Veto Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Sinds vandaag weten we het officieel: geen grote festivals in België tot eind augustus... Dan begin ik ook al voor Stripfeest editie 2020 te vrezen... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Lecram Posted April 18, 2020 Share Posted April 18, 2020 Op 16/4/2020 om 00:25, Veto zei: Sinds vandaag weten we het officieel: geen grote festivals in België tot eind augustus... Dan begin ik ook al voor Stripfeest editie 2020 te vrezen... Dat zou natuurlijk van de zotte zijn, eerst iedereen in een lockdown (Nederland intelligent en Belgie simpel...haha) en dan met duizenden mensen op en bij elkaar in een paar tenten. Stripfestivals is 2020, zolang er een 1,5 meter regel is en geen vaccin zal er niet eentje zijn in 2020. Quote Link to comment
Nzaadr Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Persoonlijk zou ik ook niet gaan als het wel gehouden wordt. Discipline is namelijk een vreemd woord voor vooral de Franstalige Belgen (walen, Brussel) als het om ' dedicaces' gaat. Nederigheid bewaren ze voor de baas. Quote Link to comment
Veto Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 Dan toch 'groen licht'. Het stripfeest in Brussel op de nieuwe locatie Tour & Taxis gaat dan toch door.https://stripfeest.brussels/ Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Tweetie Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 25 minuten geleden, Veto zei: Dan toch 'groen licht'. Het stripfeest in Brussel op de nieuwe locatie Tour & Taxis gaat dan toch door.https://stripfeest.brussels/ Hoe is dat te zien? Voor mijn gevoel is de site nog hetzelfde als een paar maanden geleden. Quote Link to comment
Veto Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 Zie ook post hieronder : Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
shakeitupguy Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 Zou het heel leuk vinden dat ik nog eens naar een stripfestival kan gaan maar geloven jullie echt dat dit door gaat? Vorig jaar telden ze meer dan 100.000 bezoekers. Op 2 maand tijd van een zittend evenement van 200 man naar dat aantal? Quote Link to comment
Stripper Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 Je zou ze méér wijsheid gunnen ook al op omdat de hernieuwde lockdowns niet meer te tellen zijn. Ik weet niet welke normen er straks gelden in België maar toch niet gewoon ? Helaas! Quote Link to comment
Tweetie Posted July 6, 2020 Share Posted July 6, 2020 8 uren geleden, shakeitupguy zei: Zou het heel leuk vinden dat ik nog eens naar een stripfestival kan gaan maar geloven jullie echt dat dit door gaat? Vorig jaar telden ze meer dan 100.000 bezoekers. Op 2 maand tijd van een zittend evenement van 200 man naar dat aantal? Inderdaad wel een zeer grote stap. Iets als een ballonnenparade is niet ondenkbaar, maar bij het signeren was het binnen altijd dringen. Quote Link to comment
Ambreville Posted July 7, 2020 Author Share Posted July 7, 2020 Bizar. De druk is er wel om grotere evenementen toe te laten (https://www.standaard.be/cnt/dmf20200707_93861065), maar dat stripfeest is toch echt koppen lopen en dicht bijeen in de rijen staan. De sector draait daar wel een fabelachtige omzet, dat zal ook wel meetellen. Die nieuwe locatie is in een nieuw deel van Tour & Taxis. Dat lijkt me toch niet groter te zijn dan het Warandepark. Wel een mooie locatie. https://extensa.eu/developments/gare-maritime/ Quote Link to comment
Tweetie Posted July 8, 2020 Share Posted July 8, 2020 Op 7/7/2020 om 14:00, Ambreville zei: De sector draait daar wel een fabelachtige omzet, dat zal ook wel meetellen. Volgens mij niet. Andere branches met veel meer financieel belang zien hun evenementen niet doorgaan. Ik denk eerder dat het feit dat het door een overheid (gemeente Brussel) wordt georganiseerd doorslaggevend is. Quote Link to comment
Lecram Posted July 8, 2020 Share Posted July 8, 2020 Ik kan mij niet voorstellen dat het echt doorgaat en zeker niet in de vorm zoals het was. Ook zullen tekenaars niet in zo’n massa willen signeren..... Quote Link to comment
