Ga naar inhoud

20 Jaar F.a.c.t.s. - 19 & 20 Oktober 2013 - Gent - Be


Recommended Posts

F.A.C.T.S. viert vandaag zijn 20ste verjaardag.
 

In 1993 besloten 4 vrienden de eerste F.A.C.T.S. bijeenkomst op 27 maart te houden, in een kleine zaal boven het Cafe ‘Het Tonneke’ te Gent (het ‘Tonneke’ klinkt echt als een plaats voor een SF-beurs, niet ?).
De beurs was, zonder twijfel, zeer kleinschalig. Zonder ervaring met het organiseren van beurzen en met geen noemenswaardige financiële middelen (weet immers dat de meesten van ons toen nog student waren) bestond de advertentiecampagne voor de eerste editie van F.A.C.T.S. voornamelijk uit mond-aan-mond reclame (lees : we praatten erover in onze omgeving) en een zelfgemaakte poster met een oplage van 30 exemplaren (waarvan meer dan de helft slecht gekopieerd was).
De beurs bestond uit twee verkoperstafels (de onze en die van Danny, een geweldige kerel die sindsdien elke editie heeft bijgewoond) en we haalden ongeveer 40 bezoekers (waarvan sommige toevallig in het café zaten en nieuwsgierig waren naar wat er daar boven gebeurde). De beurs startte rond 10 uur ‘s ochtends en eindigde ongeveer om 15.30u (we stopten gewoon toen er niemand meer naar boven kwam).
Wel, je kon de eerste editie moeilijk een groot succes noemen maar we hadden de smaak te pakken en we wilden meer.

 

Alle dank aan onze talrijke bezoekers die meegeholpen hebben aan dit succes.

 

En om dat te vieren kondigen we een tekenaar aand en die wordt één van de toppers van deze editie : Alex Maleev.

Deze van oorsprong Bulgaarse tekenaar heeft samengewerkt aan enkele van de meest succesvolle Bendis titels zoals Sam and Twitch, Daredevil, SpiderWoman, New Avengers: Illuminati, MoonKnight en het prachtige brilliant Scarlet. Recent  tekende hij een Batman verhaal voor DC.

 

alexmaleev2.jpg
alexmaleev3.jpg
alexmaleev4.jpg
alexmaleev5.jpg
alexmaleev6.jpg

Link naar reactie

?

Elaborate!

Zoals gezegd, vond FACTS plaats in een zaal bovenaan café Het Tonneke. Naast de bezoekers die speciaal voor FACTS waren gekomen, had je ook een aantal vaste stamgasten die naar boven zijn komen 'piepen' om te zien wat er gebeurde. Waaronder een wat oudere dame met haar poedel. Die is me altijd bijgebleven :)

Link naar reactie

ik spring een gat in de lucht van geluk maar heb ook direct enkele vraagjes. Gaat hij ook tekenen of enkel signeren? Indien hij gaat tekenen, moet je dan commissies op voorhand aanvragen?

voorlopig is het daarvoor nog te vroeg. Ik denk dat dit zoals elk jaar wel terug op de site zal geplaatst worden.

Ik hoop alvast dat hij zal tekenen, maar daar heeft FACTS ons nog nooit (op 1 na) op teleurgesteld dus ik denk het wel.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vandaag over 6 maanden zijn alles aan het opzetten voor een spetterende FACTS-editie.

 

Om dat wachttijd ietwat te verzachten : een leuke wedstrijd rond de release van The Hobbit.

 

THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY, is op 17 april uitgebracht op DVD, Blu-ray, 3D Blu-ray en VOD.

Danzij Con-Fuse, de organisator van het FACTS-festival, & Warner Home Video kan u 1 van 10 ‘THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY’ prijzen winnen.

 


Deelnemen kan hier:
http://www.facts.be/nl/win-1-van-the-hobbit-an-unexpexted-journey-prijzen/

Hobbit_dvd.jpgHobbit_BluRay.jpgHobbit_BluRay_3D.jpgHobbit_book.jpg

Link naar reactie

Niet vergeten dat het de laatste dagen zijn voor de The Hobbit wedstrijd : http://www.facts.be/nl/win-1-van-the-hobbit-an-unexpexted-journey-prijzen/

 

Voor wie interesse heeft voor een stand als winkelier, particulier of tekenaar op FACTS heb ik goed nieuws.

Inschrijvingingen zijn namelijk begonnen en vroeger inschrijvers kunnen van een korting van maar liefst 40% genieten.

