Ga naar inhoud

De Stripdagen 2020


Noël

Recommended Posts

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Repers die de afgelopen twee jaar naar de combi Stripdagen / Comic con in Utrecht zijn geweest..... gaan jullie dit jaar wel of niet nu er enkel een Comic Con is en (vrijwel) geen reguliere (Europese) strips.

 

Wij twijfelen ernstig of we in Utrecht nu nog wel een kraampje moeten boeken, vandaar.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
9 uren geleden, eriktex zei:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Repers die de afgelopen twee jaar naar de combi Stripdagen / Comic con in Utrecht zijn geweest..... gaan jullie dit jaar wel of niet nu er enkel een Comic Con is en (vrijwel) geen reguliere (Europese) strips.

 

Wij twijfelen ernstig of we in Utrecht nu nog wel een kraampje moeten boeken, vandaar.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Ik ben vorig jaar naar zowel DCC/Stripdagen als de Winter DCC geweest. 

Als je geinteresserd bent in comics, zou ik als bezoeker gaan. 

Een uitgeverij zoals die van jullie zal op de DCC geen publiek vinden.

Link naar reactie

Zonder de Stripdagen is het voor mij niet interessant.

De aanbod, alleen comics, is dan voor mij te klein.

en het zijn vaak alleen de nieuwe comics die ze dan in de verkoop hebben en die zoek ik niet.

Dan wacht ik liever een maand en dan naar Deventer.

Dat is dan voor mij een zeer leuke (intieme) beurs

Link naar reactie

Ik denk dat ik wel 1 dagje meepak, prima te doen als bezoeker.

Voor Hum zal het misschien geen storm lopen, maar aan de andere kant ben je een van de weinige met strips en zou er wat nieuw publiek kunnen bijkomen, iets wat in Deventer of Eindhoven waarschijnlijk niet het geval zal zijn. Geen lange rij voor je tekenaar en dus de kans voor nieuwe klanten om ook eens een krabbel te kunnen krijgen. 

Voor Silvester en DDB is de HDCC ook interessant(er).

 

 

Link naar reactie

https://stripjournaal.com/2020/02/08/prijswinnaars-en-een-scheiding/?fbclid=IwAR1TSm74op5hi0zdtHXbO1LtoAKfB7yy3ZknddJDMpovlj-loF2pTiC58Bs 

 

 

 

interview met Meerten Welleman 

 

mijn persoonlijke mening ze hadden in juli zelf een streep er onder moeten zetten 

 

de comiccon / heeft de stripdagen niet nodig ,als beginnende beurs in nl  dachten ze dat er extra bezoekers kwamen 

door samen werking met de stripdagen en de stripdagen zag het als een mooie kans/vangnet 

immers de kas was leeg 

van af dag 1 was € het onderwerp .

Wil nog toevoegen dat Meerten uitermate beleefd blijft richting de Dcc  en weigerd met modder gooien/ te zwartepieten .                Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen de stripdagen zijn gebruikt/ misbruik ten bate van Dcc 

Maar dat is misschien wel doemdenken ,

 

Link naar reactie
2 uren geleden, tuinmantvkijken zei:

https://stripjournaal.com/2020/02/08/prijswinnaars-en-een-scheiding/?fbclid=IwAR1TSm74op5hi0zdtHXbO1LtoAKfB7yy3ZknddJDMpovlj-loF2pTiC58Bs 

 

interview met Meerten Welleman 

 

mijn persoonlijke mening ze hadden in juli zelf een streep er onder moeten zetten 

 

de comiccon / heeft de stripdagen niet nodig

Lijkt me ook. Ook zonder Stripdagen raakt de Dutch Comic Con wel uiverkocht. Als de Stripdagen voor DCC geen extra waarde bieden, kunnen ze ook niets eisen.

 

Link naar reactie

Als je mijn commentaar een beetje leest, begrijp je dat ik die hele stripdagen niet levensvatbaar vind.
Ik werk dus niet mee om een lijk in leven te houden of een dood paard te trekken.

