GUTSMAN Geplaatst: 21 november 2020 Share Geplaatst: 21 november 2020 1. Zwarte Waterlelies 2. RIP 1 3.De Slang en de Speer : Berg-Schaduw 4.De bom 5.Het Beest 6.Keizerin Charlotte 2 7, Tot ziens daarboven 8. Het goud van de zwendelaar Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 5 december 2020 Share Geplaatst: 5 december 2020 1. Zwarte Waterlelies 2. De Slang en de Speer : Berg-Schaduw 3. De Beestenburcht 1 4. Het Beest 5. Keizerin Charlotte 2 6. Tot ziens daarboven 7. Knock out 8. Het goud van de zwendelaar 9. De Kever en de koning 10. Rip 1 11. De Aanslag 12. Tram 5 13. Alleen in Berlijn De plaatsjes worden heel duur. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
alexjodo Geplaatst: 5 december 2020 Share Geplaatst: 5 december 2020 5 uren geleden, Kool Thing zei: 1. Zwarte Waterlelies 2. De Slang en de Speer : Berg-Schaduw 3. De Beestenburcht 1 4. Het Beest 5. Keizerin Charlotte 2 6. Tot ziens daarboven 7. Knock out 8. Het goud van de zwendelaar 9. De Kever en de koning 10. Rip 1 11. De Aanslag 12. Tram 5 13. Alleen in Berlijn De plaatsjes worden heel duur. De boekjes ook Quote Link naar reactie
linthout Geplaatst: 5 december 2020 Share Geplaatst: 5 december 2020 1) Blue in Green (Image) Quote Link naar reactie
lukoste Geplaatst: 6 december 2020 Share Geplaatst: 6 december 2020 Op 5/12/2020 om 11:39, Kool Thing zei: 1. Zwarte Waterlelies 2. De Slang en de Speer : Berg-Schaduw 3. De Beestenburcht 1 4. Het Beest 5. Keizerin Charlotte 2 6. Tot ziens daarboven 7. Knock out 8. Het goud van de zwendelaar 9. De Kever en de koning 10. Rip 1 11. De Aanslag 12. Tram 5 13. Alleen in Berlijn De plaatsjes worden heel duur. Geen plaats voor De aanslag, of niet gelezen? Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 6 december 2020 Share Geplaatst: 6 december 2020 3 uren geleden, lukoste zei: Geen plaats voor De aanslag, of niet gelezen? Ja, ik heb m op 11 gezet, net buiten de top 10. Het verhaal is absoluut top 3 waard - het deed me echt iets -, maar de tekeningen ondersteunen puur het verhaal en op amper een paar prenten na verrasten ze me. Niet dat de tekeningen slecht zijn, helemaal niet, maar er zat grafisch meer in. Dit schreef ik er over. http://www.stripspeciaalzaak.be/2020-Besprekingen/Aanslag.htm Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 8 december 2020 Share Geplaatst: 8 december 2020 1. Aaron (Gijsemans) 2. Paul à la Maison (Rabagliati) 3. De Beestenburcht 1 (Delep & Dorison) 4. Les Frères Rubinstein 1 (Le Roux, Chevallier & Brunschwig) 5. Loba Loca (Singelin & Run) 6. De Schat van de Black Swan (Roca & Corral) 7. Luminary 2 (Perger & Brunschwig) 8. La Femme Papillon (Mardon & Coulon) 9. The Loneliness of the Long Distance Cartoonist (Tomine) 10. Fire Power 1 (Samnee & Kirkman) Quote Link naar reactie
Mr.EGO Geplaatst: 29 december 2020 Auteur Share Geplaatst: 29 december 2020 OK, tijd om na een jaar de balans op te maken..... : 1. De Killer 1+2 2. Beestenburcht 1+2 3. De Bom 4. Nationale feestdag 5. De engelen van Auschwitz 6. Cezembre 7. Charlotte 2 8. Op Mars 2 9. Detox 2 10. Junk 1+2 Quote Link naar reactie
Rik Geplaatst: 29 december 2020 Share Geplaatst: 29 december 2020 1. Miss Bengalore - Beestenburcht. 2. Tot ziens daarboven 3. Victoria - Shi 4. Ravian - Het pantser van de Jakolass 5. De engelen van Auschwitz 6. Apache Rancune - Blueberry 7. De slang en de speer 8. Het beest 9. Max Havelaar 10. Gehangen maar niet dood Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
