Ga naar inhoud

Gamer Thread 2.


Zwendel

Recommended Posts

1 uur geleden, esteban² zei:

I know.  Perrongeluk ontdekt. :)  Maar dat je bij Robotnik dan een heel andere versie krijgt had ik nog niet gezien.

 

Ook Probotector/Contra ziet er anders uit.

Omwille van oa. Duitse censuur was de Europese versie met robots ipv mensen.

Verander de taal en de versie verandert. Het wordt zelfs makkelijker geloof ik bij de Amerikaanse of de Japanse versie, want dan krijg je een levensbalk ipv dat je dood bent bij het eerste schot waardoor je geraakt wordt.

 

de designverschillen:

 

afbeelding.png.bf1e041136e58087bb3f034b98da9d92.png

 

afbeelding.png.622f6839c343b1a240d1353ac642b39e.png

 

Link naar reactie

Ik ken inderdaad alleen de robot-versie.

Het grootste voordeel van de mini is toch wel het feit dat je kan saven.  Dat was vroeger niet mogelijk.  Ik heb zelden spelletjes uitgespeeld, mede door het feit dat de speelduur ook veel te lang was in vergelijking met de tijd die ik op de console kon of mocht besteden.  Kids today beseffen niet half hoeveel luxe die feature is. :)  Twee jaar geleden heeft mijn petekind zich eens wat met de Mega Drive (origineel) bezig gehouden ... Bepaalde games vond ze wel tof, maar dat je bij Game Over helemaal opnieuw moest beginnen, dat vond ze te gek voor woorden.  En daardoor gaf ze er dan ook de brui aan. 😛 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

Het grootste voordeel van de mini is toch wel het feit dat je kan saven.  Dat was vroeger niet mogelijk.

 

Dankzij die save feature heb ik Ghouls 'n Ghosts kunnen uitspelen. :P

 

afbeelding.thumb.png.77d116907022c6389bb5aaa40ca4ad1d.png

 

Van de minder bekende games op de Mini vind ik Gunstar Heroes de grootste aanrader.

Een run-and-gun gemaakt door Treasure, een team dat bestond uit ex-Konami game designers die hun eigen ding wilden doen.

 

afbeelding.thumb.png.c8debd41175c516bdf12ebd957c0d438.png

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ik kan het niet checken want mijn internetverbinding weigert alle medewerking. Maar als ik mij niet vergis is dit niet meer op de klassieke XBox uitgekomen, enkel op de XBox 360.

Ik moet diep graven in mijn geheugen: mijn maat moet dat spel wel hebben gehad - en dus heb ik het wel eens gespeeld - maar om de een of andere reden grepen we altijd terug naar de voorganger.

Enig idee hoe dat komt? De verhaallijn is in alle games dezelfde, toch?

Ik zal mij van het tweede deel altijd de prima AI herinneren: het is heerlijk om verschillende teams samen te stellen en samen met of net tegen bots te spelen.

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Hamirubi zei:

 - maar om de een of andere reden grepen we altijd terug naar de voorganger.

Enig idee hoe dat komt? De verhaallijn is in alle games dezelfde, toch?

 

Het tweede deel was nog zuiver van Free Radical Design.

Bij het derde deel had EA ook wat in de pap te brokken, daarom ook de 'stoerdere' cover.

 

Link naar reactie

Akkoord. Toch word ik nog verrast!

Na enkele jaren helemaal het wereldje niet meer te hebben gevolgd, keek ik vorige zomer enkele youtube-filmpjes van twee games uit reeksen die ik vroeger heb gespeeld - toen nog de eerstelingen:

   * Forza Horizon 4

   * Battlefield V (en voorganger Battlefield 1)

Toen viel het mij toch op hoe zeer de graphics er nog op vooruit gegaan zijn. In mijn tijd was Driv3r al heel straf, maar nu spreken we toch over enkele reuzenstappen op grafisch gebied.

Link naar reactie

Toch nog even het verschil in evolutietempo aangeven tussen de jaren '80 en de jaren '00 en tussen de jaren '00 en de jaren '20. (om wat vollediger te zijn dan in mijn vorige post)

 

Dit was een Mario Golf-spel van 1984 op de NES.

