Ga naar inhoud

Largo Winch


cinco

3 vragen over Largo Winch  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. favoriet verhaal

    • De Erfgenaam / Groep W
    • O.O.B. / Business Blues
    • H / Dutch Connection
    • De burcht van Makiling / Het uur van de tijger
    • Venetië zien... / ... en sterven
    • Golden Gate / Shadow
      0
    • De prijs van het geld / De wet van de dollar
      0
    • De drie ogen van de bewakers van de Tao / De weg en de deugd
    • Zwarte Zee / Rode woede
      0
    • Crossfire / 20 seconden
      0
    • Morning Star / Scharlaken Zeilen
      0
  2. 2. Wat verkies je?

    • focus op het zakelijke
    • focus op het avontuurlijke
  3. 3. Winch Building

    • origineel (zie achterflap vb. 1)
    • redesign (zie achterflap vb. 2)


Recommended Posts

1 uur terug, TDPB zei:

Idem hier. Naar New York gaan en daar tegen een stadsgenoot lopen. Naar Londen gaan en daar een klasgenoot tegen het lijf lopen. Naar de sauna in Bangkok gaan en daar vriend zien zitten. Naar restaurant in Zuid-Afrika en daar collega's aan een ander tafeltje zien eten...

 

7,5 miljard mensen op de wereld.

Mathematisch lijkt het toch bijna uitgesloten dat je dat zo vaak meemaakt.

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, TDPB zei:

Tja, de wereld is een dorp. Zo uitgesloten is dat niet.

 

 

Ik denk niet dat dat mij zal overkomen. Ik ben vaak te veel in mijn eigen gedachten verzonken om mensen op te merken.

Ik heb ooit al iemand op straat gepasseerd die bij mij woonde zonder die op te merken.

En nu in deze maskerwereld voelt het in openbare plaatsen nog meer aan alsof je losgekoppeld bent van alles en iedereen.

 

 

Link naar reactie

Vergeet niet dat mensen met dezelfde gewoonten of hobby's die ook tijdens hun vakantie behouden.

Zelf toch ook al meermaals op vakantie iemand tegengekomen op een ander wereld deel.

Ligt er ook aan dat veel in dezelfde periode op vakantie gaan.

Maar dus ook als ik ergens naartoe ga omdat daar een beurs is die me aanspreekt er iemand anders hetzelfde idee kan hebben.

Link naar reactie
16 uren geleden, cinco zei:

 

Ik denk niet dat dat mij zal overkomen. Ik ben vaak te veel in mijn eigen gedachten verzonken om mensen op te merken.

Ik heb ooit al iemand op straat gepasseerd die bij mij woonde zonder die op te merken.

En nu in deze maskerwereld voelt het in openbare plaatsen nog meer aan alsof je losgekoppeld bent van alles en iedereen.

 

 

Dat je ze niet opmerkt, betekent niet dat je ze niet tegenkomt, he.

 

Probleem met dat soort toevalligheden is dat de lezer inderdaad vlug zal denken dat het vergezocht is. Terwijl het nochtans perfect normaal en alledaags is. De rubriek 'bizar' op HLN.be staat vol met dat soort "dat kan niet!"-toevalligheden.

(wat niet betekent dat het geen lui scenariotrucje is natuurlijk)

Link naar reactie

Wonend in nieuw zeeland ging ik op vakantie naar Rarotonga. Bij het Inchecken terug naar Christchurch stond een dorpsgenoot (Nederland) van mij ook in de rij. Afgesproken om een een bakkie bij ons te doen na de vlucht. Zeg ik gekscherend ‘misschien staan julie wel op de foto’ en inderdaad bij een overzichts foto van de markt in Raro zie je het koppel lopen!

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Ik vond het laatste deel in de reeks ook prima te verteren! Nochtans ben ik van mening dat de serie eigenlijk na deel 14 had moeten eindigen.. De delen erna haalden bij lange na niet het niveau van die eerdere delen.