kbellon Geplaatst: 29 december 2020 Share Geplaatst: 29 december 2020 Ik weet niet in welke mate dit mogelijk is om een algemene forum top 10 op te stellen. Lijkt me interessant om te zien wat de gemiddelde reper boven op het lijstje heeft staan of wat zo de trends zijn. Het lijkt me echter misschien wat moeilijk om een selectie te maken (aangezien een poll bv een gelimiteerd aantal opties heeft) uit zo een berg uitgaven die in 2020 zijn verschenen. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 29 december 2020 Share Geplaatst: 29 december 2020 32 minuten geleden, kbellon zei: Ik weet niet in welke mate dit mogelijk is om een algemene forum top 10 op te stellen. Lijkt me interessant om te zien wat de gemiddelde reper boven op het lijstje heeft staan of wat zo de trends zijn. Het lijkt me echter misschien wat moeilijk om een selectie te maken (aangezien een poll bv een gelimiteerd aantal opties heeft) uit zo een berg uitgaven die in 2020 zijn verschenen. Puntensysteem. Nummer 1 in een lijst krijgt tien punten. Nummer 10 krijgt één punt. Zo de lijsten in deze thread nagaan, de punten voor de vernoemde albums berekenen, optellen en dan van hoog naar laag rangschikken. Denkelijk zal het dan gaan tussen titels zoals de Slang en de Speer, Zwarte Waterlelies en de Beestenburcht. Quote Link naar reactie
kbellon Geplaatst: 29 december 2020 Share Geplaatst: 29 december 2020 53 minuten geleden, cinco zei: Puntensysteem. Nummer 1 in een lijst krijgt tien punten. Nummer 10 krijgt één punt. Zo de lijsten in deze thread nagaan, de punten voor de vernoemde albums berekenen, optellen en dan van hoog naar laag rangschikken. Denkelijk zal het dan gaan tussen titels zoals de Slang en de Speer, Zwarte Waterlelies en de Beestenburcht. Inderdaad, wel wat werk ofcourse Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 29 december 2020 Share Geplaatst: 29 december 2020 33 minuten geleden, kbellon zei: Inderdaad, wel wat werk ofcourse Daarom met de natte vinger. En omdat Zwarte Waterlelies bij heel wat lijsten bovenaan staat, zal dat dan wel het best scorende album van het jaar zijn. Quote Link naar reactie
Ambreville Geplaatst: 29 december 2020 Share Geplaatst: 29 december 2020 25 minuten geleden, cinco zei: Daarom met de natte vinger. En omdat Zwarte Waterlelies bij heel wat lijsten bovenaan staat, zal dat dan wel het best scorende album van het jaar zijn. In de demografie van de lijstjesmensen toch. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 29 december 2020 Share Geplaatst: 29 december 2020 Hier een poging tot een lijst. De eerste vijf zijn min of meer onderling inwisselbaar. En dat geldt eigenlijk ook voor de laatste vijf. - Aristophania 3 (het groezelige Marseille aan het einde van de 19de eeuw waar achter de industrie en armoe een strijd tussen 2 magische facties gaande is. Voorlaatste album dat alles klaarmaakt voor een knallende en emotionele ontknoping) - Beestenburcht (hoe een kattin op originele wijze de dictatuur op een boerderij ten val wil brengen) - Het Venijn 2 (een leven van vluchten dat omslaat in een leven van wraak) - Tot de Laatste (een verhaal dat steeds donkerder wordt naarmate de pagina's verstrijken) - Beestenburcht 2 (de geweldloze strijd verhardt en eist slachtoffers aan beide kanten) - Marsupilami (die bundel kortverhalen door verschillende tekenaars: zitten enkele mooitjes bij hoor) - Trollen van Troy: een Rots boven je Hoofd (weer één van de sterkere albums in deze reeks. Tyneth for the win!) - De Blauwbloezen: de Oorlogscorrespondent (Munera en Beka blazen nieuw leven [en emotie] in deze klassieke reeks) - Nero: de Toet van Tut (een nieuwe Nero in 2020 en dan ook nog eens door een team dat de serie door en door kent) - Thorgal: de Selkie (de reeks is terug zijn weg aan het vinden. En zowel het verhaal, de setting als de mythologie van dit album vond ik verfrissend) Quote Link naar reactie
