Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Vreemd woord...

 

 

 

Welke van de bakken is het? De grap? Terwijl je eigenlijk iemand aanvalt?

 

Geef mij maar de Latijnse versie. O:-)

Jij mag ook tu quoque zeggen !

 

Jij-bak (Tu quoque)

Een argument terugspelen naar de persoon van de uitspreker, vaak beginnende met "Maar jij ...". Het argument dat daarop volgt kan al dan niet waar zijn, maar dat maakt niet uit voor de juistheid of onjuistheid van het oorspronkelijke argument. "Maar jij heb vroeger ook gerookt" is geen tegenargument als iemand pleit voor de ongezondheid van roken.

Link naar reactie

De toenemende agressie op sportvelden loopt de spuigaten uit. :angry:

 

Scheids - en lijnrechters die belaagd en zelfs in elkaar geslagen worden tijdens (jeugd !!!)voetbalwedstrijden, je houdt het niet voor mogelijk!

 

ik vind dat inderdaad een vreselijke ontwikkeling in de maatschappij. Voor een stom spelletje voetbal. Een sport. Een tijdverdrijf. En dan zo'n agressie. Vreselijk.

Link naar reactie

Voorrangsborden leiden dan ook tot ongevallen, want er is er altijd wel eentje die het niet gezien heeft of zich haast om toch maar eerst door de versmalling te kruipen. Terwijl het zonder borden gewoon die met de zwakste zenuwen is die stopt, of iemand met een nieuwe set kristallen glazen in de koffer.

 

:D da's ook een leuke redenering :D

Link naar reactie

Een andere mooie (naar het schijnt van Voltaire, ik was er niet bij): op zijn sterfbed antwoordde Voltaire het volgende toen de priester vroeg of hij de duivel verzaakte:

"“Kom, kom, dit is niet het moment om vijanden te maken”" :)

 

@ lav: Intelligentie is gewoon een vergelijking wat me betreft. In vergelijking met een aardappel zal ik wel slim zijn, in vergelijking met iemand anders kan dit nog eens serieus tegenvallen...

Link naar reactie

Drugsdealers en ander gespuis; die de dans ontspringen door verjaring van de feiten of domweg door procedurefouten. :angry:

 

dat is toch inderdaad om te rotten hé.

 

Of die inbraak in dat restaurant. Eén van de 4 iphones en 2 ipads werd gestolen (zouden ze ook klagen dat het crisis is? maar dit terzijde) en via icloud begon die iphone foto's op te laden van gasten in het nachtleven, die een briefje van 500 euro tonen, stoere poses aannemen etc ... de slachtoffers konden die foto's via hun icloud abo ook nog zien. Tracering leert dat de iphone in roemenië zit. Dat verhaal is dus over. Die daders gaan vrijuit. Onze flikken gaan echt in Roemenië niet op zoek naar iphone dieven hoor.

Link naar reactie

De opening van een 'homomoskee' In Parijs...

 

Uiteraard zet dit kwaad bloed bij de (Franse) moslimgemeenschap waarvan geweten is dat zij het niet zo begrepen heeft op homosexuelen.

 

Dan staan ze verwonderd dat er conficten onstaan.

Weldra een zelfmoordenaar die deze moskee - met alle inzittenden - in de lucht blaast?

Link naar reactie

De opening van een 'homomoskee' In Parijs...

 

Uiteraard zet dit kwaad bloed bij de (Franse) moslimgemeenschap waarvan geweten is dat zij het niet zo begrepen heeft op homosexuelen.

 

Dan staan ze verwonderd dat er conficten onstaan.

Weldra een zelfmoordenaar die deze moskee - met alle inzittenden - in de lucht blaast?

 

en ben je tégen die moskee of vind je het zelf een goed idee?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Drugsdealers en ander gespuis; die de dans ontspringen door verjaring van de feiten of domweg door procedurefouten. :angry:

 

Indien de drughandel nu eens gedecriminaliseerd werd, dan is de helft van de problematiek al opgelost.