Maar goed.. als fiscalist zal ik wel een roepende in de woestijn zijn dat het financiële/ fiscale aspect in de serie me veel meer aanspreekt dan de actie (waarover veel zwaarder werd ingezet in de delen vanaf 14) 


 

Link naar reactie
Op 9/6/2022 om 00:51, cinco zei:

Van Hamme is niet echt happy dat ze met de recentste Largo Winch de Jeff Bezos/Elon Musk-tour zijn opgegaan.

Ik vind het een logische ontwikkeling. Als Van Hamme nu zijn Largo Winch zou lanceren, zou hij zich natuurlijk spiegelen aan die multi-miljardairs. Het plaatje was toch ook een beetje gedateerd: Winch haalt zijn fortuin uit olietankers, een luchtvaartmaatschappij, hotels enz. In die branches zit het echt grote geld al een tijdje niet meer.

Link naar reactie
41 minutes ago, dirk (monsieur toupet) said:

Ik vind het een logische ontwikkeling. Als Van Hamme nu zijn Largo Winch zou lanceren, zou hij zich natuurlijk spiegelen aan die multi-miljardairs. Het plaatje was toch ook een beetje gedateerd: Winch haalt zijn fortuin uit olietankers, een luchtvaartmaatschappij, hotels enz. In die branches zit het echt grote geld al een tijdje niet meer.

Echt spiegelen lukt hem toch niet. Hij heeft alles gekregen via een erfenis. Musk, Bezos & Co hebben het zelf verdiend.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
43 minuten geleden, cinco zei:

afbeelding.thumb.png.80cc999da2f02a8d7d29a2ed94512131.png

 

Ik vermoed dat Winch als gezicht van Groep W cosmetische chirurgie wel heeft kunnen inbrengen als aftrekbare kosten.

Largo is de armste inwoner van Amerika belastingtechnisch gezien. Waarschijnlijk is dit vergoed via social welfare:e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 minuten geleden, cinco zei:

 

Redelijk ongeïnspireerd tekenwerk van Berthet en dat lettertype helpt ook niet.

 

234639618_Screenshot2022-08-29at17-28-45Het-Fortuin-van-de-Winczlavs-2-4.jpg(JPEG-afbeelding12091600pixels).thumb.png.d9329eadef07e071623ff83eec9ada52.png

 

 

 

 

Dat tekenwerk vond ik ook niks.. alhoewel ik Berthet echt wel een goede tekenaar vind past zijn stijl (zoals ik al eens eerder meldde..) naar mijn mening totaal niet in het Winch universum.. had dit door Steve Cuzor laten doen bijvoorbeeld (een van de beste tekenaars momenteel naar mijn bescheiden mening) en je had vuurwerk gehad.. het verhaal kon me namelijk wel boeien... 

 

Ik zeg het niet snel maar dit album werd echt een beetje verprutst door het tekenwerk..

 

Overigens - zit er nou n kleine meesters van de gerst hommage in dit album?

 

Het (kleine spoiler) diner met de Duitse officier kwam me bekend voor...

Link naar reactie

Is de release van een nieuw album nu definitief om de 2 jaar?

Tot en met album 11 was er jaarlijks een nieuw deel.

Dan was het wat variabel, meestal was er meer publicatiepauze nadat een tweeluik was afgerond.

Maar sinds Giacometti komt er alleen nog maar een nieuw deel uit in de oneven jaren.

 

1675066373_Screenshot2022-09-04at22-31-28LargoWinch(stripreeks)-Wikipedia.thumb.png.fa3a5dee468aee108c7ec19be3176433.png

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 1 month later...
17 uren geleden, cinco zei:

Er staat een linkje op naar n soort speciale uitgave.. met meer dan 1000e erg prijzig. Het is me alleen niet geheel duidelijk wat je daar dan voor krijgt.  Lijkt om een soort gelimiteerde druk te gaan van een afbeelding naar keuze of zo? 

 

Voor die prijs zou ik persoonlijk wel een klein origineeltje verwachten. Al is het maar een (uitgewerkte) schets of zo

Link naar reactie
59 minuten geleden, sanderg zei:

Tja... leuk maar erg duur dan (vind ik..) Zijn toch gewoon een soort gesigneerde posters dan dus

 

Nog even gekeken, het certificaat is getekend door Francq, niet de poster. Voor 4400 (de prijs van de duurste) zou ik toch iets anders kopen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...