nieuwe gags?

 

Dit weekend heb ik een elektronicazaak bezocht, en veel radio- en geluidsapparatuur ziet eruit alsof het opgepoetste rommel uit de jaren 50-60 is. Ik zou het niet willen, maar je kunt dus perfect iemand met hedendaagse apparatuur omringen die eruitziet alsof het de jaren 50 is.

Link naar reactie
25 minuten geleden, cinco zei:

 

Wat niet zo ongewoon zou zijn voor stripfiguren.

 

 

Ja, Maar Q&F was geen reeks die al die jaren is blijven bestaan en ondertussen met zijn tijd meeging. Dat was een reeks die na 40 jaar of zo hernomen werd. Het contrast zou wel heel groot geweest zijn moest alles aan de nieuwe tijden aangepast geweest zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...