 

Wat die andere criminelen betreft, tja, je weet dat bijv. pedofielie niet echt strafbaar is hier in België...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jamaar, de boeren worden wel het mes op de keel gezet door de industrie. Niet de boer bepaalt de prijs van zijn gewassen, maar de industrie. De omgekeerde wereld.

 

Stel je voor dat je bij je bakker komt, een brood, 10 boterkoeken en 2 stokbroden bestelt en dan doodleuk zegt: kijk, beste bakker, ik geef je daar 1,50 euro voor. Nog een prettige dag.

 

Moet je eens proberen als je de volgende keer bij je bakker komt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik wordt helemaal gek van die boeren lobby die weer moeten protesteren omdat ze te weinig subsidie uit Brussel krijgen. Ik kan als kleine ondernemer ook niet om overheidssteun aankloppen als het even minder gaat.

 

Grond en energie moeten vrij zijn. Dan is er al heel wat meer bewegingsruimte om iets te ondernemen.

Link naar reactie

Jamaar, de boeren worden wel het mes op de keel gezet door de industrie. Niet de boer bepaalt de prijs van zijn gewassen, maar de industrie. De omgekeerde wereld.

 

Stel je voor dat je bij je bakker komt, een brood, 10 boterkoeken en 2 stokbroden bestelt en dan doodleuk zegt: kijk, beste bakker, ik geef je daar 1,50 euro voor. Nog een prettige dag.

 

Moet je eens proberen als je de volgende keer bij je bakker komt.

 

Tja dat zou kunnen kloppen maar de waarheid is dat het meeste graan niet uit Europa komt.

 

Maar ik ben het met je eens dat we ons als consument weleens achter de oren mogen krabben als we weer eens een kiloknaller vlees in ons winkelwagentje mieteren.

Link naar reactie

Tja dat zou kunnen kloppen maar de waarheid is dat het meeste graan niet uit Europa komt.

 

Maar ik ben het met je eens dat we ons als consument weleens achter de oren mogen krabben als we weer eens een kiloknaller vlees in ons winkelwagentje mieteren.

 

Dan mag het nog zo verleidelijk zijn, niet doen. Al is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.

Link naar reactie

waar haal je dat nu weer. De boeren worden onder druk gezet door de consument. Die wil goedkoop brood, kilovleesknallers en goedkope rommel. Liever dat dan kwaliteit. De boeren volgen enkel maar het geld hoor. Trouwens, die consument zegt inderdaad tegen de bakker, jouw spullen zijn te duur, ik ga wel naar de supermarkt, daar zijn ze goedkoper. Dan moet de bakker ook verkopen aan hetzelfde bedrag.

En de boer gaat dan klagen omdat ze hun waren minder moeten verkopen. Want de industrie ziet waar de consument zijn geld aan geeft. En europa gaat dan subsidiëren want

consument betaalt te weinig.

 

het is te simplistisch om de schuld bij de industrie te leggen. Die volgen ook alleen maar wat de consument koopt hoor. Als morgen elke jan boterkoek zijn auto geel wil, dan zijn er nog enkel gele auto's te koop. In het dorp van mijn ouders wordt er schande gesproken omdat er geen slager meer is. Maar ondertussen hebben die heikneuters niet door dat die slager zijn kost niet kan verdienen als meneer en mevrouw heikneuter hun vlees bij de supermarkt gaat halen. We kagen dat de stripwinkels verdwijnen, maar als er niemand nog strips koopt, moeten we dat ook niet gaan subsidiëren. Industrie treft weinig schuld, de individuele consument, ja jij daar met je knieeën in je broek, dat is de schuldige. Of de deterministische factor. De consument bepaalt wat de industrie maakt. Niet andersom. dat maak je jezelf graag wijs om de verantwoordelijkheid af te schuiven op een ander.

