Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

2 uren geleden, Gilles zei:

Hmmm, ik heb een Star Wars Dr Aphra omnibus in preorder staan bij Amazon.nl. moet ik me zorgen maken over extra kosten? Bij de Duitse en Spaanse site heb ik dat probleem nog niet gehad. 

Als het Amazon zelf is die levert denk i niet. 

Als het via een een US verkoper op Amazon.nl besteld is, dan vermoed ik dat het wordt tegengehouden.

Link naar reactie
Op 15/3/2021 om 16:11, Bart 01 zei:

Ja is inderdaad nogal zuur.

Maar aan de andere kant ziet het er wel zeer proper uit! Het was een tip van @boomvavavoomhier.

image2.thumb.jpeg.22981f34801041ee684a3ec6aafef805.jpeg

 

image0.thumb.jpeg.e47beb6c9dd4e33fd0ea5821b48bb338.jpeg

 

Ben nu aan het twijfelen of ik een mailtje zou sturen naar die auteur, dat hij best gewoon 19 GBP waarde op zijn enveloppe zet in het vervolg. 

 

Kosten zijn: 24 € douanekosten en 9.92 € btw. BTW zal min of meer kloppen (is 22.6 € + 24 € x 21%).

Douanekosten zijn forfait. Er zal niets aan te doen zijn. Alleen inbrengen in de zaak en daar de btw terugvragen 🙃

o dat is zuur. Maar in deze wel de moeite waard want ik vind dat Gary zichzelf te weinig toebedeelt. ook zijn original art is echt goedkoop te noemen.

 

Ik spreek hem een paar keer per week dus zal het eens aankaarten bij hem

 

Op 15/3/2021 om 17:25, JPAR zei:

Ik denk inderdaad dat het door de omschrijving komt. Maar 24 euro standaard aan kosten in rekening brengen is echt belachelijk. Bij Postnl is het 13,50 en dat vind ik al belachelijk. Zeker op zulke bedragen.

heb ook eens 40 bij moeten betalen voor een product van 10. Ik heb moeite gedaan om dit te weerleggen, maar ik trok toch aan het korste eind. Ook omdat een groot deel administratiekosten zijn en die zijn vast 24 euro .

Op 15/3/2021 om 18:56, Bart 01 zei:

Inderdaad. Als ze vanaf deze zomer die 22 € regel ook gaan afschaffen zal het er op neer komen dat er nog maar heel weinig mensen iets uit UK zullen bestellen. 

 

shite

Op 16/3/2021 om 12:03, Bart 01 zei:

Geen idee hoe belangrijk de EU markt is voor een speler als bvb bookdepo, maar misschien dat ze nu al bezig zijn met een magazijn in de EU te openen om van daar uit de distributie te doen. Anders zal er toch heel wat business wegvallen.

Bookdepo heeft ook geloof ik in Duitsland of Zwitserland een groot magazijn en regelingen om het via Amerika naar Engeland naar Duitsland te verschepen en DIE locatie als verzendadres te gebruiken voor Europa.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

www.stripweb.be

- gratis verzending vanaf 49 euro (België en Nederland)

- 5% korting op de adviesprijs

- verpakt in bubbelfolie

- heel sterke, stevige karton verpakkingen

- uitstekende na-service

- speciale Stripweb uitgaves met gesigneerde en genummerde ex-libris`

 

https://www.stripweb.be

 

www.bdweb.be

- Franstalige uitgaves

- 5% korting op de adviesprijs

- BD, manga en comics

- speciale BDweb uitgaves met gesigneerde en genummerde ex-libris

 

https://www.bdweb.be

 

via mail kan er aangegeven worden dat je wenst te bestellen op beide sites om verzendkosten te bundelen: info@stripweb.be

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Stripweb.be zei:

 

 

via mail kan er aangegeven worden dat je wenst te bestellen op beide sites om verzendkosten te bundelen: info@stripweb.be

 

 

Hoe moet je dat juist doen?  Ik eet wel eens van twee walletjes :) 

 

En de vraag waarmee ik op het moment zit. Les Filles de Soleil van dit jaar...

