Ga naar inhoud

Online webshops


maanvisje

Recommended Posts

5 minuten geleden, JPAR zei:

 

IMG_20210625_165147_resized_20210625_052209336.jpg

 

 

Zucht...

Dat zijn allemaal redenen waarom ik niet happig ben om strips en zo online te bestellen. (in tegenstelling tot bijvoorbeeld blu-rays)

 

Ik moet wel zeggen dat een bestelling via de webshop van Standaard Uitgeverij / Ballon Media wel perfect verlopen is, snel verzonden en degelijk verpakt.

Link naar reactie
2 minuten geleden, cinco zei:

 

 

Zucht...

Dat zijn allemaal redenen waarom ik niet happig ben om strips en zo online te bestellen. (in tegenstelling tot bijvoorbeeld blu-rays)

 

Ik moet wel zeggen dat een bestelling via de webshop van Standaard Uitgeverij / Ballon Media wel perfect verlopen is, snel verzonden en degelijk verpakt.

Ik heb helaas niet zoveel keus :(

Link naar reactie
10 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Kan toch retourneren als ze beschadigd zijn.

 

Hoe ver gaat die definitie van 'beschadigd'?

 

De hoekjes van softcovers die niet meer scherp zijn, dat kan mij ook al storen. :o

(in winkels pak ik meestal niet het album dat vooraan ligt en check ik het ook de strip langs alle kanten, dat is het grote voordeel van iets fysiek kopen)

Link naar reactie
4 minuten geleden, cinco zei:

 

De hoekjes van softcovers die niet meer scherp zijn, dat kan mij ook al storen. :o

(in winkels pak ik meestal niet het album dat vooraan ligt en check ik het ook de strip langs alle kanten, dat is het grote voordeel van iets fysiek kopen)

Dat doet mijn ssz al voor me. Ik heb nooit beschadigde boeken van hem.

Link naar reactie
18 uren geleden, JPAR zei:

Dit wordt de tweede die ik retourneer van dit boek. Maar ik heb van mijn laatste 6 bestellingen maar 1 niet hoeven te retourneren.

Toch wel zonde, als je beseft dat veruit de meeste van die retouren vernietigd worden... Met zulke verpakkingen snap ik ook wel dat Bol.com zich steeds meer op hun Marktplaats functie richt en steeds minder op eigen winkel en voorraad.

Link naar reactie

Waarom zou je stripalbums op bol.com bestellen? Je kunt die titels ook bij webshops van stripspeciaalzaken of uitgeverijen kopen en die verpakken het wel goed. En gaat het toch een keer mis kun je eenvoudig reclameren bij een persoon, niet bij een vaag callcenter. 

 

Just my 50 cents, maar als je jezelf stripliefhebber noemt koop je je strips lokaal, dus stripwinkel, uitgeverij of bij de auteur zelf. Waarom moet een club als bol (ahold) aan onze hobby verdienen? Het is al zo’n kleine markt en bol gaat met zijn verdiensten echt niets voor de stripwereld terugdoen.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
47 minuten geleden, eriktex zei:

Waarom zou je stripalbums op bol.com bestellen? Je kunt die titels ook bij webshops van stripspeciaalzaken of uitgeverijen kopen en die verpakken het wel goed. En gaat het toch een keer mis kun je eenvoudig reclameren bij een persoon, niet bij een vaag callcenter. 

 

Just my 50 cents, maar als je jezelf stripliefhebber noemt koop je je strips lokaal, dus stripwinkel, uitgeverij of bij de auteur zelf. Waarom moet een club als bol (ahold) aan onze hobby verdienen? Het is al zo’n kleine markt en bol gaat met zijn verdiensten echt niets voor de stripwereld terugdoen.

Ik koop zowat alles bij mijn SSZ. Maar als je enkele Engelstalige omnibussen kan kopen aan 200 bij bol ipv 350 bij de ssz, tsja... En zij hebben meestal ook grotere voorraden waardoor zij OOP zaken langer kunnen aanbieden (en er geen exorbitante prijzen voor vragen zoals sommige winkels)

Link naar reactie
20 uren geleden, cinco zei:

 

Hoe ver gaat die definitie van 'beschadigd'?

 

De hoekjes van softcovers die niet meer scherp zijn, dat kan mij ook al storen. :o

(in winkels pak ik meestal niet het album dat vooraan ligt en check ik het ook de strip langs alle kanten, dat is het grote voordeel van iets fysiek kopen)

Ik doe hetzelfde hoor, daarom dat ik ook zeer weinig online bestel. Maar soms kan het niet anders. En ja als het moet 3, 4 pogingen...

Link naar reactie
Op 25/6/2021 om 17:36, cinco zei:

 

 

Zucht...

Dat zijn allemaal redenen waarom ik niet happig ben om strips en zo online te bestellen. (in tegenstelling tot bijvoorbeeld blu-rays)

 

Ik moet wel zeggen dat een bestelling via de webshop van Standaard Uitgeverij / Ballon Media wel perfect verlopen is, snel verzonden en degelijk verpakt.

 

Kun je die niet via Standaard Boekhandel bestellen en dan in de winkel ophalen?

Link naar reactie
Op 25/6/2021 om 18:01, JPAR zei:

Dit wordt de tweede die ik retourneer van dit boek. Maar ik heb van mijn laatste 6 bestellingen maar 1 niet hoeven te retourneren.

Dan zou ik ermee stoppen.