 

Wat mij betreft, morgen alle subsidies stoppen. Zowel voor rommelteelt als voor kwalitatieve teelt. Zowel voor vlees als voor auto industrie. Zowel voor noodleidende bedrijven als voor notionele aftrek. We willen neo-liberaal? Wees dan neo-liberaal en vecht het zelf maar uit met de consument. Laat de consument de echte prijs maar betalen. Het verschil met die linkse, verfoeide hippie bio zal snel weggewerkt zijn. (die trouwens ook subsidie krijgt, ook afschaffen)

Link naar reactie

Een beurtrol klinkt mij als een vrij georchestreerde verplichting, en dus kan je je de vraag stellen wat de emotionele waarde van zulke slaapbezoeken is. Mij lijkt een minder frequent maar oprecht en spontaan bezoek toch meer waard, maar ik ben niet meteen een empathische referentie vrees ik.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

waar haal je dat nu weer. De boeren worden onder druk gezet door de consument. Die wil goedkoop brood, kilovleesknallers en goedkope rommel. Liever dat dan kwaliteit. De boeren volgen enkel maar het geld hoor. Trouwens, die consument zegt inderdaad tegen de bakker, jouw spullen zijn te duur, ik ga wel naar de supermarkt, daar zijn ze goedkoper. Dan moet de bakker ook verkopen aan hetzelfde bedrag.

En de boer gaat dan klagen omdat ze hun waren minder moeten verkopen. Want de industrie ziet waar de consument zijn geld aan geeft. En europa gaat dan subsidiëren want

consument betaalt te weinig.

 

het is te simplistisch om de schuld bij de industrie te leggen. Die volgen ook alleen maar wat de consument koopt hoor. Als morgen elke jan boterkoek zijn auto geel wil, dan zijn er nog enkel gele auto's te koop. In het dorp van mijn ouders wordt er schande gesproken omdat er geen slager meer is. Maar ondertussen hebben die heikneuters niet door dat die slager zijn kost niet kan verdienen als meneer en mevrouw heikneuter hun vlees bij de supermarkt gaat halen. We kagen dat de stripwinkels verdwijnen, maar als er niemand nog strips koopt, moeten we dat ook niet gaan subsidiëren. Industrie treft weinig schuld, de individuele consument, ja jij daar met je knieeën in je broek, dat is de schuldige. Of de deterministische factor. De consument bepaalt wat de industrie maakt. Niet andersom. dat maak je jezelf graag wijs om de verantwoordelijkheid af te schuiven op een ander.

 

Wat mij betreft, morgen alle subsidies stoppen. Zowel voor rommelteelt als voor kwalitatieve teelt. Zowel voor vlees als voor auto industrie. Zowel voor noodleidende bedrijven als voor notionele aftrek. We willen neo-liberaal? Wees dan neo-liberaal en vecht het zelf maar uit met de consument. Laat de consument de echte prijs maar betalen. Het verschil met die linkse, verfoeide hippie bio zal snel weggewerkt zijn. (die trouwens ook subsidie krijgt, ook afschaffen)

 

De consument heeft ook geen zin meer om te betalen voor energie en grond.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Bij uitbreiding ook water en voedsel. Lucht en licht ook. Dit zijn gewoon zaken die er zijn. Waarom moet ik er dan voor betalen? De basisvoorwaarden moeten gewoon gratis zijn. Niemand kan dat in feite claimen tot zijn eigendom. Op basis van wat kan zoiets geclaimd worden? 'Ik ben koning? Daarom ben ik een goddelijke afgezant?'

'Ik verdien meer?' Ja, en dan? 'Ik heb een puzzel ineengestoken in 0.0.32 s.?'

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat indien technologie een schaarste aan goederen kan wegwerken. Creatie zonder menselijke tussenkomst ( behalve de technologie dan). Het huidige economische stelsel zal helemaal opnieuw uitgevonden worden. Zal er nog een ruilmiddel nodig zijn?

Link naar reactie

Nu ja, mrs en mr Retep zijn eigenaar van een klein stukje grond in de gemeente Utrecht. Daar staat ons huisje op, is dat erg? We betrekken onze energie van een warmtecentrale in de buurt, deze energie (stadsverwarming) komt gewoon via een buis ons huis binnenstromen. We betalen daarvoor een vergoeding aan Eneco, de eigenaar van de centrale. Is dat erg ? Nu ja mrs Retep heeft het altijd over een andere goedkopere energieaanbieder maar we zijn eigenlijk te lui om dat helemaal uit te diepen, voor die paar tientjes per jaar.

