Ga naar inhoud

Crowdfunding tips: comics, strips, art books of andere artsy zaken


Recommended Posts

8 minuten geleden, Firmin Van De Kasseien zei:

De art-print van Philippe Francq is behaald met nog een goede 20 minuten te gaan. 

 

 

Mooi. Ook al heb ik zelf niet ingeschreven op deze actie, toch ben ik erg benieuwd naar Francq's interpretatie van S&W omdat ik het mij eigenlijk totaal niet kan voorstellen hoe hij die personages in zijn stijl gaat tekenen.

Link naar reactie

Hallo Krasse Krowdfunders, 

Terwijl de Italiaanse aanvoerder Chiellini rond middernacht,na een felbevochten EK-finale, de Beker in de lucht stak, konden wij ook onze Crowdfunding-actie met veel trots en dankbaarheid afsluiten. Met 2504 crowdfunders hebben we samen de Complete Collectie mogelijk gemaakt...fantastisch is dat!

Deze "vrienden voor het leven" zetten binnenkort dus hun beste beentje voor in jullie boekenkast. Heel erg bedankt allemaal voor jullie vele fijne reacties en om deze actie ook via de eigen kanalen te ondersteunen. Onze collega's in de studio gaan er met plezier tegenaan om de productie verder voor te bereiden. We houden jullie uiteraard op de hoogte. 

Fijne zomer iedereen ! 

PS. Doordat we de kaap van de 2500 funders hebben gehaald, hebben we voor de verzamelaars en all-in collecties meteen ook Philippe Francq aan het werk gezet voor zijn art print. Meer daarover binnenkort. 

 

crowfund gelukt.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik zie daar toch een heleboel niet-weerkerende personages staan hoor. Of komen de Raaf, die ballonnen uit de Zingende Zwammen, Jack Potfees, Snowbel en haar eend, die saters, die reus en die personages uit 'de Stierentemmer' allemaal later nog eens terug?

 

Wellicht inderdaad opgenomen omdat dat album wat stof deed opwaaien, en misschien ook wel voor wat diversiteit.  

Link naar reactie

Ah, dan is het toch een weerkerend personage.

 

2 uren geleden, Lük Bey zei:

Ik zie daar toch een heleboel niet-weerkerende personages staan hoor. Of komen de Raaf, die ballonnen uit de Zingende Zwammen, Jack Potfees, Snowbel en haar eend, die saters, die reus en die personages uit 'de Stierentemmer' allemaal later nog eens terug?

 

 

Figuren zoals de raaf en de reus zijn waarschijnlijk opgenomen omdat ze doorheen de jaren iconisch zijn geworden.

Er bestaan zelfs beelden van.

 

afbeelding.thumb.png.9b6060d9f6ee3f25a03493126535ff9b.png

 

 

Maar ik weer niet of velen haar zo dadelijk hadden kunnen thuiswijzen bij de S&W-reeks.

Ik kende haar omdat ik toevallig dat album heb, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zouden denken dat dit een bijfiguur uit Kiekeboe is.

 

afbeelding.png.4c576d9a8e65196b369f0a3f3bdbd878.png

 

 

Link naar reactie

Het probleem is waarschijnlijk dat het aantal frequent weerkerende bijfiguren in S&W laag is voor een reeks van 300+ albums.

De Van Zwollems, Boemerang, Arthur, Sus Antigoon, Tobias, Krimson, de Zwarte Madam... dan heb je het gros van de belangrijke bijfiguren al gehad.

Link naar reactie
25 minuten geleden, cinco zei:

Het probleem is waarschijnlijk dat het aantal frequent weerkerende bijfiguren in S&W laag is voor een reeks van 300+ albums.

De Van Zwollems, Boemerang, Arthur, Sus Antigoon, Tobias, Krimson, de Zwarte Madam... dan heb je het gros van de belangrijke bijfiguren al gehad.

Je hebt nog die twee zware jongens die bij Paul Geerst vaak opdoken. Gaffel en Snoefel.

Marc Verhaegen had ook een aantal terugkerende figuren. Zelfs Rikki is teruggekeerd.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nog wat reclame maken voor vorige post: nog 69uur voor ca. 1000€. 
Het zou zonde zijn dat dit niet gehaald wordt.
Voor slechts 35€ heb je al het boek & mooie dédi in potlood +2 ex-libri, boekenwijzer en als je de vorige 3 delen nog niet moest hebben dan krijg je ze alvast digitaal.
Als extra toevoeging is het Waldin t-shirt ook heel tof.

