Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

Ik krijg hier net een e-mail die meldt dat er een TOTALE UITVERKOOP is op de online webshop van Standaard Uitgeverij.

Ik citeer:


 

Quote

 

Aan alle mooie liedjes komt een einde, en zo ook aan onze tijdelijke webshop. Wil dat zeggen dat we helemaal stoppen met online verkopen? Natuurlijk niet! Maar daarover krijg je heel binnenkort meer info…

Voor nu: geniet van 20% korting bovenop onze superstraffe prijzen op een selectie van integrales, speciale uitgaven, exclusieve prenten en zoveel meer! Kom snel eens kijken, want de voorraad is beperkt.

 

 

Het verbaast me toch: een TIJDELIJKE webshop?

Link naar reactie
10 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik krijg hier net een e-mail die meldt dat er een TOTALE UITVERKOOP is op de online webshop van Standaard Uitgeverij.

 

 

zie ook:

 

Op 15/12/2022 om 20:42, cinco zei:

Sinds de fusie werd de Ballon Media shop (omgedoopt tot SU-shop) nog nauwelijks aangevuld met nieuwe artikelen.

En nu gaan ze voor een totale uitverkoop:

afbeelding.png.a3290665e0942ca7d8c224ebf86843ae.png

 

 

 

10 minuten geleden, Peter Motte zei:

Het verbaast me toch: een TIJDELIJKE webshop?

 

Andere meesters, andere plannen of zoiets.

Wat er nog in de shop te vinden was, waren voornamelijk resten van het Ballon Media tijdperk.

Link naar reactie
On 1/31/2020 at 4:54 PM, maanvisje said:

DE

 

ComicExpress - DE/US comics

X-Comics - DE/US comics

 

Hier haal ik soms wat, omdat ze de enige zijn die BAD IDEA COMICS doen, in deze regio.

 

https://www.comicroom-hamburg.de/

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 1/31/2020 at 5:34 PM, maanvisje said:

Ik houd de lijst wel bij. Mocht iemand nog andere weten, meldt het hier a.u.b.

aangezien dit niet meer gebeurt, hoe nu verder ?
Een neiuwe topic openen en deze dan mergen?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 1/31/2020 at 4:54 PM, maanvisje said:

Mekanik - NL comics

Lambiek - NL comics

Stripweb - NL/US comics

Gobelijn - NL comics

De Striep - NL comics

maar dan

 

Mekanik - NL/US comics

Lambiek - NL strips >> Amsterdam, dus NL

Stripweb - NL/US comics

Gobelijn - NL + US comics

De Striep - NL comics

BDWEB.BE - NL/US comics

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Iemand ervaring met het besloten land uit Leuven hun online shop op gebied van versturen daar ik er wat hardcovers gezien heb die echt goedkoop geprijsd zijn . maar ik ook opgemerkt hebt dat zee via bol.com onder naam HBL verkopen duurder dan in hun eigen shop .  

Link naar reactie
8 hours ago, CDB said:

Iemand ervaring met het besloten land uit Leuven hun online shop op gebied van versturen daar ik er wat hardcovers gezien heb die echt goedkoop geprijsd zijn . maar ik ook opgemerkt hebt dat zee via bol.com onder naam HBL verkopen duurder dan in hun eigen shop .  

Logisch, bol.com is inclusief verzendkosten. Eigen shop exclusief. Maar fijne winkel en goed verpakt.

Link naar reactie
23 uren geleden, CDB zei:

Iemand ervaring met het besloten land uit Leuven hun online shop op gebied van versturen daar ik er wat hardcovers gezien heb die echt goedkoop geprijsd zijn . maar ik ook opgemerkt hebt dat zee via bol.com onder naam HBL verkopen duurder dan in hun eigen shop .  

Ik heb 2 weken geleden een strip besteld via bol.com via hun en de levering was alvast heel snel.

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, shakeitupguy zei:

Ik heb 2 weken geleden een strip besteld via bol.com via hun en de levering was alvast heel snel.

 

 

Bij BOL ben ik niet zo enthousiast over de manier waarop de albums verpakt zijn als ze verzonden worden.

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
14 uren geleden, lukoste zei:

Ik koop tegenwoordig al mijn nieuwe strips (circa 20% van mijn aankopen) op cover16. Als de verzending nog iets sneller zou zijn, kregen ze een 10 op 10. Wie kan er concurreren met 10% directe korting + 10% extra korting na enkele aankopen.

 

Hoe valt de verpakking van de strips mee?

Link naar reactie
Op 6/3/2023 om 22:17, CDB zei:

Iemand ervaring met het besloten land uit Leuven hun online shop op gebied van versturen daar ik er wat hardcovers gezien heb die echt goedkoop geprijsd zijn . maar ik ook opgemerkt hebt dat zee via bol.com onder naam HBL verkopen duurder dan in hun eigen shop .  

