Aleksandr Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Op 27/2/2020 om 23:29, acor zei: Die duikt elke Tour de France op in Het Nieuwsblad met een muizenzoekplaat. klopt! lang geleden zag een bezemwagen er blijkbaar zo uit en een reclamewagen had nog volle flessen aan boord Quote Link to comment
Aleksandr Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Op 28/2/2020 om 09:04, Yncke zei: O, die zijn tof! Had ik nog nooit gezien, maar 't is blijkbaar ook van voor mijn tijd. mi2 Michel Douay was blijkbaar in de jaren '50 & '60 al <onderweg> wel origineel! Quote Link to comment
Aleksandr Posted February 29, 2020 Share Posted February 29, 2020 Op 28/2/2020 om 11:21, Vittorio zei: Zelfs bij de lezers onbekend denk ik. Ik las de Hitkrant maar kan me geen strip daarin herinneren. Misschien werd ik afgeleid door de ogen van Olivia de ogen van Meat Loaf? Olivia Newton-John had wel een stralende glimlach toen toch nog, vermoedelijk vandaag ietske minder Quote Link to comment
acor Posted March 1, 2020 Share Posted March 1, 2020 20 uren geleden, Aleksandr zei: de ogen van Meat Loaf? In die tijd waarschijnlijk het enige wat 'mooi' aan hem was Quote Link to comment
Aleksandr Posted March 1, 2020 Share Posted March 1, 2020 enkele liedjes waren toch ook niet slecht de eerste Hell-bats-cd & I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That) bijvoorbeeld Quote Link to comment
acor Posted March 2, 2020 Share Posted March 2, 2020 Op 1/3/2020 om 20:51, Aleksandr zei: enkele liedjes waren toch ook niet slecht de eerste Hell-bats-cd & I'd Do Anything for Love (But I Won't Do That) bijvoorbeeld Zijn muziek is prima ... de rest mag je zelf beoordelen. Meatloaf in de 70's ... Quote Link to comment
linthout Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Ik hou ontzettend van zijn liedjes. Het mooiste was de platenhoes van Corben... Quote Link to comment
esteban² Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Echt vergeten is hij natuurlijk niet onder de stripliefhebbers, maar in de reeks De Kiekeboes is Bibi Pralin Gaga wel ietwat een vergeten figuur. Merho zei vele jaren geleden al dat hij dit personage niet echt meer zag passen in de modernere verhalen van zijn geesteskinderen. Maar ik volg hem daar niet in. In tegendeel zelfs, eigenlijk is er elk jaar wel eens iets in het nieuws waarbij ik mogelijkheden zie voor deze charismatische slechterik. Laat hem evolueren. Tenslotte was hij in De Medusa Stichting toch ook niet echt meer helemaal wie hij in De Zwarte Zonnekoning was. Afrikaanse dictators zijn ook vandaag de dag nog een issue. Ik zie in Bibi Pralin Gaga bijvoorbeeld ook wel een doorgedraaide Lord of War. (film, waargebeurde feiten) Iets met de diamantenindustrie misschien? Toch scenario's waar Merho vast wat mee kan. Amoko zie ik daar ook wel een vuile rol in spelen. Enfin, om maar te zeggen: Ik zie hem maar al te graag eens terugkeren. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
bouncer Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Soms blijft een imitatie wat het is, een leuk eerbetoon. https://raggedclaws.com/2011/06/05/connections-richard-corben-and-jason-brashill/ Quote Link to comment
bouncer Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Wellington Wish, en de gezonde concurrentiestrijd tussen Fred Julsing en Dick Matena. Julsing tekende zo heerlijk zwierig, soms iets te zwierig, bij de broertjes Samovarof in zwart wit maken de ogen overuren. Quote Link to comment
cinco Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 3 uren geleden, esteban² zei: Echt vergeten is hij natuurlijk niet onder de stripliefhebbers, maar in de reeks De Kiekeboes is Bibi Pralin Gaga wel ietwat een vergeten figuur. Merho zei vele jaren geleden al dat hij dit personage niet echt meer zag passen in de modernere verhalen van zijn geesteskinderen. Maar ik volg hem daar niet in. In tegendeel zelfs, eigenlijk is er elk jaar wel eens iets in het nieuws waarbij ik mogelijkheden zie voor deze charismatische slechterik. Laat hem evolueren. Tenslotte was hij in De Medusa Stichting toch ook niet echt meer helemaal wie hij in De Zwarte Zonnekoning was. Afrikaanse dictators zijn ook vandaag de dag nog een issue. Ik zie in Bibi Pralin Gaga bijvoorbeeld ook wel een doorgedraaide Lord of War. (film, waargebeurde feiten) Iets met de diamantenindustrie misschien? Toch scenario's waar Merho vast wat mee kan. Amoko zie ik daar ook wel een vuile rol in spelen. Enfin, om maar te zeggen: Ik zie hem maar al te graag eens terugkeren. Die man van de appelblauwzeegroene gids is geloof ik ook al superlang niet meer ten tonele verschenen. Hij was indertijd altijd een plot device om iemand van de Kiekeboes in een bepaalde setting aan de slag te krijgen Quote Link to comment
