Ga naar inhoud

35e Brabants Stripspektakel vindt niet meer plaats


BSS

Recommended Posts

  • BSS changed the title to 35e Brabants Stripspektakel 15 en 16 mei 2021 (NIEUWE DATUM)
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

UPDATE: We moeten helaas een slag om de arm houden, zelfs voor onze datum in 2021 ..... De Nederlandse overheid kan vooralsnog geen datum noemen voor evenementen, maar een jaar of langer wordt vandaag, op 6 mei 2020, als "heel reëel" beschouwd:

Voor de laatste stap, de massale evenementen met een landelijke uitstraling, kunnen we nog geen datum noemen. Dat kan eigenlijk pas weer als er een vaccin is en niemand weet hoe lang dat gaat duren. We hopen natuurlijk op snel, maar een jaar of langer is heel reëel. (bron: brief 1686004-204986-PG aan de Tweede kamer van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport)

 

60518663_2320499718187167_7074204083069911040_o.jpg

big_shaq_daddy_a729.jpg

Link naar reactie
11 uren geleden, BSS zei:

UPDATE: We moeten helaas een slag om de arm houden, zelfs voor onze datum in 2021 ..... De Nederlandse overheid kan vooralsnog geen datum noemen voor evenementen, maar een jaar of langer wordt vandaag, op 6 mei 2020, als "heel reëel" beschouwd:

Voor de laatste stap, de massale evenementen met een landelijke uitstraling, kunnen we nog geen datum noemen. Dat kan eigenlijk pas weer als er een vaccin is en niemand weet hoe lang dat gaat duren. We hopen natuurlijk op snel, maar een jaar of langer is heel reëel. (bron: brief 1686004-204986-PG aan de Tweede kamer van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport)

 

60518663_2320499718187167_7074204083069911040_o.jpg

big_shaq_daddy_a729.jpg

Gelukkig zijn jullie een kleinschalig, regionaal evenement voor een select publiek. Toch?  

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Ik zie het........ 

 

Beste stripliefhebber(s),

Om maar meteen met de deur in huis te vallen:

ONS BRABANTS STRIPSPEKTAKEL GAAT (ook) IN 2021 NIET DOOR !

Normaal gesproken zijn we in deze periode bezig met het uitnodigen van uitgeverijen, standhouders en stripauteurs, wat vulling voor de website en het maken de eerste tijdsplannen, zoals voor onze vrijwilligers-BBQ. Maar helaas ….

Zeker in deze diffuse tijden willen we graag iedereen, hoe moeilijk ook, duidelijkheid geven. We vinden het namelijk, naast voor onze vrijwilligers en bezoekers, onzekerheid en onduidelijkheid erg vervelend voor onze standhouders, uitgevers en stripauteurs, die in voorbereiding op onze en andere beurzen hun jaarplanning willen kunnen maken, zoals voor nieuwe en speciale uitgaven of hotel- en andere beursreserveringen.

Als bestuur hebben wij (Patrick en Herman) daarom vandaag de ingrijpende beslissing genomen om de 35e editie van ons Brabants Stripspektakel nogmaals met een jaar uit te stellen, dus naar 14 en 15 mei 2022.

Link naar reactie
  • BSS changed the title to 35e Brabants Stripspektakel 14 en 15 mei 2022 (UITSTEL / NIEUWE DATUM)

Helaas hebben we de titel van dit topic (weer) moeten wijzigen 😞 .... Tevens het bericht wat uitgebreider vermeld, dan Tweetie hierboven heeft opgenomen (bedankt Tweetie). We vonden/vinden het erg belangrijk om duidelijkheid te geven, zeker in deze onzekere tijden.

 

Rest ons jullie allemaal voor nu hele fijne feestdagen te wensen. Blijf gezond en wij kijken zeker uit naar jullie op beurzen, die ongetwijfeld na de vaccinatierondes door onze collega's weer kunnen worden opgestart!

 

 

 

133964789_1335790620105163_8783519658746193395_o.jpg

Link naar reactie
  • 6 months later...

Ondanks de laatste tegenvallende berichten en de aankondiging (door de Nederlandse regering) dat meerdaagse evenementen t/m 14 augustus 2021 niet mogen doorgaan, gaan wij na het zomerreces langzaam maar zeker uit onze "corona-slaap" komen ..... We gaan o.a. de beschikbare informatie weeral verzamelen voor onze inmiddels traditionele, internationale beurzenlijst, promotie maken op de eerste voorzichtige buitenbeurzen etc.

Voor nu: blijf vooral gezond, houd rekening met elkaar en hopelijk spreken we elkaar snel op een van de toffe beurzen, ergens in de Benelux ....

