Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

1 uur geleden, esteban² zei:

Ik heb zonet de mogelijkheid om nog te reageren of nieuwe zoekertjes te plaatsen uitgeschakeld.  Mensen willen het blijkbaar maar niet begrijpen.  Ik zie in véél grotere groepen hetzelfde fenomeen.  Een welgemeende zucht is op z'n plaats.

Waarom? Denk je niet dat mensen zelf na kunnen denken en dan met een oplossing komen over hoe het te overhandigen? Waarom geef je geen algemene tips om ze erop te wijzen en daarmee te helpen. Bijvoorbeeld door de spullen buiten klaar te zetten, digitaal te betalen enz? Buiten jouw groep om weten ze elkaar ook wel te vinden. Vaak worden spullen op meerdere plekken aangeboden. Of mensen benaderen elkaar rechtstreeks als ze iets zien.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 hours ago, esteban² said:

In een Facebook-verkoopgroep die ik beheer, merk ik dat mensen uit verveling volop zaken te koop zetten / kopen en massaal afspreken om dingen gaan op te halen en dergelijke.  Dat gaat zo goed als altijd over niet noodzakelijke items.  Met een ledenaantal van 26.000 mensen uit min of meer dezelfde streek ... zorgwekkend.  Ik heb zonet de mogelijkheid om nog te reageren of nieuwe zoekertjes te plaatsen uitgeschakeld.  Mensen willen het blijkbaar maar niet begrijpen.  Ik zie in véél grotere groepen hetzelfde fenomeen.  Een welgemeende zucht is op z'n plaats.

Je zou wel een lijst met veiligheids en beschermingsinstructies kunnen meegeven. Handel en contact hoeft niet compleet lamgelegd te worden.

Link naar reactie
14 minuten geleden, Peter Motte zei:

Misschien doen ze dat alleen maar omdat ze er nu tijd voor hebben doordat ze thuis moeten blijven.

Maar afhalen is nu geen goed idee.

Ik zie het probleem van afhalen niet. Je kunt toch voorzorgsmaatregelen nemen? Volgens mij hoeft het niet zo spannend te zijn als je je gezond verstand maar gebruikt.

Link naar reactie

Uiteraard werden algemene tips van begin af aan al herhaaldelijk en duidelijk meegedeeld.  De meerderheid reageerde positief.  Velen hebben hun zoekertjes tijdelijk gedeactiveerd of duidelijk aangegeven dat reserveren mogelijk is, maar afhaling pas kan eens de huidige toestand voorbij is.

Uit minder positieve reacties die daar op volgden, kwam echt wel duidelijk naar voor dat een grote groep lak heeft aan alle huidige regels en nog in volle ontkenningsfase zit.  Meer nog, er zijn er die zich daar volop tegen verzetten.  Zo een beetje het soort met een attitude dat lockdown-feestjes geeft of bijwoont, gaat samenhokken in het park, volop hamstert en gaat winkelen op de Meir.  Maar dan in een verkoopgroep.  En ze zijn met veel.  Heel veel.

Heb ik er vertrouwen in dat die groep nadenkt bij het uitvoeren van transacties?  Neen, in geen geval.

Dat bleek ook uit tal van verontrustende / ongeruste berichten die via Messenger binnen gekomen zijn.  Tal van ervaringen en klachten rond (ver)kopers die alles behalve veilig te werk gingen.  Van dat gezond verstand is verbazingwekkend genoeg vaak weinig te merken.  Daarnaast was het ook duidelijk de wens van de leden zélf om dit een halt toe te roepen.  Dat kwam constant naar voor in de laatste dagen.  Er kwamen ook voortdurend verhitte discussies tussen beide kampen. Niet dat het meespeelde in de beslissing, maar het is wel een feit.

Het is duidelijk ook een geval van verveling.  Dat valt te besluiten uit het feit dat oudere zoekertjes plots heel veel reacties krijgen.  Als je ziet om welke items dat voornamelijk gaat, is het duidelijk dat de snuisterijen-winkeltjes dicht zijn.  Het gaat niet over noodzakelijke producten.  Zwaar in tegendeel zelfs.  En daar rijden ze dan van hot naar her voor.  Hoe rijmt dat met de huidige maatregelen in België?  Het mág dus ook simpelweg niet.  Punt.

