Ga naar inhoud

Crowdfunding tips: comics, strips, art books of andere artsy zaken


Recommended Posts

20 uren geleden, Huib zei:

Franz Zumstein de tekenaar van woestijnvalk is ook bezig met een crowdfunding actie voor een nieuw album (in het duits of in het engels).

Zie https://wemakeit.com/projects/tamed-gods

 

Leuke! Wel jammer dat er naast de optie "ik koop het album" weinig andere leuke opties zijn. Ik koop zo'n album graag met dedicase, maar dan zit je gelijk aan 240 Euro...?! Is wel een uitgebreide tekening denk ik op los vel.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

zo jammer als iets leuks niet naar Europa stuurt :(

 

Quote

This book looks SOLID as a rock! Them visuals and the design overall is something that makes me yell "get this NOW!!"
Come on over


www.inked.pub/jakesunrise

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik vond deze wel gaaf...

 

En toen keek ik wat nauwkeuriger naar een variant cover en kwam erachter dat de artiest (Sai Rodrigues) mijn commission in 2018 had gekopieerd om een cover af te leveren.

afbeelding.thumb.png.7ecc34aaa0e614553483d4e465598ece.png

 

Weet niet goed wat ik er van moet vinden. Weet ook niet eens of ik er wat van MAG vinden :)

O well

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 5/11/2022 om 17:17, mojo zei:

Kickstarter van Alex Alice voor een artbook over zijn Kasteel onder de Sterren universum. Ik heb de reeks nog niet gelezen, maar ziet er een prachtig boek uit. 
 

 

http://kck.st/3DYqpbN
 

 

Ik heb er niet aan kunnen weerstaan. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Zelf start ik mijn eerste ARTBOOK in 2023

 

https://www.kickstarter.com/projects/boomvavavoom/sisterhood-presents-mummy-mermaid-the-artbook/

 

banner.thumb.jpg.3921d0eeb4152b49316e052d2db8e16e.jpg

 

Ik heb zo vreselijk veel artwork (voor variants) verzameld voor mijn Mermaid Mummy verhaal, dat ik niet weet wat ik er allemaal mee aan moet. Tot ik aan een Artbook dacht. Dus... een artbook :)
1 versie is in comicformat met enkel pinups/art
1 versie is in A4 Hardcover en heeft ook een verhaal-gedeelte en schetsen enzo

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik had hem dat ook gevraagd in zijn Boom Comic-topic.

Schijnt niet zo een probleem te zijn:

 

 

Op 13/12/2022 om 13:17, Richard Boom-vavavoom zei:

De mensen met wie ik samenwerk zijn erg gemakkelijk. Zie zeggen "artwork is voor jou, dus doe er lekker mee wat je wil" of het nu gaat om artbook danwel merchandise.

 

het is voor mij een hobby-project, dat is wellicht wel een dingetje. Anders was het als ik er een mega-project van 127.312$ van zou maken. En ze weten allemaal dat in dat geval (ik mag dagdromen) dat ik nog eens terugkom naar ze. Want zo ben ik wel.

 

Ondertussen kan iedereen zich al inschrijven!

 

https://www.kickstarter.com/projects/boomvavavoom/sisterhood-presents-mummy-mermaid-the-artbook/

 

banner.thumb.jpg.57e656555ecdf23d99f83b1221f0ac9a.jpg

Link naar reactie
17 hours ago, eriktex said:

Leuk, hou ons op de hoogte als-ie live gaat.

 

Moet je nu van elke tekenaar toestemming verkrijgen om zoiets commercieel te exploiteren? Volgens mij officieel wel...

 

 

voor dit project, weten ze allemaal waar ik het voor nodig heb.
 

15 hours ago, Ambreville said:

Zeker wel. Een Commissie heeft nooit reproductierecht, tenzij je dat expliciet verkrijgt.

klopt. Er is echter maar 1 persoon tot nog toe die anders reageert dan "I made this for you, so you with it what you like" en die het dus inderdaad verbiedt tenzij ik hem (veel) extra geld betaal.

 

En van mijn oude commissies, die ik zou willen gebruiken in bijvoorbeeld een ultimate artbook, hebben enkel een 2-tal A-listers gezegd "nee, het was een kadootje voor jou, maar niet voor publishing" wat ik in hun geval zeker kan honoreren.

