Ga naar inhoud

Gamer Thread 2.


Zwendel

Recommended Posts

Ik mis de wow-factor die je vroeger bij nieuwe videogames had doordat de evolutie toen in sneltempo gebeurde.

Als je nu kijkt naar 2 games in dezelfde reeks met bijna 20 jaar ertussen zitten, dan merk je wat ik bedoel.

 

Tekken 5 in 2005 op PlayStation 2:

 

385669307_Screenshot2023-01-06at11-23-09tekken5jinkazuya-GoogleZoeken.png.83b5b07a5ab2c8244467a49b8e28f8ef.png

 

Tekken 8 in 2023 op PlayStation 5:

 

1236313926_Screenshot2023-01-06at11-22-56tekken8gameplay-GoogleZoeken.png.142d2c092c71d934325f5538b400aea4.png

Link naar reactie

Enkele weken geleden "Horizon - Forbidden West" begonnen... man, man, man... zo verslavend.... Ondertussen al meer dan 80 uur door verblindend mooie landschappen aan het strijden.  Ben nog maar 60% ver in het spel.... 
2 jaar geleden een PS5 gekocht na een zevental jaar niet gamen (mijn vorige console was een PS3, Last of Us was toen mijn laatste game).  Heb in die 2 jaar al prachtige games kunnen spelen.  Ook een inhaalbeweging gemaakt met een selectie van de beste games van de laatste 7 jaar.... 

Ondertussen is Vampire Survivors ook gratis beschikbaar voor mobiel... door velen gelabeld als beste game van 2022....maar ook met hoog verslavingsgehalte...
 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 10/1/2023 om 12:54, Koen Claeys zei:

Enkele weken geleden "Horizon - Forbidden West" begonnen... man, man, man... zo verslavend.... Ondertussen al meer dan 80 uur door verblindend mooie landschappen aan het strijden.  Ben nog maar 60% ver in het spel.... 
 

 

Is voorkennis van Zero Dawn nodig om dit te spelen?

 

--------------------------------------------------------------

 

Momenteel heb ik mijn vroegere PS2 terug bovengehaald.

De originele God of War blijft nog altijd een aanrader in het Hack&Slash genre.

 

afbeelding.png.e2ac78929da0cc11c527704b12aaf40b.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, cinco zei:

 

Is voorkennis van Zero Dawn nodig om dit te spelen?

 


Eigenlijk wel.  Zero Dawn is zelfs een redelijk complex verhaal....Zou zeker aanraden om Zero Dawn te spelen.  Vond dat ook een top-game, die eigenlijk er nog zeer goed uit ziet.  Vond Zero Dawn ook ietsje moeilijker dan Forbidden West.  Forbidden West is een ietsje betere game.

Hieronder een samenvatting van wat er gebeurde in Zero Dawn maar zou toch aanraden om dit niet te bekijken en toch Zero Dawn te spelen. 😉  

Netflix is momenteel ook aan het werken aan een tv-reeks van Horizon.
 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, cinco zei:

 

 

Momenteel heb ik mijn vroegere PS2 terug bovengehaald.

De originele God of War blijft nog altijd een aanrader in het Hack&Slash genre.

 


Waw, jij hebt nog je PS2 (heb die verkocht bij aankoop PS3) ... heb deze week toch mijn PS3 op zolder gezet. 😉 

God of War Ragnarok = mijn favoriete game van 2022.  Is ook mijn eerste computerspel waarvoor ik de platinum-trofee heb behaald.

Link naar reactie
59 minuten geleden, Koen Claeys zei:


Waw, jij hebt nog je PS2

 

Ja, dat kleine platte model.

Ik heb gemerkt dat mijn tv naast hdmi ook nog de mogelijkheid heeft om die geel/rood/witte-composietkabels aan te sluiten en dat geeft een goed rustig beeld voor de PS2 games.

En de console werkt nog, behalve dan de interne klok.

Ook al stel ik de tijd opnieuw in, bij het uitschakelen is die automatisch terug gereset.

 

afbeelding.thumb.png.1bd8e2752ffcbaab320271a35ee36903.png

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
Op 20/1/2023 om 12:00, Koen Claeys zei:


Eigenlijk wel.  Zero Dawn is zelfs een redelijk complex verhaal....Zou zeker aanraden om Zero Dawn te spelen.  Vond dat ook een top-game, die eigenlijk er nog zeer goed uit ziet.  Vond Zero Dawn ook ietsje moeilijker dan Forbidden West.  Forbidden West is een ietsje betere game.

