Ga naar inhoud

🎵 music, maestro - komt alhier uw plaatjes draaien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Soms lijkt het allemaal snel te gaan. Ik herinner me nog hoe metal-groep Slipknot vanuit het niets naar headliner-status werd gekatapulteerd en nu is na bassist Paul Gray een tweede lid overleden (nu ja, ex-lid maar hij deed wel mee op de beste platen) : drummer Joey Jordison.  46 jaar nog maar. Had ik iets met Slipknot en Jordison's andere groepen? Niet veel maar hij was een gerespecteerde drummer, een grote naam, een merk zelfs, dat er opeens niet meer is. 

 

 

Link naar reactie

12 jaar geleden postte een zekere Laura een video op youtube waarin ze de onmogelijke geachte Diva Dance uit The 5the Element eventjes perfect zong. Als ik de kenners mag geloven heeft sindsdien niemand anders dat zo goed gedaan. Van Laura is sindsdien nooit meer iets gehoord (da's niet helemaal waar, maar een goeie mythe is niets met de waarheid).

 

 

Link naar reactie

De nieuwe Hooverphonic kan mij wel bekoren, ook al was ik eerst niet echt onder de indruk.  Zeker wanneer aan 't eind de muziek wegvalt en we Geike in alle glorie horen, mooi mooi.  Er staan betere nummers op het album, maar -met uitzondering van deze dan- geen potentiële hits, denk ik.  Logisch dat ze voor deze ging als eerste single dan. (Eurosong-worp niet meegerekend)

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 31/8/2021 om 21:11, esteban² zei:

De nieuwe Hooverphonic kan mij wel bekoren, ook al was ik eerst niet echt onder de indruk.  Zeker wanneer aan 't eind de muziek wegvalt en we Geike in alle glorie horen, mooi mooi.  Er staan betere nummers op het album, maar -met uitzondering van deze dan- geen potentiële hits, denk ik.  Logisch dat ze voor deze ging als eerste single dan. (Eurosong-worp niet meegerekend)

 

 

 

Akkoord

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

2 nieuwe nummers van Abba.
Na eerste luisterbeurt (ter info: ik ben best wel een ABBA-fan):

1) I still have faith in you: slow, deed me niet veel. Er klopten zelfs stukken niet vond ik. Teleurstellend

2) Don’t shut me down: uptempo, aardig nummer. Hitpotentieel? Moeilijk te zeggen anno 2021, maar hier ben ik blij mee

 

Jullie opinie?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
1 uur geleden, SPeeDy zei:

2 nieuwe nummers van Abba.
Na eerste luisterbeurt (ter info: ik ben best wel een ABBA-fan):

1) I still have faith in you: slow, deed me niet veel. Er klopten zelfs stukken niet vond ik. Teleurstellend

2) Don’t shut me down: uptempo, aardig nummer.

 

Hitpotentieel? Moeilijk te zeggen anno 2021, maar hier ben ik blij mee

 

Jullie opinie?

Dat eerste nummer was na 24 minuten al 3 miljoen keer bekeken, dus met dat hitpotentieel zal dat wel meevallen (en ja, dat zegt niets over de musicale kwaliteiten).

Mijn voorkeur gaat uit naar het tweede nummer.

Link naar reactie

Yep, het verhaal is mij vaag bekend: een soort re-edit van Pink Maggit op vraag van de studiobonzen, gemaakt in een-twee-drie en uiteindelijk een topper op de re-issues. Zoiets, dacht ik, zonder te willen googlen.

 

In mijn tienerjaren was ik niet zo'n fan van Deftones: ik vond het meer iets voor post-rockers dan voor nu-metalliefhebbers. 7 Words vond ik wel een geweldige track. Maar stilletjesaan ga je dan toch het genie van Moreno onderkennen.

 

Prachtig shoegaze metal-album (als de term al bestaat)! Mijn all time favorite staat nochtans niet op White Pony: Minerva!

 

 

 

 

Ik hou ook erg van de vele Youtube-documentaires over (de stijl van) Deftones.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...