14 hours ago, cinco said:

Ik had hem dat ook gevraagd in zijn Boom Comic-topic.

Schijnt niet zo een probleem te zijn:

 

 

klopt.

 

Zo kreeg ik vanochtend nog een bericht van een artiest die me zomaar een extra mummy-mermaid wil bezorgen

image.thumb.png.f8d436c06fa798fc7feef16a9f9d721c.pngimage.thumb.png.f8d436c06fa798fc7feef16a9f9d721c.png

 

Ik ga om met een riedel aan artiesten, die het me heel gemakkelijk maken. Daar heb ik extreem veel geluk mee.

Niemand die me een contract onder de neus duwt met licenties en verjaringsperiodes etc.

 

Maar ze weten allemaal ook wat ze aan MIJ hebben.

neem Vinz, voor wie ik als agent tientallen prachtige opdrachten heb geregeld.

Of Teles voor wie ik de volledige Kickstarter heb gedaan.

Of Gary Parkin die me eventjes 6/tal mermaid mummies opstuurt, ingekleurd en al. Omdat hij vind dat ik zijn leven volledig heb omgegooid waardoor hij nu fulltime comic/artist is.

 

En ze weten allemaal dat als ik met een project FLINK zou binnenlopen, dat ik een carry/forward zou doen. Maar tot nog toe is het allemaal hobby. Ik heb mezelf dan wel eens wat extra´s gekocht (Rocketeer-statue onlangs. Zie ander topic) van de opbrengsten maar an sich gaat al het geld op aan artiesten, printers en postzegels. Niet aan mezelf...

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Een interessante.

4 van de 6 boeken (nog) niet in het Nederlands vertaald...

 

Mezkal en Convoi = samen $ 65.- (+ digitale edities). 

of Ultimate Midnight Marathon Bundle = totaal $ 150.- (6 boeken + digitale edities):

The Wall HC - Antoine Charreyron and Mario Alberti.

Curtain Call HC - Wilfrid Lupano and Rodolphe Guenoden

en ook, maar wel reeds vertaald, Streamliner HC 1 + 2 (in NL is het uitgegeven in 4 heel dunne HC)

 

men zegt er wel bij dat de boeken dit jaar ook "normaal" verkrijgbaar zullen zijn.

 

 

MEZKAL and CONVOY: A cinematic graphic novel double feature by Neurobellum Productions — Kickstarter

 

 

 

 

 

Link naar reactie

De 5de en laatste stretchgoal is behaald : 50.000 euro ! 

Dit betekent dat er enkele buitenlandse strips zullen toegevoegd worden.

 

STRETCHGOAL 5 - BUITENLANDSE STRIPS

Toen ik deze actie aan het voorbereiden was, wees iemand mij erop dat Pep niet alleen het blad was waar veel van de huidige stripmakers begonnen zijn. Het was ook het blad waar je voor het eerst kennis maakte met buitenlandse strips, die je nergens anders zag. Ik heb in Pep Roodbaard leren kennen, Tangy en Laverdure, Blueberry, Philemon, Ravian en de onnavolgbare humor van Marcel Gotlib in Waanzin Waanzuit. Als er ruimte is (het aantal toezeggingen dat ik heb is al vrij groot) wil ik er ook een aantal buitenlandse strips aan toevoegen, sommige waarvan je nog nooit hebt gehoord en andere waar je veel te lang niets hebt gezien. Om dat te doen, moet ik onderhandelen met de rechtenhebbers. Dat betekent dat ik hier zelfs niet eens kan zeggen om welke strips het gaat, want dat zou alleen maar de prijs opdrijven. Maar er zitten een paar grote namen bij. Deze stretchgoal is dan ook geen concrete, maar een belofte. Dat ik ervoor zal zorgen dat ook op het gebied van de buitenlandse strips (wat geen groot deel van het blad zou zijn) mijn best zal doen om alleen de beste, leukste en meest verrassende bijdragen te vinden.

 

 

image.png.26db23005135c0699ac4f16e311a45c5.png

Link naar reactie
22 hours ago, Retardi said:

Deze kickstarter heeft een klein duwtje nodig

dan is een linkje ook handig :)
https://www.kickstarter.com/projects/rebootcomics/septem?ref=nav_search&result=project&term=septem

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Van het verhaal "Poh & Slim - Droomdetectives" werden 28 pagina's voorgepubliceerd in het Vlaamse magazine MAXIX. Met tekeningen van Ralf van der Hoeven op scenario van Ger Apeldoorn en Willem Ritstier.

