Yncke Posted December 18, 2019 Share Posted December 18, 2019 Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A De Flaterfoon van Guust natuurlijk. Briljant! eriktex B Wat zeker ook in het lijstje van de genomineerde stripuitvindingen moet: de bloopermachine natuurlijk ! Tuizentfloot yncke.be Link to comment
Yncke Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 De Flaterfoon! Ik was van plan die zelf in te dienen als niemand anders het deed. yncke.be Link to comment
Waldorf Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 De Flaterfoon, bron van zo veel chaos, vernieling en vermaak. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Vittorio Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Quote Pour créer celui-ci, Franquin s'est inspiré d'une harpe africaine exposée au Musée royal de l'Afrique centrale de Tervuren. Er zijn nogal wat verschillende boogharpen, maar bestaat er eigenlijk beeld van die specifieke inspiratiebron? Link to comment
SPeeDy Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Ai, 2 favorieten nu al tegen elkaar. Bloopermachine vind ik toch net grappiger gevonden. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Vittorio Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Dat ding werd al binnen een jaar nagebouwd: Le Journal Spirou organise en 1968 un concours "Fabriquez un gaffophone". André Franquin fait partie du jury et Luc Lebrun remporte le 3e prix. C’est la photographie de son gaffophone que nous vous présentons ici. Link to comment
TDPB Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 De Flaterfoon is niet echt een uitvinding, he. Gewoon een aanpassing van bestaande muziekinstrumenten. Link to comment
Yncke Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 Een groot deel van de uitvindingen zijn een combinatie van bestaande dingen op een inventieve manier. De trolley is ook maar een combinatie van het al bestaande wiel en het al evengoed bestaande concept van de reiskoffer. yncke.be Link to comment
Kristof Berte Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 En het internet is ne wreed groten fichenbak. B gestemd. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Tuizentfloot Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 Wat verschrikkelijk nu al een van deze twee te moeten verliezen. Dit had een eindduel moeten zijn. Link to comment
TDPB Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 49 minuten geleden, Yncke zei: Een groot deel van de uitvindingen zijn een combinatie van bestaande dingen op een inventieve manier. De trolley is ook maar een combinatie van het al bestaande wiel en het al evengoed bestaande concept van de reiskoffer. Ja, en ik zou de trolley dan ook nooit 'de vernuftigste' uitvinding durven noemen. Link to comment
Vittorio Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 3 uren geleden, Yncke zei: Een groot deel van de uitvindingen zijn een combinatie van bestaande dingen op een inventieve manier. En een klein deel zijn inventions by accident, denk aan de popcorn en de teflon. Als ultrasoon wapen (die van Zonnebloem is al uit het toernooi geknikkerd) is de flaterfoon toch echt een mooie uitvinding. Link to comment
Kristof Berte Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 15 minuten geleden, Vittorio zei: En een klein deel zijn inventions by accident, denk aan de popcorn en de teflon. Als ultrasoon wapen (die van Zonnebloem is al uit het toernooi geknikkerd) is de flaterfoon toch echt een mooie uitvinding. OK, maar popcorn is nu toch écht geen uitvinding 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Vittorio Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 26 minuten geleden, Kristof Berte zei: OK, maar popcorn is nu toch écht geen uitvinding Ah nee, scherp. Ik bedoelde de corn flakes Link to comment
Aleksandr Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 4 uren geleden, Tuizentfloot zei: Wat verschrikkelijk nu al een van deze twee te moeten verliezen. Dit had een eindduel moeten zijn. tja, dat is toch een moeilijke nostalgie tegen absurditeit pfffffffff Link to comment
TDPB Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 7 uren geleden, Vittorio zei: Ah nee, scherp. Ik bedoelde de corn flakes Corn Flakes was toch echt wel een bewuste uitvinding. En die van Kelloggs waren zelfs zo samengesteld dat ze de seksuele lusten zouden verminderen. Daar was ferm over nagedacht. Link to comment
TDPB Posted December 30, 2019 Share Posted December 30, 2019 5 uren geleden, Aleksandr zei: tja, dat is toch een moeilijke nostalgie tegen absurditeit pfffffffff Nostalgie is nooit een goede adviseur. Link to comment
Kristof Berte Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 15 uren geleden, Vittorio zei: Ah nee, scherp. Ik bedoelde de corn flakes De microgolfoven is wel een mooi voorbeeld van een "per ongeluk"-uitvinding. De uitvinder probeerde een soort radartoestel te maken en merkte dat de chocolade in zijn zak gesmolten was. Toevallig was één van de eerste dingen die ze ermee maakten, jawel, popcorn 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Vittorio Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 Over de corn flakes zijn de meningen verdeeld: Link to comment
Tanuki Posted December 31, 2019 Share Posted December 31, 2019 Alle sympathie voor de flaterfoon, maar tussen die twee kies ik toch voor de bloopermachine. Wat accidentele uitvindingen betreft, hoort cornflakes niet echt in 't rijtje thuis. Ze waren in mijn ogen al in die richting aan het zoeken. Wél goede voorbeelden zijn de lijm van de post-its van 3M (Spencer Silver was op zoek naar een sterke kleefstof, en deze werkte nauwelijks. Hij bleef toch toepassingen zoeken. Een collega kwam uiteindelijk met die post-its af, eerst als bladwijzer, later als memobriefjes), teflon dat ontstond toen men nieuwe gasmengsels als koelmiddel zocht en er onverwachts een reactie gebeurde in een gashouder, de microgolfoven van Raytheon bij de ontwikkeling van kortegolf-radarstraalbuizen, röntgenfoto's, penicilline, ... Link to comment
Zwendel Posted January 1, 2020 Share Posted January 1, 2020 Dat is een moeilijke. Moet ik nog even over nadenken. Link to comment
eriktex Posted January 2, 2020 Share Posted January 2, 2020 Ik heb veel albums van Esther Verkest en lees die graag. Maar telkens als die bloopermachine opduikt denk ik toch, goh, Kim had even geen inspiratie voor z'n dagelijkse/wekelijkse gag. De eerste twee keer misschien nog grappig, maar daarna betrap ik me erop dat ik de strook amper nog lees. Kort samengevat: stem op die briljante flaterfoon! De gags met dat instrument zijn nooit flauwe tussendoortjes geworden . .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Recommended Posts