En inderdaad, er zijn genoeg alternatieven op het wereldwijde web.  Wie het wil blijven doen, kan dat.  Dat is dan hun keuze.  Onze keuze is anders.  Wij willen dit gedrag niet stimuleren.  Meer valt daar eigenlijk niet over te zeggen.  Er zijn ook groepen die uitsluitend dienen om mensen in enige vorm van nood te helpen, we hebben daar uitdrukkelijk naar verwezen en alle links meegegeven.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Sorry, maar wat een gedoe. Als ik zelf op die manier geen zaken wil doen dan doe ik dat niet. Wil iemand dat wel, dan gaat het over. Maar ik begrijp dat vooral het gezeur via de berichten het probleem is. Daardoor ben ik alleen maar blij dat ik niet op sociale media zit. Hersenloos gedrag van sommigen. Iedereen kan zijn verstand toch eens gaan gebruiken? Helemaal nu.

Link naar reactie

Dat veroordeel ik ook niet, hoor. Het is voor mij vooral verbazing dat er zo betuttelend opgetreden moet worden tegenwoordig. Maar mensen zijn ook steeds vaker ronduit onbeleefd. Afspraken niet nakomen, biedingen doen die nergens op slaan, niks meer laten horen, ondanks een overeenkomst elders gaan kopen enz. Maar ja....

Link naar reactie
14 hours ago, Peter Motte said:

Die classified meetings betekenen niets natuurlijk.

Was jij erbij dan , of heb je ooit zo een meeting meegemaakt?

 

Verschillende Amerikaanse senatoren hebben de afgelopen weken voor miljoenen dollars aan aandelen verkocht nadat ze waren ingelicht over het coronavirus. Intussen bleven de Republikeinen onder hen (vier van de vijf) publiekelijk de dreiging van een mogelijke pandemie bagatelliseren.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/republikeinse-senatoren-verkochten-grote-aandelenpakketten-met-voorkennis-over-coronavirus~ad290d4b/

 

Kelly Loeffler,  the Senate’s newest member sold off seven figures’ worth of stock holdings in the days and weeks after a private, all-senators meeting on the novel coronavirus that subsequently hammered U.S. equities.

“Appreciate today’s briefing from the President’s top health officials on the novel coronavirus outbreak,” she tweeted about the briefing at the time. (Jan. 24)

https://www.thedailybeast.com/sen-kelly-loeffler-dumped-millions-in-stock-after-coronavirus-briefing

Link naar reactie
19 uren geleden, Bonte zei:

Hong Kong en Taiwan hebben momenteel 20-25 graden, dat maakt het ook minder besmettelijk. Als we hier die temperaturen hebben zal het (hopelijk) ook beheersbaar worden.

Ik betwijfel het. 

In Maleisie is het aantal gevallen tussen 12 en 19 maart gegroeid van 197 naar 900. De temperatuur daar is in de middag meer dan dertig graden.

 

Het is de aanpak die het verschil maakt, niet het weer. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Tweetie zei:

Ik betwijfel het. 

In Maleisie is het aantal gevallen tussen 12 en 19 maart gegroeid van 197 naar 900. De temperatuur daar is in de middag meer dan dertig graden.

 

Het is de aanpak die het verschil maakt, niet het weer. 

Maleisië heeft een dichte connectie met China, bevolking 32 miljoen. Nu zijn er 1000 besmettingen en 3 doden.

Dat zou eerder de temperatuur theorie ondersteunen denk ik dan al is het waarschijnlijk ook de graad van testen dat verschilt.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/malaysia/

 

Wat we nu in China zien is dat het virus terug het land binnen komt via externe besmettingen, er lijkt geen ontkomen aan.

Link naar reactie
5 hours ago, Mask said:

Was jij erbij dan , of heb je ooit zo een meeting meegemaakt?

