Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

Ituro Inoue is inderdaad een Japans geneticus, en wordt wel meer fout geciteerd.

Zo is er ook het verhaal als zou hij gezegd hebben dat SARS-CoV-2 vanzelf zou verdwijnen in Azië.

Met de eerste SARS-epidemie hebben ze zoiets inderdaad zien gebeuren, met dank aan een bepaalde mutatie.

Met de huidige epidemie ziet hij dat echter somberder in, zeker toen de delta-variant aan land kwam. Die heeft in Japan minder huisgehouden dan in andere landen, wat zijn eerdere theorie rond SARS leek te bevestigen, maar hoewel hij de kans niet uitsluit, ziet hij het toch niet gebeuren. (gevolgd door een technische uitleg over het waarom)

https://www.japantimes.co.jp/news/2021/11/18/national/delta-variant-self-destruction-theory/

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

Ituro Inoue is inderdaad een Japans geneticus, en wordt wel meer fout geciteerd.

Zo is er ook het verhaal als zou hij gezegd hebben dat SARS-CoV-2 vanzelf zou verdwijnen in Azië.

Met de eerste SARS-epidemie hebben ze zoiets inderdaad zien gebeuren, met dank aan een bepaalde mutatie.

Met de huidige epidemie ziet hij dat echter somberder in, zeker toen de delta-variant aan land kwam. Die heeft in Japan minder huisgehouden dan in andere landen, wat zijn eerdere theorie rond SARS leek te bevestigen, maar hoewel hij de kans niet uitsluit, ziet hij het toch niet gebeuren. (gevolgd door een technische uitleg over het waarom)

https://www.japantimes.co.jp/news/2021/11/18/national/delta-variant-self-destruction-theory/

 

Zijn theorie is hetgeen ik hier gezegd heb, met dezelfde link naar Japantimes. In japan(!) zou hun Delta variant een kopie-probleem hebben waardoor het vanzelf is uitgestorven. Volgens mij werd dat geholpen door het feit dat iedereen in Japan ondertussen werd besmet (zie de Tokyo cijfers) en hun beslissing om enkel zieke mensen te testen waardoor de virale evolutie positief werd beïnvloed.

 

In de rest van de wereld gaan we dit dus niet zien al kan er iets gelijkaardigs gebeuren met Omikron omdat die iedereen zeer vlug zal besmetten en zo grotendeels zal verdwijnen (lees: beheersbaar worden) door natuurlijke immuniteit. Maar daarvoor moet je natuurlijke immuniteit wel erkennen, iets wat ze hier niet doen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

Bonte, voor de honderdste keer: dit is NIET waar! Ivermectine is vrijgegeven voor waar het voor dient: de behandeling van rondworminfecties en schurft. Wat in Japan in de praktijk neerkomt op: paarden en ander vee aangezien die parasitaire infecties er nauwelijks voorkomen, tenzij misschien op de meer tropische eilanden.

Je vindt Van Damme en Van Ranst niet betrouwbaar omdat ze in de sector werken waar ze voor opgeleid zijn.

 

Die Campell vertrouw je dan wel, terwijl die zijn inkomsten uit Youtube haalt. Raad eens hoe je die inkomsten de hoogte in kan krijgen? Niet door de waarheid te vertellen, maar door controverse te veroorzaken. Clicks verzamelen.

Exact wat Engel, Scott, Blckbox, ... ook doen.

 

Er is 0 Yen boete als een dokter het voorschrijft bij Covid, dan is er toch vrij gebruik tegen gelijk wat?

 

Ik heb ook mijn bedenkingen of Ivermectine echt helpt, Campbell zei dat ook, het is een 'interesting' toevalligheid maar er is zelfs nog geen data van het ivermectine gebruik in japan, laat staan studies. Hij had er beter af gebleven want het wordt nu gebruikt om Campbell af te schilderen als een wacko antivaxxer, jammer.

Link naar reactie
4 uren geleden, Tanuki zei:

Hier wil ik nu toch écht eens een bronvermelding van zien.

