Ga naar inhoud

🎵 music, maestro - komt alhier uw plaatjes draaien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Zijn er Beatles-fans hier? Enkele jaren geleden opperde James McCartney (zoon van Paul) het idee om samen met de andere Beatleszonen muziek te maken. Het zal nooit gebeuren, maar ik vroeg me wel af hoe zoiets zou klinken. 

 

En ik heb dus een fake album bijeengemixt, met een handvol songs van Julian en Sean Lennon (zonen van John), Dhani Harrison (zoon van George) en James. Drummers Zak & Jason Starkey (zonen van Ringo) zijn geen singer-songwriters en ontbreken dus helaas. De hitsongs van Julian Lennon heb ik ook achterwege gelaten om de illusie van een 'nieuw' abum te behouden. 

 

En hoe klinkt dat? Wel, eigenlijk best wel wat als The Beatles. 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Lük Bey zei:

Zijn er Beatles-fans hier? Enkele jaren geleden opperde James McCartney (zoon van Paul) het idee om samen met de andere Beatleszonen muziek te maken. Het zal nooit gebeuren, maar ik vroeg me wel af hoe zoiets zou klinken. 

 

En ik heb dus een fake album bijeengemixt, met een handvol songs van Julian en Sean Lennon (zonen van John), Dhani Harrison (zoon van George) en James. Drummers Zak & Jason Starkey (zonen van Ringo) zijn geen singer-songwriters en ontbreken dus helaas. De hitsongs van Julian Lennon heb ik ook achterwege gelaten om de illusie van een 'nieuw' abum te behouden. 

 

En hoe klinkt dat? Wel, eigenlijk best wel wat als The Beatles. 

 

 

Heeft Julian Lennon hitsongs?

Kon je geen drumsolo's van de zonen Stark er doorheen mixen?

Link naar reactie
50 minutes ago, TDPB said:

Heeft Julian Lennon hitsongs?

Kon je geen drumsolo's van de zonen Stark er doorheen mixen?

 

In tegenstelling tot mijn mashups, is dit niet iets waar ik dagen aan gezeten heb :). Zak Starkey drumt wel op één van de Sean Lennon-songs.

 

En ja, Julian Lennon heeft een paar hits gehad. Onder andere 'Valotte' en 'Too late for goodbyes' waren goed voor de hitparade (vooral in UK en Australië, niet in België), en je zult je vast 'Saltwater', nog wel herinneren uit 1991.  Een beetje een kloon van 'Imagine', compleet met Goede Bedoelingen. Maar wel een goeie song, de akoestische versie is heel mooi.

 

 

Link naar reactie

Vreemd. Kort na Ronnie Specor, is nu ook Meat Loaf heengegaan. Beiden zaten reeds in mijn 'artists we lost in 2021' mashup die ik in december gepost had. (Maar dan omwille van de songschrijvers / producers Phil Spector en Jim Steinman.)

 

 

 

 

Als Diana Ross, David Coverdale, Billy Gibbons, Micky Dolenz of één van de overblijvende Rolling Stones binnenkort komen te overlijden, ga ik beginnen geloven dat ie vervloekt is. 

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Lük Bey zei:

Als Diana Ross, David Coverdale, Billy Gibbons, Micky Dolenz of één van de overblijvende Rolling Stones binnenkort komen te overlijden, ga ik beginnen geloven dat ie vervloekt is.

 

Gezien de leeftijd van die mensen zou ik toch niet direct aan een vloek denken.

Link naar reactie
1 hour ago, TDPB said:

Gezien de leeftijd van die mensen zou ik toch niet direct aan een vloek denken.

 

Ja, allemaal 70-plussers he. Maar toch, de twee noemenswaardige overlijdens sinds die mashup zaten er allebei per toeval al in.

 

En er zijn nog zeker een honderdtal Grote Namen uit de muziek rond die leeftijd of ouder, dus het zou toch heel toevallig als een van deze zeven de volgende is. 

Link naar reactie
5 uren geleden, Lük Bey zei:

Als Diana Ross, David Coverdale, Billy Gibbons, Micky Dolenz of één van de overblijvende Rolling Stones binnenkort komen te overlijden, ga ik beginnen geloven dat ie vervloekt is.

 

2 uren geleden, TDPB zei:

 

Gezien de leeftijd van die mensen zou ik toch niet direct aan een vloek denken.

 

Ik zou de theorie van die vloek toch niet zomaar aan de kant schuiven.

Het kan best zijn dat iemand met de mechanismen van de realiteit heeft zitten knoeien.