 

Verschillende Amerikaanse senatoren hebben de afgelopen weken voor miljoenen dollars aan aandelen verkocht nadat ze waren ingelicht over het coronavirus. Intussen bleven de Republikeinen onder hen (vier van de vijf) publiekelijk de dreiging van een mogelijke pandemie bagatelliseren.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/republikeinse-senatoren-verkochten-grote-aandelenpakketten-met-voorkennis-over-coronavirus~ad290d4b/

 

Kelly Loeffler,  the Senate’s newest member sold off seven figures’ worth of stock holdings in the days and weeks after a private, all-senators meeting on the novel coronavirus that subsequently hammered U.S. equities.

“Appreciate today’s briefing from the President’s top health officials on the novel coronavirus outbreak,” she tweeted about the briefing at the time. (Jan. 24)

https://www.thedailybeast.com/sen-kelly-loeffler-dumped-millions-in-stock-after-coronavirus-briefing

Er wordt nu gevraagd dat ze aftreden:

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-51976484

 

Verder zijn er regelmatig crisisvergaderinkjes van allerlei overheden, dus dat wil niet altijd iets zeggen.

Het Amerikaanse leger onderzoekt ook regelmatig ufo-meldingen, en dat betekent niet dat die uit de toekomst of andere dimensies komen, alleen maar dat ze ze zien vliegen (wat we al lang wisten).

Gisteren meldde me iemand dat hij hier gedurende een minuut een onbeweeglijk licht had gezien, en hij vroeg of ik daarvoor een verklaring had.

Natuurlijk niet, maar dat betekent niet dat het een bovennatuurlijk verschijnsel is.

Link naar reactie
21 minuten geleden, Bonte zei:

Kom net terug van m'n postpunt en DHL en TNT nemen al geen pakjes meer aan, DPD binnenkort waarschijnlijk ook niet en PostNL voorlopig nog wel. Binnenkort stopt hier alles behalve de aanvoer van voedsel en toiletpapier.

Voor het leveren van pakketjes gebruiken wij de fietskoerier Peter, en bezorgt door heel Nederland, hebben ze zoiets niet dergelijks in Belgie?

Link naar reactie
2 uren geleden, Mask zei:

Colruyt overweegt om het aantal pakken toiletpapier per klant te beperken.

Dat heeft toch ook lang geduurd eer ze daar het licht gezien hebben. En pas op. Ze overwegen het nog maar...

die willen gewoon cashen

verkopen wat kan als buffer voor latere mindere dagen

 

bij Angela kan je maximum 1 pak wcpapier in de winkels kopen

maar die mogen nu wel 24op24&7op7 open zijn...

Link naar reactie
1 uur terug, bouncer zei:

Voor het leveren van pakketjes gebruiken wij de fietskoerier Peter, en bezorgt door heel Nederland, hebben ze zoiets niet dergelijks in Belgie?

Heb je al eens in België rond gereden met de fiets? 😛 

Neen, ik weet het eerlijk gezegd niet of hier ook zo'n dingen bestaan.  Misschien binnen de hippe steden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, bouncer zei:

Voor het leveren van pakketjes gebruiken wij de fietskoerier Peter, en bezorgt door heel Nederland, hebben ze zoiets niet dergelijks in Belgie?

Niet dat ik weet, sommige pakjes worden wel doorgegeven aan zo'n diensten maar we kunnen er niet zelf mee werken waar ik woon.

Link naar reactie

Ik denk dat we er zijn, een generisch anti malaria pil blijkt de genezing te bespoedigen. De tests bij beperkte groepen zijn alvast bemoedigend, erg goeie resultaten al is het maar in groepen van enkele tientallen groot. Dit zou de overlast in de ziekenhuizen kunnen oplossen.

 

Voordeel is dat het een erg bekend medicijn is en al uitgebreid getest, goedkeuring zou dus een formaliteit moeten zijn. Niet dat iedereen dit moet nemen maar enkel de zieken. Dokters over heel de wereld zijn de pillen al aan het hamsteren voor eigen gebruik.

 

https://www.statnews.com/pharmalot/2020/03/19/teva-mylan-coronavirus-covid19-malaria/

 

 

TB2DixPf8DH8KJjSspnXXbNAVXa_!!841080102.

 

Link naar reactie
34 minuten geleden, Ron P zei:

Dan mogen ze voor de duidelijk dit communiceren. Op de site zie ik er niets van terug.