 

Ik ging ervan uit dat dit zo was omdat het anders wel zou vermeld worden op de fact check pagina's en dat blijkt dus zo te zijn. Ik heb het volgende gevonden, het is een pro-ivermectine site maar halverwege de pagina staat een video interview van op de Japanse TV met een aldaar bekende dokter die al 500 covid patiënten heeft behandeld met Ivermectine of Stromectol, het merk waar Ivermectine in Japan onder verkocht wordt. Het wordt officieel niet aangeraden maar dus duidelijk ook niet verboden of bestraft.

 

De producent Merck weigert nu wel al een tijdje het product op schaal te verspreiden in Japan, vandaar de vermelding van die Tokyo Medical Association chairman Haruo Ozaki om het product dan maar in India te halen. Ik vermoed dat ze daar redelijk pissed zijn dat een Japanse uitvinding door een Amerikaans bedrijf wordt tegengewerkt in Japan. 🙂

 

https://rclutz.com/2021/09/05/japanese-medical-chairmen-doubles-down-on-ivm/

 

Link naar reactie

Bronnen checken @Bonte

 

De dokter in de video is Haruo Ozaki, die voorzitter is van één of andere medische vereniging. In die hoedanigheid heeft hij niets te zeggen in het beleid, aangezien dit een privé organisatie is. Een lobbygroep in feite. Ozaki maakt alleszins géén beleid.
Hij deed die uitspraak op TV, nog voor er één studie over ivermectine afgerond was, en baseerde zich op het feit dat in Afrika het precies allemaal wel meeviel met die corona én daar nemen ze toch veel ivermectine af (rivierblindheid, malaria, schurft, ...)

Studies rond ivermectine komen in Japan trouwens niet van de grond wegens gebrek aan vrijwilligers voor een fase 3-studie.

 

Ozaki deed die 500 behandelingen niet, dat is een andere dokter, Kazuhiro Nagao. Over hem heb ik in mijn vorige antwoord (die met die tweets) al gesproken.

 

We hebben dus 1 dokter, voorzitter van een lobbygroep, die nog voor er ook maar 1 studie is afgerond, suggereert om Ivermectine in te zetten omdat hij denkt dat het wel gaat werken.

Aan de andere kant hebben we 1 dokter die zegt 500 patiënten met succes behandeld te hebben, maar er zijn geen papieren om dat aan te tonen. Enkel 1 filmpje van een interview in een daytime variety show
Verschillende studies in andere werelddelen hebben ondertussen aangetoond dat Ivermectine dan misschien wel werkt in een petrischaaltje, maar niet bij de mens kan ingezet worden zonder zware overdosissen. Behandeling geslaagd, patiënt overleden, zeg maar.

En verder hebben we in dat land honderden, zoniet duizenden wetenschappers die die Ivermectine precies niet zien zitten. Zijn die allemaal betaald door Pfizer om dat te zeggen? En dat is nog maar 1 land van de... wat, 198 of zo? landen van de wereld.

 

Factcheck Nederland over de video van Ozaki

 

Een compleet ongerelateerde video om te laten zien wat type programma Viking More is.

 

Volgens Fuji TV is het een traditioneel duidingsprogramma met in-depth interviews dat werd "opgeleukt" door Fuji TV's eigen infotainment-dienst. Het is een "herboren praat- en nieuwsprogramma" met versterkte live contents, originaliteit en infotainmentmomenten zonder het breaking news van de dag uit het oog te verliezen.

 

Als ik die samenvatting lees, denk ik spontaan aan...

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Bronnen checken @Bonte

 

Ozaki deed die 500 behandelingen niet, dat is een andere dokter, Kazuhiro Nagao. Over hem heb ik in mijn vorige antwoord (die met die tweets) al gesproken.

 

Ik zei al dat ik het niet weet van Ivermectine, daar moet je me niet van overtuigen. Ik hou dat nog wat in het midden omdat ze in bepaalde landen erg overtuigd zijn, ik ben dat niet. Daarom vond ik het jammer dat Lampbell zich liet verleiden om te twijfelen maar ik denk dat hij z'n lesje heeft geleerd.

