Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

Ja, heb dvds/blurays via amazon.co.uk besteld. Anders was dat meestal in 2 à 3 dagen hier.

 

Nu is het al van 5 januari onderweg en nog niet hier.

 

Tuesday, 5 January

Package has shipped

 

Now expected 17 January - 22 January

We’re very sorry your delivery is late. Most late packages arrive in a day. If you have not received your package by 22 January, you can come back here the next day for a refund.

Link naar reactie
36 minuten geleden, linthout zei:

Oei! Door Brexit wordt het nu dus moeilijker dan voorheen. Vroeger betalen, opsturen en ontvangen. Nooit een cent extra moeten betalen.

Je betaald sowieso btw en handelingskosten, tenzij onder de 22. En als boven de 150 zit komen er ook nog invoerrechten overheen. Verzendkosten tellen hierin niet mee. Daarom is het ook belangrijk dat het apart vermeld wordt welk bedrag aan verzendkosten betaald is.

Link naar reactie
31 minuten geleden, cinco zei:

Ja, heb dvds/blurays via amazon.co.uk besteld. Anders was dat meestal in 2 à 3 dagen hier.

 

Nu is het al van 5 januari onderweg en nog niet hier.

 

Tuesday, 5 January

Package has shipped

 

Now expected 17 January - 22 January

We’re very sorry your delivery is late. Most late packages arrive in a day. If you have not received your package by 22 January, you can come back here the next day for a refund.

Amazon.co.uk regelt de btw etc meteen al voor je. Dus dat betaal je daar al bij het afrekenen. Weet je meteen waar je aan toe bent.

Link naar reactie
29 minuten geleden, JPAR zei:

Amazon.co.uk regelt de btw etc meteen al voor je. Dus dat betaal je daar al bij het afrekenen. Weet je meteen waar je aan toe bent.

 

Dat wel ja.

maar de omweg die het nu maakt. Het gaat eerst van Engeland naar Duitsland. (??)

 

Saturday, 9 January

7:10 PM

Package arrived at an Amazon facility

Krefeld, KREFELD DE

 

Monday, 11 January

10:28 PM

Package arrived at an Amazon facility

Schoenefeld, Brandenburg DE

12:16 PM

Package departed an Amazon facility

KREFELD, NW DE

 

Tuesday, 12 January

2:15 AM

Package departed an Amazon facility

Schönefeld, Brandenburg DE

 

En geen flauw idee waar het daarna nog zolang zit.

 

Link naar reactie
13 minuten geleden, JPAR zei:

Die 22 euro is zonder verzendkosten.

 

 

 

Wacht, ik ga het eens testen.

 

Weathering With You [Blu-ray]

by Makoto Shinkai

£12.16

 

Order Summary

Items:EUR 13,77

Postage & Packing:EUR 3,24

Exchange rate guarantee fee: EUR 0,37

Order Total:EUR 17,38

 

 

En nu voeg ik iets bij.

 

Weathering With You [Blu-ray]

by Makoto Shinkai

£12.16

 

Attack Of The Deranged Mutant Killer Monster Snow Goons: Calvin & Hobbes Series: Book Ten (Calvin and Hobbes)

by Watterson, Bill

£9.25

 

Order Summary

Items:EUR 24,26

Postage & Packing:EUR 4,71

Import Fees Deposit:EUR 6,08

Exchange rate guarantee fee: EUR 0,74

Order Total:EUR 35,79

 

 

Ja, wow. Serieus verschil.

Link naar reactie
Quote

Voor producten met een waarde tot 22 euro van buiten de EU hoeft niets betaald te worden. Bij alles daarboven gelden zogenaamde inklaringskosten en btw. Bij producten met een waard van meer dan 150 euro komen daar ook invoerrechten bij, maar tussen de EU en VK is afgesproken dat die niet worden geheven.  

 

Voor bedragen tot €22 ga je goedkoper af zijn niet? Want daar moet je geen btw op betalen?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
1 uur geleden, shakeitupguy zei:

Verzending bij bookdepository is toch gratis?

Ja en nee. Zo adverteren ze, maar uiteraard maken ze ook kosten voor verzending. Het probleem komt bij de douane. Zij moeten btw en invoerrechten berekenen. Btw wordt niet berekend over verzendkosten, maar alleen over de waarde van het artikel. Een verkoper moet die waarde en de verzendkosten vermelden op een vrachtbrief. Als er geen verzendkosten vermeld zijn dan geeft de vervoerder een standaard bedrag op (tussen de 90 en 120 euro). Dit moeten ze dan bij de waarde optellen om te bepalen of je invoerrechten moet betalen, wat dan dus al snel zo kan zijn. En dan wordt het een dure grap. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
20 minuten geleden, Waldorf zei:

Ik heb de indruk dat ze bij Bookdepository wel weten hoe het hoort. 

Ik heb toch her en der al gehoord dat het vaak niet goed gaat en dat de reactie dan is adt ze er niks aan kunnen doen. Vervolgens zit je wel met de kosten. Dus laten we hopen dat het opgelost is.

Link naar reactie

Tijdje geleden besteld bij booksetc.co.uk, die geen garantie geven dat je geen extra kosten hoeft te betalen. Ik had op moment van bestellen niet helemaal door hoe het zat met de veranderingen rondom de brexit. Sandman omnibus volume 1 besteld, voor om en nabij 70 pond.

 

Technisch gezien zou hier dus btw over gerekend moeten worden.

 

Echter, ik denk dat de douane geen zin had in gedoe. Op de brief die op mijn pakket geplakt zat was de waarde namelijk getaxeerd op €20. Kortom, geen extra kosten.

 

Heel fijn, maar ik ga er vanuit dat dit een beetje een gokje is afhankelijk van de medewerker die je pakket behandelt.

 

Verzending duurde overigens wel erg lang, ongeveer een maand. Nou heeft dat waarschijnlijk ook nog met de overbelasting van de post te maken.

 

Misschien nog handig om te vermelden dat ik Nederlander ben, kan me voorstellen dat de zaken in België net iets anders kunnen lopen.

Link naar reactie
16 minuten geleden, Ninormaal zei:

Tijdje geleden besteld bij booksetc.co.uk, die geen garantie geven dat je geen extra kosten hoeft te betalen. Ik had op moment van bestellen niet helemaal door hoe het zat met de veranderingen rondom de brexit. Sandman omnibus volume 1 besteld, voor om en nabij 70 pond.

 

Technisch gezien zou hier dus btw over gerekend moeten worden.

 

Echter, ik denk dat de douane geen zin had in gedoe. Op de brief die op mijn pakket geplakt zat was de waarde namelijk getaxeerd op €20. Kortom, geen extra kosten.

 

Heel fijn, maar ik ga er vanuit dat dit een beetje een gokje is afhankelijk van de medewerker die je pakket behandelt.

 

Verzending duurde overigens wel erg lang, ongeveer een maand. Nou heeft dat waarschijnlijk ook nog met de overbelasting van de post te maken.

 

Misschien nog handig om te vermelden dat ik Nederlander ben, kan me voorstellen dat de zaken in België net iets anders kunnen lopen.

Ik had ook een bestelling bij ze lopen. 20 pond stond er inderdaad op. Werd wel omgerekend naar 22,58. Dus mocht 15 euro betalen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...