Reserveren kan hier : www.factsdealers.com

 

Inschrijvingen stromen ondertussen heel vlotjes binnen waaronder die van de eerste 15 heel getalenteerde local artists:

Link naar reactie

LAATSTE DAG voor  TheHobbit wedstrijd  : http://www.facts.be/nl/2013/wedstrijd-the-hobbit-an-unexpected-journey/

 

En een aankondiging van een nieuwe tekenaar :-)

 

De getalenteerde Italiaanse comic tekenares Emanuela Lupacchino sluit zich aan bij het tekenaarsteam van FACTS 2013.  Ze is vooral bekend als superhelden tekenares met binnenwerk voor reeksen zoals X-Factor, JLA,  Harbinger en Ghost Rider en covers voor Birds of Prey, Supergirl en Catwoman.

 

Lupacchino0.jpg

Lupacchino3.jpg


Lupacchino2.jpg

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik las het juist en wilde delen maar uiteraard was iemand mij al voor!!!! Ik kijk hier mega hard naar uit!!! Eindelijk!!! En ook al ben ik 28 jaar uit ik vind De Legendariërs helemaal geweldig en ik hou van de tekenstijl! Dat wordt aanschuiven dus en hopen dat hij niet af gaat zeggen....

Onze volgende genodigde is de Fransman Patrick Sobral. Hij is Frankrijk razend bekend met zijn reeks de Legendariërs waar het laatst verschenen album in 2012 behoorde tot de Top 10 !!!! behoort wat oplage cijfers betreft. Silvester heeft de reeks in het Nederlands gelanceerd.

 

Sobral1.jpg

Sobral2.jpg

Link naar reactie

Ik las het juist en wilde delen maar uiteraard was iemand mij al voor!!!! Ik kijk hier mega hard naar uit!!! Eindelijk!!! En ook al ben ik 28 jaar uit ik vind De Legendariërs helemaal geweldig en ik hou van de tekenstijl! Dat wordt aanschuiven dus en hopen dat hij niet af gaat zeggen....

 

Al 1 enthousiaste bezoekster voor Patrick Sobral. :e002:

Ik moet zeggen dat ik met FCBD ook dat eerste deeltje heb gelezen en er enorm van genoot.  Ik koop ze op FACTS wel allemaal en na het lezen geef ik die dan door aan de dochters.

 

Als je dit leukt vindt, mag je dit ook 'liken' op de FACTS-facebook pagina :

https://www.facebook.com/factsconvention

Link naar reactie
Gast Incognito

 

Ik vertrouw die Shaky-guy niet zo... volgens mij weet hij meer. mmmmmmmmm

:e011:

 

 

 

Mee eens dat hij meer weet... hij zei dat er diverse toppers zouden komen die het absoluut nodig maken dat ik 2 dagen aanwezig ben...dat ben ik dan ook.

Maar.... als het eens niet waar is?????

Link naar reactie

hallo V8 maar ik vind dit soort bijdragen nogal betweterig, arrogant, ik klop mijzelf erg op de borst, kijk wat ben ik goed, zelfingenomen, pronkerig, wat een kerel ben ik toch, pocherig en nog veel meer van dat.

maar goed,we hebben er toch om gelachen.

Link naar reactie

hallo V8 maar ik vind dit soort bijdragen nogal betweterig, arrogant, ik klop mijzelf erg op de borst, kijk wat ben ik goed, zelfingenomen, pronkerig, wat een kerel ben ik toch, pocherig en nog veel meer van dat.

maar goed,we hebben er toch om gelachen.

Ik kan me niet voorstellen, als ik je reacties als gast op dit topic zo zie, dat er veel met jou gelachen wordt. Velden8 had wat opgevangen over een tekenaar, dat is toch geen probleem? Het is gewoon wat social talk op een forum, daar is het toch voor. Als je je daar al druk om maakt.............

Link naar reactie

Mee eens dat hij meer weet... hij zei dat er diverse toppers zouden komen die het absoluut nodig maken dat ik 2 dagen aanwezig ben...dat ben ik dan ook.

Maar.... als het eens niet waar is?????

tsja... mmmm... Ik stel voor dat we alles gewoon deleten of vergeten wat hij zegt.

 

Is dat niet een oplossing? :e011::cheerf2:

 

hallo V8 maar ik vind dit soort bijdragen nogal betweterig, arrogant, ik klop mijzelf erg op de borst, kijk wat ben ik goed, zelfingenomen, pronkerig, wat een kerel ben ik toch, pocherig en nog veel meer van dat.

maar goed,we hebben er toch om gelachen.

 

trolling!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Gast Incognito

Graag niet mijn tekst en die van GOH combineren. .

 

Ik ga graag me met Shakeup...getuige mijn aanwezigheid en deze keer voor 2 dagen (voor het eerst)

 

De kwalificaties van GOH gaan ver...zover dat ik me afvraag of dit gastgebruik bijdraagt aan de in het algemeen goede sfeer hier.

Link naar reactie

Excuses mijn bijdrage is onnodig scherp als die dit opropt en dat was niet de bedoeling. Blijf dit soort berichten niet echt bijdragen maar het gaat natuurlijk niet om V8 als persoon.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...