Ga naar inhoud

Crowdfunding tips: comics, strips, art books of andere artsy zaken


Recommended Posts

Op 7/10/2020 om 22:12, SPeeDy zei:

Na 2 uur al 100% opgehaald. Het is dan ook knap werk van hem. 

Link naar reactie
10 uren geleden, Lük Bey zei:

Welk platform zou je aanraden? (Het album is enkel in het Nederlands)

De meest gebruikte die platforms die ik hier (en op de meeste plaatsen) zie langskomen zijn Ululu en Kickstarter. 

Als gebruiker vind ik het een nadeel dat je bij Kickstarter enkel met credit card kan betalen. Bij Ululu kan je bijvoorbeeld ook gewoon met je bankkaart betalen. Aangezien Kickstarter Amerikaans is en je album enkel in het Nederlands is denk ik dat Ululu de beste optie is.

Link naar reactie
Op 13/10/2020 om 09:53, Ambreville zei:

Let vooral op de kleine lettertjes rond kosten en IP.

valt wel mee. 5% kosten Kickstarter en 4% ofzo voor de betalingen.

over IP: die zijn van jezelf. Punt.

 

Op 13/10/2020 om 09:53, Ambreville zei:

Voordekunst zou ik vergeten.

true.... Kenny Rubenis deed het hier goed, maar ik vond de community nogal tegenvallen toen ik het wilde proberen.

Op 13/10/2020 om 09:53, Ambreville zei:

Strips via Ulule hebben een vast publiek.

is dat zo? Wellicht dat ik die eens ga proberen als ik een collectie van verhalen bij elkaar ga brengen.

 

Op 10/10/2020 om 05:00, Ron P zei:

De meest gebruikte die platforms die ik hier (en op de meeste plaatsen) zie langskomen zijn Ululu en Kickstarter. 

nou dan is er IndieGoGo nog natuurlijk... maar ook vnl voor comics want USA-oriented. Die Expendables-comic (Silvester Stallone) deed het daar erg goed, maar ook Ethan van Sciver met zijn Cyberfrog. Verder doet elke comic onder het "comicsgate-label" het erg goed.

 

Voor mezelf werkt Kickstarter het beste... Indiegogo is voor mij maar een kleine extraatje.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 23/10/2020 om 16:00, Lük Bey zei:

Ik ben ervoor gegaan: mijn crowdfunding voor het 'ABC van de Strip' is sinds gisteren begonnen. Voorlopig enkel via deze link te bereiken:

 https://www.ulule.com/het-abc-van-de-strip/

 

Als je er eerst wat meer over wil weten, heb ik ook een draadje op de Reep gestart: 

 

 

 

Leuk! Zojuist m'n bestelling op Ulule geplaatst 🙂

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Even een update van de Jommeke Crowdfunding: 

Quote

 

Hallo allemaal, 

Nu vrijdag is het exact 65 jaar geleden dat Jommeke voor het eerst op papier verscheen, in "Kerk en Leven" was dat. Intussen zijn we 301 avonturen en hele generaties Jommeke-fans verder. Ook in het avontuur van onze verjaardags-collectie hebben we intussen een aantakl belangrijke stappen gezet. We zijn in druk. En met gepaste trots kunnen we jullie al tonen hoe die 60 boekdelen met 300 avonturen er op jullie boekenkast zullen uitzien. Mooi hé! Hip Hip Hoera voor Jommeke ! 

 

 

Dit ziet er best leuk uit. 

 

Ulele.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
10 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Een goed gelijmd boek valt niet uit elkaar, dus dat probleem is relatief zeldzaam.

Het echte kwaliteitsverschil merk je vooral in het leesgemak.

 

Beter is: Een recent gelijmd boek valt niet zomaar uit elkaar.

 

En zelfs recent gelijmde boeken hebben wel eens last van te weinig of te veel lijm! Ook zorgt de lijm vooral bij softcovers nogal eens voor ruggen die veel dikker zijn dan de rest van het boek waardoor, als je de boeken op een stapel legt, de stapel steeds krommer wordt.

 

Hoe de tegenwoordige lijm het houdt zal alleen de tijd kunnen vertellen. Van heel oude drukken is de lijm soms zo erg uitgedroogd dat die verbrokkelt wanneer je het boek openslaat.

 

Eigenlijk is garenloos gebonden überhaubt niet gebonden en best een vreemde keuze. Wel de moeite nemen om het geheel in een hard kaftje te steken maar niet de moeite nemen om de pagina's netjes bijeen te binden? Wat is dan nog de meerwaarde van die harde kaft? Een hogere prijs en een zwaarder en recht blijvend boek die je niet zonder problemen kan openen...

Link naar reactie
Op 6/3/2021 om 19:11, Lamme Goedzak zei:

De standaard strip hardcover is genaaid gebonden, niet garenloos. Standaard uitgeverij kiest hier voor een uitgave zoals hun 80s vakantieboeken, gelijmde pagina's ipv genaaide katernen. En dat heeft dus als nadeel dat de pagina's kunnen lossen zoals bij goedkope softcovers.

 

Ik zie hier een aantal opmerkingen over de garenloos gebonden albums van De Geuzen. Het gaat hier om een fout in de communicatie: de albums zullen wel degelijk ingenaaid worden. 

We zullen de beschrijving op de crowdfunding pagina ook aanpassen. 

Link naar reactie
8 uren geleden, Pieter De Schauwer zei:

 

Ik zie hier een aantal opmerkingen over de garenloos gebonden albums van De Geuzen. Het gaat hier om een fout in de communicatie: de albums zullen wel degelijk ingenaaid worden. 

We zullen de beschrijving op de crowdfunding pagina ook aanpassen. 

Voor mij persoonlijk geeft dat dan toch de doorslag om in te tekenen 🙂

Link naar reactie
Op 16/3/2021 om 03:33, Gilles zei:

Het lijkt me toch een iets moeilijkere crowdfunding te zijn dan de vorige. Misschien trekt het minder de modale lezers aan omdat de kwantiteit heel wat lager ligt dan bij Jommeke? 

Moeilijker zou ik niet zeggen. Het is een veel selecter doelpubliek dan Jommeke waardoor de communicatie ook veel gerichter en minder breed loopt. 
We zaten toen na 8 dagen aan de helft, nu na 13 dagen... 

Misschien wachten er ook meer mensen af, moeilijk te zeggen. 🙂 

 

Maar leuke update: al wie intekent voor 1 april krijgt er een gouden Geuzen munt bovenop! 

mokup3.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...