Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (10)] uitvinding 5 vs. uitvinding 26


Yncke

Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?  

55 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 06-01-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Flater3.jpg.3cbbe3cd9a2c6b9f72dbbaf1b077

 

De Flaterfoon van Guust natuurlijk. Briljant!

 

eriktex

 

 

B

 

image.png.841d151882960fb38da3d4d0c998ce

 

Wat zeker ook in het lijstje van de genomineerde stripuitvindingen moet: de bloopermachine natuurlijk !

 

Tuizentfloot

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
49 minuten geleden, Yncke zei:

Een groot deel van de uitvindingen zijn een combinatie van bestaande dingen op een inventieve manier. De trolley is ook maar een combinatie van het al bestaande wiel en het al evengoed bestaande concept van de reiskoffer.

Ja, en ik zou de trolley dan ook nooit 'de vernuftigste' uitvinding durven noemen.

Link naar reactie
3 uren geleden, Yncke zei:

Een groot deel van de uitvindingen zijn een combinatie van bestaande dingen op een inventieve manier.

En een klein deel zijn inventions by accident,  denk aan de popcorn en de teflon. Als ultrasoon wapen (die van Zonnebloem is al uit het toernooi geknikkerd) is de flaterfoon toch echt een mooie uitvinding.

Link naar reactie
15 minuten geleden, Vittorio zei:

En een klein deel zijn inventions by accident,  denk aan de popcorn en de teflon. Als ultrasoon wapen (die van Zonnebloem is al uit het toernooi geknikkerd) is de flaterfoon toch echt een mooie uitvinding.

OK, maar popcorn is nu toch écht geen uitvinding :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Vittorio zei:

Ah nee, scherp. Ik bedoelde de corn flakes 🙄

De microgolfoven is wel een mooi voorbeeld van een "per ongeluk"-uitvinding. De uitvinder probeerde een soort radartoestel te maken en merkte dat de chocolade in zijn zak gesmolten was. Toevallig was één van de eerste dingen die ze ermee maakten,  jawel, popcorn :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Alle sympathie voor de flaterfoon, maar tussen die twee kies ik toch voor de bloopermachine.

 

Wat accidentele uitvindingen betreft, hoort cornflakes niet echt in 't rijtje thuis. Ze waren in mijn ogen al in die richting aan het zoeken.

Wél goede voorbeelden zijn de lijm van de post-its van 3M (Spencer Silver was op zoek naar een sterke kleefstof, en deze werkte nauwelijks. Hij bleef toch toepassingen zoeken. Een collega kwam uiteindelijk met die post-its af, eerst als bladwijzer, later als memobriefjes), teflon dat ontstond toen men nieuwe gasmengsels als koelmiddel zocht en er onverwachts een reactie gebeurde in een gashouder, de microgolfoven van Raytheon bij de ontwikkeling van kortegolf-radarstraalbuizen, röntgenfoto's, penicilline, ...

Link naar reactie

Ik heb veel albums van Esther Verkest en lees die graag. Maar telkens als die bloopermachine opduikt denk ik toch, goh, Kim had even geen inspiratie voor z'n dagelijkse/wekelijkse gag. De eerste twee keer misschien nog grappig, maar daarna betrap ik me erop dat ik de strook amper nog lees. 

 

Kort samengevat: stem op die briljante flaterfoon! De gags met dat instrument zijn nooit flauwe tussendoortjes geworden 😅.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...