Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Overmorgen het jaarlijkse functioneringsgesprek en ik zie er tegen op.

Normaal ben ik eerlijk, waardoor het vaak niet positief klinkt.

 

Anderzijds weet ik dat mijn baas liever de goed nieuws show hoort (ondanks de schadeclaims, ingebrekestellingen ,... binnen het team dit jaar).

 

Dus nu de keuze tussen

1) liegen & leukjes verkopen zoals de hihi-haha brigade.

2) blijven de vinger op de zere wonde leggen op een vriendelijke wijs.

3) nietszeggende small talk.

 

 

Of een Guust Flateriaanse explosie veroorzaken door een knutselwerkje.

 

 

Ik ga voor de explosie kiezen denk ik. :)

Link naar reactie

ik zou kiezen voor optie 3 en op de werkvloer het verschil maken. Het jaarlijkse functioneringsritueel (wij kennen naast het functioneringsgesprek ook een jaarlijks voortgangs- en beoordelingsgesprek) voer ik al 25 jaar. Het is symbolisch van aard en gaat niet over de inhoud maar over de relatie tussen manager en professional. Beiden moeten elkaar het gevoel geven dat "het" wel goed zit. De professional geeft de manager te kennen dat de werkzaamheden die hij/zij vervult in goede handen zijn. De manager geeft aan dat hij/zij de medewerker zal steunen in zaken als scholing, continuiteit van werkzaamheden ed.

 

De beste gesprekken voerde ik een aantal jaren geleden met een manager waar ik mee bevriend was, die gesprekken duurde kort maar waren helder: het gaat goed !

Link naar reactie

Overmorgen het jaarlijkse functioneringsgesprek en ik zie er tegen op.

Normaal ben ik eerlijk, waardoor het vaak niet positief klinkt.

 

Anderzijds weet ik dat mijn baas liever de goed nieuws show hoort (ondanks de schadeclaims, ingebrekestellingen ,... binnen het team dit jaar).

 

Dus nu de keuze tussen

1) liegen & leukjes verkopen zoals de hihi-haha brigade.

2) blijven de vinger op de zere wonde leggen op een vriendelijke wijs.

3) nietszeggende small talk.

 

 

Of een Guust Flateriaanse explosie veroorzaken door een knutselwerkje.

 

 

Ik ga voor de explosie kiezen denk ik. :)

 

Hmmm hangt ervan af, zijn de prijzen al bekend?

Link naar reactie

Mensen die niet begrijpen wat je zegt, en toch beweren van wel. Zeg dat dan gewoon dat je 't niet begreep, ik kan 't herhalen in 't Frans of in 't Engels, en wil gerust een poging in 't Duits ondernemen, of met handen en voeten uitleggen, maar zeg het dan gewoon, in plaats van 'ja ja' te zeggen en de brokken te maken waarvoor ik waarschuwde!  :114:

Link naar reactie

Tsja maar die Duitsers zijn toch nog altijd een beetje raar. Statusfreaks. Dan heb ik nog liever een Walloon.

 

Ik heb veel duitsers ontmoet en het viel me op (zonder te willen generaliseren) dat ze vaak heel serieus, betrouwbaar, behulpzaam, correct en een beetje saai zijn. Een afspraak met een duitser staat, ze zullen je niet snel bedonderen en dat is fijn....

Link naar reactie

De Ruyter was gewoon een zeeheld uit de 17e eeuw, in de tijd waren die zeerobben multi inzetbaar: knokken voor de staten generaal, af en toe een prettig schip kapen en handel drijven. Nu is van de ruyter niet bekend dattie stelselmatig slaven vervoerde, hij was vooral een admiraal die met graagte in de diverse hollandse-engelse oorlogen britse schepen opblies. Ongetwijfeld zal de Ruyter of één van de schepen onder zijn commando zaken vervoerd hebben waar we nu van denken: moet dat nu bestevaer ? Maar dat was heel gewoon in die tijd. Als je dat niet in de tijd kan plaatsen dan moeten we direct nu bij de Spanjaarden herstelbetalingen gaan eisen....

Link naar reactie

Maar hebben die actievoerders dan de film al gezien? Ze gaan ervan uit - dat beweren ze toch- dat de prent gekleurd is en slavenhandel verheerlijkt. Wie zegt dat die film niet gewoon beschrijvend is en wellicht kritiek bevat?

 

De Ruyter voer toch vooral voor het grootkapitaal en de banken van zijn tijd. Wat zeg ik, hij maakte deel uit van de staatsmilitie, hij werkte voor de roverheid!

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...