Ga naar inhoud

šŸŽµ music, maestro - komt alhier uw plaatjes draaien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Ā 

Ik wordt hier toch telkens weer zo vrolijk van. De geweldige Zhou ShenĀ  brengt een cover van Da la beng ba, een nummer uit een of andere tekenfilmreeks waarin hij de vijf verschillende stemmen voor zijn rekening neemt terwijl het tempo voortraast als een trein op hol. Ik denk dat ik gerust kan zeggen dat je nog nooit iets als dit gehoord zal hebben.

Link naar reactie
Op 30/3/2021 om 14:01, TDPB zei:

Ā 

Voor de muziek moet je het niet doen, maar de video is zo heerlijk camp en enorm over the top dat het een festijn is om naar te kijken. En het ergert immens veel streng gelovigen (wegens de seks met de duivel), dus dat is ook altijd leuk meegenomen.


Ik moet bekennen dat de song op zich uiteindelijk wel in m'n hoofd gaan kruipen is en, hoewel ik het in eerste instantie opĀ muzikaal vlak crap vond, dat eigenlijk niet zo erg is.Ā  Absoluut geen fan van Old Town Road trouwens, een nummer dat ik niet meer kan horen.

Wel "grappig" om te zien hoe deze clip inderdaad op veel weerstand stuit, maar zeker niet alleen bij streng gelovigen.Ā  Een rondje YouTube of (vooral) TikTok leert al snel dat dit door Ć©norm veel mensen afkeurend ontvangen werd.Ā  Ook bij het jonge volk.Ā  "De lyricsĀ zijnĀ er zwaar over, de kinderen!Ā  Vies, vies, vies!"Ā  Vooral in de zwarte gemeenschap (mijn indruk nav de video's), waar Lil Nas X toch een dingetje is, zie je veel "geschokte" walg-reacties en dergelijke.Ā  Hiervan?Ā  En er werd niet gelachen om de campy effecten of ongelooflijk silly momenten (wat ik normaal zou vinden), maar wĆ©l uitgelachen / zwaar uitgescholden (doodswensen inclusief)Ā omdat hij "vrouwelijke" kledijĀ aan heeft en er bepaalde acties tussen twee mannen gesuggereerd worden.Ā Ā Ik vind dat vooral triest.

Moest deĀ MadonnaĀ of Britney Spears van de huidige generatieĀ dit gedaan hebben, werd het vast als geniaal gezien.Ā  En wat ik doorgaans zie en hoor in nummers van andere rappers vind ik minstens even "erg", maar daar kraaien de personen uit de video's waar ik het over had niet naar, want dat is het vrouwelijk schoon in combinatie met de artiest.Ā 

Ā 

We hebben nog een lange weg te gaan.Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik weet al een tijdje dat een collega op een andere plant binnen het bedrijf in een band speelt die voorzichtig potten breekt. Zo hebben ze bv een wedstrijd gewonnen op een evenement in het moederbedrijf (die daar voor het eerst een metalband zagen spelen, qua :D ) en prƩ-corona hadden ze al redelijk wat gigs blijkbaar.

Ā 

Ik kende de band niet, maar hoorde hen voor 't eerst spelen deze week, toen ze live gingen op hun facebookpagina.

Dat live-event is nog steeds te zien op hun pagina:

https://www.facebook.com/Fireforceband/videos/775698086423757

Ā 

Ā 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, estebanĀ² zei:

Ā 

Me like.

Me too

Ā 

Net als alle 3 eerste singles van het volgende Wolf Alice album.

Al 6 jaar Ć©Ć©n van de meest underrated bands. Heel divers.

Dit is een redelijk rustig liedje (minder hun gewoonte) met in het midden klanken die me een lichte twin peaks vibe geven.

Ā 

Link naar reactie
12 uren geleden, kbellon zei:

Me too

Ā 

Net als alle 3 eerste singles van het volgende Wolf Alice album.

Al 6 jaar Ć©Ć©n van de meest underrated bands. Heel divers.