 

Nagao is inderdaad de dokter, dat was die "aldaar bekende dokter". Feit is dat die op TV zegt al 500 keer Ivermectine te hebben voorgeschreven, blijkbaar mag het off-label worden voorgeschreven. Dat was hetgeen je vroeg voor de bron. De besluiten op die pagina laat ik in het midden.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Ook hier weer... heb je daar een bronvermelding van?

 

Enkel die pagina, de rest was factueel correct dus ik neem aan dit ook.

Merck levert quasi nergens Ivermectine, het komt allemaal uit India die het zelf aanmaakt in gigantische hoeveelheden maar zoals ik het begrijp is enkel Merck goedgekeurd in japan.

https://rclutz.com/2021/09/05/japanese-medical-chairmen-doubles-down-on-ivm/

 

Maar hey, daar ben ik dus niet mee bezig wegens geen duidelijke bewezen werking, ik vind de negativiteit vooral vreemd omdat het verder zo'n veilig product is.

Ik hou het graag factueel en daar is Campbell echt wel goed in. Omdat hij erop werd afgerekend zegt hij al een tijd geen woord meer over Ivermectine en dat is waarschijnlijk slim. 

 

 

Link naar reactie
53 minuten geleden, Timothy van Damme zei:

Ik heb een keer op een forum (bij deze) gezegd dat ik een miljardmiljoen mensen onsterfelijk heb gemaakt door digitale handoplegging. Blijkbaar werkt dat.


OK maar het is een echte dokter, als het verboden was dan zou hij dat niet hebben kunnen voorschrijven. De vraag van Tanuki was of het middel vrij mocht voorgeschreven worden in Japan, blijkbaar wel. Of het werkt is een andere zaak, dat kan niet meer worden onderzocht en heeft ook geen belang meer omdat we te ver in de pandemie zitten.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Timothy van Damme zei:

Ik bedoelde hiermee aan te tonen dat als hij zegt dat hij het heeft voorgeschreven, nog niet wil zeggen dat het ook werkelijk gebeurd is. Kritisch denken is prima, maar werkt wel twee kanten op.

Ah, op die manier. Gewoon door het te zeggen zou hij zich schuldig maken dan, ik kan ook nergens iets vinden dat het verboden zou zijn. Hier een heel artikel op JapanTimes en daar spreken ze enkel over het gebrek aan compensatie als je iets uit het buitenland besteld. Als het verboden was dan zou dat wel zo vermeld worden.

 

We mogen er echt wel vanuit gaan dat het niet goedgekeurd is maar wel toegelaten, in tegenstelling tot bv Nederland die extreme boetes uitdeelt.

 

https://www.japantimes.co.jp/news/2021/12/21/national/ivermectin-japan-covid19-little-evidence/

 

The health ministry says the drug should be used only in clinical trials in Japan. The use of potentially unsafe imported medications, which may be counterfeit or adulterated, is not subject to compensation provided by Japan’s drug regulator should any serious health problems arise.

 

To ascertain its efficacy, the U.K.’s Platform Randomized Trial of Treatments in the Community for Epidemic and Pandemic Illnesses, the world’s largest clinical trial of possible COVID-19 treatments for recovery at home and other nonhospital settings, started investigating ivermectin’s use in adults 18 years old and above in June, but the trial is currently paused due to temporary supply issues.

