Werner Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 19 minuten geleden, cinco zei: Als ge van iemand wilt afgeraken, geef hem een schoenenbon cadeau. Was er laatst geen album waarin Rikki terugkwam? Ik weet het niet, ik ben 30 jaar geleden gestopt met susenwissen te kopen omdat ze crap zijn. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
mister o Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 50 minuten geleden, Werner zei: Was er laatst geen album waarin Rikki terugkwam? Ik weet het niet, ik ben 30 jaar geleden gestopt met susenwissen te kopen omdat ze crap zijn. Dat was in 2003, album 281. Quote Link to comment
cinco Posted August 18, 2020 Author Share Posted August 18, 2020 56 minuten geleden, Werner zei: Was er laatst geen album waarin Rikki terugkwam? Ik weet het niet, ik ben 30 jaar geleden gestopt met susenwissen te kopen omdat ze crap zijn. 2 minuten geleden, mister o zei: Dat was in 2003, album 281. Ik weet niet waar hij zijn schoenen gaan kopen is met die bon, maar echt klantvriendelijk met hem zijn ze blijkbaar toch niet geweest. Quote Link to comment
Aleksandr Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 die sukkel was levensweg aan het spelen en zat 30jaar in de vergeetput ofzo Quote Link to comment
Aleksandr Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 2 uren geleden, cinco zei: Ik ben die strips al meer dan tien jaar niet meer in winkels of speciaalzaken tegengekomen. Worden ze in Vlaanderen niet meer uitgegeven? En hoe zit het met de Robin Hoeds van dezelfde makers? ja, dat wil ik nu ook wel eens weten Quote Link to comment
Hamirubi Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 2 uren geleden, cinco zei: Als ge van iemand wilt afgeraken, geef hem een schoenenbon cadeau. Een "schoenbon" anno 1945-1946 kan je toch niet gaan vergelijken met schoenenbonnen vandaag. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
BobFish Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 4 uren geleden, cinco zei: Het ergste is als je bewust vergeten wordt. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Lamme Goedzak Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 2 hours ago, cinco said: Ik ben die strips al meer dan tien jaar niet meer in winkels of speciaalzaken tegengekomen. Worden ze in Vlaanderen niet meer uitgegeven? En hoe zit het met de Robin Hoeds van dezelfde makers? In de Franstalige stripwinkels liggen ze nog en komen er nieuwe uit. 51 albums op de teller. Robin Dubois is gestopt in 2008. Vertaling van beiden zijn al jaren geleden stopgezet maar Eppo brengt er wel terug gags van uit. Quote Link to comment
cinco Posted August 18, 2020 Author Share Posted August 18, 2020 5 minuten geleden, Lamme Goedzak zei: In de Franstalige stripwinkels liggen ze nog en komen er nieuwe uit. 51 albums op de teller. Robin Dubois is gestopt in 2008. Vertaling van beiden zijn al jaren geleden stopgezet maar Eppo brengt er wel terug gags van uit. Whaaaa, 51 en ze vertalen die albums niet?!? Vroeger in de jaren '90 lagen ze gewoon bij Standaard Boekhandel of in de Carrefour. Deze bijvoorbeeld heb ik. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted August 18, 2020 Share Posted August 18, 2020 8 minutes ago, cinco said: Whaaaa, 51 en ze vertalen die albums niet?!? Vroeger in de jaren '90 lagen ze gewoon bij Standaard Boekhandel of in de Carrefour. Deze bijvoorbeeld heb ik. Niet genoeg interesse zeker. Ikzelf had de volledige serie maar na een paar albums had je het wel gezien. Quote Link to comment
cinco Posted August 18, 2020 Author Share Posted August 18, 2020 5 minuten geleden, Lamme Goedzak zei: Niet genoeg interesse zeker. Ikzelf had de volledige serie maar na een paar albums had je het wel gezien. Ik had er 4 of 5. Ik hield wel van de Tex Avery-achtige humor en ook al die details zoals de kat en de muis die steeds iets aan het uitvreten waren op de achtergrond. Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Pa Pinkelman en Tante Pollewop! Wie kent die nog? Quote Link to comment
Vittorio Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 8 minuten geleden, cartoonesk zei: Pa Pinkelman en Tante Pollewop! Wie kent die nog? Die ken ik, een goede kennis woonde enige tijd aan de Pa Pinkelmanstraat in Almere. We reden daarnaartoe via de rotonde over de Carl Barksweg en de Jean Dulieuweg. Mijn kennis had een Surinaamse collega die beweerde dat Pinkelman in zijn land straattaal is voor 'man met erectieproblemen' Quote Link to comment