Hieronder een samenvatting van wat er gebeurde in Zero Dawn maar zou toch aanraden om dit niet te bekijken en toch Zero Dawn te spelen. 😉  

Netflix is momenteel ook aan het werken aan een tv-reeks van Horizon.
 

 

 

Ik ben ook bezig in Forbidden West, maar heb niet de voorkennis van Zero Dawn (helaas). Toch belemmert het mij niet in het spel- en verhaalverloop. Er wordt volop gerefereerd en teruggeblikt, en bovenstaande YouTube-video helpt inderdaad ook een beetje. Duik er gerust zonder voorkennis in dus, maar het zal uiteraard leuker zijn om eerst Zero Dawn te spelen, maar daar heb ik gewoonweg de tijd niet voor. 

 

Waar in het verhaal zit jij nu ongeveer, Koen?

Link naar reactie
Zojuist, Madsoee zei:

 

Ik ben ook bezig in Forbidden West, maar heb niet de voorkennis van Zero Dawn (helaas). Toch belemmert het mij niet in het spel- en verhaalverloop. Er wordt volop gerefereerd en teruggeblikt, en bovenstaande YouTube-video helpt inderdaad ook een beetje. Duik er gerust zonder voorkennis in dus, maar het zal uiteraard leuker zijn om eerst Zero Dawn te spelen, maar daar heb ik gewoonweg de tijd niet voor. 

 

Waar in het verhaal zit jij nu ongeveer, Koen?


Goh... Heb de game al een anderhalve maand of zo geleden geplatinumd, helemaal uitgespeeld maar natuurlijk kan je het blijven spelen.  Ik blijf betoverd door het universum die voor dat spel werd gecreëerd.
Waarschijnlijk vertoef ik deze week terug in Aloys wereld via PS VR2 met 'Call of the Mountain'.  En over 2 maanden is er de DLC 'Burning Shores'.  

Ondertussen ook Ratchet & Clank - Rift Apart gespeeld.  Erna begonnen aan 'Dead Space' welke ik nu voor een tweede keer aan het spelen ben (binnenkort waarschijnlijk aan een derde keer beginnen... )

Hogwarts Legacy gekocht na positieve reviews en smeekbedes van jongste dochter. 😉  Heb het nu al een 5-tal uur gespeeld maar het spel moet nog op gang komen, er moet eerst nogal wat aangeleerd worden.  Speelt als een typisch nieuw verhaal in dat Potter-universum.

Ook me enorm aan het amuseren met OlliOlli World. Niet gedacht dat ik dit spel zo leuk ging vinden.

 

Link naar reactie
1 uur terug, Koen Claeys zei:


Goh... Heb de game al een anderhalve maand of zo geleden geplatinumd, helemaal uitgespeeld maar natuurlijk kan je het blijven spelen.  Ik blijf betoverd door het universum die voor dat spel werd gecreëerd.
Waarschijnlijk vertoef ik deze week terug in Aloys wereld via PS VR2 met 'Call of the Mountain'.  En over 2 maanden is er de DLC 'Burning Shores'.  

Ondertussen ook Ratchet & Clank - Rift Apart gespeeld.  Erna begonnen aan 'Dead Space' welke ik nu voor een tweede keer aan het spelen ben (binnenkort waarschijnlijk aan een derde keer beginnen... )

Hogwarts Legacy gekocht na positieve reviews en smeekbedes van jongste dochter. 😉  Heb het nu al een 5-tal uur gespeeld maar het spel moet nog op gang komen, er moet eerst nogal wat aangeleerd worden.  Speelt als een typisch nieuw verhaal in dat Potter-universum.

Ook me enorm aan het amuseren met OlliOlli World. Niet gedacht dat ik dit spel zo leuk ging vinden.

 

Geweldig zeg! Ik heb helaas (te) weinig tijd om te gamen, en was er ook eventjes uit geraakt, maar ik duik komend weekend het spel weer in. Hopelijk ben ik niet teveel vergeten van de plot 😉 De beide DLC's staan vervolgens op het lijstje, al lonkt Hogwarts Legacy ook inderdaad. Hoor er gemengde meningen over, dus moet het zelf maar ontdekken.

Link naar reactie
17 minuten geleden, cinco zei:

Ik zit tegenwoordig wat met de eerste GTA3 (de PS2-versie) te spelen, de moeder van alle sandbox-spelen.