 

M.a.w. wat is toch je punt ? Wil je gratis in Menen wonen en verwacht je dan gratis energie, water ed ?

Link naar reactie

Wat indien technologie een schaarste aan goederen kan wegwerken. Creatie zonder menselijke tussenkomst ( behalve de technologie dan). Het huidige economische stelsel zal helemaal opnieuw uitgevonden worden. Zal er nog een ruilmiddel nodig zijn?

 

Ach uiteindelijk draait alles toch weer uit op die ene natuurwet nl. the survival of the fittest.

Link naar reactie

Ik heb nochtans altijd diepe bewondering voor wat ik allemaal kan met mijn computer. Software is allemaal gratis geweest. Niet dat dat de doorslaggevende factor was, ik wil er gerust voor betalen, maar niet op de manier waarop Apple, MS en co mij verplichten van te betalen.

Link naar reactie

In mijn droomwereld : Eerlijke handel met een eerlijk loon voor alle arbeiders en boeren, minimumprijzen voor bepaalde produkten. Het leven zou er duurder door worden maar maar nu is men het besef van de waarde van alles rondom ons kwijt.

 

Ha, Koens arbeiders- en boerenparadijs ! Veel levensmiddelen (brood, melk) kennen trouwens een maximale prijs en vallen onder een minimaal BTW. Door zo'n price cap worden de minima juist beschermd wegens anders te duur. In onze lage landjes hebben we trouwens faire lonen, ontslagbescherming, sociale voorzieningen en nog veel meer goodies voor arbeider, boer, stadjer en buitenlui. Dit leidt ertoe dat bepaalde activiteiten (Fords in elkaar sleutelen, kleding naaien) hier te duur worden en daarom naar oorden vertrekken waar men het niet zo nauw neemt met prettige lonen.....

Link naar reactie

Mijn opvatting hierover is dat "men" gewoon wil dat dat hier allemaal weggeconcurreerd wordt. Wat men juist met onze contreien wil doen weet ik niet, maar produceren alleszins niet. Daar zijn andere plaatsen beter geschikt voor in een geglobaliseerde wereld.

Link naar reactie

Tja maar vraag je eens af waarom wij kleding uit China dragen of in wagens toeren die in West Silezië(of een ander triest oord) in mekaar zijn geschroefd: dat is omdat de mensen daar minder verdienen dan wij ! Als je dat verschil wegneemt worden de Fords (en uw onderbroeken) weer in Genk en Enschede gemaakt en kunnen die arme Chinezen verrekken zonder baantje...

 

En begin me niet over boeren want over de subsidiering, tariefmuren en andere landbouwzaken kan ik een bericht of 356 volschrijven.....

Link naar reactie

Tja maar vraag je eens af waarom wij kleding uit China dragen of in wagens toeren die in West Silezië(of een ander triest oord) in mekaar zijn geschroefd: dat is omdat de mensen daar minder verdienen dan wij !

 

Ja, maar niet enkel dat. Bedrijven kunnen ook gepusht worden om naar daar te gaan door daar subsidies te geven en hier de belastingen en andere kosten wat te verstrengen. En vertel dan hier aan het grote publiek dat het hoofdzakelijk is omdat de lonen daar veel lager liggen, zodat men hier op den duur ook tevreden wordt met een lager loon...

Link naar reactie

True, het is ook veel complexer natuurlijk: subsidiering, belastingvoordelen, (te) machtige vakbonden, opleidingsniveau, locatiefactoren, tariefmuren, ontslagbescherming etc. Puntje bij paaltje blijft dat bedrijven daar naar toe gaan waar ze (denken) hun niche gevonden te hebben. Het heeft natuurlijk een reden dat zware (staal, scheeps) en arbeidsintensieve (kleding, speelgoed) industrie uit West Europa weggetrokken zijn. Net zoals dat innovatieve bedrijven (biomedisch, chemie) juist wel hier blijven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...