 

afbeelding.thumb.png.e0b3adbddfa6e8a0c586b7bb42441070.png

 

19 jaar later in 2003:

 

afbeelding.png.9278ca334cfa6287ea50ab0534310cc9.png

 

18 jaar later in 2021:

 

afbeelding.png.f45c90b698dda02f5bd2a42ad2708592.png

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Een tijdje geleden Final Fast VII & VIII (Switch) blindelings gekocht omdat tja, het is een grote franchise en voor veertig euro had ik dan die twee spellen èn Metro: Exodus.

 

Eerste gedachte; "fuck, ik dacht dat het combat system van Morrowind al harder zoog dan Sasha Grey maar dees is gelijk een stofzuiger. Pijnlijk." Ik ben misschien de eenvoudige systemen gewoon waar je met wat bewegen en button smashing 80% van de gevechten wint.
Misschien dat ik het nog een kans geef maar dat gaat toch pas na Metro:Exodus zijn.

Link naar reactie
30 minuten geleden, IvoVWS zei:

Een tijdje geleden Final Fast VII & VIII (Switch) blindelings gekocht

 

Twee van mijn favorieten!

En ja... jrpgs kunnen even wennen zijn als je er niet mee vertrouwd bent, maar deze twee games waren ook mijn entry-points in het genre en daardoor zullen ze altijd wel ergens bij mijn favorieten blijven hangen. Als er bij die Switch versies herziene gameplay-opties zijn, zou ik gaan voor de klassieke stijl, want er zijn nu geloof ik allerlei opties om het sneller en gemakkelijker te laten gaan, maar dat haalt de balans en de uitdaging uit het spel.

 

Ah ja, de FMVs (zeker die van VIII) waren indertijd toch wel indrukwekkend.

En zeker de soundtracks van beide games zijn nog altijd top!

 

afbeelding.thumb.png.14f899b66266781735c59ca3d321808c.png

 

Maar je kan achteraf ook altijd nog voor de remake van VII gaan, die heeft een totaal herdacht combat systeem.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik heb nooit echt veel games gespeeld maar toen ik soms nog wel eens naar café ging, stonden daar computerspelletjesapparaten.

1 van die spellen was "Mordillo find them" (of "Find it Mordillo"), waar ik toen een periode veel euromunten aan kwijt was! Het was een Zoek de verschillen met cartoons van de grandioze cartoonist Mordillo. Ik had snel alle highscores. :) 

 

 

mordillo 1.png

mordillo 2.jpeg

mordillo 3.jpg

 

P.S. Sommige tekeningen waren wel ingewikkelder dan deze voorbeelden.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Op 26/10/2021 om 17:15, Tanuki zei:

Voor wie Dune 2 eens wil uitproberen, deze heb ik recent gevonden:

 

https://www.retrogames.cz/play_451-DOS.php

 

memories...

Ook nog vaak gespeeld.

 

Over oude games gesproken: we hebben thuis een zelf gefabriceerde arcadekast. Geweldig ding. Street Fighter, Donkey Kong, Asteroid, Space Invaders, Pinball... Alles staat er op. Duizenden spellen.

Alleen is het moederbord er momenteel uitgesloopt om cryptomunten te kunnen mijnen... Maar gezien de elektriciteitsprijzen de pan uit swingen, kan het zijn dat het moederbord binnenkort wel eens terugkeert naar de arcadekast.

 

 

20191006_165519.jpg

Link naar reactie
  • 4 months later...

Ik ben een Skyrim-slet en heb me de anniversary edition aangeschaft.

Momenteel ben ik bezig met een glass canon; 200 punten health, Niets in Smithing of Block, alles in Restoration, Destruction, Alteration, Light Armour, Alchemy en een paar punten in Enchanting. Het doel, de nieuwe quests op Solsteim.
Daarna wil ik spelen als een tank die gaat boeren.

Tenslotte, een supersneaky Argonian assassin met als hobby vissen.

 

En zo zijn we alweer vertrokken voor 100 uur of zo.
 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...