 

Ik zal eerder mijn medewerking verlenen aan Haarlem dat is meer mijn ding. Breda en Brabant  ook erg leuk omdat het wat traditionelere beurzen zijn en prima voldoet aan de behoefte die de stripdagen niet meer beantwoord.


Sorry als ik je beledig, maar dat is mijn mening.
 

Link naar reactie
1 uur geleden, Kobus zei:

 

Ik zal eerder mijn medewerking verlenen aan Haarlem dat is meer mijn ding. Breda en Brabant  ook erg leuk omdat het wat traditionelere beurzen zijn en prima voldoet aan de behoefte die de stripdagen niet meer beantwoord.


 

Wanneer ga je eigen opgeven als vrijwilliger?

Link naar reactie

Eerste bij jou is NEE (Gaf in je vorige item al aan)

Tweede en derde JA en JA

 

en weet je waarom ik het vroeg

Ik ben voor elk strip gerelateerde initiatief.

Goed of slecht.

Maak me niet uit!

het probleem in de stripwereld is dat het   

alleen door hardwerkende vrijwilligers gedaan wordt.

ook de niet gesubsidieerde beurzen  wordt alleen maar door hardwerkende vrijwilligers gedaan.

en je mag je mening hebben op alles en iedereen

Maar hou er rekening mee dat het door vrijwilligers wordt gedaan.

 

Dus ja! wordt vrijwilliger!

en dan ben je niet meer één van die stuurlui dan aan wal staat

Link naar reactie

Wat jij nou verteld had ik nou met Suske en Wiske.

Voor mij was het al jaren geleden gestopt en ik had ook zoiets blijft nou niet aanmodderen....

Stop er mee!

Maar toen kwam Amoras. Verfrissend en past ook bij deze tijd.

en dat is ook waarom ik de Stripschap blijft steunen ik hoop op De Stripdagen 2.0

Niet in de vorm van de oude Stripdagen maar in een nieuwe verfrissende vorm.

 

 

 

Link naar reactie

Als je de podcast beluistert, dan hoor je dat men geen idee heeft wat ze gaan doen. Steeds schieten de antwoorden van links naar rechts (en komt men er een minuut later weer op terug) en vaak wordt de tactiek van ontkenning of anderen de schuld geven gebruikt. Veel loze kreten zonder plan of richting. Ik blijf ook steeds een zekere arrogantie voelen en waar die op gebaseerd is....dat is een compleet raadsel, want het stripschap is nu niet bepaald een succesverhaal.

Het leven is simpel, de huidige ploeg gaat niks nieuws brengen, er is ook geen stuiver te besteden. Ik ben en blijf lid en hoop ook op mooie stripdagen, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet in.

 

Vergelijking met Suswis houdt geen stand, dat zijn compleet andere auteurs met een verfrissende blik, niet dezelfde makers als de aloude reeks....we hebben op de vorige twee HDCC gezien dat er geen evolutie in het stripgedeelte zat (ik denk ook dat de wil en de mindset er niet is), er was geen aansluiting bij het comic con gedeelte. Dat blijf ik het meest jammer vinden, echt een gemiste kans.

 

Link naar reactie

Je kan beter die drie tientjes aan iets anders besteden. Een mooie hardcover of zo.

Zo hou je de huidige ploeg in het zadel. En ik begrijp dat je daar niet op zit te wachten.
Wees eerlijk en reeel: Het gaat daar echt niet veranderen. Het moddert gewoon door.
Misschien als er een hele nieuwe ploeg gaat zitten. Maar ook dat is een utopie.

 

Link naar reactie

Ik vrees dat revolutie nu echt weinig zin heeft. Er zit net een vers set voorzitters die nog moeten beginnen.

Of het Stripschap volledig is afgeschreven durf ik moeilijk te zeggen. Maar ik geloof wel het Stripschap een paar kerndoelen moet opstellen, kijken wat daar in haalbaar is en daar echt op richten.

 

Een Stripdagen kun je in veel vormen doen. Laten we afwachten wat er nog geregeld kan worden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...