Ga naar inhoud

🎵 music, maestro - komt alhier uw plaatjes draaien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

De keyboardpartijen van The Weeknd liggen wat in het verlengde van Jan Hammer en andere 80's synthwave. Niet slecht, maar geef mij maar de stuff uit de 80's of zij die onvervalste synth produceren.
 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

R.I.P. d.J. Klaas Vaak /Tom Mulder (72)...

 

 

Memories: ca. 80 minuten met Klaas Vaak:  

 

 

...uiteraard met tig top tracks, w.o. Jethro Tull, Martha & The Vandellas, The Isley Brothers, Diana Ross & The Supremes, Four Tops, Stevie Wonder Earth & Fire, Led Zeppelin.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
5 hours ago, Aleksandr said:

 

Gauhartas - "Reborn"

 

 

 

na 0:36 zingt ze iets over Belgien of Belgier,

maar mijn duits is niet zo goed

 

<pakkeman> & <kakkeman> komen ook voorbij

het zal dus wel een scheldliedje zijn...

 

zouden ze zo allenmaal gaan winkelen in de locale Aldi of Heyn?

 

In dit geval zou Turks meer helpen dan Duits aangezien het gezongen is in de Turkische taal die in Kazachstaan gesproken wordt maar waarvoor ik te lui ben om het op te zoeken.

Op dit liedje is er maar één antwoord mogelijk. :D
 

 

Link naar reactie
32 minuten geleden, TDPB zei:

Het grootste exportproduct van Kazachstan is tegenwoordig Dimash Kudaibergen, en die is zot van Kazachstanse volksliedjes.

"Your face is lovely like a fourteenth moon"

https://www.youtube.com/watch?v=Ra4v19Rp6cQ

 

nooit van gehoord

maar blijkbaar is Dimasj Qudajbergen de locale mooie jongen van dienst (zoals hier Justine Pieper)

al heeft Dimmi wel een aparte stem en een groot bereik 

helaas niet echt mijn ding

 

Link naar reactie
1 uur terug, Aleksandr zei:

al heeft Dimmi wel een aparte stem en een groot bereik

6,5 octaven (gemiddelde zangstem: 2). Niemand doet het momenteel beter (voor zover geweten). Immens populair in China.

Hier zingt hij een titelsong voor een Chinese film van een componist die duidelijk liever een bondsong had geschreven.

 

Link naar reactie
19 uren geleden, bouncer zei:

 

Manga Metal😀

De correcte term is moe-metal (spreek uit: moé), of kawaii-metal.

Ik volg die band al een tijdje, met stijgende verbazing. Marketingtechnisch is het gewone J-Pop met een metalband als backing. Zet die af en je hebt de gewone 13-in-een-dozijn J-Pop-liedje.

Ze zijn begonnen als 12/13-jarigen in een "club" in een school-slash-idolgroep (Sakura Gakuen) en hebben zich opgewerkt tot een fulltime band (de oudste is ondertussen 22 dacht ik) die op één of andere manier toch erkenning krijgt, waaronder van Judas Pastoor zoals je ziet. Ze hebben al op Glastonbury gestaan o.a. Het wachten is op GMM :)

Verder zitten ze gewoon gevangen in het idol-keurslijf, kompleet met achtergrondverhaaltje over één of andere fox-god en namen die Asterixgewijs eindigen op -metal. Ze zijn overigens nog met twee nu: Su-metal (lead zang) en Moa-metal (backing). Yui-ùetal is gestopt.

Als rechtgeaard metalfan zou ik dit moeten afkeuren, maar de fan van Japanse cultuur in mij staat te applaudisseren. Only in Japan vinden ze zoiets uit.

Komt daarbij dat sommige songs niet slecht klinken. Headbangerrrr en Megitsune heb ik op mijn spotify-playlist staan. Ii-ne en gimme chocolate zijn dan weer draken.

Een kameraad van mij is hen gaan zien op een Japans festival: geen moshpit, geen wall of death, geen crowdsurfen, ... Babymetalfans dansen door polonaisegewijs rondjes te draaien (zie vanaf 3:15) terwijl ze met een glowstick zwaaien... 🤕

 

Die Ningen isu klinkt wel vet, moet ik eens nader bekijken.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...