Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Stukje van Volt gezien, waarbij de restauranthouders het onaanvaardbaar vinden dat er meer alcoholcontroles komen gericht op hun klanten. Dan drinken de mensen zich minder zat, en verdienen ze dus minder. En dat schijnt belangrijker te zijn dan de veiligheid op de weg. (Ik overdrijf misschien een beetje, maar zo kwam hun standpunt over op mij). Te gek om los te lopen.

Link naar reactie

Stukje van Volt gezien, waarbij de restauranthouders het onaanvaardbaar vinden dat er meer alcoholcontroles komen gericht op hun klanten. Dan drinken de mensen zich minder zat, en verdienen ze dus minder. En dat schijnt belangrijker te zijn dan de veiligheid op de weg. (Ik overdrijf misschien een beetje, maar zo kwam hun standpunt over op mij). Te gek om los te lopen.

 

Belgie: het land van de onbegrensde biermogelijkheden. :D

 

Bij jullie kennen ze toch ook die BOB campagne?

 

bob_campagne_poster.jpg

Link naar reactie

Wij hebben de Bob-campagne uitgevonden.

Bij een restaurantbezoek hoort wijn, vind ik. Ik weet niet of het restaurantbezoekers zijn die zelfs met een halve fles Bordeaux achter de kiezen anderen omverkegelen. Mijn regel: één glas aperitief en een klein glaasje bij voor- en hoofdmenu moet kunnen (voor mijn gestel).

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

 

Bij een restaurantbezoek hoort wijn, vind ik. Mijn regel: één glas aperitief en een klein glaasje bij voor- en hoofdmenu moet kunnen (voor mijn gestel).

 

ik denk dat 1 glas wijn het probleem inderdaad niet is. Maar hoeveel houden zich daar aan?

 

1 glas wijn, mag je best toe staan, van zodra je over de 0,5 promille zit, rijbewijs kwijt voor 1 jaar en je mag opnieuw examen gaan doen. (vind ik hé)

Link naar reactie

Wij hebben de Bob-campagne uitgevonden.

 

Helaas is die campagne wel uitgewerkt bij jullie:

 

 

Alcohol veroorzaakt wekelijks vier verkeersdoden'

woensdag 21 november 2012 om 04u58

Ons land blijft een zwarte vlek; nergens in West-Europa vallen zo veel verkeersslachtoffers te betreuren als in België. Experts wijten dat vooral aan onze overdreven tolerante houding tegenover alcohol in het verkeer

 

http://www.knack.be/...00210724076.htm

Link naar reactie

ik denk dat 1 glas wijn het probleem inderdaad niet is. Maar hoeveel houden zich daar aan?

 

1 glas wijn, mag je best toe staan, van zodra je over de 0,5 promille zit, rijbewijs kwijt voor 1 jaar en je mag opnieuw examen gaan doen. (vind ik hé)

 

Vind ik ook. Zelf drink ik geen alcohol, maar van dat ene glaasje zal Waldorf wel niet positief blazen zeker? Geen probleem dus voor hem.

 

Maar de gefrustreerde kelner zat te foeteren op de personen in een groep die niet meedrinken omdat ze nog moeten rijden. Dat is minder opbrengst voor hun. Diegenen die hun verantwoordelijkheid namen werden dus met de vinger gewezen. En die kelner leek zijn redenatie doodnormaal te vinden. 't Zal wel aan mij liggen..

Link naar reactie

Ik vind ze dan maar interessante niet-alcoholische dranken moeten gaan zoeken voor op hun menukaart. Want zeg nu eerlijk. Behalve water, fruitsap, cola en ander niet bijzonder feestelijke drank, waar heeft een Bob meestal keuze uit? De horeca moet dan niet raar staan kijken dat Bob niet zoveel drinkt als de mensen met dat lekkere wijntje...

 

Maar nee. Liever klagen.

Link naar reactie

Niks tekort en overschot hebben is toch niet verkeerd ?

 

Schoonmaaksters mogen toch ook wat verdienen ?

 

Waar ik me meer aan stoor is ongebreidelde consumptie drang/dwang: iedere 2 jaar een nieuwe GSM of auto, vier keer per jaar op vakantie, nieuwe tv terwijl de oude het nog doet etc etc. En dan wel klagen dat je geld zo snel op is !