 

afbeelding.thumb.png.11554b3355c16fa41e876ea852ecdcc2.png

Link naar reactie
44 minutes ago, TDPB said:

Het verwondert me dat, leeftijd en corona inachtig, er niet meer grote namen zijn gestorven het voorbije jaar.

 

Ja, dat vond ik ook. Weinig echt grote namen (van het kaliber Rod Stewart / Cher / Paul McCartney / Neil Young / Dolly Parton / Abba / Brian Ferry / Debbie Harry / Ozzy Osbourne etc, namen die bijna iedereen kent, en dan noem ik nog alleen maar 70-plussers).

 

Zelfst als er een aantal de 100 halen, wordt het statistisch onvermijdelijk dat er een jaar gaat komen waarin er een tiental iconen op korte tijd overlijden. 

Link naar reactie
34 minuten geleden, Lük Bey zei:

 

Ja, dat vond ik ook. Weinig echt grote namen (van het kaliber Rod Stewart / Cher / Paul McCartney / Neil Young / Dolly Parton / Abba / Brian Ferry / Debbie Harry / Ozzy Osbourne etc, namen die bijna iedereen kent, en dan noem ik nog alleen maar 70-plussers).

 

Zelfst als er een aantal de 100 halen, wordt het statistisch onvermijdelijk dat er een jaar gaat komen waarin er een tiental iconen op korte tijd overlijden. 

paar jaar geleden hadden we de golf vroege overlijdens met Prince, George Michael en David Bowie. Tussen nu en tien jaar komen er ongetwijfeld verschillende golven met de rest van de  jaren'60 en '70 sterren (de rest van Queen, Led Zeppelin, Beatles, Rolling Stones, Kiss, ACDC, Tina Turner, Nana Mouskouri, Elton John... er zijn er massa's). En dan nog al de acteurs (m/v) en regisseurs uit die periode, waarvan er ook heel veel zijn.

Link naar reactie
48 minutes ago, TDPB said:

Prince, George Michael en David Bowie

 

Dat was wel verrassend, alledrie toch wel 'before their time', die zou ik niet eens meerekenen bij de statistische voorspelling. 70 is tegenwoordig ook nog niet oud he, maar boven de 80 vind je toch niet veel popsterren. Een beetje per definitie natuurlijk, popmuziek zelf is nu eenmaal nog niet zo oud. 

 

Ik heb uit morbiede nieuwsgierigheid eens een lijstje gemaakt van alle muzikanten-die-iedereen-kent die intussen 70 zijn of ouder. Ik kom op een honderdtal namen. Zelfs als er daar pakweg tien de 100 van halen, maakt dat gemiddeld drie overlijdens per jaar enkel van die lijst. Met andere woorden, 2021 was eigenlijk een bijzonder mild jaar voor de classic rockers. 

 

Link naar reactie

 

tekst

 

はい、回りましょう
長い髪 振り乱してターン
はい、スタート
目をまわしましょう
記憶なんてないくらいのターン
のらりくらり世界が回れば
あら探しばっかしちゃうの
知らぬが仏 それもいいでしょ
楽しまなきゃ損よ さぁゴーゴーゴー
ウェイクアップ グンナイ
24時間を クイッククイック
幸せほど クイック クイック
嬉しいほど クイック クイック
ハイスピード ハイスピン
高速回転 クイック クイック
楽しいほど クイック クイック
はにかむほど クイック クイック
Yeah
もう、止まりません
景色を見落としたっていい
きっと、迷いません
時間よ止まれなんてもう タブー
パチリパチリ 自分を見つめて
間違い探しして スローダウン
答えのない答え探すより
地球と一绪に回れ さぁ ゴーゴーゴー
サンライズ サンセット
24時間を クイック クイック
ご機嫌ほど クイック クイック
爆笑ほど クイック クイック
ハイスピード ハイスピン
高速モード クイック クイック
愛しいほど クイック クイック
充実ほど クイック クイック
Yeah
ウェイクアップ グンナイ
24時間を クイッククイック
幸せほど クイック クイック
嬉しいほど クイック クイック
ハイスピード ハイスピン
高速回転 クイック クイック
楽しいほど クイック クイック
はにかむほど クイック クイック
プレイボール ゲームセット
高速人生 クイッククイック
ときめくほど クイック クイック
ドキドキほど クイック クイック
ハイスピード ハイスピン
強制终了 クイック クイック
とろけるほど クイック クイック
でも記憶喪失 クイック クイック オーライ!