 

Helaas werd afgelopen januari het laatste nummer van Maxix gepubliceerd, waardoor de laatste 16 pagina's van het verhaal niet getekend konden worden.

 

Nog niet... want met deze crowdfunding willen we de auteurs in staat stellen hun verhaal af te maken en het in een mooi album te publiceren.

 

"Poh & Slim" is een komische detectiveserie over twee speurders die in hun eerste avontuur een weg vinden naar de droomwereld die onder iedere stad ligt, in dit geval het San Francisco van 1967. Wat ze in die droomwereld tegenkomen kunnen ze gebruiken om de meest ingewikkelde zaken op te lossen. 

 

Mede-reper Monsieur Toupet heeft zeer royaal 70 sets Maxix-magazines beschikbaar gesteld voor de eerste 70 backers:

 

stretch00.thumb.jpg.7d6d461c9a1cc108da44a315aa911cd7.jpg

 

En er komen stretch-goals uiteraard:

 

stretch01.thumb.jpg.73c9edfb7dc6a3dfe2e9ef633791128b.jpg

 

Het zou tof zijn als de Repers deze crowding willen ondersteunen, zodat Ralf z'n album af kan tekenen...

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
8 uren geleden, eriktex zei:

Van het verhaal "Poh & Slim - Droomdetectives" werden 28 pagina's voorgepubliceerd in het Vlaamse magazine MAXIX. Met tekeningen van Ralf van der Hoeven op scenario van Ger Apeldoorn en Willem Ritstier.

 

Helaas werd afgelopen januari het laatste nummer van Maxix gepubliceerd, waardoor de laatste 16 pagina's van het verhaal niet getekend konden worden.

 

Nog niet... want met deze crowdfunding willen we de auteurs in staat stellen hun verhaal af te maken en het in een mooi album te publiceren.

 

"Poh & Slim" is een komische detectiveserie over twee speurders die in hun eerste avontuur een weg vinden naar de droomwereld die onder iedere stad ligt, in dit geval het San Francisco van 1967. Wat ze in die droomwereld tegenkomen kunnen ze gebruiken om de meest ingewikkelde zaken op te lossen. 

 

Mede-reper Monsieur Toupet heeft zeer royaal 70 sets Maxix-magazines beschikbaar gesteld voor de eerste 70 backers:

 

stretch00.thumb.jpg.7d6d461c9a1cc108da44a315aa911cd7.jpg

 

En er komen stretch-goals uiteraard:

 

stretch01.thumb.jpg.73c9edfb7dc6a3dfe2e9ef633791128b.jpg

 

Het zou tof zijn als de Repers deze crowding willen ondersteunen, zodat Ralf z'n album af kan tekenen...

 

 

Ik wil deze zeker steunen zoals alle andere projecten (in het NL), maar hopelijk heb ik vandaag de tijd om dit te doen! 🙄

We zien wel ...

Link naar reactie
8 hours ago, eriktex said:

Van het verhaal "Poh & Slim - Droomdetectives" werden 28 pagina's voorgepubliceerd in het Vlaamse magazine MAXIX. Met tekeningen van Ralf van der Hoeven op scenario van Ger Apeldoorn en Willem Ritstier.

 

Helaas werd afgelopen januari het laatste nummer van Maxix gepubliceerd, waardoor de laatste 16 pagina's van het verhaal niet getekend konden worden.

 

Nog niet... want met deze crowdfunding willen we de auteurs in staat stellen hun verhaal af te maken en het in een mooi album te publiceren.

 

"Poh & Slim" is een komische detectiveserie over twee speurders die in hun eerste avontuur een weg vinden naar de droomwereld die onder iedere stad ligt, in dit geval het San Francisco van 1967. Wat ze in die droomwereld tegenkomen kunnen ze gebruiken om de meest ingewikkelde zaken op te lossen. 

 

Mede-reper Monsieur Toupet heeft zeer royaal 70 sets Maxix-magazines beschikbaar gesteld voor de eerste 70 backers:

 

stretch00.thumb.jpg.7d6d461c9a1cc108da44a315aa911cd7.jpg

 

En er komen stretch-goals uiteraard:

 

stretch01.thumb.jpg.73c9edfb7dc6a3dfe2e9ef633791128b.jpg

 

Het zou tof zijn als de Repers deze crowding willen ondersteunen, zodat Ralf z'n album af kan tekenen...