 

With known antiviral properties, ivermectin has been shown to reduce the replication of the coronavirus in laboratory studies, the University of Oxford says. But although the drug has been used routinely to treat COVID-19 in some countries, such as Slovakia and Greece, there is little evidence from large-scale randomized controlled trials to demonstrate that it can speed up recovery from the illness or reduce hospital admission, it added.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Professor Ehud Qimron, hoofd van de afdeling Microbiologie and Immunologie en een van de leidende immunologen in Israel heeft een open brief aan de regering gestuurd. 

https://www.italy24news.com/health/337467.html

 

Eventually, the truth comes out, and the one about the coronavirus policy is beginning to unfold. All that remains is to tell the experts who led the management of the pandemic: we told you so. With two years of delay, you finally realize that a respiratory virus cannot be defeated and that any such attempt is doomed to fail. You don’t admit it, because you have hardly admitted any mistakes in the last couple of years, but in retrospect it is clear that you have failed miserably in almost all of your actions, and even the media is already struggling to cover up your shame. You have refused to admit that the infection comes in waves that go away on their own, despite years of scientific observation and knowledge. You have insisted on attributing each wave decline solely to your own actions, and so according to your false propaganda “you have defeated the plague.” And then again you defeated it, and again and again.

 

You have refused to admit that mass testing is ineffective, even though your own contingency plans explicitly state this (Pandemic Influenza Health System Preparedness Plan, 2007, p. 26). You have refused to admit that recovery from infection is more protective than a vaccine, despite previous knowledge and observations showing that vaccinated people are more likely to be infected than those who have encountered the virus and developed antibodies. You have refused to admit that vaccinated people are contagious despite the evidence. Based on this, you were hoping to achieve herd immunity with vaccination – and you failed at that too.

 

You have insisted on ignoring the fact that the disease is dozens of times more dangerous for at-risk groups, and for older adults, than for young people who are not in the at-risk groups, despite the knowledge that came from China as early as in 2020.

 

You refused to adopt the Barrington Statement, signed by more than 60,000 professional scientists and doctors, or other common sense measures. You have chosen to ridicule, slander, distort and discredit them. Instead of the right measures and people, you have chosen professionals who do not have adequate training in pandemic management (physicists such as senior government advisers, veterinarians, security officers, media personnel, and so on). You haven’t set up an effective system to report vaccine side effects, and side effect reports have even been deleted from your Facebook page. Doctors avoid linking side effects to the vaccine, lest you haunt them as you have with some of their colleagues. You have hidden the data that allow an objective and correct search. Instead, you have chosen to publish non-objective articles with Pfizer senior executives on the efficacy and safety of vaccines. An irreversible damage to the truth.

 

But from the height of your arrogance, you have also ignored the fact that the truth will eventually come out. And it begins to be like this. The truth is that you have plunged public confidence in you to an unprecedented low, and you have eroded your authority. The truth is that you have burned hundreds of billions of shekels to no avail – with media dictation, ineffective testing, destructive shutdowns and disrupting everyone’s lives for the past two years.

 

You have destroyed our children’s education and undermined their future. You have made the youngest feel guilty, frightened, you have induced them to smoke, drink, become addicted, drop out of school, become quarrelsome, as school principals across the country attest. You have damaged livelihoods, the economy, human rights, mental and physical health. You have slandered your colleagues who have not given up on you, you have pitted people against each other, you have divided society and polarized the conversation. You have branded, without any scientific basis, the people who have chosen not to vaccinate as enemies of the people and as spreaders of diseases. Promote, in an unprecedented way, a draconian policy of discrimination, denial of rights and selection of people, including children, for their medical choice. A selection that has no epidemiological justification. When you compare the destructive policies you are pursuing with the healthy policies of some other countries – it is clearly seen that the destruction you have caused has only added casualties in addition to the vulnerable to the virus. The economy you have ruined, the unemployed you have caused, and the children whose education you have destroyed – these are the excess victims, the result of your actions alone. There is currently no medical emergency, but you have been cultivating such a condition for two years now due to the lust for power, budgets and control. The only emergency now is that you continue to make policy decisions and allocate huge budgets to propaganda and psychological engineering instead of directing them to strengthen the health system.

 

The state of emergency must end!

 

Professor Ehud Qimron, Faculty of Medicine, Tel Aviv University

Link naar reactie

Mensenlief wat een hysterisch verhaal,

 

You have destroyed our children’s education and undermined their future. You have made the youngest feel guilty, frightened, you have induced them to smoke, drink, become addicted, drop out of school, become quarrelsome, as school principals across the country attest. You have damaged livelihoods, the economy, human rights, mental and physical health. 