Stripper Posted July 9, 2020 Share Posted July 9, 2020 17 uren geleden, Tweetie zei: Volgens mij niet. Andere branches met veel meer financieel belang zien hun evenementen niet doorgaan. Ik denk eerder dat het feit dat het door een overheid (gemeente Brussel) wordt georganiseerd doorslaggevend is. Dat zou schandalig zijn! Quote Link to comment
Ambreville Posted July 9, 2020 Author Share Posted July 9, 2020 Ik heb net eens mijn licht opgestoken bij Forbidden Zone. Het feest gaat vooral ook papier’ door. Stamhouders moeten zich inschrijven, maar nog niets betalen zodat het vlot geannuleerd kan worden. Quote Link to comment
Tweetie Posted July 9, 2020 Share Posted July 9, 2020 1 uur terug, Ambreville zei: nog niets betalen zodat het vlot geannuleerd kan worden. Lekker als je auteurs wil laten signeren, afspraken wil maken, vliegtuigen en hotels wil reserveren.... Quote Link to comment
Stripper Posted July 9, 2020 Share Posted July 9, 2020 2 uren geleden, Tweetie zei: Lekker als je auteurs wil laten signeren, afspraken wil maken, vliegtuigen en hotels wil reserveren.... Dat gaat men toch dan heel terughoudend doen. Voor kleine uitgeverijtjes niet te doen. Geen feest dit jaar. Quote Link to comment
Lecram Posted July 9, 2020 Share Posted July 9, 2020 Er zal toch niemand hier denken dat men duizenden mensen op elkaar in een binnenhal gaan toelaten...... Quote Link to comment
shakeitupguy Posted July 9, 2020 Share Posted July 9, 2020 2 hours ago, Lecram said: Er zal toch niemand hier denken dat men duizenden mensen op elkaar in een binnenhal gaan toelaten...... In Nederland mag dit nochtans vanaf 1 September (zie het wel nog niet gebeuren) Quote Link to comment
Stripper Posted July 10, 2020 Share Posted July 10, 2020 7 uren geleden, shakeitupguy zei: In Nederland mag dit nochtans vanaf 1 September (zie het wel nog niet gebeuren) En anders wel met mondkapjes op in België vanaf vandaag. In Nederland is op 1 september nog steeds de 1,5 meter van toepassing. Dat beperkt de aantallen enorm. De bezoekers van stripfeesten hebben normaal al weinig discipline maar nu ze weer uit hun kot mogen zie ik het niet goed gaan. Quote Link to comment
Lecram Posted July 10, 2020 Share Posted July 10, 2020 Ik mag toch aannemen dat de term “gezond verstand” ook in Brussel bestaat..... Quote Link to comment
Ambreville Posted July 10, 2020 Author Share Posted July 10, 2020 53 minuten geleden, Lecram zei: Ik mag toch aannemen dat de term “gezond verstand” ook in Brussel bestaat..... Ja, maar de meeste verstaan geen Nederlands. Quote Link to comment
Stripper Posted July 10, 2020 Share Posted July 10, 2020 22 minuten geleden, Ambreville zei: Ja, maar de meeste verstaan geen Nederlands. Oh jawel, maar het is muur om niets te hoeven. Als ze iets kunnen krijgen dan zijn ze opeens net wat slimmer. Quote Link to comment
Lecram Posted July 23, 2020 Share Posted July 23, 2020 De kansen slinken elke dag .............................. Quote Link to comment
Veto Posted July 24, 2020 Share Posted July 24, 2020 11 uren geleden, Lecram zei: De kansen slinken elke dag .............................. Klopt. Ik sprak ervoer met tekenaar Dany paar dagen geleden. Hij was ook uitgenodigd om te komen signeren maar hij gelooft niet dat het Stripfeest zal doorgaan. Hij betreurde ook dat het niet meer in het Warandepark doorgaat. "Alle unieke charme van dit festival is weg door het naar Tour&Taxis te verschuiven.", zei hij. Ik ga er helemaal mee akkoord. Het enige festival waar ik mijn vrouw en kinderen nog mee kon krijgen... mede door de sfeer. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Kool Thing Posted July 24, 2020 Share Posted July 24, 2020 Ja, het park was zalig maar misschien ook omdat het er altijd prachtig weer was. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted July 24, 2020 Share Posted July 24, 2020 12 uren geleden, Lecram zei: De kansen slinken elke dag .............................. Het is gewoon onverantwoord om dit nog te laten doorgaan. We zitten nu weer op het niveau waar we dik 1 maand voor nodig hadden om dit weg te werken... Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Firmin Van De Kasseien Posted July 27, 2020 Share Posted July 27, 2020 Hoera, het Stripfeest Brussel kan doorgaan met 300 aanwezigen : 100 binnen en 200 buiten! Quote Link to comment
