Ga naar inhoud

Strip-standbeelden.

cartoonesk

Recommended Posts

Dat is gewoon mijn eigen gedachte, geen vaststaande definitie, Tom.

Ik zag het kunstwerk van Koons ook bij het googlen naar standbeeld van Popeye. (ik zocht specifiek die uit de Spinazie-hoofdstad van de wereld, omdat ik daar al eens over gelezen had) 

edit Nu heb je je bericht ge-edit!

Goed dan, een kunstwerk kan een standbeeld zijn want een standbeeld is een kunstwerk. :) 

Link naar bericht
58 minuten geleden, Tom B zei:

Raar dat ze voor Beetle Bailey de student, en niet de soldaat, hebben gekozen.

Het standbeeld staat vlakbij een universiteit. Het standbeeld en de omliggende tuinen zijn een eerbetoon aan The Shack, een plek waar veel studenten rondhingen, dat eind jaren 80 op de grond brandde. Mort Walker, de maker van Beetle Bailey, hing daar vroeger veel rond en gebruikte deze plek als model voor Beetle Bailey's ontmoetingsplek .

Link naar bericht
37 minuten geleden, Peter Motte zei:

Mij volgslagen onbekend. Is dat wel een stripfiguur?

Dat is de stripversie van Mevrouw De Bolle (Jeannine De Bolle). In de tv-reeks vertolkt door wijlen An Petersen. Samen en Gert hadden een stripreeks die in de jaren '90 en begin jaren 2000 liep. 

Link naar bericht

Inderdaad.  Dit is het concept van de beelden die er zouden komen op het kermisplein van Samson & Gert in Plopsaland De Panne.

image.thumb.png.4970ddf6a127ca09b862509f7d328dee.png

Ze werden niet allemaal (zo) uitgevoerd, maar ondertussen staan De Burgemeester en Alberto er ook, denk ik.  S&G staan er uiteraard ook.  En dat is inderdaad gebaseerd op de stripversies.

Edit:

image.thumb.png.6466c86006fae850dbc55757e2fe1d79.png

Link naar bericht