hemweg Posted July 5 Share Posted July 5 Op 8/1/2022 om 10:50, cinco zei: Zijn er nog voorbeelden in Kuifje waarin er op deze manier met de beeldtaal van het medium gespeeld wordt? Niet in Kuifje, maar ook doorlopend: en BobFish and Peter Motte 2 Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 5 Share Posted July 5 Op 8/1/2022 om 10:50, cinco zei: Zijn er nog voorbeelden in Kuifje waarin er op deze manier met de beeldtaal van het medium gespeeld wordt? De achtergrond loopt door, maar de voorgrond niet. BobFish 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted July 5 Share Posted July 5 Andreas, Capricornus, Gekooide droom (Rêve en cage): BobFish and hemweg 1 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted July 5 Share Posted July 5 Ook Capricornus van Andreas, hij varieert daar erg veel op: BobFish 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted July 5 Share Posted July 5 Nog eentje, om het af te leren: Rik and BobFish 1 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted July 8 Share Posted July 8 Dit was vroeger 1 van mijn favoriete boeken! En ik heb 'm nog steeds. Quote Link to comment
TDPB Posted July 8 Share Posted July 8 Ik zag gisteren 'Tarzan and his mate' uit 1934, de tweede meest sexy Tarzan-film (op nr 1 staat die met Bo Derek). De film zit volgestouwd met naaktscènes, met als hoogtepunt het minutenlange naakte onderwaterballet van Jane en Tarzan. Verder heb je nog extreme horror, grote setpieces (het olifantenkerkhof!), gevechten met leeuwen, krokodillen, olifanten, wilde stammen en berijdt tarzan een hele kudden olifant, een neushoorn en een nijlpaard. Dat moet indertijd een immens spectaculaire film geweest zijn. Maar vergeleken met die film is het drie jaar oudere Kuifje in Afrika een woke-fest. In de film hebben zwarten namelijk maar één functie: drager. Geen enkele van de honderden dragers overleeft de film (maar daar ligt niemand echt van wakker) maar ik keek toch eens op toen in het begin van de film een drager gewoonweg werd afgeknald omdat hij weigerde verder te gaan en de compagnon van de moordenaar onaangedaan opmerkt dat de zweep voldoende zou geweest zijn, want nu zijn ze iemand kwijt die een paar extra kilo's ivoor kan dragen. Ik dacht eerst nog dat het om de twee slechteriken van dienst ging, maar neen, het waren de vrienden van Jane. Kuifje excuseert zich tenminste als hij de plaatselijke bevolking schade berokkent. Ik was overigens compleet vergeten dat jane ook haar eigen versie van de tarzankreet had. dutch lines 1 Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 8 Share Posted July 8 1 uur terug, TDPB zei: Kuifje excuseert zich tenminste als hij de plaatselijke bevolking schade berokkent. Ja, nadat hij een trein liet ontsporen... Dredd 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
TDPB Posted July 8 Share Posted July 8 26 minuten geleden, Peter Motte zei: Ja, nadat hij een trein liet ontsporen... ongelukken gebeuren nu eenmaal Met de hulp van onze dappere blanke held was dat allemaal vlug terug opgelost Doet me denken aan die keer dat mijn buurman hulp nodig had in zijn slaapkamer. Toen ik daar toekwam stonden er drie volwassen zwarte mannen een bed in elkaar aan het steken. "We hebben de hulp nodig van een blanke" zei er één. Quote Link to comment
bouncer Posted July 8 Share Posted July 8 Nog een kijktip voor Tom, een kruising tussen Tin Tin en Tarzan TDPB 1 Quote Link to comment
cinco Posted July 27 Share Posted July 27 Ook het lijnwerk oogt scherper. Door de digitale aanpak voelt het wel minder ambachtelijk aan in vergelijking met de versie die we kennen van de reguliere reeks. Quote Link to comment
cinco Posted July 28 Share Posted July 28 Dit langlopend project is ook aangekondigd: Alles wat je moet weten over de creatie van “De Avonturen van Kuifje” en de wereld van Hergé. Elk deel van deze 23-delige serie zal gewijd zijn aan een specifiek album en zal reproducties bevatten van originele schetsen, becommentarieerde platen, evenals gedetailleerde analyses van de thema's, karakters en historische contexten die het werk van Hergé vormden. Jos Van Brussel 1 Quote Link to comment
cinco Posted Monday at 08:48 AM Share Posted Monday at 08:48 AM Op 27/7/2024 om 21:45, hemweg zei: herinkleuring Lotus, eind 2024? Is daar trouwens nog nieuws over? Quote Link to comment
hemweg Posted Tuesday at 06:09 PM Share Posted Tuesday at 06:09 PM Op 30/9/2024 om 10:48, cinco zei: Is daar trouwens nog nieuws over? Helaas, ik blijf het in de gaten houden. Moulinsart (en Co.) blijft een onbetrouwbare (onvoorspelbaar, zonder helder plan) uitgever/bedrijf. De boeken zijn, als ze uitgebracht worden, wel vaak heel mooi. Quote Link to comment
hemweg Posted Friday at 06:20 PM Share Posted Friday at 06:20 PM Op 30/9/2024 om 10:48, cinco zei: Is daar trouwens nog nieuws over? Ja, volgens Tintinoloog Patrice Guérin verschijnt het Franstalige album Le Lotus bleu van Hergé (inkleuring van de oorspronkelijke zwart-witte versie) op 8 januari 2025. Wanneer de Nederlandstalige versie veschijnt is nog niet bekend. Dit is dan wel een andere of nieuwere inkleuring dan die uit de jaren '80. Toenmaals zijn de kleuren gebruikt van de reguliere versie. Quote Link to comment
Recommended Posts