Ga naar inhoud

Haasje-Over


Recommended Posts

Dank, Yncke. Ik kan trouwens ook steeds van jouw pagina's genieten. Ik moet de mijne eigenlijk nog af kleuren, maar ik had het contrast al wat opgeschroefd ten aanzien van de vorige keer, zodat hij al zwart-wit-publiceerbaar zou zijn... (De kleurversie komt er aan..)

- mens corrupta in corpore corrupto -

Link naar reactie

@ Martin: Zoals steeds schieten woorden te kort en kan ik enkel mompelen: "wow"... Ik ben benieuwd hoe alles gaat eindigen.

@ Dirk: Nog een weekje en dan zijn we rond, maar nu al gefeliciteerd met je project dat meerdere zeer geslaagde pagina's heeft opgeleverd. It's a pretty bunny.

- mens corrupta in corpore corrupto -

Link naar reactie

Erg bedankt voor de reacties! Ik heb hier erg veel lol aan en het is een mooie oefening.

Het enige dat ik kan zeggen is dat er veel bewust in geplaatst is voor het einde.

Ik hoop het einde van de week alles af te krijgen.

Erg druk geweest dit weekend bij de Flitsacademie en begin van de week moest ik met mijn dochter naar het ziekenhuis voor haar gebroken arm.

Door de medicatie moest ze een nacht blijven en ben die nacht bij haar gebleven.

Nogmaals, ik hoop alles aan het einde van de week af te hebben.

1 pagina is gereed voor inkleuring.

Link naar reactie

Zo... Dat was het dan. Ik heb erg genoten van deze ervaring. Erg mooie bijdragen en leuke twists in het verhaal. Ik had al een bepaald eind voor ogen en kon bij de vorige inzending er niet direct op aan sluiten. Vandaar dat ik het heb uitgespreid over 2 weken. Verdient of niet, maar de vraag blijft: Is Mikail gek? Is de ring toeval? Of speelt er toch nog iets op de achtergrond.

Link naar reactie

Een erg mooie en knappe afsluiter, Martin. Ik heb echt genoten van jouw bijdragen.

En eigenlijk van de bijdragen van alle tekenaars. We hebben er samen iets moois van gemaakt, al zeg ik het zelf. Een mooie verscheidenheid aan tekenstijlen, en van manieren van vertellen. Het is ook een half mirakel dat het geheel toch nog een consistentie heeft weten te bewaren. Dat is immers het gevaar van zo'n cadavre exquis zonder scenario, dat het snel verzand in zin loos geneuzel.Ons verhaal heeft de nodige inconsekwenties maar de meeste losse eindjes zijn gaandeweg toch opgeraapt.

 

En het voornaamste, we hebben er toch het nodige plezier aan beleefd. Ik toch in alle geval. Ondanks de stress van die verdomde deadline en hier en daar een akkefietje onderweg... Want dat is uiteindelijk toch het voornaamste: dat we ons erbij amuseren.

 

En ik ga ze hierbij nog ns allemaal opnoemen en bedanken voor hun inzet:

 

Yncke, Thijs Hannaart, P.Saiko, Ralph Krebbers, Santiago Martin, MaCo, Rob Brandon, Freezer, Koos Kneugel, Randy van Rijn, Evert VDJ, en natuurljk Martin vd Schuijt. (ik hoop dat ik niemand vergat)

 

dirk

Link naar reactie

Je vergeet jezelf dirk, voor de pagina's maar ook voor het organiseren!

 

Wat mij betreft een zeer mooi resultaat, zoals ik al eerder zei zowel wat betreft de verschillende tekenstijlen als de plot twists. Ik keek er iedere week weer naar uit. Met de op een na laatste pagina was ik even bang voor een afgezaagd einde maar de verklaring is zeer knap gevonden. Het heeft een aantal zeer mooie pagina's opgeleverd, ze mogen er allemaal! wezen maar ik wil toch graag mijn favorieten noemen: "Kroko reist in de tijd" van Freezer, "De crash van het ruimteschip" van P. Saiko en "De wereld valt uiteen" van Martin van der Schuit.

 

Iedereen die hieraan heeft meegwerkt hartelijk dank.

Link naar reactie
  • 2 years later...

HAASJE-OVER 2

 

Het is alweer 3 jaar geleden dat Haasje-Over begon. Ik vind het wel weer tijd voor een nieuwe versie.

Inmiddels heb ik een bericht op StripSter geplaatst en Eric Hebben, P.Saiko, dirk en ik hebben ons al aangemeld.

 

Ik wil niet dat het een vervolg op de vorige Haasje-Over wordt. Het moet een nieuw verhaal gaan worden.

Maar nu weet je natuurlijk nooit waar het verhaal heen gaat... :e002:

 

De regels zijn hetzelfde als de vorige Haasje-Over:

Een week de tijd om een strook/pagina te tekenen(zodra de schets van de vorige tekenaar binnen is wordt deze naar je toe gemaild).

Geen regels, alles is mogelijk(wel een beetje het verhaal volgen zou mooi zijn).

 

Wie wil zich aanmelden en meedoen?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
De tekenaars voor de eerste ronde zijn bekend! Hierbij de volgorde van de tekenaars. Ik ga zelf het begin tekenen:

 

1. 17-10 Martin

2. 24-10 Ralph B

3. 31-10 Bashdrive

4. 07-11 Dick van Tongeren

5. 14-11 P.Saiko

6. 21-11 dirk

7. 28-11 Ralph D

8. 05-12 Cinnamon Solange

9. 12-12 Yncke

10. 19-12 Robert E.

11. 26-12 Bas Schel

12. 02-01 Eric

13. 09-01 Jo Briers

 

Mochten hierover nog vragen zijn of is iemand er niet mee eens met de volgorde? Laat het dan even weten.

Ik stel voor na Stripfesitval Breda te beginnen. Dus vanaf 17 oktober weer Haasje Over. Schetsen graag zsm doorsturen, zodat de volgende tekenaar aan de slag kan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...