 

Ziet er goed uit. Ik denk wel dat ik ga meedoen. Enig idee wanneer het juist live komt?

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Ziet er goed uit. Ik denk wel dat ik ga meedoen. Enig idee wanneer het juist live komt?


de bedoeling is vandaag, wij zijn er klaar voor. Echter, Ulule werkt ditmaal nogal stroperig mee. Je kunt nu wel op de startpagina iets instellen dat je bericht krijgt als we live gaan.

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
On 2/1/2023 at 7:25 PM, SPeeDy said:

 

25$ voor de softcover
66$ shipping costs?!?!?!?
Dan nog 10-15 euro voor de douane?

nee, dat laat ik dan wel aan me voorbij gaan! Dan hoop ik op een mogelijkheid via Diamond en pre-orderen via Comicasa.

 

 

17 hours ago, eriktex said:

Als Ulule een beetje wil meewerken gaat morgen onze Poh & Slim crowdfunding on-line:

 

https://www.ulule.com/poh-slim-droomdetectives/

 

PROMOa_light.thumb.jpg.e706fc6cc05463061d936a64b5bbd53e.jpg

ooo dat ziet er interessant uit!!!

6 hours ago, eriktex said:


de bedoeling is vandaag, wij zijn er klaar voor. Echter, Ulule werkt ditmaal nogal stroperig mee. Je kunt nu wel op de startpagina iets instellen dat je bericht krijgt als we live gaan.

 

signed up! Thanks!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
17 uren geleden, eriktex zei:

Van het verhaal "Poh & Slim - Droomdetectives" werden 28 pagina's voorgepubliceerd in het Vlaamse magazine MAXIX. Met tekeningen van Ralf van der Hoeven op scenario van Ger Apeldoorn en Willem Ritstier.

 

Helaas werd afgelopen januari het laatste nummer van Maxix gepubliceerd, waardoor de laatste 16 pagina's van het verhaal niet getekend konden worden.

 

Nog niet... want met deze crowdfunding willen we de auteurs in staat stellen hun verhaal af te maken en het in een mooi album te publiceren.

 

"Poh & Slim" is een komische detectiveserie over twee speurders die in hun eerste avontuur een weg vinden naar de droomwereld die onder iedere stad ligt, in dit geval het San Francisco van 1967. Wat ze in die droomwereld tegenkomen kunnen ze gebruiken om de meest ingewikkelde zaken op te lossen. 

 

Mede-reper Monsieur Toupet heeft zeer royaal 70 sets Maxix-magazines beschikbaar gesteld voor de eerste 70 backers:

 

stretch00.thumb.jpg.7d6d461c9a1cc108da44a315aa911cd7.jpg

 

En er komen stretch-goals uiteraard:

 

stretch01.thumb.jpg.73c9edfb7dc6a3dfe2e9ef633791128b.jpg

 

Het zou tof zijn als de Repers deze crowding willen ondersteunen, zodat Ralf z'n album af kan tekenen...

 

Ziet er goed uit,

 

Zojuist album besteld via de link.

Bedankt om dit onder de aandacht te brengen.

Link naar reactie
37 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

 

25$ voor de softcover
66$ shipping costs?!?!?!?
Dan nog 10-15 euro voor de douane?

nee, dat laat ik dan wel aan me voorbij gaan! Dan hoop ik op een mogelijkheid via Diamond en pre-orderen via Comicasa

Idd. Zo’n hoge shipping costs is enkel interessant als je snel genoeg was voor tekening erbij. Met Moore zijn prijzen daarvoor (en hij was al verre van goedkoop) is die 66€ dan peanuts.

Voor de goede orde: ondanks dat ik enorm ❤️ van Moore’s tekeningen heb ik dus deze ook aan me laten voorbijgaan.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
4 minuten geleden, darthfrysk zei:

@eriktex ziet er goed uit. Mijn vraag is of de strip ok buiten Europa word verzonden? 

 

Optie Aruba is er! 

 

Optie 3: de combi van hard- en softcover


ja, volgens mij had ik de optie ‘rest van de wereld’ ook opgegeven - alhoewel ik eigenlijk geen bestellingen buiten NL en België verwachtte. Nu ja, de West is een speciaal geval natuurlijk

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...