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
16 minuten geleden, cinco zei:

Wat zijn hier de ervaringen als je rechtstreeks van de SU/Ballon Media webshop bestelt?

Hoe worden de albums verpakt voor verzending?

Ze worden redelijk verpakt. De service is wel goed. Bij beschadiging krijg je een nieuwe en kun je de beschadigde retourneren op hun kosten.

Link naar reactie

Dat weet ik niet meer precies. Volgens mij was het een paar dagen. Heb van een bestelling een boek twee keer terug gestuurd ivm beschadigd. De andere keer dat ik besteld heb was het goed. De verpakking was alle keren te ruim, met een klein beetje papier ter bescherming. Beetje zoals bij Amazon.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Natuurlijk bestel ik veel liever bij de relatief kleinere stripwinkels als steun in de rug, in plaats van de Amazon 's

van deze wereld.

Maar het is natuurlijk onbestaanbaar dat in principe prima stripwinkels, gewoonweg geen site onderhouden

met relatieve informatie als op voorraad en bestelmogelijkheden.

 

 

Link naar reactie

Ik raad in elk geval aan om niét in de VK te bestellen, want dan krijg je een hoop extra kosten: verzending + btw.

Maar er is ook een amazon voor Duitsland en Frankrijk.

Heb je ook al eens aan de Fnac gedacht?

Ik vermoed dat de Europese onlinewinkels hun aanbod zullen uitbreiden als import uit het VK wegvalt.

Link naar reactie
1 uur terug, cinco zei:

Zijn er al alternatieven om toch iets aan de normale tarieven via amazon.co.uk te bestellen vanaf juli 2021?

In mijn geval is het vooral omwille van dvds/blurays die hier niet verkrijgbaar zijn.

amazon.de of amazon.nl (verzending is bij beiden gratis). Anders vrees ik ervoor (en nakijken dat deze niet via de States of the UK moeten komen).

 

Ik kocht ook regelmatig losse CDs/dvds/blurays/boeken/strips onder de 22€ in de de VS en de UK. Dat zal ik dus niet meer kunnen doen vanaf 1 juli. We gaan er mee moeten leven.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik raad in elk geval aan om niét in de VK te bestellen, want dan krijg je een hoop extra kosten: verzending + btw.

Maar er is ook een amazon voor Duitsland en Frankrijk.

Heb je ook al eens aan de Fnac gedacht?

Ik vermoed dat de Europese onlinewinkels hun aanbod zullen uitbreiden als import uit het VK wegvalt.

 

2 minuten geleden, shakeitupguy zei:

amazon.de of amazon.nl. Anders vrees ik ervoor (en nakijken dat deze niet via de States of the UK moeten komen).

 

Ik kocht ook regelmatig losse CDs/dvds/blurays/boeken/strips onder de 22€ in de de VS en de UK. Dat zal ik dus niet meer kunnen doen vanaf 1 juli. We gaan er mee moeten leven.

 

Het gaat dus effectief om dvds en blu-rays van bijvoorbeeld series die hier gewoon niet verkrijgbaar zijn in winkels en dan ook niet bij amazon.nl.

Het Duitse en Franse aanbod heeft dan weer andere problemen, Engelse ondertiteling is geen garantie bij die versies.

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
6 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Verbazingwekkend goed wel. Enkel wat slappe hoekjes. Wel laten leveren in pakjesautomaat, al veel minder kans op beschadigingen.

Dat scheelt. Ik hoop niet dat dit de norm wordt. Ben bang dat er dan toch heel veel beschadigd aan gaat komen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Bij bol.com zelfs geen kartonnen envelop of bubbelplastic envelop meer maar een simpele flinterdunne papieren envelop.

 

Mijn laatste stripbestelling bij Bol.com was 'De preutse prinses'. Kwam toe in een dunne kartonnen envelop die vrolijk meermaals geplooid was geweest.

Link naar reactie
24 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

0,001 cent besparen op n envelop om dan 10000 artikelen per week te vernietigen 😋

Ik blijf me daar ook over verbazen. Amazon precies gelijk. Ik vraag mij oprecht af wat de marge is als je zo met producten om kunt gaan? Of gokken ze er misschien ook op dat er toch veel mensen zijn die het accepteren?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...