16003087_1829207467327026_1840913736232885095_n.jpg

Banner BSS.jpg

Link naar reactie
  • BSS changed the title to 35e Brabants Stripspektakel 13 en 14 mei 2023 (UITSTEL / NIEUWE DATUM)
  • 5 months later...

Ik heb Herman (mede organisator Brabants Stripspektakel) gesproken en ik had hem beloofd om hier een berichtje achter  te laten over het overlijden van Patrick (de andere organisator van Brabants Stripspektakel).

Het persoonlijke bericht van Herman:

Ongelooflijk, maar het is helaas waar ...

Mijn stripmaat Patrick van Gelder en eigenaar van Pat's Collectors Items is inderdaad vanochtend totaal onverwacht overleden, 5 dagen voor zijn 58e verjaardag ....

Samen het Brabants Stripspektakel - NL organiseren gaat niet meer gebeuren, net als alle collega beurzen onveilig maken, samen naar Asterix Parc ... allemaal fijne herinneringen, maar helaas geen toekomst meer.

Vaarwel vriend, doe de groeten aan Henky

Diepbedroefd en heel veel sterkte aan familie en nabestaanden ....

 

Hieronder een foto van Patrick met Dany

Patrick was ook een groot verzamelaar van Stripmakers en vinyl

Dat resulteerde in deze site:

https://recordcoverart.nl/artists/?char=f

De bedoeling was om het ooit af te maken.

Maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren. 😥

 

Patrick R.I.P.

Ik, persoonlijk, zal je zeer zeker missen.

Maar ook familieleden, vrienden, kennissen sterkte bij jullie persoonlijke verlies

Ik heb aan Herman beloofd, dat we samen een biertje op je gaan drinken.

en dan gaan we ook de goede verhalen over jou ophalen

Maar misschien moet je niet aan ons denken en geniet nu weer eens met je goede vriend Henky!

 

Stripfestival Breda 2018-09-29 foto (c) Alex Odijk 624.JPG

Link naar reactie
  • BSS changed the title to 35e Brabants Stripspektakel vindt niet meer plaats
  • 2 months later...

Ze zijn hardleers. Het staat er nog altijd.

Mijn lijst van in het Nederlands verschenen manga daarentegen is een van de meest bij de tijd zijnde, zoniet dé meest bij de tijd zijnde, lijsten van in het Nederlands verschenen manga.

http://home.scarlet.be/~pm100002/de.tijdlijn/AlleNederlandseManga.htm

 

Link naar reactie

same

 

ik woon in Limburg. Dit was iets wat leuk en in de buurt was.

Nu moet ik het hebben van Aachen en Dortmund en Den Bosch  ....
En even verder zou Breda en Gent zijn
En nog verder zouden Kampen en Haarlem zijn

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, Yan zei:

Nog meer droevig nieuws: ik kreeg zonet de melding dat de beurs in Berlicum (16/4) is afgelast.

Bericht op Facebook van Joep: Ik heb helaas slecht nieuws. Iets dat ik nu niet meer had verwacht te moeten doen. Ik moet helaas de beurs weer afzeggen. Dit keer omdat we veel afmeldingen hebben gehad de afgelopen dagen van striptekenaars die zouden komen signeren op onze beurs. Die ineens naar een andere stripboeken beurs gaan of te veel deadlines hebben die af moeten. Of om een andere reden hebben afgezegd. En ook hebben we afmeldingen van een paar standhouders. Waar door we de zaal nog maar voor 3kwart gevuld krijgen. En dan zouden we een beurs krijgen hoe ik het niet zou willen. En dan gaat het ons teveel geld kosten allemaal en ziet het er niet uit als mensen komen dat er een niet gevulde zaal is en gaan mensen klagen enz…en we konden de zaal nog kosteloos annuleren dus heb ik besloten het helaas te annuleren onze beurs. Ik vind het echt heel erg jammer maar helaas is het niet anders.

FB_IMG_1680942343266.jpg

Link naar reactie
Op 6/4/2023 om 18:32, Peter Motte zei:

Ze zijn hardleers. Het staat er nog altijd.

Mijn lijst van in het Nederlands verschenen manga daarentegen is een van de meest bij de tijd zijnde, zoniet dé meest bij de tijd zijnde, lijsten van in het Nederlands verschenen manga.

http://home.scarlet.be/~pm100002/de.tijdlijn/AlleNederlandseManga.htm

 

Ik heb even gescand op internet, maar t staat helaas nog op meer plaatsen èn bij enkele uitgevers/standhouders.

Ik heb ze allemaal gevraagd de post zo snel mogelijk te verwijderen.

Immers, verwarrend (Aarle-Rixtel 🤔) maar vooral ook onnodig confronterend (in elk geval voor mij ...)

IMG_20230127_075754.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...