 

https://dhlparcel.be/nl/bedrijven/corona-europa

Het kan plaatselijk zijn bij dat ene punt, een bepaalde firma heeft zelfs z'n pakjes die er lagen, teruggehaald. Hoe dan ook heb ik niet veel vertrouwen in de pakjesdiensten, die werken ook met personeel die makkelijk 2 weken ziekteverlof kunnen krijgen, uiteindelijk stopt het voor hen dan ook. De vraag is volgens mij niet of, maar wanneer ze stoppen.

De Post kan het wat langer uithouden schat ik.

Link naar reactie
23 hours ago, esteban² said:

Heb je al eens in België rond gereden met de fiets? 😛 

Neen, ik weet het eerlijk gezegd niet of hier ook zo'n dingen bestaan.  Misschien binnen de hippe steden.

Misschien wel. Veel van die voedingsbezorgers leveren per fiets. En in de steden is een fiets vaak sneller dan een auto.

Link naar reactie
3 uren geleden, bouncer zei:

<foto>

Ook perfect vervoermiddel van en naar werk, doe al zo'n vijftien jaar niet anders, het hele jaar door.

Ik al meer dan 63 jaar, bijna dagelijks en ook alle seizoenen, voor resp. school, woon/werk, transport (w.o. boodschappen), ontspanning. En altijd met stadsfietsen, dus de rechtop-zit (= stuur hoger dan zadel), met daardoor gezonde lichaams-houding en "high-viz'" in het verkeer :

Cycling-Dutch-comfort1.jpg

 

Cycling-Dutch-comfort2-upright-cycling-h

 

Eén van mijn 2 stadsfietsen is de solide en comfortabele Gazelle Tour Populair, al meer dan 100 jaar de Roll-Royce onder de fietsen, waar ook nog een volwassene achterop kan zitten. Sterk aanbevolen! Unboxing Gazelle Tour Popular:

 

 

Kortom, "fietsen", een efficiënte manier van lopen.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
21 uren geleden, Peter Motte zei:

Misschien wel. Veel van die voedingsbezorgers leveren per fiets. En in de steden is een fiets vaak sneller dan een auto.

Ook een (wijk-) verpleegster kan sneller aan huis komen met een cargo-bike: 

 

cycling-cargobike-20-hosp.jpg

 

*******************************************************************************************************

 

 

cor., 22032020.png

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
3 uren geleden, Aleksandr zei:

oH

biij jullie is het duidelijk al heel wat warmer en, toegegeven, zijn de verpleegsters ook heel wat knapper  😉

 

...moet toegeven, foto van zomer vorig jaar met temperaturen rond de 38 graden. 

Bijkomstigheid kan nog zijn dat knappe verpleegsters bijdragen aan een sneller herstel...

 

PS

Tijdloos: de cargo-bikes uit de vorige eeuw ("for rent'):

 

cycling-cargobike-5-1.png

 

En ervaring opdoen met cargo-bikes kan al op jonge leeftijd:

 

cycling-cargobike-6-2.png

 

...voor jong en oud dus:

 

cycling-cargobike-6-5.png

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Beetje morbide om daar nu mee bezig te zijn terwijl mensen voor hun leven vechten, maar ik lees op de SSZ dat vrijwel alle releases uitgesteld worden. Als ik dan mr. Van Ranst en mrs. De Block  daarnet hoor suggereren dat een verlenging van de huidige maatregelen vermoedelijk met een week of 8 zullen moeten verlengd worden, hou ik mijn hart vast voor wat betreft eventuele failissementen in de uitgeverssector...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Op 20/3/2020 om 18:21, Bonte zei:

Kom net terug van m'n postpunt en DHL en TNT nemen al geen pakjes meer aan, DPD binnenkort waarschijnlijk ook niet en PostNL voorlopig nog wel. Binnenkort stopt hier alles behalve de aanvoer van voedsel en toiletpapier.

De post online sloeg tilt en ik merk nu dat m'n PostNL pakjes nog steeds niet zijn opgehaald. Ik vermoed dat binnenkort alles scheef gaat lopen betreft postpakjes of toch sterk verstoord.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...