BobFish Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Dat zullen dus maar flauwe avonturen zijn. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
cartoonesk Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 24 minuten geleden, BobFish zei: Dat zullen dus maar flauwe avonturen zijn. Integendeel! Heel erg grappig! Quote Link to comment
Vittorio Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 30 minuten geleden, cartoonesk zei: Integendeel! Heel erg grappig! Maar niet helemaal meer van deze tijd Quote Naast Pinkelman en Pollewop is er het zeer verwende jongetje Kareltje Flens. Hij heeft een donker jongetje 'in dienst', genaamd Flop (Flopje in de televisieserie), maar doorgaans aangeduid als 'negertje'. Flop, die een botje door zijn neus heeft en op blote voeten loopt, moet Kareltjes bordje leeg eten als daar zaken op liggen die het verwende kind niet lust. Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 5 minuten geleden, Vittorio zei: Maar niet helemaal meer van deze tijd Vandaar dat ik het in deze topic vermeld. Wat dat donkere jongetjes betreft, dat is niet waarom ik zeg dat het grappig is. Pa Pinkelman en zijn uitspraken en handelingen zijn vooral de humor in deze verhalen. Trouwens toch niet helemaal ouderwets, want toen ik onlangs een boek ervan teruglas, las ik dat Pa Pinkelman het op de maan als Koning van de maan aan de stok kreeg met een politieke partij genaamd de PVV! Quote Link to comment
Vittorio Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 11 minuten geleden, cartoonesk zei: Pa Pinkelman en zijn uitspraken en handelingen zijn vooral de humor in deze verhalen. Kun je een voorbeeld geven? Ik zag als kind de televisieserie maar kan me daar weinig van herinneren. 11 minuten geleden, cartoonesk zei: Trouwens toch niet helemaal ouderwets, want toen ik onlangs een boek ervan teruglas, las ik dat Pa Pinkelman het op de maan als Koning van de maan aan de stok kreeg met een politieke partij genaamd de PVV! Mooi toeval, of toch niet? PVV en ook FvD lijken me typische pinkelmanpartijen, in de Surinaamse betekenis van het woord. Quote Link to comment
linthout Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Ik ken dat eigenlijk niet. Geïllustreerde kinderboeken wellicht. Als het strips waren zou ik het wel weten. Pietje Puk, dat heb ik wel gelezen. En Wipneus en Pim!!!! Dat vond ik schitterend. Quote Link to comment
TDPB Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 39 minuten geleden, linthout zei: Ik ken dat eigenlijk niet. Geïllustreerde kinderboeken wellicht. Als het strips waren zou ik het wel weten. Pietje Puk, dat heb ik wel gelezen. En Wipneus en Pim!!!! Dat vond ik schitterend. t was wat we een Nederlandse tekststrip noemen. Tekeningen Voges, tekst Bosmans Quote Link to comment
linthout Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Ha, toch!!! Dat wist ik helemaal niet! Dank u! Quote Link to comment
Aleksandr Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 7 uren geleden, Vittorio zei: Maar niet helemaal meer van deze tijd en een bruine Zwarte Piet bij de Sint mag niet meer maar een Bruine-Medemens-van-Midden-Afrikaanse-Origine met een kippepoot door zijn neus wel van een cliché gesproken Quote Link to comment
linthout Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Ik denk dat dat ook niet meer mag. Quote Link to comment
Yan Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Blondie en Blinkie Foufi Red Ryder Luc Orient Tante Zenobie Kees en Klaas Bob Benn Flip Flink De beverpatroelje ... Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Vittorio Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 47 minuten geleden, Yan zei: Blondie en Blinkie Foufi Red Ryder Luc Orient Tante Zenobie Kees en Klaas Bob Benn Flip Flink De beverpatroelje ... Luc Orient en De beverpatrouille zijn toch een beetje aan de vergetelheid ontrukt met de integrales van Arboris en Sherpa. Of dat had moeten gebeuren, is een ander verhaal. Kontiki schrijft er steeds erg lange en zeer welwillende recensies over op SSZ maar ik vind ze onleesbaar. Quote Link to comment
BobFish Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 50 minuten geleden, Vittorio zei: Luc Orient en De beverpatrouille zijn toch een beetje aan de vergetelheid ontrukt met de integrales van Arboris en Sherpa. Of dat had moeten gebeuren, is een ander verhaal. Kontiki schrijft er steeds erg lange en zeer welwillende recensies over op SSZ maar ik vind ze onleesbaar. De strips of de recensies ? Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Vittorio Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Ha ja. Misschien is dat de regel: hoe leesbaarder Kontiki de integrales met oude shit recenseert, hoe onleesbaarder de oude shit is. Quote Link to comment