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Er moet helemaal niets gratis zijn. Mensen hebben geen respect voor dingen die gratis zijn. Er is altijd wel iemand die betaalt.

 

Nochthans is grond er gewoon. Lucht, water en licht ook. Daar hoef je niks voor te doen. Het is er. Als jij nu beweert dat er niks gratis moet zijn, dan betekent het dat jij, of anderen die ook deze opvattingen toegedaan zijn, maatregelen gaat nemen om die zaken te claimen en dan een betalend systeem opstarten waardoor anderen dan ook gebruik kunnen maken van zaken die levensnoodzakelijk zijn.

 

Dan stel ik u de vraag: wie ben jij om dat recht uit te oefenen? Op wat is uw claim gestoeld?

 

Van zodra je geboren bent ben je al verworden tot een economische inruilbare eenheid. Een enge gedachte.

 

 

Voor de minder goede verstaanders: het gaat me niet om het feit dat alles gratis moet zijn. Enkel de zaken die er zijn en van levensnoodzaak zijn.

Als je iets frabriceert, dan heb je er als mens tijd en energie ingestoken. Daar mag best een vergoeding tegenover staan.

 

Maar grond, lucht, licht, water en energie heeft een mens nu eenmaaal nodig om te leven. Tenzij jij andere exemplaren kent, ik heb ze nog niet tegengekomen.

Dus als iemand, of een machtstructuur beslist om die zaken te claimen als eigendom en een betaalsysteem opzet, dan stel ik hun recht tot claimen in vraag.

Link naar reactie

Energie is er niet gewoon. Iemand moet een pietenhol in de grond boren om olie op te halen, iemand moet een zonnepaneel construeren, of een windmolen. Dat is niet gratis.

Gratis grond is raar. Ik heb eens twee aanhangwagens gratis grond gekregen van iemand die een nieuwe oprit legde, maar verder moet het niet gaan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik heb eens ooit een hoopje grond over de draad gegooid, maar de buurman kon daar toch niet mee lachen.

Ik zei nog "jamaar, pas op he, ge moet daar niks voor betalen". Maar hij antwoordde "Als dat niet rap terug weg is hier ga jij betalen."

"Als het zo zit", zei ik, "zeg dan maar u"

Link naar reactie

Energie is er niet gewoon. Iemand moet een pietenhol in de grond boren om olie op te halen, iemand moet een zonnepaneel construeren, of een windmolen. Dat is niet gratis.

Gratis grond is raar. Ik heb eens twee aanhangwagens gratis grond gekregen van iemand die een nieuwe oprit legde, maar verder moet het niet gaan.

 

mja, theoretisch gezien is energie er wel gewoon, maar de bruikbare vorm is waar we voor betalen :)

 

Je betaalt trouwens ook niet voor de grond, je betaalt voor het recht om deze grond te mogen bezitten tot je sterft of je recht verkoopt. Een bepaalde groep mensen heeft op een bepaald moment gezegd, dit stuk land noemen we X-landowakije. Als je hier wil wonen, dan mag dat, maar dit zijn de regels in ons land. Jij betaalt dit en in ruil doen wij dat.

Niet dat we het eens moeten zijn met het principe of met de regels, daar geef ik Lord K dan weer gelijk in. Maar op zich vind ik het wel een goede ruil om tegen een staat te zeggen, ik betaal belasting en in ruil organiseer jij een systeem waarbij ik niet met prikkeldraad en wachttorens rond mijn huis moet wonen. Over de effectiviteit van de bescherming valt nog te discussiëren, maar dat is wel het principe.

Link naar reactie

Hoogtijd dat het getouwtrek rond de Nationale Plantentuin van Meise voorbij is, dat aan een decennium lange impasse een einde is gekomen.

Je houdt het niet voor mogelijk dat dit zo lang heeft aangesleept!

 

en wat is er beslist?

