Ga naar inhoud

lijm en de rug


Chia

Recommended Posts

Ik doe dit al jaren met spatel en onderstaande lijm met heel goed resultaat.

123

Wel eerst even oefenen met hoeveelheid, gewoon spatel in pot dippen en tussen de rug wrijven waarna je het blad terug tussen steekt.

Als je samenperst tussen andere boeken of gewicht goed kijken of er niks uitkomt en direct weg wrijven of alles plakt samen!

Ook lang genoeg laten drogen eer je het boek terug opendoet om te lezen. 😉

Link naar reactie
1 uur terug, $tripofiel zei:

Ik doe dit al jaren met spatel en onderstaande lijm met heel goed resultaat.

123

Wel eerst even oefenen met hoeveelheid, gewoon spatel in pot dippen en tussen de rug wrijven waarna je het blad terug tussen steekt.

Als je samenperst tussen andere boeken of gewicht goed kijken of er niks uitkomt en direct weg wrijven of alles plakt samen!

Ook lang genoeg laten drogen eer je het boek terug opendoet om te lezen. 😉

😮Serieus? Dat spul wordt in de bouw gebruikt voor het verlijmen van gevel- en vloerplaten en is extra prijzig omdat het temperaturen verdraagt van -40 tot +110 graden. Dan is de lijm nog niet gesmolten, maar je album is wel verkoold.

 

Emmertje boekbinderslijm is flink goedkoper en als je dat verdunt en in lagen opbrengt kun je er ook omslaghoeken mee oplappen/verstevigen.

Link naar reactie
17 minuten geleden, Vittorio zei:

😮Serieus? Dat spul wordt in de bouw gebruikt voor het verlijmen van gevel- en vloerplaten en is extra prijzig omdat het temperaturen verdraagt van -40 tot +110 graden. Dan is de lijm nog niet gesmolten, maar je album is wel verkoold.

 

Emmertje boekbinderslijm is flink goedkoper en als je dat verdunt en in lagen opbrengt kun je er ook omslaghoeken mee oplappen/verstevigen.

Chia vroeg gewoon hoe je dit kan oplossen, heb mijn methode geplaatst.

Dit kan uiteraard op veel manieren en goedkoper, maar nog nooit een boek gehad die opnieuw loskwam.