Ga naar inhoud

Nero - Marc Sleen


Eemis

Recommended Posts

Op 4/2/2021 om 22:34, cinco zei:

Adhemar had altijd zijn veel te grote hoofd in combinatie met zijn superkleine lichaam moeten behouden.

Zo zag-ie er zo veel leuker/geiniger uit dan in de versie waarin zijn lichaamsverhoudingen waren bijgesteld.

 

afbeelding.png.c58dd6ca4fd295b00adf4fbc66b7c301.pngafbeelding.png.5e976e9e7f5206ceea0b297794870d00.png

 

 

Beter nog, hij had tot het einde van de reeks pampers moeten dragen.

 

 

afbeelding.png.d29ea9c10d5e579cb307fbaf80f1b7a4.png

Die bovenste tekening met Nero is mooi zeg! Wat is dat eigenlijk? Lijkt me een origineeltje te zijn waarvoor Sleen heel hard zijn best gedaan heeft!

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, linthout zei:

Die bovenste tekening met Nero is mooi zeg! Wat is dat eigenlijk? Lijkt me een origineeltje te zijn waarvoor Sleen heel hard zijn best gedaan heeft!

 

 

Ja, ik heb die afbeelding online gevonden via image search.

 

afbeelding.png.ffba34184dbcd0da5575c5fc55652032.png

 

Zou dat gemaakt zijn tijdens de late periode bij het Volk of de vroege periode bij de Standaard?

 

Want in de Matras van Madras staat die baret nog exact op die manier los op het hoofd van Adhemar.

 

afbeelding.png.13cc8f3bab0ffc7090775c016ce270a5.png

 

En enkele albums later bij Mama Kali sluit-ie aan op zijn hoofd.

 

afbeelding.png.61cd31d6450e6c4671c31a18022c7907.png

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Een vlugge blik op die twee pagina's van Nerootje en Nerientje. (1997)

 

afbeelding.png.d4ca40b631030d1e009eef49ab2f701e.png

 

Sinds De Kleine Pieterman heeft Adhemar een lab in SInt-Ulriks-Kapelle.

Als hij ontvoerd wordt, is het Clo-Clo die hier als eerste achterkomt.

(een beetje recuperatie voor het feit dat Clo-Clo gedurende de Stallaert-jaren amper gebruikt werd)

afbeelding.thumb.png.54bb7040cf6c47a4347adc0ceb3502b0.png

 

Merk hoe de inkleuring anders is dan in de reguliere reeks.

Omdat het hier slechts om 2 pagina's gaat, ligt het tempo ook aanzienlijk hoger.

Van Zwam heeft slechts enkele vakken nodig om zich van de ene naar de andere locatie te begeven.

Maar uiteindelijk moet je altijd terugkeren naar de bron en in dit geval is dat de Zandstraat In Brussel, waar de kalender doet herinneren aan die ene memorabele datum in de Nero-geschiedenis. En daar vinden we ook onze vergeten stripfiguren Nerootje en Nerientje terug.

afbeelding.thumb.png.72f36f00316a8167acaa3ba4f976a13a.png

 

Nog altijd gelijkend op de look van de oorspronkelijke Nero klagen ze het onrecht aan waarvan ze indertijd slachtoffer zijn geworden. Eén ganse prent lang waren ze ooit de officiële kinderen van Nero om vervolgens voorgoed genegeerd te worden. Tot nu dan. Geestelijke vader Marc Sleen belooft dit onrecht goed te maken door deze twee kapoenen hun eigen reeks te geven. (waardoor hij zijn eigen workload weer serieus ziet toenemen)

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb Zilveren Tranen, de laatste Nero-strip, herlezen.

