Ga naar inhoud

🎵 music, maestro - komt alhier uw plaatjes draaien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Senor Coconut is een uit de hand gelopen grap van een duitse electroproducer die ooit een plaat maakte met latino covers van Kraftwerk nummers. Dat was zo'n succes dat er nog een paar andere cd's volgden en een tournee met een live band (ik zag ze ooit op de Burg in Brugge). Al rondneuzend op youtube vond ik een nummer van hem dat ik nog niet kende.

 

Plan B begon zijn carrière als doorsnee rapper, maar voor zijn conceptplaat  'The Defamation of Strickland Banks' werd hij ambitieus. Hij begon te zingen en voor ieder nummer werd een videoclip gemaakt die allemaal samen een film vormden. Het was indertijd een behoorlijk groot succes maar hij verliet de muziekwereld en maakt tegenwoordig films. Dit is één van de mindere rustige nummers:

 

 

en dit was de populairste single:

 

en als afsluiter een kort live gezongen cover van The Panthom of the Opera door ex-kindsterretje Darren Espanto. Als prille tiener vooral bekend geworden van een paar geweldig goed gezongen covers, maar ondertussen opgegroeid tot een jonge man die nog steeds moeiteloos de hoogste noten aankan (dat einde!)

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...