Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

4 minuten geleden, Gilles zei:

Hoe lang duurt het tegenwoordig bij jullie vooraleer een bestelling van bookdepo geleverd wordt? Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn bestelling van een maand geleden. 

Wil dit ook wel weten.

Mijn laatste bestelling dateert van begin december en dat heb ik nooit ontvangen (ondertussel wel geld terug gekregen).

Link naar reactie

Ik heb sinds Brexit niets meer besteld bij hen, maar eerder bij Amazon.nl.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
38 minuten geleden, mojo zei:

Ik heb sinds Brexit niets meer besteld bij hen, maar eerder bij Amazon.nl.

 

Ik bestel tegenwoordig vooral op Amazon.de of .es. De Don Rosa box die ik op bookdepo besteld heb is daar echter niet verkrijgbaar. Daarom heb ik de gok gewaagd. Blijkbaar verloopt er weinig vlot de laatste maanden vanuit de UK. 

Link naar reactie

Persoonlijk kan ik het je niet aanraden om (voorlopig) nog een bestelling te plaatsen op Bookdepo. Ik ben nu nog steeds aan het wachten op m'n laatste bestelling. Volgens hun site zou je je bestelling binnen moeten krijgen tussen 6 en 18 werkdagen. Voor mij is dit de achttiende dag, dus morgen vraag ik m'n geld terug. De kans lijkt me zeer klein dat ik het vandaag binnen krijg.

 

 

europe.jpg

Link naar reactie
3 minuten geleden, Gilles zei:

Persoonlijk kan ik het je niet aanraden om (voorlopig) nog een bestelling te plaatsen op Bookdepo. Ik ben nu nog steeds aan het wachten op m'n laatste bestelling. Volgens hun site zou je je bestelling binnen moeten krijgen tussen 6 en 18 werkdagen. Voor mij is dit de achttiende dag, dus morgen vraag ik m'n geld terug. De kans lijkt me zeer klein dat ik het vandaag binnen krijg.

 

 

europe.jpg

Ik durf het risico wel te nemen, omdat je weet dat ze het geld retourneren. Het is alleen de teleurstelling van het niet ontvangen dat blijft.

Link naar reactie
16 minuten geleden, JPAR zei:

Ik durf het risico wel te nemen, omdat je weet dat ze het geld retourneren. Het is alleen de teleurstelling van het niet ontvangen dat blijft.

 

Normaal gezien doen ze dat wel ja, maar ik ga daar liever niet van uit. Tot het moment dat je geld terug op je rekening staat ben je mijn inziens nooit helemaal zeker. 

Link naar reactie

Lap ik heb het ook aan mijn sjokkedeizen.

 

Kickstarter uit UK binnengekomen. Waarde 20 GBP = 22.60 EUR.

Boven de grens van 22,00 EUR.

 

Gevolg: 33,92 € kosten bij aflevering. Het mocht direct via payconic wel. 😭

 

Wel stom, want de bestelling had een waarde van 29 GBP. 

Ze hadden er dan beter 19 GBP opgezet als ze toch foefelen.

Link naar reactie
11 uren geleden, Bart 01 zei:

Lap ik heb het ook aan mijn sjokkedeizen.

 

Kickstarter uit UK binnengekomen. Waarde 20 GBP = 22.60 EUR.

Boven de grens van 22,00 EUR.

 

Gevolg: 33,92 € kosten bij aflevering. Het mocht direct via payconic wel. 😭

 

Wel stom, want de bestelling had een waarde van 29 GBP. 

Ze hadden er dan beter 19 GBP opgezet als ze toch foefelen.

Dat moet balen zijn. Dat is gewoon het dubbele wat het een heel dure kickstarter maakt. Hopelijk is hetgern je gekregen hebt wel de moeite waard.

Link naar reactie
4 uren geleden, Bart 01 zei:

Lap ik heb het ook aan mijn sjokkedeizen.

 

Kickstarter uit UK binnengekomen. Waarde 20 GBP = 22.60 EUR.

Boven de grens van 22,00 EUR.

 

Gevolg: 33,92 € kosten bij aflevering. Het mocht direct via payconic wel. 😭

 

Wel stom, want de bestelling had een waarde van 29 GBP. 

Ze hadden er dan beter 19 GBP opgezet als ze toch foefelen.

Dang. Hoe komen ze aan het bedrag van €33,92? Dat is erg veel. Volgens mij is dat niet juist en kun je het aanvechten.

Link naar reactie

Ja is inderdaad nogal zuur.

Maar aan de andere kant ziet het er wel zeer proper uit! Het was een tip van @boomvavavoomhier.

image2.thumb.jpeg.22981f34801041ee684a3ec6aafef805.jpeg

 

image0.thumb.jpeg.e47beb6c9dd4e33fd0ea5821b48bb338.jpeg

 

Ben nu aan het twijfelen of ik een mailtje zou sturen naar die auteur, dat hij best gewoon 19 GBP waarde op zijn enveloppe zet in het vervolg. 

 

Kosten zijn: 24 € douanekosten en 9.92 € btw. BTW zal min of meer kloppen (is 22.6 € + 24 € x 21%).

