Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (9)] uitvinding 3 vs. uitvinding 4


Yncke

Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?  

53 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 05-01-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

162812208_ToverdrankvanAsterix.jpg.6b39f

 

Mijn keuze is de toverdrank van Asterix. 

Sterk genoeg om een hele stripreeks aan op te hangen. 

Zelfs bij de twee hoofdpersonen en hun onderlinge relatie speelt het een hoofdrol. 

Gelukkig is het geheim in de loop der tijden verloren gegaan, anders had nu de hele wereld Frans gesproken. 

 

Tweetie

 

 

B

 

jFugyaV.jpg.e9e22abc8269283d36ac8b414e11

 

Ik kies voor de 'Bowel disruptor' uit Transmetropolitan: een wapen dat diarree veroorzaakt. Spider Jerusalem, hoofdfiguur van de strip Transmetropolitan kan kiezen uit verschillende standen: loose, watery, fiery, burning anal geyser, rectal volcano, prolapse, unspeakable gut horror, shat into unconsciousness en ten slotte fatal intestinal maelstrom. Het fijne is dat het als uitvinding niet zo krachtig is dat het als deus ex machina een verhaal kan redden. Tegelijk is het bijzonder grappig. 

 

Waldorf

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
45 minuten geleden, Aleksandr zei:

Super-Kracht of diarreeee 

tja :D

 

Hmm, da's nog niet zo eenvoudig... Als we eerlijk zijn lopen er op deze aardbol best wat mensen rond die een milde bowel disruption verdienen... :)  Maar bon, soit... Super-Kracht, da's toch mooi meegenomen, en Panoramix heeft er wel een internationale prijs aan overgehouden...   

Panoramix win het pleit.. t'is te zeggen : zou het pleit moeten winnen, maar the little imp of perversion op mijn schouder heeft me doen kiezen voor de bowel disruptor... :e011:

Link naar reactie

Toverdrank is het redmiddel van de scenarist die ook niet meer weet hoe zijn helden uit een penibele situatie moet halen, het is de deus-ex-machina uit een flesje. Wat een armoede. Neen, dan is de bowel disruptor veel interessanter. Je zet er je tegenstander letterlijk mee te kakken. Het is geweld, maar van de soort die de lezer hardop doet lachen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 29/12/2019 om 18:23, Zwendel zei:

Omdat A toch gaat winnen heb ik op B gestemd.

Met dat soort redeneringen zit je plots met een Brexit die je niet zag aankomen.

 

Ik kies voor de toverdrank. Panoramix is de eerste die aardoliederivaten gebruikte voor medicinale (nu ja: doping-)toepassingen en dat maakt hem in mijn ogen tot de grondlegger van de farma-industrie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...