Link naar reactie

Het is vooral heel erg handig omdat zo planten, bomen,... door iedereen op eenzelfde manier benoemd en herkend kunnen worden, dus eenduidiger kan het niet. Geloof me, het loont in de praktijk en sluit het wat onnodige discussies uit. Want wat heeft een Brit aan een woord als "haagbeuk". Vertaal dit letterlijk naar een andere taal en je komt hopeloos bedrogen uit...

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Tja, tenzij je in rekening neemt dat alle refernetiewerken al enkele eeuwen werken met die Latijnse benamingen, en deze dus perfect ingeburgerd zijn. Overschakelen naar een andere taal zou zo'n beetje hetzelfde zijn als in de wiskunde plots beslissen dat we 1 voortaan gaan aanduiden als µ.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Soms helpt de naam van de vinder al eens en wordt die gewoon "verlatijnst", daarin zijn mensen best wel creatief denk ik. ;) 't Wordt dan wel lastig als je wat te succesvol bent en voor de tiende keer een nieuwe varensoort ontdekt?

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Nee inderdaad, misschien moeten we het esperanto maar weer nieuw leven inblazen, ;)

 

En ik zou 't nog bijna vergeten... mijn ergernis, de beloofde sneeuw en het witte weekend, daar heb ik niet veel van gemerkt. Enkel dat vuile met strooizoute vermengde papje dat tegen je benen spat door al het voorbijrazende verkeer.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Nee inderdaad, misschien moeten we het esperanto maar weer nieuw leven inblazen, ;)

 

En ik zou 't nog bijna vergeten... mijn ergernis, de beloofde sneeuw en het witte weekend, daar heb ik niet veel van gemerkt. Enkel dat vuile met strooizoute vermengde papje dat tegen je benen spat door al het voorbijrazende verkeer.

 

same here, dat die grijze ellende maar snel weg gaat en de komende jaren enkel nog terug komt in vakantiegebieden. Rotzooi.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

mja, theoretisch gezien is energie er wel gewoon, maar de bruikbare vorm is waar we voor betalen :)

 

Maar op zich vind ik het wel een goede ruil om tegen een staat te zeggen, ik betaal belasting en in ruil organiseer jij een systeem waarbij ik niet met prikkeldraad en wachttorens rond mijn huis moet wonen. Over de effectiviteit van de bescherming valt nog te discussiëren, maar dat is wel het principe.

 

Een systeem ter bescherming tegen wat? Inbrekers? Die zijn heus niet afgeschrikt omdat er zoiets bestaat als een ordedienst. De inval van een andere staat?

Link naar reactie

 

 

Een systeem ter bescherming tegen wat? Inbrekers? Die zijn heus niet afgeschrikt omdat er zoiets bestaat als een ordedienst. De inval van een andere staat?

 

Het systeem zorgt er toch in elk geval voor dat ik dit huis mijn eigendom mag noemen, dat ik dat niet elke dag tegen roversbendes moet verdedigen. En als er morgen een oorlog komt ben ik alles kwijt, da's waar.

Wat is jouw voorstel dan? Hoe stel jij voor dat jij mijn recht beschermt om op een zelf gekozen p.lekje te mogen wonen zonder dat een groepje sterke beren mij van dat plekje wegjaagt? Want roepen dat grond en water vrij moeten zijn is een mooi gedachtengoed, maar da's hetzelfde als roepen dat de rijken de crisis moeten betalen. Klinkt mooi, maar hoe wil je dat concreet doen? Geef ons minder slogans en meer plan.

Link naar reactie

Telecom bedrijven die hun prijzen verhogen omdat de index stijgt, terwijl de index er is om lonen aan te passen aan de hogere prijzen. En blijkbaar vinden we dat met z'n allen normaal. Daar heb ik me weer aan zitten ergeren met het doornemen van mijn laatst Belgacom factuur.

Link naar reactie

Telecom bedrijven die hun prijzen verhogen omdat de index stijgt, terwijl de index er is om lonen aan te passen aan de hogere prijzen. En blijkbaar vinden we dat met z'n allen normaal. Daar heb ik me weer aan zitten ergeren met het doornemen van mijn laatst Belgacom factuur.

 

je kan ook naar ecopower gaan, dan doe je het niet voor het geld, maar voor 100% groene stroom die in België wordt opgewekt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...