Link naar reactie
4 uren geleden, Peter Motte zei:

 

tekst

 

はい、回りましょう
長い髪 振り乱してターン
はい、スタート
目をまわしましょう
記憶なんてないくらいのターン
のらりくらり世界が回れば
あら探しばっかしちゃうの
知らぬが仏 それもいいでしょ
楽しまなきゃ損よ さぁゴーゴーゴー
ウェイクアップ グンナイ
24時間を クイッククイック
幸せほど クイック クイック
嬉しいほど クイック クイック
ハイスピード ハイスピン
高速回転 クイック クイック
楽しいほど クイック クイック
はにかむほど クイック クイック
Yeah
もう、止まりません
景色を見落としたっていい
きっと、迷いません
時間よ止まれなんてもう タブー
パチリパチリ 自分を見つめて
間違い探しして スローダウン
答えのない答え探すより
地球と一绪に回れ さぁ ゴーゴーゴー
サンライズ サンセット
24時間を クイック クイック
ご機嫌ほど クイック クイック
爆笑ほど クイック クイック
ハイスピード ハイスピン
高速モード クイック クイック
愛しいほど クイック クイック
充実ほど クイック クイック
Yeah
ウェイクアップ グンナイ
24時間を クイッククイック
幸せほど クイック クイック
嬉しいほど クイック クイック
ハイスピード ハイスピン
高速回転 クイック クイック
楽しいほど クイック クイック
はにかむほど クイック クイック
プレイボール ゲームセット
高速人生 クイッククイック
ときめくほど クイック クイック
ドキドキほど クイック クイック
ハイスピード ハイスピン
強制终了 クイック クイック
とろけるほど クイック クイック
でも記憶喪失 クイック クイック オーライ!

Bedankt voor de tekst. Anders had ik misschien niet begrepen wat ze zong.

Link naar reactie

't Betkent eigenlijk niet veel.

Je zou het een aanklacht kunnen noemen tegen de maatschappij die mensen te veel onder druk zet om alles snel te doen, maar van die interpretatie kun je evengoed zeggen dat het gewoon een poging is om met sociologische interpretaties een lied belangrijk te doen klinken dat eigenlijk alleen maar dient om je op te zwepen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
17 uren geleden, kbellon zei:

😍 Zalig lied en dito band

Ik ken de band verder niet zo goed maar dit nummer vond / vind ik geweldig! Als het een cd was, had ik het vroeger regelmatig op repeat gezet maar het was een singletje dus zette ik de naald van de pick-up regelmatig terug aan het begin van het singletje. Dat klinkt ouderwets maar ik draai nog steeds graag plaatjes. ;) 

 

michel vs technologie detail.jpg

Link naar reactie

De laatste jaren had ik niets meer met Mark Lanegan, teveel releases en features waarin hij zijn eigen parodie speelde, maar toen de eerste berichten over zijn dood binnenkwamen, kreeg ik flashbacks van treinritten naar Gent en Antwerpen om hem te zien met The Gutter Twins en Isobel Campbel, discussies met vrienden over muziek waarmee we eigenlijk Mark Lanegan-platen bedoelden en zijn tenenkrullende acteerprestatie in Iggy Pops vanity project "Gutterdammerung".

 

Soit, ik was vroeger een fan voor een reden en die reden waren nummers als dit.

 

 

Link naar reactie

Voor de onduidelijke duidelijkheid

 

爆音の鳴る方へ Go outside
尋常じゃなく叫びたい
心臓はバクバク スピードは up
But, 明日になりゃ
きっと Fade away
一生で Hands upできるチャンス
そうそうない Lucky day
賞味期限は長くない
今を食べつくせ
Don't look back
本能のまま 全速力で走ってゆけ
Sha lee la la...
ジグザグな日々を振り切って
ハイトーンボイスの祝福を
揺れるリズム ジャンプさせて
One night, Dance night
まさにヘブン
Keep on rockin' now!

皮肉なものよ Boys and girls
喜びにゃ浸れない
心境はまだまだ Dissatisfaction
てっぺんになどまだ Far away
幾千のトラブル 絶えずCried
結果よけりゃ That's Alright!!
賞味期限のギリギリまで
味わいつくせばいい
Don't look back
明日になりゃ何も変らぬ Everyday
Sha lee la la...
ジグザグな道の始まりさ
散々悔んで悩んでる
人生大抵そんなものさ
一瞬光る喜びのために生きてんだ

Don't look Back
本能のまま 全速力で走ってゆけ
Sha lee la la...
逆境すらも追い越せ
Don't look back
明日になりゃ何も変らぬ Everyday
Sha lee la la...
ジグザグな道の始まりさ ハイトーンボイスの祝福を
揺れるリズム ジャンプさせて
One night, Dance night
ここはヘブン
Keep on rollin' days!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...