Die save-file op de memory card was sinds 2002 niet meer gebruikt en werkt nog steeds. :o

 

afbeelding.thumb.png.af6a8b056a81be358d0cbbc856e353c7.png

 

Heerlijk. Nostalgisch! Ik herinner mij nu de tijden van GTA II op de PC; mijn broertje boven op zijn eigen desktop en ik beneden, in dezelfde map spelend. Elkaar opzoeken en afmaken met de 'Kill Frenzy'.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Ah, wat had ik een hekel aan Gran Turismo destijds. Wat aan mezelf lag, ik kon absoluut niet met die besturing overweg. In tegenstelling tot bij games als Need For Speed, wat ik veel toffer vond. Mijn neef daarentegen is Belgisch kampioen Gran Turismo geworden destijds, op groot scherm in de cinema, die droogde mij dan ook altijd af met z'n ogen dicht. Grmbl! Bij Super Monaco (SEGA) was dat destijds niet anders.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
28 minuten geleden, bouncer zei:

 

@Bonte Dit is misschien leuk voor jouw om te weten, AliExpress, mijn zoon besteld hier ook alles en

nog wat ( zolang het duurt )

Moet je tegenwoordig geen import kosten betalen op de duurdere aankopen bij AliExpress? In Engeland bestellen is ook een risico geworden tegenwoordig, soms komt daar plotseling 30 euro import bij.

Link naar reactie
40 minuten geleden, bouncer zei:

image.thumb.png.da987136db922d1bf73bb5d41ab56dc1.png

 

Een game stick met duizenden retro-games, twee controllers, een USB stick en aansluitmateriaal, en dat voor

rond de 50 Euro.

Linus Tech Tips waarschuwt toch wel voor virussen en hacks in die consoles, er zitten altijd virussen in dus nooit zo'n toestel in je netwerk opnemen en opletten met USB-sticks. Ik ging ooit zelf een arcade maken met een PC maar het is teveel werk en heb meer dan genoeg PS 3-4 en Xbox 1-2-3-4 games om te spelen.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Bonte zei:

Linus Tech Tips waarschuwt toch wel voor virussen en hacks in die consoles, er zitten altijd virussen in dus nooit zo'n toestel in je netwerk opnemen en opletten met USB-sticks. Ik ging ooit zelf een arcade maken met een PC maar het is teveel werk en heb meer dan genoeg PS 3-4 en Xbox 1-2-3-4 games om te spelen.

 

Dank voor de waarschuwing Peter.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Op 5/12/2023 om 14:10, cinco zei:

Ik ben nog altijd games van het PS4-tijdperk aan het afwerken.

Momenteel 's avonds Resident Evil 2 Remake aan het spelen.

 

clairersherryre2.thumb.jpg.a59eaa0aa8f0281bc6e108ea22b26613.jpg

 

RESIDENT-EVIL-2_20190130171319.thumb.jpg.cf0ab85a00ef5e05bf0e7fef80e6d530.jpg


Behoort tot mijn Top 5 aller tijden van games.  Heb dit zowel op PS1 als PS5 gespeeld.

Momenteel ook een beetje in retro-modus.
Ben 'Assassin's Creed - Black Flag' (2013) aan het spelen en begrijp nu waarom dit door de meesten als de beste AC wordt gezien.
Ook voor de 3de keer de eerste 'Last Of Us' aan het spelen.  Heb dit gespeeld in 2013, in 2019 en nu nog eens maar dan in de 'remastered' versie.   

 

Link naar reactie

Vorige week ‘Alan Wake II’ uitgespeeld. Die game verlegt nogal wat grenzen, doet zaken die ongezien zijn… ongelooflijk…
Ook gespeeld dit jaar : 
Dead Space : schitterend !!!
Resident Evil IV Remake : schitterend !!!
Jedi Survivor : beter dan het eerste deel.
The Witcher III : The wild hunt (eindelijk ook eens die klassieker gespeeld)  Heb daar vorig jaar ook de boeken van gelezen.
Baldur’s Gate 3 : 100 uur gespeeld, was nog maar 1/3de ver in het spel… er enorm van in de ban... vond het een uitdaging… maar moeten toegeven aan mezelf dat het eigenlijk niets voor mij is…. Misschien pik ik het vroeg of laat terug op... weet het niet...
Spider-Man 2 : Toptitel 
Ook nog wat VR-games gespeeld en nog enkele andere games geprobeerd.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Ik ben nog van de oude stempel (PlayStation 1, en wat pc games)

maar world building games vond ik altijd een interessant genre.

Ik heb weer een pc in huis, en ben nu benieuwd naar leuke tips.

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...