TDPB Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 5 uren geleden, bouncer zei: Soms blijft een imitatie wat het is, een leuk eerbetoon. https://raggedclaws.com/2011/06/05/connections-richard-corben-and-jason-brashill/ Nu dacht ik heel eventjes dat de lp cover gebaseerd was op de strip. Maar het is blijkbaar omgekeerd. De mannen van Queen hebben indertijd zich wel laten inspireren door eerder bestaand werk, maar aangezien ze de oorspronkelijke tekenaar vroegen om zijn werk te herhalen, weet ik niet of je het een imitatie kan noemen. Dit is nu eens het omgekeerde van een vergeten figuur. Toen die mens in 1953 die cover schilderde voor Astounding Science Fiction kon hij onmogelijk bevroeden dat die robotfiguur 65 jaar later nog steeds gebruikt zou worden. Quote Link to comment
TDPB Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Soms vergeten tekenaars zelf hun figuren. Sleen was daar goed in. Zie de vrouwen van Jef Pedal en Jan Spier en de kinderen van Nero. Quote Link to comment
bouncer Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 1 uur geleden, TDPB zei: Nu dacht ik heel eventjes dat de lp cover gebaseerd was op de strip. Maar het is blijkbaar omgekeerd. De mannen van Queen hebben indertijd zich wel laten inspireren door eerder bestaand werk, maar aangezien ze de oorspronkelijke tekenaar vroegen om zijn werk te herhalen, weet ik niet of je het een imitatie kan noemen. Iconische Queen hoes natuurlijk, Frank Kelly Freas was de illustrator, eigenlijk niet bekend met de man, maar vond wel weer deze eeeeh....... imitatie? Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 On 2/29/2020 at 5:43 PM, Aleksandr said: Olivia Newton-John had wel een stralende glimlach toen toch nog, vermoedelijk vandaag ietske minder Helemaal niet. Die tanden waren toen ook al vals. En ogen ook. Zou trouwens wel goed zijn voor Harley Quin, de vrouwelijke versie van de Joker. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 Als je dat later ziet, schrik je er soms toch van hoe lelijk het was. Goed dat ik dat noooit heb gekocht. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 3 uren geleden, TDPB zei: Soms vergeten tekenaars zelf hun figuren. Sleen was daar goed in. Zie de vrouwen van Jef Pedal en Jan Spier en de kinderen van Nero. En Jef Pedal zelf raakte ook vergeten door Sleen. Van vaste sidekick geëvolueerd naar een figuur dat soms nog een zeldzame keer een cameo als achtergrondfiguur mocht maken. Hier zie je hem in zijn gloriedagen met onverkorte neus. Ik vraag me trouwens af of Jeff Klaxon in Jommeke een hommage aan Jef Pedal was. Ze lijken visueel op elkaar, ze zijn allebei detective en ze hebben beiden een dialectisch onderdeel van een voertuig als achternaam. Quote Link to comment
cinco Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 3 uren geleden, TDPB zei: Nu dacht ik heel eventjes dat de lp cover gebaseerd was op de strip. Maar het is blijkbaar omgekeerd. De mannen van Queen hebben indertijd zich wel laten inspireren door eerder bestaand werk, maar aangezien ze de oorspronkelijke tekenaar vroegen om zijn werk te herhalen, weet ik niet of je het een imitatie kan noemen. Dit is nu eens het omgekeerde van een vergeten figuur. Toen die mens in 1953 die cover schilderde voor Astounding Science Fiction kon hij onmogelijk bevroeden dat die robotfiguur 65 jaar later nog steeds gebruikt zou worden. Ik kan begrijpen waarom Stewie getraumatiseerd raakte van dat figuur. Quote Link to comment
esteban² Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 7 uren geleden, cinco zei: Die man van de appelblauwzeegroene gids is geloof ik ook al superlang niet meer ten tonele verschenen. Hij was indertijd altijd een plot device om iemand van de Kiekeboes in een bepaalde setting aan de slag te krijgen Met Gerard Kreuvett valt idd nog wel wat aan te vangen in een verhaal waar bv sterrenrestaurants aan te pas komen. Of Alain Proviste, van het uitzendbureau 'Nu & Dan', dat is eigenlijk eerder de man die De Kiekeboes, vooral Charlotte dan, aan het werk kan krijgen in verschillende settings. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted March 3, 2020 Author Share Posted March 3, 2020 1 minuut geleden, esteban² zei: Of Alain Proviste, van het uitzendbureau 'Nu & Dan', dat is eigenlijk eerder de man die De Kiekeboes, vooral Charlotte dan, aan het werk kan krijgen in verschillende settings. Die was ik dus echt vergeten. Ik heb die verward met de man van de appelblauwzeegroene gids. Quote Link to comment
Aleksandr Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 2 uren geleden, Peter Motte zei: Helemaal niet. Die tanden waren toen ook al vals. En ogen ook. Olivia met valse ogen? denk ik niet die had toen zulke ogen... Quote Link to comment
