Ga naar inhoud

Strips Lezen. Beter Met Of Zonder Achtergrondgeluiden?


  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. Leest de gij beter strips met of zonder achtergrondgeluiden?

    • Beter met
      6
    • Beter zonder
      32
    • Maakt mij niet uit
      10
    • Strips? Wat zijn dat?
      1


Recommended Posts

In de weledele strip van de dag draad lees ik dat een aantal van mijn landgenoten het preferen strips te lezen met achtergrond geroezemoes of het in ieder geval niet storend vinden. Ikzelf daarentegen wordt al helemaal kriegel als ik ergens in de verte muziek hoor tijdens het lezen. Dus vandaar de vraag. Hoe ervaren jullie dat? Lezen jullie ook graag met achtergrondgeluiden zoals Lecram en Imajica of toch het liefst in volledige stilte zoals ik. Graag stemmen in de poll en je persoonlijke voorkeur posten dat ik ook weet wie wat heeft gestemd. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik geef de voorkeur aan stilte. Maar als mijn teerbeminde tv kijkt terwijl ik lees neem ik er al eens de Ipod bij om muziek te horen die ik ken, en die mij dan minder afleidt dan de 'Oh my god' van Astrid Brian.

Uw teerbeminde lurkt graag naar de capriolen van populaire proleten?

Link naar reactie

Hmmm...niet bepaald. Ofwel niks, ofwel op een lager geluidsniveau wat filmmuziek.

 

 

Ja, met gepaste filmmuziek kan dat soms wel een aardig effect geven. Ik heb zo enkele liedjes die wanneer ik ze hoor me doen denken aan bepaalde strips, omdat ik die destijds op de achtergrond had staan bij het lezen van die strip.

 

Bijvoorbeeld enkele nummers van Ennio Moricone doen me altijd terugdenken aan Het dorpje dat ging vliegen en Schip van Steen van Enki Bilal.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja, meestal roept de muziek ook de beelden en de sfeer op van het filmthema, soms zit het helemaal goed als je iets aan het lezen bent dat aansluit bij dat thema.

Link naar reactie

Ha.....Diogenes, als je niet eens weet dat er WK schaatsen bestaat als Nederlander, is het misschien toch verstandig om eens een krant open te slaan of een tv aan te zetten :e015: .

In principe leidt muziek juist niet af, als je in stilte leest hoor je dan weer de telefoon, dan weer de buurman, dan weer een huisdier/kind.

Ik studeerde (en om grapjassen en snuggeren voor te zijn, een rechtenstudie) met muziek aan (laatste jaar zelfs IRON MAIDEN live after death speciaal aangeschaft), je kan je dan volledig afzonderen  :lol:

En Imajica, Fields of the Nephilim is ideale leesmuziek.

Het zal ook wel met mijn onrustige karakter te maken hebben.

 

Maar.................in stilte leest ook lekker.......ligt vaak een beetje aan welke strip. 

Link naar reactie

ik studeerde vroeger ook altijd met muziek, dan weet je wat er komt en ben je inderdaad niet afgeleid door andere achtergrond geluiden

 

het mocht wel  geen nederlandstalige muziek zijn en om talen te studeren moest het muziek in de juiste taal zijn, wat wel problemen gaf met duitse muziek, dan moest ik in mijn  ouders platenkast duiken en dat viel lelijk tegen, misshien dat ik daardoor altijd slechte punten had voor Duits

 

ik lees dus ook het liefst met achtergrond muziek

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

ik studeerde vroeger ook altijd met muziek, dan weet je wat er komt en ben je inderdaad niet afgeleid door andere achtergrond geluiden

 

het mocht wel  geen nederlandstalige muziek zijn en om talen te studeren moest het muziek in de juiste taal zijn, wat wel problemen gaf met duitse muziek, dan moest ik in mijn  ouders platenkast duiken en dat viel lelijk tegen, misshien dat ik daardoor altijd slechte punten had voor Duits

 

ik lees dus ook het liefst met achtergrond muziek

 

Polynesisch?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een 'hij', mocht het een 'zij' zijn dan kan ik dat wel geloven. De enige vorm van multitasken die ik kan, is snurken en slapen tegelijk.

 

 

Kan men dat ergens aanleren?

Link naar reactie

Mij maakt het niets uit.  Ik heb vaak geleerd terwijl de tv aan stond, even verderop de radio weerklonk,...  Ik kan me behoorlijk goed mentaal afsluiten en creëer mijn eigen "stilte", ;)  Mijn eigen muziek opzetten tijdens het lezen of leren heeft daarom niet eens veel zin aangezien ik die meestal niet eens meer hoor. 

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

't Is ofwel muziek beluisteren, ofwel strips lezen bij mij. Niet alletwee tegelijk. Bij het lezen heb ik liefst absolute stilte, al is dat niet altijd mogelijk. Vroeger kon ik wel heel vlot studeren met muziek (of lawaai) op de achtergrond. Nu lukt dat ook niet meer. Ergens verontrust me dat wel, eigenlijk.

 

Mmm, gisterenavond Azimut gelezen in bad terwijl de Zwaarste Lijst opstond.

 

Ook een mooie: strips lezen in bad - ontspannend of pure horror? ;) Zelf lees ik graag het luchtigere werk in bad, genre Willy Vandersteen of Asterix.

Link naar reactie

VUB ?? :e010:

Is dat de vrije universiteit Belgie............of een belgische grap ..... :mellow:  

 

Ach rechten (Erasmus Universiteit Rotterdam), achteraf had ik best graag geschiedenis of zoiets gedaan.............

Maar voor het werk is het prima, met Rechten kan alles, in de studie zit economie, psychologie, filosofie, geschiedenis, statistiek, boekhouden, argumenteren etc. dus....... overal zie je rechtenstudenten..politiek, bedrijfsleven, hoge overheid, besturen, journalistiek.... 

Trouwens, ik heb een collega op de reep.......zelfde studie, zelfde universiteit (toch?)........gokken maar 

 

Ik had eigenlijk profvoetballer moeten zijn :e011: type John de Wolf, maar dan beter aan de bal :D   

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

VUB ?? :e010:

Is dat de vrije universiteit Belgie............of een belgische grap ..... :mellow:  

 

Ach rechten (Erasmus Universiteit Rotterdam), achteraf had ik best graag geschiedenis of zoiets gedaan.............

Maar voor het werk is het prima, met Rechten kan alles, in de studie zit economie, psychologie, filosofie, geschiedenis, statistiek, boekhouden, argumenteren etc. dus....... overal zie je rechtenstudenten..politiek, bedrijfsleven, hoge overheid, besturen, journalistiek.... 

Trouwens, ik heb een collega op de reep.......zelfde studie, zelfde universiteit (toch?)........gokken maar 

 

Ik had eigenlijk profvoetballer moeten zijn :e011: type John de Wolf, maar dan beter aan de bal :D   

Daarmee dat alles vastloopt in onze westerse maatschappijen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...