Yncke Posted December 18, 2019 Share Posted December 18, 2019 Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A De Zwendelstraal uiteraard! Zwendel B De klankentapper, uitvinding van Professor Barabas, waarmee je kon praten met planten, groente, fruit en bomen. Komt in meerdere Suske en Wiske-verhalen voor. Cartoonesk yncke.be Link to comment
esteban² Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 Goh, ondanks mijn sympathie voor Zwendel, spreekt de klankentapper toch véél meer tot de verbeelding. Met planten en konsoorten praten, als dat nu eens kon! STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Aleksandr Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 10 minuten geleden, esteban² zei: Goh, ondanks mijn sympathie voor Zwendel, spreekt de klankentapper toch véél meer tot de verbeelding. Met planten en konsoorten praten, als dat nu eens kon! zeker wel, als mijn cactus thuis eens kon klappen over datgene wat mijn partner doet als ik niet thuis ben, dan... Link to comment
Yncke Posted January 5, 2020 Author Share Posted January 5, 2020 De klankentapper. "Hallo plant, je ziet er niet gezond uit. Moet je nu meer water krijgen, of juist minder?" zou 't al zoveel simpeler maken. yncke.be Link to comment
esteban² Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 Je ziet het, nuttiger kan haast niet. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
esteban² Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 43 minuten geleden, Aleksandr zei: zeker wel, als mijn cactus thuis eens kon klappen over datgene wat mijn partner doet als ik niet thuis ben, dan... Zou de plant niet eerder geschokt zijn door wat jullie sámen open en bloot in huis doen? STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Yncke Posted January 5, 2020 Author Share Posted January 5, 2020 Toch minstens een beetje geprikkeld. (Djing! Boem!) yncke.be Link to comment
Ambreville Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 22 minuten geleden, esteban² zei: Zou de plant niet eerder geschokt zijn door wat jullie sámen open en bloot in huis doen? Als ik thuis iets open en bloot doe, dan is dat ver van de cactus (Djing! Boem!) Link to comment
bouncer Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 1 uur geleden, Aleksandr zei: zeker wel, als mijn cactus thuis eens kon klappen over datgene wat mijn partner doet als ik niet thuis ben, dan... Link to comment
Aleksandr Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 50 minuten geleden, bouncer zei: dus daarom moest laatst zo heel dringend naar de buurtwinkel voor een XXL-gezingsdoos rustinekes (fietsbinnenbandenherstellers). Link to comment
TDPB Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 Hebben we niet al een straal gehad die de wil beinvloedt? Link to comment
Zwendel Posted January 5, 2020 Share Posted January 5, 2020 6 uren geleden, TDPB zei: Hebben we niet al een straal gehad die de wil beinvloedt? Maar de Zwendelstraal is wel 100% CO2 neutraal! Link to comment
cartoonesk Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 De klankentapper is niet alleen materiaal voor leuke grappen (zie boven) maar helpt ook om bandieten, ontvoerders en ander gespuis op te sporen! Link to comment
Waldorf Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Ik geef de voorkeur aan de klankentapper: het is een beperkte uitvinding, terwijl de Zwendelstraal te veel wil zijn. Iemands wil controleren gaat ver. Dan is het toch geiniger als je met distels kan praten. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Die scene in De Schaduw van Z waarin Kwabbernoot door Rommelgem doolt, vrezend dat hij de laatste niet-bestraalde is, zat ik in de jaren '90 in mijn bed na middernacht te lezen, en ik kreeg er een heerlijk beklemmend gevoel van. Iets wat ik niet vaak heb bij strips. Daarom vind ik de Zwendelstraal dan ook één van de ultieme wapens van de klassieke stripreeksen. Link to comment
Recommended Posts