Ga naar inhoud

🎵 music, maestro - komt alhier uw plaatjes draaien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Daar komt het inderdaad op neer ;) 

Mijn favorieten staan beiden op Koi No Yokan van 2012: Tempest en Swerve City (direct goede opener voor een album :D)

Desondanks hun stijl nu veel minder populair is, blijven ze imo wel goede muziek maken. De singles Ohms en Genesis van hun 2020 album doen voor mij niet onder aan hun nineties/early nillies muziek :D 

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Lük Bey zei:

 

Maar enfin, hebt gij dan geen ziel :)

 

Alleen al van Abba kan ik er wel een paar opsommen. Sommige zijn niet eens hun bekendste nummers, zoals 'The visitors' of 'Eagle'.

 

Nope. Geen ziel blijkbaar. The Visitors is degelijk gemaakt en gaat ELO-gewijs alle kanten uit, maar na 4 minuten mocht het voor mij wel stoppen.  Eagle is een van mijn Abba-favorieten, maar desondanks is het ook maar gewoon een knap gemaakt popliedje zoals er duizenden zijn. Popliedjes zijn popliedjes, he. Een beat, een melodietje, alles een paar keer herhalen... De ene maker doet dat al beter dan de andere (de abba-jongens zijn duidelijk heel goed in hun vak) maar of iemand een liedje bijzonder vindt heeft vaak toch meer te maken met de persoonlijke voorkeuren of gemoedstoestand  van de luisteraar dan met de maker. 

Ik vind die twee voorbeelden in ieder geval niet opmerkelijk beter of bijzonderder dan hun recente uptemponummer.

 

(ik ben een groot liefhebber van Voulez Vous of Dancing Queen omdat die dingen een lichamelijke reactie uitlokken: onmogelijk om niet doodstil te blijven zitten als je ze hoort passeren, maar haal van die nummers alle versiering weg en hou enkel de beat over en dat zal wellicht nog steeds het geval zijn).

Link naar reactie
3 minuten geleden, Yncke zei:

Soms heb ik 't gevoel dat Abba de pech heeft om hors catégorie te zijn. Werd de tekst van Fernando met alleen een akoestische gitaar en een rokerige stem op Woodstock gezongen, het werd toegejuicht als een geslaagd verzetslied. Maar 't is van Abba, dus 't is 'maar' een popsong.

 

Abba is geweldig, begrijp me niet verkeerd. Love them!

Alhoewel ik nu naar het album The Visitors aan het luisteren ben. Het moet eeuwen geleden zijn dat ik dat deed, en ik moet eerlijk zijn: het doet me weinig (misschien moet ik net gedumpt zijn om de melancholische sfeer ten volle te kunnen apprecieren). Ik heb hierboven ELO al eens vermeld, en The Visitors doet me sterk denken aan de jaren '80 albums van ELO, ook niet meteen mijn meest favoriete platen van die groep.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb een elektrische gitaar gekocht en ben er meteen mee aan de slag gegaan. Omdat ik niet bepaald een virtuoos ben op dat instrument, heb ik maar het simpelste nummer dat ik ooit geschreven heb (meer dan vijftien jaar geleden) uit de kast gehaald en zaterdag eens opnieuw opgenomen.

 

Ik heb het bewust rommelig en spontaan gehouden, ben best tevreden over het resultaat. 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...