Ga naar inhoud

Asterix, S&W ea.: verwarring betreffende de nummering in internetloze tijden


cinco

Recommended Posts

1 uur terug, WILCO zei:

Screenshot_20230104_150931_Gallery.jpg

 

Is dat album ooit nat geworden?

Misschien tijd om de huidige versie ervan aan te schaffen, dan kan je ook het nieuwe toegevoegde einde lezen waardoor het ganse verhaal nu als een droom beschouwd wordt.

 

afbeelding.png.d0779e5935874303561cc01bd4293bb1.png

 

Merk hoe de abstracte personages anders ingekleurd zijn en er ook nieuwe zijn getekend in de bijgevoegde bovenstrook.

Link naar reactie
1 uur geleden, WILCO zei:

 

Wat ook opvalt is nr. 97: de valse kemel, bij latere herdrukken gewijzigd in kameel.

 

 

Kemel is dan ook zeer ouderwets en wordt amper nog gebruikt. Veel kinderen kennen dat woord gewoon niet. Vandaar de aanpassing destijds. 

 

Volgens mij wordt het wel nog gebruikt in dialecten. 

Link naar reactie

Misschien tijd om de huidige versie ervan aan te schaffen, dan kan je ook het nieuwe toegevoegde einde lezen waardoor het ganse verhaal nu als een droom beschouwd wordt.

 

Destijds zo gekocht op de rommelmarkt.

 

Misschien dat ik de recentere versie met het alternatieve einde ooit nog eens aankoop, maar een scan is even goed (kan ik dan afdrukken en in het album steken).

 

Idem voor het einde van het verkeerde land (nr. 21). 

 

Nogmaals een oproep: wie kan mij een scan bezorgen van de alternatieve eindes van albums 99 en 21? 

 

Alvast bedankt.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...