Rork Geplaatst: 30 december 2020 Share Geplaatst: 30 december 2020 Ik weet niet of ik tot 10 kom maar ik heb er nog wat te gaan en een tiende opvulboekje is altijd wel te vinden. 1: Blue note 2: Little Nemo 3: De gestolen Triskel 4: Driftwereld 2, een verhaal over tovenaars 5: New York Cannibals 6: Het Goud van de Zwendelaar 7: Black Squaw 1, Nighthawk Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 13 januari 2021 Share Geplaatst: 13 januari 2021 Gezien de hoge positie in een aantal jaarlijstjes heb ik nog maar een en ander besteld. Aaron is hopelijk onderweg maar Zwarte Waterlelies kan ik echt nergens meer vinden. Op LastDodo staat er één voor €40 en die moet dan nog uit België komen,... Die wil ik wel nog heel graag lezen, maar het zit er op korte termijn helaas niet in. Quote Link naar reactie
Ambreville Geplaatst: 13 januari 2021 Share Geplaatst: 13 januari 2021 3 uren geleden, Daan zei: Gezien de hoge positie in een aantal jaarlijstjes heb ik nog maar een en ander besteld. Aaron is hopelijk onderweg maar Zwarte Waterlelies kan ik echt nergens meer vinden. Op LastDodo staat er één voor €40 en die moet dan nog uit België komen,... Die wil ik wel nog heel graag lezen, maar het zit er op korte termijn helaas niet in. Hij staat ook op Izneo Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 14 januari 2021 Share Geplaatst: 14 januari 2021 18 uren geleden, Ambreville zei: Hij staat ook op Izneo Da's digitaal, toch? Dat bederft helaas te veel mijn leesplezier. Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar ik wordt digitaal nooit echt meegesleurd in een verhaal en dat zou toch zonde zijn, niet? Quote Link naar reactie
kbellon Geplaatst: 14 januari 2021 Share Geplaatst: 14 januari 2021 2 uren geleden, Daan zei: Da's digitaal, toch? Dat bederft helaas te veel mijn leesplezier. Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar ik wordt digitaal nooit echt meegesleurd in een verhaal en dat zou toch zonde zijn, niet? Ja is inderdaad een digitaal platform. En ik snap je, ik gebruik het heel zelden voor albums die ik nergens meer kan krijgen (en ze moeten er dan nog op staan ook, want op sommige vlakken schiet de catalogus nog wel wat te kort). Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 18 januari 2021 Share Geplaatst: 18 januari 2021 Keizerin Charlotte 2 mag ook nog ergens in de eerste helft van mijn lijst worden bijgevoegd. Op 29/12/2020 om 20:42, cinco zei: Hier een poging tot een lijst. De eerste vijf zijn min of meer onderling inwisselbaar. En dat geldt eigenlijk ook voor de laatste vijf. - Aristophania 3 (het groezelige Marseille aan het einde van de 19de eeuw waar achter de industrie en armoe een strijd tussen 2 magische facties gaande is. Voorlaatste album dat alles klaarmaakt voor een knallende en emotionele ontknoping) - Beestenburcht (hoe een kattin op originele wijze de dictatuur op een boerderij ten val wil brengen) - Het Venijn 2 (een leven van vluchten dat omslaat in een leven van wraak) - Tot de Laatste (een verhaal dat steeds donkerder wordt naarmate de pagina's verstrijken) - Beestenburcht 2 (de geweldloze strijd verhardt en eist slachtoffers aan beide kanten) - Marsupilami (die bundel kortverhalen door verschillende tekenaars: zitten enkele mooitjes bij hoor) - Trollen van Troy: een Rots boven je Hoofd (weer één van de sterkere albums in deze reeks. Tyneth for the win!) - De Blauwbloezen: de Oorlogscorrespondent (Munera en Beka blazen nieuw leven [en emotie] in deze klassieke reeks) - Nero: de Toet van Tut (een nieuwe Nero in 2020 en dan ook nog eens door een team dat de serie door en door kent) - Thorgal: de Selkie (de reeks is terug zijn weg aan het vinden. En zowel het verhaal, de setting als de mythologie van dit album vond ik verfrissend) Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 19 januari 2021 Share Geplaatst: 19 januari 2021 Voor mij was dit de beste strips die ik in 2020 las, zonder bepaalde volgorde: Antares, Leo De vliegenierster, Walthéry Kindsoldaat, Bresson De buitengewone reis, Filippi Orbital Het verhaal van de Goscinny's De onzichtbare man, Dobbs De oorlog der werelden, Dobbs Het eiland van dr. Moreau, Dobbs Lucky Luke: een cowboy tussen het katoen Simon Hardy 1 UCC Dolores 1 Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