esteban² Posted March 3, 2020 Share Posted March 3, 2020 3 uren geleden, cinco zei: Die was ik dus echt vergeten. Het topic waardig dus. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Werner Posted March 4, 2020 Share Posted March 4, 2020 Kreuvett gaf altijd de voorzet als er een Kiekeboeverhaal was dat zich in een restaurant afspeelde. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
acor Posted March 4, 2020 Share Posted March 4, 2020 Op 3/3/2020 om 18:36, esteban² zei: Met Gerard Kreuvett valt idd nog wel wat aan te vangen in een verhaal waar bv sterrenrestaurants aan te pas komen. Laten we zijn zoon Wortel niet vergeten, die zichzelf later herdoopte naar Carotte. Quote Link to comment
esteban² Posted March 4, 2020 Share Posted March 4, 2020 Zeker niet vergeten alhier. Met de hedendaagse Vegan-beweging in het achterhoofd, zou ik hem graag nog eens zien opduiken. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Geinz Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 ik vond het altijd jammer toen deze reeks stopte. altijd met veel plezier gelezen Quote Link to comment
TDPB Posted March 10, 2020 Share Posted March 10, 2020 3 uren geleden, Geinz zei: ik vond het altijd jammer toen deze reeks stopte. altijd met veel plezier gelezen Jammer, maar nu toch nog niet bepaald een vergeten reeks. Quote Link to comment
Bonte Posted May 17, 2020 Share Posted May 17, 2020 Student Tijloos, een krantenstrip uit de jaren '60 die ik graag las (later in boekvorm). Het uitstekende verhaal van Thé Tjong-Khing werden onlangs nog herdrukt door Sherpa in dezelfde uitvoering als Arman en Ilva. Peter Motte 1 Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 17, 2020 Share Posted May 17, 2020 Arman en Ilva ken ik wel maar dit heb ik kompleet gemist Quote Link to comment
linthout Posted May 17, 2020 Share Posted May 17, 2020 De uitvoering van Sherpa heb ik nooit gezien. Moet ik hebben!!!! Een van de allerbeste tekenaars. Quote Link to comment
Theodoor Posted May 17, 2020 Share Posted May 17, 2020 In de jaren '80 gaf Arboris in de reeks "Uit de Toonder studio's" vijf albums uit van Student Tijloos. De andere vier werden getekend door Gerrit Stapel (die ook nog vijf Arman en Ilva verhalen heeft getekend). De Student Tijloos verhalen (en de meeste Arman en Ilva verhalen) zijn vandaag nog steeds erg goed te pruimen en dat is zeker (ook) de verdienste van scenarist Lo Hartog van Banda. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Hardcover Posted May 19, 2020 Share Posted May 19, 2020 Cliff Rendall (de NL Luc Orient) van Bert Bus: Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Aleksandr Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Op 19/5/2020 om 21:31, Hardcover zei: Cliff Rendall (de NL Luc Orient) van Bert Bus: jaja, zeker wel, nu weet ik in welke winkel Eddy Paape zijn mosterd ging kopen Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 alhoewel, Luc Orient begon blijkbaar in 1967/69? en Cliff pas in 1975 Quote Link to comment
Hardcover Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 17 minuten geleden, Aleksandr zei: alhoewel, Luc Orient begon blijkbaar in 1967/69? en Cliff pas in 1975 Klopt. En Cliif Rendall hield maar 2 verhalen stand zag ik. Toch spreekt mij in elk geval grafisch Cliff meer aan. Die Paape kopieerde in zijn beginperiode Victor Hubinon trouwens. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Aleksandr Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Hubinnon deed toch Danny Buck bij Dupuis en daar zat Paape toen dus ook Quote Link to comment
BobFish Posted May 24, 2020 Share Posted May 24, 2020 Op 17/5/2020 om 12:10, linthout zei: De uitvoering van Sherpa heb ik nooit gezien. Moet ik hebben!!!! Een van de allerbeste tekenaars. Ja die Thé uitgaves van Sherpa zijn mooi, heb er ondertussen al 8 liggen . Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Tweetie Posted May 27, 2020 Share Posted May 27, 2020 Op 21/5/2020 om 14:05, Aleksandr zei: alhoewel, Luc Orient begon blijkbaar in 1967/69? en Cliff pas in 1975 Nee, het is veel ouder. het verscheen in Sjors in 1963. Quote Link to comment
Ambreville Posted May 29, 2020 Share Posted May 29, 2020 Op 21/5/2020 om 14:23, Hardcover zei: Klopt. En Cliif Rendall hield maar 2 verhalen stand zag ik. Toch spreekt mij in elk geval grafisch Cliff meer aan. Die Paape kopieerde in zijn beginperiode Victor Hubinon trouwens. Paape was assistent van Hubinon bij World Press Syndicate. Die moest dus wel tekenen zoals Hubinon. Paape's latere sixties stijl van Luc Orient kan je bezwaarlijk Hubinon-noemen. Quote Link to comment
Recommended Posts