Ga naar inhoud

Stripfeest Brussel 2020


Ambreville

Recommended Posts

  • 2 months later...
Op 16/4/2020 om 00:25, Veto zei:

Sinds vandaag weten we het officieel: geen grote festivals in België tot eind augustus... Dan begin ik ook al voor Stripfeest editie 2020 te vrezen... 

Dat zou natuurlijk van de zotte zijn, eerst iedereen in een lockdown (Nederland intelligent en Belgie simpel...haha) en dan met duizenden mensen op en bij elkaar in een paar tenten. Stripfestivals is 2020, zolang er een 1,5 meter regel is en geen vaccin zal er niet eentje zijn in 2020. 

Link naar reactie
  • 2 months later...
8 uren geleden, shakeitupguy zei:

Zou het heel leuk vinden dat ik nog eens naar een stripfestival kan gaan maar geloven jullie echt dat dit door gaat? Vorig jaar telden ze meer dan 100.000 bezoekers. Op 2 maand tijd van een zittend evenement van 200 man naar dat aantal?

Inderdaad wel een zeer grote stap. 

Iets als een ballonnenparade is niet ondenkbaar, maar bij het signeren was het binnen altijd dringen.

Link naar reactie

Bizar. De druk is er wel om grotere evenementen toe te laten (https://www.standaard.be/cnt/dmf20200707_93861065), maar dat stripfeest is toch echt koppen lopen en dicht bijeen in de rijen staan. De sector draait daar wel een fabelachtige omzet, dat zal ook wel meetellen.

 

Die nieuwe locatie is in een nieuw deel van Tour & Taxis. Dat lijkt me toch niet groter te zijn dan het Warandepark.

 

Wel een mooie locatie. https://extensa.eu/developments/gare-maritime/

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 7/7/2020 om 14:00, Ambreville zei:

De sector draait daar wel een fabelachtige omzet, dat zal ook wel meetellen.

Volgens mij niet. Andere branches met veel meer financieel belang zien hun evenementen niet doorgaan. 

 

Ik denk eerder dat het feit dat het door een overheid (gemeente Brussel) wordt georganiseerd doorslaggevend is.

Link naar reactie
17 uren geleden, Tweetie zei:

Volgens mij niet. Andere branches met veel meer financieel belang zien hun evenementen niet doorgaan. 

 

Ik denk eerder dat het feit dat het door een overheid (gemeente Brussel) wordt georganiseerd doorslaggevend is.

Dat zou schandalig zijn!

 

Link naar reactie
7 uren geleden, shakeitupguy zei:

In Nederland mag dit nochtans vanaf 1 September (zie het wel nog niet gebeuren) 

En anders wel met mondkapjes op in België vanaf vandaag.

In Nederland is op 1 september nog steeds de 1,5 meter van toepassing.

Dat beperkt de aantallen enorm.

De bezoekers van stripfeesten hebben normaal al weinig discipline maar nu ze weer uit hun kot mogen zie ik het niet goed gaan.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
11 uren geleden, Lecram zei:

De kansen slinken elke dag ..............................

Klopt. Ik sprak  ervoer met tekenaar Dany paar dagen geleden. Hij was ook uitgenodigd om te komen signeren maar hij gelooft niet dat het Stripfeest zal doorgaan. Hij betreurde ook dat het niet meer in het Warandepark doorgaat. "Alle unieke charme van dit festival is weg door het naar Tour&Taxis te verschuiven.", zei hij. Ik ga er helemaal mee akkoord. Het enige festival waar ik mijn vrouw en kinderen nog mee kon krijgen... mede door de sfeer. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
15 uren geleden, Lecram zei:

Kom op, er is toch geen normaal denkend mens die nu verwacht dat er een openbaar festival binnen gaat plaatsvinden. Dus mocht er wat doorgaan zal het een slap aftreksel zijn van een normaal festival met een en al regels en voorzorgsmaatregelen.

Een annulering van het signeren zou niet onverwacht zijn, maar bepaalde onderdelen zoals de parade van striphelden buiten zou toch gewoon door moeten kunnen gaan? 

Link naar reactie
Op 28/7/2020 om 10:46, Stripper zei:

Volgens mij gaan ze gewoon door 🙄.

 

Mondkapjes, online boeken etc.

Ik maak me ook dan geen illusies want de tickets zullen dan vrijwel zeker naar de vrienden van de Franse stripwinkels gaan. 

Lecram heeft gelijk dat een normaal mens dat niet verzint maar dit was de 28e de formele reactie.

Er is blijkbaar toch ergens het gezonde verstand neergedaald over deze mensen die dachten dat zij overal buiten en boven staan door onverantwoorde omstandigheden door te zetten. 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...