Douanekosten zijn forfait. Er zal niets aan te doen zijn. Alleen inbrengen in de zaak en daar de btw terugvragen 🙃

Link naar reactie

706814964_image0(1).thumb.jpeg.bf3c12cfe382b9e1d22dcfdda14e6273.jpeg

 

Verzendkosten stonden er apart op. BTW op boeken is 6% hier normaal, op transport en douanekosten is die wel 21%.

De 24 € douanekosten zijn standaard bij bpost.

 

Misschien omdat er art prints bijstaan dat ze op alles 21% gerekend hebben.

Posters ed worden aanzien als drukwerk en zijn wel 21% btw .

 

Moraal van het verhaal: description = books. Value 19 GBP.

Link naar reactie
4 uren geleden, Gilles zei:

Wat een diefstal eigenlijk... Iemand enig idee wat er met zo'n pakjes gebeurd als je ze weigert? Wordt dat teruggezonden of vernietigd? 

Teruggezonden volgens mij. Tenzij de verzender dat niet de moeite waard vindt, dan wordt het vernietigd. En je mag altijd weigeren.

Link naar reactie

Ik snap de verbazing hierrond eigenlijk niet. OK, voor Engeland is dit nog maar sinds dit jaar zo, maar voor de rest van de wereld is dit toch al jaren zo. Het is één van de redenen waarom ik zoveel jaren terug gestopt ben met het verzamelen van comic art. Die bijkomende kosten betalen is één ding, maar vaak komt daar ook nog heel wat heen-en-weer gemail bij kijken waarbij je formulieren moet invullen, aankoopfacturen moet doorgeven, ... om aan te tonen dat het bedrag dat op het pakje vermeld staat ook wel echt klopt. En als het dan gaat om bedragen die je in schijven betaald hebt, of particuliere verkopers die geen facturen hebben ben je vaak voor enkele weken vertrokken voordat je het pakje uiteindelijk krijgt.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Bart 01 zei:

Geen idee hoe belangrijk de EU markt is voor een speler als bvb bookdepo, maar misschien dat ze nu al bezig zijn met een magazijn in de EU te openen om van daar uit de distributie te doen. Anders zal er toch heel wat business wegvallen.

Dat verwacht ik wel. Ze verzenden nu vanuit het VK of Australië. Zijn erg veel bedrijven in het VK die in Europa een dependence willen openen om op die manier de markt te kunnen bedienen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik had een serie BluRay's besteld bij www.zavvi.nl en moet nu 30 a 40 euro bijbetalen per BluRay. Ze vermelden op de site nochtans letterlijk dat er geen importkosten zijn. Ze beloven de kosten terug te betalen dus dat is positief maar ik ben benieuwd of ze dat gaan blijven doen na de zoveelste.

Link naar reactie

Zavvi staat bekend voor het feit dat ze toch BTW in de prijs aanrekenen en dan toch buiten de EU de BTW een tweede keer laten betalen. Ik heb een kameraad die - nochtans een zeer trouwe Zavvi-klant - op zijn kin kon kloppen wat die terugbetaling betreft. Zavvi is altijd een lastige klant geweest, officieel zijn ze gevestigd op Guernsey, dus buiten de EU. Als je bij Amazon bestelt, dan gaat de BTW eerst van de prijs af, en dan doen ze de inklaring voor je, zodat de uiteindelijke prijs amper een paar euro scheelt. Amazon heeft wat dat betreft zijn zaken veel beter op orde.

Link naar reactie

Ik had bij Amazon.NL een boek besteld; Dat bleek van Amerika naar Engeland te gaan en dan naar Lokeren...

Ik moest 31,80 euro kosten betalen. Ik ben het boek gewoon niet gaan afhalen bij de post. Drie weken later diende ik een verzoek tot terugbetaling in en  heb  meteen mijn geld teruggekregen.

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Ik had bij Amazon.NL een boek besteld; Dat bleek van Amerika naar Engeland te gaan en dan naar Lokeren...

Ik moest 31,80 euro kosten betalen. Ik ben het boek gewoon niet gaan afhalen bij de post. Drie weken later diende ik een verzoek tot terugbetaling in en  heb  meteen mijn geld teruggekregen.

Ik heb laatst eens nagevraagd hoe dat zit. Toen werd mij verteld dat zij die kosten op zich nemen.

Link naar reactie
38 minuten geleden, JPAR zei:

Ik heb laatst eens nagevraagd hoe dat zit. Toen werd mij verteld dat zij die kosten op zich nemen.

Dat is dus niet zo. Wat denk je? Dat ik die 31,80 achteraf op hen kan verhalen? En wat een gedoe zeg!!!!MOCHT het zo zijn.

Gewoon niet afhalen. Er is niks dat ik MOET hebben van Amazon. Er zijn genoeg kanalen.

 

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Dat is dus niet zo. Wat denk je? Dat ik die 31,80 achteraf op hen kan verhalen? En wat een gedoe zeg!!!!MOCHT het zo zijn.

Gewoon niet afhalen. Er is niks dat ik MOET hebben van Amazon. Er zijn genoeg kanalen.

 

Ik ben het met je eens. Ik doelde erop dat zij vooraf die kosten regelen en je dus niet aanvullend nog kosten moet krijgen. Maar klaarblijkelijk werkt het dus niet zo.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...