Ik heb ooit een beschadigd Andreas gekregen via Proxis.com: er zaten schuine krassen op de voorpagina, sommige zo diep dat ik de witte onderlaag van het bedrukte papier zag. Teruggestuurd. Ze hebben me een andere opgestuurd. Ook krassen, maar niet zo erg. Volgens mij ontstaan door de automatische pickingmachines of door de inpakmachines.

Ik ben daarna wel gestopt met kopen bij Proxis.com, maar herinner me niet meer of het daaraan lag. In elk geval word je na zo'n ervaring wel voorzichtiger.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

 

Kun je die niet via Standaard Boekhandel bestellen en dan in de winkel ophalen?

Dat heb ik ooit ook eens geprobeerd. Boek was zwaar beschadigd. Ze vroegen nog of het een cadeautje was terwijl ze de beschadigingen niet konden missen!

Mijn zus heeft in de standaard gewerkt, ikzelf in de fnac in mijn jonge jaren. Van beide kan ik je zeggen dat de boeken in grote bakken gegooid worden en men ze vrij achteloos behandeld (mssn bij sommigen al wat meer). In een ssz doet men dat gelukkig wel voorzichtiger.

Link naar reactie
10 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Dat heb ik ooit ook eens geprobeerd. Boek was zwaar beschadigd. Ze vroegen nog of het een cadeautje was terwijl ze de beschadigingen niet konden missen!

 

Dat is vreemd. Bij mijn Standaard zie ik de boeken regelmatig aankomen, en soms zijn ze echt wel goed verpakt. En als je het mij vraagt, kun je in zo'n geval gemakkelijk weigeren.

Link naar reactie
12 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Dat heb ik ooit ook eens geprobeerd. Boek was zwaar beschadigd. Ze vroegen nog of het een cadeautje was terwijl ze de beschadigingen niet konden missen!

Mijn zus heeft in de standaard gewerkt, ikzelf in de fnac in mijn jonge jaren. Van beide kan ik je zeggen dat de boeken in grote bakken gegooid worden en men ze vrij achteloos behandeld (mssn bij sommigen al wat meer). In een ssz doet men dat gelukkig wel voorzichtiger.

 

Je zus heeft waarschijnlijk bij een filiaal gewerkt? Ik raad de franchisenemers aan (dat zijn zelfstandige uitbaters die de formule van Standaard Boekhandel "huren"). Over het algemeen zijn zelfstandige uitbaters stenger op zo'n dingen omdat het van hun eigen geld is en hun goeie naam speelt ook een rol. 

 

Standaard Boekhandel werkt dus met twee formules, filialen die volledig eigendom zijn van het hoofdhuis (SB zelf dus) en franchisenemers. Als klant weet je eigenlijk niet bij welke van de twee je terecht komt, tenzij je het gewoon vraagt. 

Link naar reactie
36 minuten geleden, Gilles zei:

 

Je zus heeft waarschijnlijk bij een filiaal gewerkt? Ik raad de franchisenemers aan (dat zijn zelfstandige uitbaters die de formule van Standaard Boekhandel "huren"). Over het algemeen zijn zelfstandige uitbaters stenger op zo'n dingen omdat het van hun eigen geld is en hun goeie naam speelt ook een rol. 

 

Standaard Boekhandel werkt dus met twee formules, filialen die volledig eigendom zijn van het hoofdhuis (SB zelf dus) en franchisenemers. Als klant weet je eigenlijk niet bij welke van de twee je terecht komt, tenzij je het gewoon vraagt. 

Dat wist ik dus niet. D8 dat dat gewoon een keten was. Ik zal er eens op letten.

Link naar reactie

ik weet inmiddels uit ervaring dat het toch ook vaak aan de vervoerder ligt.

Had laatst redelijk wat kavels verkocht.

Keurig ingepakt. breekbaar, fragile, handle with care stickers er op.

Naar het postkantoor gereden tijdens het inscannen werd er al mee gegooid.

Toen ik er een opmerking overmaakte kreeg ik de melding u weet toch hoe dat gaat.

Hierna wordt het alleen maar erger.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Verrassing van formaat vandaag. Amazon bestelling in perfecte staat. Ze hadden warempel luchtzakjes gebruikt. Ze kennen dat dus toch!

Dat is een beetje een loterij. 1 om de zoveel klanten krijgt dat als ze er toevallig in voorraad hebben.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Mensen zouden toch meer prijzen moeten checken voor ze albums tweedehands aanbieden.

 

Deze facsimile wordt voor € 20,00 aangeboden op een tweedehandssite...

 

afbeelding.thumb.png.5c5d6c2eb8c39370c07e82f33bc2e247.png

 

... terwijl je die exacte facsimile (zelfde jaar van uitgave) nog nieuw kunt kopen in de SU-webshop voor € 14,95.

 

afbeelding.png.38d5cf489e82f5c8f63eb9ab088e2283.png

Link naar reactie
11 minuten geleden, Peter Motte zei:

Het probleem met bol en amazon is ook dat het niet echt winkels zijn, maar platforms voor winkels.

Je koopt dus niet altijd bij bol of amazon, maar bij een andere winkel via bol of amazon.

Maar die hebben de boel vaak beter geregeld dan Bol of Amazon zelf.

Link naar reactie
On 6/25/2021 at 5:32 PM, JPAR said:

Ik kreeg ook een Bol bestelling binnen.

daar moet je enkel bestellen als je akkoord bent met beschadigingen. Al is het maar doordat er een lagere prijs aan vast zit. Anders niet.

 

On 6/26/2021 at 4:23 PM, JPAR said:

Zojuist de derde binnen:

ouch....

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...