Ga naar inhoud

Luc Cromheecke


cinco

favoriete Cromheecke strip(reeks)  

53 leden hebben gestemd

  1. 1. favoriete Cromheecke strip(reeks)

    • Taco Zip (met Fritzgerald en Jakketoe)
    • Tom Carbon (met Letzer en Fritzgerald)
    • Roboboy (met Linthout)
    • Ben de Boswachter (met Letzer)
    • Plunk (met Letzer)
    • Het godvrrgeten eiland (met Sti)
    • De Tuin van Daubigny (met Bruno De Roover)
    • Nero: de Toet van Tut (met Linthout)


Recommended Posts

Het eerste wat ik van Cromheecke las was Tom Carbon, en die eerste strips van dat figuur in de jaren '90 zijn nog altijd mijn favoriet.

Vooral de strips met de verschillende korte verhalen. (In Goed Gezelschap, Koude Kunstjes, Schudden voor Gebruik)

Absurde humor dat vaak vertrekt van iets heel dagdagelijks om vervolgens de meeste maffe wendingen te doorlopen.

 

carbon.jpg

Link naar reactie
  • 7 months later...
15 minuten geleden, cartoonesk zei:

Wat een toffe site, die zet ik bij mijn favorieten! De strookjes voor Robbedoes waren magnifiek! dank je voor de link.

Dank je wel! Ik probeer alle TZ stroken chronologisch op het bloggedeelte te posten (inclusief waar mogelijk concepten, originele stroken, remakes en die in Spirou zijn verschenen). Ik vrees wel dat het een meerjarenproject wordt 😉 

Link naar reactie
1 minuut geleden, cartoonesk zei:

Vind ik prima! maar zeg eens, kent Luc je site al?

Luc heeft me al vanaf het begin voorzien van materiaal voor mijn vorige Taco Zip site. Deze versie kent hij nog niet. Ik heb hem de afgelopen maanden verschillende keren via verschillende kanalen daarover proberen te benaderen, maar helaas geen enkele reactie. Als ik z'n Instagram zo bekijk, is hij waarschijnlijk te druk met het tekenen van het nieuwe Nero album.

Link naar reactie
22 uren geleden, Arcis zei:

Luc heeft me al vanaf het begin voorzien van materiaal voor mijn vorige Taco Zip site. Deze versie kent hij nog niet. Ik heb hem de afgelopen maanden verschillende keren via verschillende kanalen daarover proberen te benaderen, maar helaas geen enkele reactie. Als ik z'n Instagram zo bekijk, is hij waarschijnlijk te druk met het tekenen van het nieuwe Nero album.

 

22 uren geleden, cartoonesk zei:

Vind ik prima! maar zeg eens, kent Luc je site al?

"Getipt door een fan" 😀, heeft Luc gisteravond contact met me opgenomen en hij was erg content met de nieuwe site. De deadline van het Nero album was inderdaad de oorzaak voor niet eerder contact kunnen opnemen. 

Link naar reactie
22 uren geleden, Arcis zei:

 

"Getipt door een fan" 😀, heeft Luc gisteravond contact met me opgenomen en hij was erg content met de nieuwe site. De deadline van het Nero album was inderdaad de oorzaak voor niet eerder contact kunnen opnemen. 

Leuk dat Luc het gezien heeft! Succes met de site en blog. Ik blijf volgen! :) 

 

Een kleine fan-art-tekening :

 

2670196363_964e426724_o.jpg

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Ik heb een vraag...

Luc Cromheecke heeft al een tijdje een Patreon waar je hem kunt steunen en zijn werkzaamheden rond twee nieuwe strips kunt volgen. Het gaat om een strip over Monet en een komische science-fiction strip Galaxy Fix.

 https://www.patreon.com/luccromheecke

Nu is mijn vraag : zullen die strips enkel verkrijbaar zijn voor degenen die hem via Patreon steunen of zullen die ook via de winkel verkrijgbaar zijn?

alvast bedankt voor een eventueel antwoord.

Link naar reactie
On 3/30/2022 at 9:43 AM, cartoonesk said:

Ik heb een vraag...

Luc Cromheecke heeft al een tijdje een Patreon waar je hem kunt steunen en zijn werkzaamheden rond twee nieuwe strips kunt volgen. Het gaat om een strip over Monet en een komische science-fiction strip Galaxy Fix.

 https://www.patreon.com/luccromheecke

Nu is mijn vraag : zullen die strips enkel verkrijbaar zijn voor degenen die hem via Patreon steunen of zullen die ook via de winkel verkrijgbaar zijn?

alvast bedankt voor een eventueel antwoord.

Ik veronderstel dat die gewoon in de boekhandel gaan liggen. Luc gebruikt Patreon om previews, making-offs en ouder materiaal te tonen. Best wel interessant vind ik.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
  • 9 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...