Dit is een redelijk rustig liedje (minder hun gewoonte) met in het midden klanken die me een lichte twin peaks vibe geven.

Ā 

Die Wolf Alice zie ik met twee andere nummers inderdaad opduiken overal.Ā  Voorlopig voel ik 't (nog) niet.Ā  Ik vind ze 'ok'.Ā  Misschien moet ik in de mood zijn hiervoor.Ā  'k Zal ze zeker nog eens herbeluisteren.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, estebanĀ² zei:

Die Wolf Alice zie ik met twee andere nummers inderdaad opduiken overal.Ā  Voorlopig voel ik 't (nog) niet.Ā  Ik vind ze 'ok'.Ā  Misschien moet ik in de mood zijn hiervoor.Ā  'k Zal ze zeker nog eens herbeluisteren.

Kan ik wel inkomen. Ik ben zelf wat biased aangezien ze sinds hun debuutalbum Ć©Ć©n van mijn favoriete groepen zijnĀ :D

Link naar reactie

Ā 

šŸ˜€

Ā 

De playbackshow was een steeds weerkerendeĀ wedstrijd tijdens het jaarlijkse schoolfeest.
Het lolletje van Homer Simpson op het einde (staat ook op de CD!) was ook erg gepast, al weet ik niet of we daar toen bij stil stonden: "... and I hope we passed the audition."
We wonnen met glans.
(ik had het laatste woord, want vertolkte the one and only Barney Gumble)

Link naar reactie

Die CD heb ik hier ook liggen. En er stonden er een paar van op de USB die ik in de Toyota had steken. Sommige van die liedjes blijven kleven.

Vreemd genoeg heb je de (in mijn ogen) beste niet vermeld: Tito Puente's Burns song

Ā 

Lurleen Lumpkin

Ā 

Ā 

Niet op de CD, maar verdient een plek op de tweede:

Ā 

Union strike song

Ā 

Alles van Sadgasm

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Die twee horen er zeker bij. šŸ‘Ā  't Was alleen het feit dat de post na zoveel video's lastig begon te doen.Ā  Die hele CD is geweldig.Ā  Ook de vele Simpsons-theme varianten.Ā  En het Treehouse of Horror fragment is misschien wel mijn favoriet.Ā  Maar goed om te weten, ik dacht dat ik zowat de enige volwassen vent was die dat nog eens durfde op te zetten. :)Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Al eens eerder gepost hier: mijn eerste mashup, van ongeveer een jaar geleden. Eventjes re-posten in de aanloop vanĀ  - tatzatzaa! - mijn tweede mashup die ik donderdag online gooi.Ā 

Ā 

Ā 

De nieuwe mashup is er eentje met 'I'll be there for you' van the Rembrandts, dus ik ga de komende dagen op mijn gemak een videootje met een hoog 'Friends'-gehalte ineen boksen, kwestie van dat wat te timen met de aangekondigde reĆ¼nie-aflevering later deze week. Donderdag geloof ik.

Ā 

Wie weet kan ik het aantal views zo wel verdubbelen van 130 naar 260!Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie
Op 20/5/2021 om 21:23, Omzeep zei:

Vond de VPRO-jingle altijd wel iets hebben, maar dat wist ik nu eens nietĀ se.

Ā 

Beetje een geval van real life imitating art imitating real life. Elo wou hun liedje beginnen met iets wat moest lijken op een typische nieuwsjingle. Waarna dat stukje muziek effectief door vele radio- en tvstations als jingle werd gebruikt.

Ā 

Ā 

Perfecte Mercury-imitatie.

Ā 

Maar dat is Marc Martel ook (hier met de rest van Queen)

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Best leuke mash-ups, @LĆ¼k Bey.

Ā 

De winnaars van Eurovision hebben (uiteraard) een hit te pakken met hun song, maar ook een ander nummer van op die nieuwste plaat werd snel opgepikt via TikTok en is via die weg ontzettend populair geworden.Ā  Dit zal wel snel een single worden, I guess.Ā  'k Vind 'm zĆ©lf ook wel heel aanstekelijk:

Ā 

Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...