Een snelle opsomming van alle terugkerende personages die er in opduiken in volgorde van verschijning (de cover en de intro-plaat niet meegerekend):

 

- Ricardo

- Pietje de Dood

- Hela de Heks

- Ratsjenko

- Zulma de rat

- Geeraard de Duivel

- Matsuoka

- Petoetje

- Petatje

- agent Gaston

- Moko (uit de Ark van Nero)

- Bolobo (uit de Ark van Nero)

- Angèle de engelbewaarder

- Bolleke

- Piet Fluwijn

- een Zwarte Voet

- Koning Albert

- Kweetnie

- Amadeus Moderato

- Tjeef met de Kleppe

- Nero

- Pang Pang (uit de Ark van Nero)

- Li (uit de Ark van Nero)

- Nero's muze

- Bompanero

- Madam Nero

- Adhemar

- Robke de Robot

- Meneer Pheip

- Madam Pheip

- Beo

- Jef Pedal

- Oktaaf Keunink

- Beva

- Jan Spier

- Detective Van Zwam

- de ijzeren kolonel

- Abraham Tuizentfloot

- de ezel (pardon, het paard) van Sinterklaas

- de kerstman

- Clo-Clo

- Oliepul

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
1 hour ago, Gilles said:

Vraagje, iemand een idee of dat recente boek rond Marc Sleen (de interviews) vlot verkrijgbaar is? Het is uitgegeven door Het Davidsfonds maar in de lokale boekhandels heb ik het nog niet gezien. 

In de Standaard Boekhandel is hij alleszins nog verkrijgbaar, eventueel op bestelling.

https://www.standaardboekhandel.be/p/marc-sleen-9789002269318

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
2 hours ago, Gilles said:

Vraagje, iemand een idee of dat recente boek rond Marc Sleen (de interviews) vlot verkrijgbaar is? Het is uitgegeven door Het Davidsfonds maar in de lokale boekhandels heb ik het nog niet gezien. 

In de stripwinkel ligt hij ook nog. Er bestaan ook instellingen zoals het Davidsfonds of Bol.com waar men soms zelfs bereid is om boeken bij U thuis te brengen. Al dan niet door weer en wind.

 

https://www.bol.com/be/nl/s/?searchtext=sleen+interviews

 

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Gilles zei:

Mja, ik ben me ervan bewust dat het op Bol beschikbaar is. Toch koop ik liever mijn boeken in een winkel. Daar kun je ze tenminste eerst vastnemen en loop je het risico niet dat ze vol deuken geleverd worden in je brievenbus. 

 

Hear, hear!

Bedankt overigens voor dit geheugensteuntje. Ik loop ook eens langs bij de Standaard Boekhandel.

Link naar reactie

Ik ben fan van Nero en het leek mij fijn om de volledige reeks te verzamelen. Echter als ik het goed voorheb zijn er 3 integrales van de eerste verhalen en dan ook nog integrales die de Stallaert jaren bundelen. Komen de andere verhalen ook ooit aan bod? Wel beetje sneu op deze manier dat er zo'n grote gap gelaten wordt. Wat is de reden hiervoor?

Straffe Strips: Striprecensies op YouTube

Link naar reactie
1 hour ago, Waldorf said:

De reden is dat geen hond nog Nero koopt. 

Behalve Neroooke dan?

 

image.thumb.png.658e0032ef9e6b6f91403fa0f6412a44.png

 

 

Met Nero kan je eigenlijk wel nog iets aanvangen, maar ik twijfel of er interesse is voor lange reeksen van integrales. Ik zou het krantenaspect eerder benadrukken en wat albums verzamelen rond een onderwerp met een leuk dossierke er bij.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
13 uren geleden, Straffe Recensent zei:

Ik ben fan van Nero en het leek mij fijn om de volledige reeks te verzamelen. Echter als ik het goed voorheb zijn er 3 integrales van de eerste verhalen en dan ook nog integrales die de Stallaert jaren bundelen. Komen de andere verhalen ook ooit aan bod? Wel beetje sneu op deze manier dat er zo'n grote gap gelaten wordt. Wat is de reden hiervoor?

Als uitgever zou ik toch ook niet staan springen om 220 albums als integrale uit te geven.

Link naar reactie

Ik hoop op een integrale uitgave van de eerste 53 (of 54) verhalen, in de stijl van de klassiek-reeks van vijftien a twintig jaar geleden. De hele reeks moeten ze voor mij ook niet doen, ik heb ze allemaal in softcover. De ene in al wat mindere staat dan de andere, maar ik zie me ze geen tien keer meer lezen in m'n leven. Dan maakt dat ook niet zoveel uit. 

 

De markt voor Nero-strips is tegenwoordig veel te beperkt. Het verbaast me zelfs dat er effectief tien delen van die Stallaert-integrales verschenen zijn. Iets zegt me dat de verkoop ervan meer met Dirk te maken heeft dan met Nero. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...