 

Doen!

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

ik zal eens een pledge doen... ik krijg geregeld te horen dat folks een project steunen omdat ik ze er opmerkzaam heb gemaakt. Followers als het ware... fngers crossed

PS ikzelf had nooit mijn goal zo hoog gelegd, maar soit

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

PS ikzelf had nooit mijn goal zo hoog gelegd, maar soit

Hij en alle medewerkers moeten er wel van kunnen eten.

Maar zoals in de recensie van Wardane op stripspeciaalzaak staat,

de kwaliteit groeit niet en Patrick Cornelis doet misschien net iets te veel kickstarters per jaar.

Ik hoop wel dat het album er komt aangezien ik 1 t/m 3 al heb,

En dat Patrick net iets meer tijd gaat nemen om de projecten die hij doet de volle aandacht te geven.

 

 

Link naar reactie

Half eens. Soms is er iets mis met de ogen van de personages, net iets dat erg belangrijk is. Bij Wardane was dat veel beter geworden. Ik was daar toch aangenaam van verrast. Hij kan het wél!
Misschien kwam de RR iets te vroeg, maar alleen al die draak was het al waard.

Dus ik heb er goede hoop op voor de toekomst.

 

Waldin dan: 6 delen is eigenlijk wat te veel. 3 was goed geweest, 4 max. Zeker als je dit via crowdfunding gedaan wil krijgen.

Uiteraard willen we niet weer met een onafgewerkte reeks opgezadeld zitten, iets waar crowdfunding nu net in kan helpen (een uitgever stopt er gewoon mee als het niet het verhoopte resultaat geeft en daar sta je dan als lezer zonder enige mogelijkheid tot inspraak of ingrijpen).

 

2 kickstarters per jaar moet mogelijk zijn. En afwisselend een deel van 2 verschillende reeksen is wel tof.

Hoe hoog die goal moet zijn is een lastige: bij de vorige Waldin was het 10K, nu is het 12K. Geen idee waarom (hogere papierkosten? Opslag voor Shirow? Stijging van hun elektriciteitsfactuur?).

Timing van zo’n kickstarter en duurtijd is ook cruciaal. 
Als bekende tekenaar heb je daar veel minder last van (Jeff Smith zette 20K als goal en haalde meer dan 200K op voor zijn Tuki…).
 

Richard,

je Sisterhood heb ik tot hiertoe nog niet opgepikt (al veel getwijfeld) maar ik beloof mee te doen vanaf deel 4! 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
On 10/19/2021 at 9:27 PM, SPeeDy said:

Nog wat reclame maken voor vorige post: nog 69uur voor ca. 1000€. 
Het zou zonde zijn dat dit niet gehaald wordt.

he made it!!!!!!!!!!!

22 hours ago, sjaakie said:

de kwaliteit groeit niet

 

 

gezien de previews vind ik het een stuk beter dan Virus. Daar leek hij meer zoekende en hier lijkt het 'gevonden'

17 hours ago, SPeeDy said:


Als bekende tekenaar heb je daar veel minder last van (Jeff Smith zette 20K als goal en haalde meer dan 200K op voor zijn Tuki…).
 

Smith, maar ook Tucci, Sciver, Pulido en anderen... die mensen hebben al een mega-carriere erop zitten. En zijn altijd goed geweest in communicatie en fan-service en publiek, en dat merk je!


 

Quote

 

Richard,

je Sisterhood heb ik tot hiertoe nog niet opgepikt (al veel getwijfeld) maar ik beloof mee te doen vanaf deel 4! 

 

 

altijd leuk!!
Eerst ga ik #4 (de crossover) afmaken en verschepen en de restjes van #3 versturen, voordat ik een nieuwe opzet, dat wel.
Of je komt even op FACTS langs? Daar ga ik de zaak voor het eerst presenteren!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
19 uren geleden, SPeeDy zei:

Waldin dan: 6 delen is eigenlijk wat te veel. 3 was goed geweest, 4 max. Zeker als je dit via crowdfunding gedaan wil krijgen.

 

Ondertussen is het aantal teruggeschroefd naar 5 geloof ik. De kickstarter voor deel 4 spreekt toch over het voorlaatste deel. Maar ik had het geheel ook liever in 3 delen gezien en dan gewoon meer pagina's per deel. Momenteel vind ik de hoeveelheid verhaalstof per deel te weinig en heel euhm standaard om eerlijk te zijn.

Maar ik vind het wel leuk om als no-brainer voor pure ontspanning te lezen. Wat simpele fantasy. :D

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...