 

Al gedaan en alles goed ingepakt en in goede staat aangekomen. Het heeft wel even geduurd tegen dat het er was, maar ik had wat oude strips gevraagd die ze eerst uit een extern magazijn moesten halen.

Link naar reactie

ik koop online mijn strips tegenwoordig bij cover16. ze geven direct korting op alle strips wat bij mijn laatste aankoop resulteerde op 15 euro directe korting. en ze hebben ook een spaarsysteem waar je bij een volle klantenkaart (16 hokjes) nogmaals 40euro korting krijgt.

Link naar reactie

Er wordt hier wel eens geklaagd over online, o.a. dat er zo weinig online striphandelaren zouden zijn.

Zie hieronder mogelijke redenen:


 

Quote

 

Wat is er precies aan de hand?

- 62% van de retailers die online verkoopt, moet alles zelf regelen: het beheer, het uploaden van productfoto's en -beschrijvingen, het verpakken, verzenden en de dienst na verkoop, het regelen van de retourzendingen... Heel veel werk, en dat terwijl het omzetaandeel van online verkopen bij 57% van de betrokken handelaars hooguit 5% bedraagt. Veel te weinig dus om er extra personeel voor in te zetten en er ook nog iets aan over te houden.

- Slechts 4 op 10 handelaars verdienen er momenteel iets aan. De meeste handelaars beschouwen hun e-commerce-activiteiten dan ook vooral als een middel om reclame te maken en hun klanten te informeren.

- Grote internationale webshops domineren de online verkoop. Ze hebben veel meer middelen, loodsen hun winsten vaak door naar landen met fiscale gunstregimes,en ze dragen zelf veelal weinig of niets bij aan de lokale economie, terwijl ze het lokale handelsweefsel kapot maken

 

 

Uit mijn eigen ervaring weet ik dat 1 boek/strip online verkopen en moeten opsturen, me anderhalf uur tijd kost. Dat is dus absoluut onrendabel voor een strip van bijv. 8 euro. Nu maakt dat voor mij als hobbyist niet veel uit, maar zelfs ik hou er rekening mee.

 

Nog dit:


 

Quote

 

UNIZO dringt daarom aan op doortastende maatregelen:

Een algemeen Europees verbod op gratis retourzendingen. Lokale handelaars zullen dan niet langer gedwongen worden om mee te gaan in dit economisch en ecologisch onhoudbare businessmodel dat door de grote spelers werd geïntroduceerd.

Nog op Europees niveau ziet UNIZO vooral verbeterpunten in het wegwerken van de verschillen in (interpretatie van) wetgevingen en belastingtarieven.

Op federaal niveau moeten Belgische en buitenlandse webshops even streng op de geldende regels (milieuvereisten, solden, sperperiode...) gecontroleerd worden. Nu ontspringen multinationale e-commerce-spelers nog al te vaak die dans, wat hen een onrechtvaardig voordeel oplevert tegenover de wél gecontroleerde lokale retailers.

Om een gelijk speelveld te creëren en de veiligheid van de Europese consument te garanderen, moeten ook  de Europese regels over garantie, herroepingsrecht, etiketterings- en verpakkingseisen, milieuregelgeving, productveiligheid en GDPR ook van toepassing zijn op goederen afkomstig van buiten Europa.

Daarnaast is er nood aan de verdere bekendmaking van de campagne "Het internet, ook uw zaak", (een initiatief van VLAIO) die ondernemers een doorgedreven ondersteuning van e-commerce biedt

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Jammer. Sinds Brexit heb ik er wel niet veel boeken of comics meer gekocht door de gestegen prijs en langere levertermijn, maar toch spijtig om die te zien verdwijnen. Soms hadden ze nog wel een exemplaar dat je ergens anders niet meer kon krijgen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 4 months later...

heb nog deze mail gekregen op 13-8 van hun .

 

 

Dag Tony,

Cover 16 viert zijn eerste verjaardag!

Om dit te vieren geven we t.e.m. 31 augustus 2023 een cadeaubon van €5,00 als je een bestelling plaatst van meer dan €50,00. Deze bon wordt gratis toegevoegd aan je pakket.

Naast de 10% korting die je sowieso krijgt en de 10% extra korting die je kan sparen met onze spaarkaart is dit wel een heel mooi aanbod!

Heb je vragen omtrent deze actie of heb je een andere vraag? Dan kan je steeds bij ons terecht via info@cover16.be of via de chatbox op onze website. Opgepast: max 1 bon per klant of per adres.

Vriendelijke groeten,

Christophe en Nele

 

dat is nog maar enkele dagen geleden n ik heb wel nog nooit iets gekocht bij hun dus mailadres moet van lost dodo afkomstig zijn 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...