Ga naar inhoud

je favoriete reeksen en je top 3 voor elk van die reeksen

Recommended Posts

Mijn favoriete reeks is (of was, want tegenwoordig vind ik er niet meer zo veel aan) dus Canardo, en ik kies geen drie, maar vier albums:

Het teken van Raspoetin (1982)

De zachte dood (1983)

De roes van het bloed (1985)

Amoxonië (1986)

Link naar bericht
6 uren geleden, cartoonesk zei:

1.

guust r4.jpg

Een top 3 van een gagstripreeks vind ik moeilijk om te doen. Knap dat je dat kunt.

Met Guust Flater wordt het nog complexer omdat er ondertussen zoveel verschillende versies van de reeks bestaan.

Link naar bericht

Dit is te moeilijk.

Mijn eerste gedachten gaan uit naar reeksen als.

- De kinderen van de wind 1 tm 5

- XIII 1 tm 19

- Blueberry  Pearle tm Einde van de lange rit

- Durango 1 tm 6

- De kronieken van de zwarte maan 1 tm 14

- Aquablue 1 tm 5

- Thorgal, Qa delen

Ach, laat ik stoppen, ik waardeer een serie in z'n totaliteit, elke serie heeft wel mindere verhaallijnen. Kiezen daarbinnen is te lastig.

Link naar bericht
14 uren geleden, cinco zei:

Een top 3 van een gagstripreeks vind ik moeilijk om te doen. Knap dat je dat kunt.

Met Guust Flater wordt het nog complexer omdat er ondertussen zoveel verschillende versies van de reeks bestaan.

Ik ben uitgegaan van de originele, klassieke reeks. Dat had ik er misschien bij moeten zetten.

Link naar bericht

Eerste cyclus van Aldebaran

staat eigenlijk mijlenver voor welke stripreeks ook. heb ik denk ik al 10 keer opnieuw gelezen. Zo onwaarschijnlijk knap uitgewerkt, zowel naar verhaallijn als de karakters. Geen schreeuwirige SF of übermenschen. 

Thorgal

Ik ga geen top 3 geven, maar pakweg de eerste 15-20 albums zijn gewoon geweldig om te lezen

Asterix

Ook hier geen top 3, vind ik te moeilijk, maar het meeste heb ik moeten lachen met de humor van de Gothen, mbt de grensovergangen. En de Intrigant. Oei ben ik toch bezig met een top 3. Laten we dan nog de humor van het album op Corsica nemen. 

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...