BobFish Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Luc Orient ziet er toch cool uit ! Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Peter Motte Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 48 minutes ago, Vittorio said: Ha ja. Misschien is dat de regel: hoe leesbaarder Kontiki de integrales met oude shit recenseert, hoe onleesbaarder de oude shit is. Een nieuwe natuurkunderegel: de leesbaarheid van oude strips is omgekeerd evenredig met de leesbaarheid van de recensies van Kontiki over. Daaruit volgt: leesbaarheid oude strip -------------------------- = Constante leesbaarheid recensie Nu moeten we dus enkele proefjes doen om die constante te vinden, en dan moeten we alleen maar de leesbaarheid van een recensie meten om daaruit de leesbaarheid van de strip af te leiden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
BobFish Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Of gewoon beter ons best doen om die oude strips te appreciëren ! Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Vittorio Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 1 uur terug, BobFish zei: Of gewoon beter ons best doen om die oude strips te appreciëren ! Waarom zou je daar tijd en moeite in steken? Geldt voor veel oude strips niet gewoon ook wat voor veel oude films geldt? Het is leuker om er over te kletsen of fragmenten te bekijken, dan ze helemaal te lezen of zien. Uit Luc Orient kun je inderdaad coole pagina's tonen, maar leesplezier? Quote Link to comment
BobFish Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 37 minuten geleden, Vittorio zei: Waarom zou je daar tijd en moeite in steken? Geldt voor veel oude strips niet gewoon ook wat voor veel oude films geldt? Het is leuker om er over te kletsen of fragmenten te bekijken, dan ze helemaal te lezen of zien. Uit Luc Orient kun je inderdaad coole pagina's tonen, maar leesplezier? Hier scheiden onze wegen. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
Vittorio Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 12 minuten geleden, BobFish zei: Hier scheiden onze wegen. Dat kun je op je buik schrijven: Gouden Reeks Bijbel. Ruth 1 Vers 17 Quote Link to comment
Tanuki Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 Op 19/8/2020 om 20:49, Aleksandr zei: maar een Bruine-Medemens-van-Midden-Afrikaanse-Origine met een kippepoot door zijn neus wel Dat mag nu ook niet meer, dat is net het punt. Er is alleen nog wat discussie of die oude strips nu ja of nee op de brandstapel moeten, of duiding moeten krijgen wanneer ze herdrukt worden. Eerlijk gezegd, die clichés zijn niet meer van deze tijd, tenzij je ze aanpast. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 Door alles wat niet meer mag, wordt het tegenwoordig belangrijker en belangrijker om oud spul te verzamelen, want anders gaat er een gigantische geschiedvervalsende storm door onze cultuur razen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Lamme Goedzak Posted August 21, 2020 Share Posted August 21, 2020 Luc Orient is nu net een van mijn favorieten. Heerlijke 70s sci-fi. Maar Sherpa mag wel wat rapper gaan met die integrales, wordt al zo erg als Arboris. Quote Link to comment
Rik Posted August 22, 2020 Share Posted August 22, 2020 12 uren geleden, Lamme Goedzak zei: Luc Orient is nu net een van mijn favorieten. Heerlijke 70s sci-fi. Maar Sherpa mag wel wat rapper gaan met die integrales, wordt al zo erg als Arboris. Zeker omdat we nu toe zijn aan de topalbums uit deze reeks. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Peter Motte Posted August 22, 2020 Share Posted August 22, 2020 Maar er zitten ook enkele behoorlijke stinkers tussen, zoals Het aambeeld van de bliksem. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Rik Posted August 22, 2020 Share Posted August 22, 2020 2 uren geleden, Peter Motte zei: Maar er zitten ook enkele behoorlijke stinkers tussen, zoals Het aambeeld van de bliksem. De komende integraal zal het 6e continent, de vallei der verstoorde wateren en de kristalpoort bevatten. Na de Kristalpoort zakt het niveau van de serie behoorlijk in. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Recommended Posts