cinco Geplaatst: 24 februari 2021 Share Geplaatst: 24 februari 2021 Nog een grote verschuiving door die Little Nemo die ik vandaag pas heb aangeschaft. Elke pagina van dat album is gewoonweg indrukwekkend en een ode aan de fantasie. - Little Nemo - Aristophania 3 - Keizerin Charlotte 2 - Beestenburcht - Het Venijn 2 - Tot de Laatste - Beestenburcht 2 - Marsupilami - Trollen van Troy: een Rots boven je Hoofd - Nero: de Toet van Tut Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 26 februari 2021 Share Geplaatst: 26 februari 2021 Eindelijk een lijstje kunnen samenstellen. Inmiddels heb ik de meeste hooggeprezen albums wel gelezen. Ik heb ook aardig wat integralen gelezen van oudere strips, die heb ik niet meegenomen in mijn weging. Dit is mijn top 10: 1 - Marsupilami - Het beest 2 - Shi 4 - Victoria 3 - U.C.C. Dolores 1 - In het spoor van de nieuwe pioniers 4 - Ravian en Laureline - door - Het pantser van de Jakolass 5 - Zwarte Waterlelies 6 - Godverdomse Klootzak 2 - O Maneta 7- Beestenburcht 1 - Miss Bengalore + 2 - Margrieten in de winter 8 - Het goud van de zwendelaar 9 - Slang en de speer Boek 1 - Berg-schaduw 10 - Ekhö, De Spiegelwereld 9 - Abidjan-Nairobi Express OOK ERG GOED: Aldebaran, De werelden van 4 - Overlevenden - kwantumanomalieën - Integraal Alleen 12 - De opstandelingen van Neosalem Aristophania 3 - De aurorabron Blauwbloezen, De 65 - De oorlogscorrespondent Centaurus 5 - Het dode land De dag waarop… 3 - De dag waarop ze niet naar Compostella ging Driftwereld 2 - Een verhaal over tovenaars Gil st André (Spoorloos) 12 - Een beladen verleden De kinderen van Sitting Bull Krasse Knarren 6 - Het verstopte oor Kronieken van Amoras 6 - De underdog De Avonturen van Lucky Luke naar Morris 9 - Een cowboy tussen het katoen Mattéo 5 - Vijfde periode (september 1936 - januari 1939) Miserables, Les 1 - Fantine Narrenschip, Het 8 - Verdwijning Op zoek naar de tijdvogel - Voor de zoektocht 6 - Kryll Suske en Wiske - Amoras, Kronieken van 6 - De underdog Thorgal 38 - De selkie Vier van Baker Street, De 7 - De zaak Moran Trollen van Troy 24 - Een rots boven je hoofd Zusjes Duizendblad, De 1 - De droom van Sarah Max Havelaar - De graphic novel GEMIDDELD: Captivant Dating for geeks 11 - The next generation Dirkjan 26 Groepstherapie 1 - De dansende ster Jaar nul January Jones 11 - Jachtkruiser Jeremiah 38 - Gesnapt? Kleine Robbe 18 - De waarheid over alles! Kronieken van Amoras 7- Wie niet horen wil Kolonisatie 3 - De levensboom Kolonisatie 4 - Verzoening Marsupilami - Een verzameling kortverhalen Metro 2033 1 - Daar waar de wereld ophoudt Muizen van Leningrad 2 - De dodenstad Murena 11 - Lemuria Philemon - Tussen de letters Robbedoes en Kwabbernoot - door - Robbedoes bij de sovjets Sadine Sprietje 1 - De schaduwjagers Sprietje 2 - Naar het licht Stampede! - Het beste uit het wilde westen Storm - Hommages Storm 32 - Het offer van Narvatica Striphelden versus corona Tristan 18 - De veroveraar Ythaq 16 - Het beleg van Kluit SPIJT VAN AANKOOP: Aaron Het olie monopolie - Een avontuur van Anton en Bril Supergroom 1 - Superheld tegen wil en dank Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 23 april 2021 Share Geplaatst: 23 april 2021 Na het lezen van Louisiana moet ik mijn lijst van 2020 weer opnieuw aanpassen. - Little Nemo - Aristophania 3 - Keizerin Charlotte 2 - Beestenburcht 1 - Het Venijn 2 - Louisiana 1 - Tot de Laatste - Beestenburcht 2 - Marsupilami - Nero: de Toet van Tut Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.