shakeitupguy Posted July 27, 2020 Share Posted July 27, 2020 1 hour ago, Firmin Van De Kasseien said: Hoera, het Stripfeest Brussel kan doorgaan met 300 aanwezigen : 100 binnen en 200 buiten! Neehoor. Die regel die je opsomt is voor de komende 4 weken. Erna mag er weer 100.000 langskomen. Benieuwd tot wanneer ze gaan wachten om te annuleren. Quote Link to comment
Stripper Posted July 27, 2020 Share Posted July 27, 2020 1 uur geleden, shakeitupguy zei: Neehoor. Die regel die je opsomt is voor de komende 4 weken. Erna mag er weer 100.000 langskomen. Benieuwd tot wanneer ze gaan wachten om te annuleren. Ben ook benieuwd naar FACTS. Quote Link to comment
Stripper Posted July 28, 2020 Share Posted July 28, 2020 Volgens mij gaan ze gewoon door . Mondkapjes, online boeken etc. Ik maak me ook dan geen illusies want de tickets zullen dan vrijwel zeker naar de vrienden van de Franse stripwinkels gaan. Quote Link to comment
Warson Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Volgens Dany (de tekenaar) zou het Stripfeest in Brussel dan toch geannuleerd zijn. Quote "Voor wie wacht, komt alles steeds te laat" Link to comment
Lecram Posted August 2, 2020 Share Posted August 2, 2020 Kom op, er is toch geen normaal denkend mens die nu verwacht dat er een openbaar festival binnen gaat plaatsvinden. Dus mocht er wat doorgaan zal het een slap aftreksel zijn van een normaal festival met een en al regels en voorzorgsmaatregelen. Quote Link to comment
Tweetie Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 15 uren geleden, Lecram zei: Kom op, er is toch geen normaal denkend mens die nu verwacht dat er een openbaar festival binnen gaat plaatsvinden. Dus mocht er wat doorgaan zal het een slap aftreksel zijn van een normaal festival met een en al regels en voorzorgsmaatregelen. Een annulering van het signeren zou niet onverwacht zijn, maar bepaalde onderdelen zoals de parade van striphelden buiten zou toch gewoon door moeten kunnen gaan? Quote Link to comment
Ambreville Posted August 3, 2020 Author Share Posted August 3, 2020 4 uren geleden, Tweetie zei: Een annulering van het signeren zou niet onverwacht zijn, maar bepaalde onderdelen zoals de parade van striphelden buiten zou toch gewoon door moeten kunnen gaan? Zonder publiek heeft dat niet veel zin. Zaterdag ben ik Brussel in gereden. Dat voelde aan als een verlaten zondag. Quote Link to comment
Stripper Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Op 28/7/2020 om 10:46, Stripper zei: Volgens mij gaan ze gewoon door . Mondkapjes, online boeken etc. Ik maak me ook dan geen illusies want de tickets zullen dan vrijwel zeker naar de vrienden van de Franse stripwinkels gaan. Lecram heeft gelijk dat een normaal mens dat niet verzint maar dit was de 28e de formele reactie. Er is blijkbaar toch ergens het gezonde verstand neergedaald over deze mensen die dachten dat zij overal buiten en boven staan door onverantwoorde omstandigheden door te zetten. Quote Link to comment
sjaakie Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Er komt dus een expositie waar voor je moet reserveren. https://www.brussel.be/stripfeest En een drive in bioscoop Quote Link to comment
Tweetie Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 4 uren geleden, sjaakie zei: Er komt dus een expositie waar voor je moet reserveren. https://www.brussel.be/stripfeest En een drive in bioscoop Er is ook nog de uitreiking van de Atomiumprijzen. Het programma is flink uitgekleed, maar in ieder geval blijft de traditie in stand. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 4 hours ago, sjaakie said: Er komt dus een expositie waar voor je moet reserveren. https://www.brussel.be/stripfeest En een drive in bioscoop en kun je in de tentoonstellingswinkel van de typisch Brusselse boekenwinkel Filigranes zelfs een kleine souvenirstrip kopen. In Filigranes verkopen ze enkel Franstalige strips :-p. Quote Link to comment
Mr.EGO Posted August 25, 2020 Share Posted August 25, 2020 Dus je mag maar een uur binnenblijven ?!?! Hoe willen ze dat met al die mensen in de gaten houden? Of kan je meerdere tijdsloten reserveren? Quote Link to comment
Recommended Posts