 

Mij dochter gaat gewoon naar school ziet daar haar vriendinnen. We gaan zo een eindje lopen in een bos. Mensen kunnen weer lekker dingen kopen die ze toch niet nodig hebben en over een paar dagen kunnen ze weer havermelk koffie drinken in een hipsterbarretje in de binnenstad.

 

Weet je wat erg is ? Mijn opa zou zeggen, indien hij nog in leven zou zijn: 3 jaar in een jappen kamp zitten.

Link naar reactie

 

6 uren geleden, Tweetie zei:

You have refused to admit that recovery from infection is more protective than a vaccine, despite previous knowledge and observations showing that vaccinated people are more likely to be infected than those who have encountered the virus and developed antibodies. You have refused to admit that vaccinated people are contagious despite the evidence. Based on this, you were hoping to achieve herd immunity with vaccination – and you failed at that too.

Wel gek dat de oversterfte binnen de EU het grootste is in landen waar amper gevaccineerd is (Roemenië en Bulgarije). Nog straffer: de niet-gevaccineerden zijn sterker vertegenwoordigd in de Belgische ziekenhuisopnames bij elke leeftijdscategorie.

b6hk5uglyh781.jpg?width=640&crop=smart&a

 

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Excess_mortality_-_statistics

Link naar reactie
8 hours ago, Tweetie said:

we told you so

 

Wanneer dan, vraag ik me af, want als je die man googlet, zijn bijna alle artikels er van de afgelopen drie dagen. En ze gaan allemaal over deze brief. De woorden 'stuurlui' en 'aan wal' schieten me te binnen. 

 

In elk geval staat het huidige verloop (Omikron, dat mogelijk de uitweg zou kunnen zijn) niet haaks op wat de experts al jaren voorspiegelen als een mogelijkheid.

 

Ik heb niet het hele epistel gelezen, maar het stukje dat Retep uitlicht, is lekker hysterisch inderdaad. Misschien spreekt hij enkel voor Israël? De brief is tenslotte aan de zijn eigen overheid gericht. 

Link naar reactie

Het probleem bij maatregelen is dat het een geval is van damn if you do and damn if you don't. Nemen de politikers te weinig maatregelen dan worden ze verantwoordelijk gehouden voor teveel doden en zieken. Nemen ze wel vergaande maatregelen dan krijg je weer klachten dat ze de economie verkloten en jongeren tot de alcohol, drugs en zelfmoord drijven.

 

Daarbij zijn de effecten van de maatregelen nauwelijks van te voren in te schatten. Zo krijg je een situatie waar men nauwelijks iets goed kan doen.

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Lük Bey zei:

 

Wanneer dan, vraag ik me af, want als je die man googlet, zijn bijna alle artikels er van de afgelopen drie dagen.

 

 

Dat komt omdat wappies zich telkens richten op een nieuwe messias, en die dan massaal delen. Negentig procent onder hen hebben enkel het woordje Barrington zien staan en zijn het er automatisch mee eens.

@retep ah, de preventie-paradox. Da's inderdaad een kwaaie.

Link naar reactie
1 hour ago, retep said:

Het probleem bij maatregelen is dat het een geval is van damn if you do and damn if you don't. Nemen de politikers te weinig maatregelen dan worden ze verantwoordelijk gehouden voor teveel doden en zieken. Nemen ze wel vergaande maatregelen dan krijg je weer klachten dat ze de economie verkloten en jongeren tot de alcohol, drugs en zelfmoord drijven.

 

Daarbij zijn de effecten van de maatregelen nauwelijks van te voren in te schatten. Zo krijg je een situatie waar men nauwelijks iets goed kan doen.

Dat klopt natuurlijk, maar als je niet tegen (terechte en onterechte) kritiek kunt, moet je niet de politiek ingaan.

 

In Nederland en Belgie valt het overigens nogal mee en zijn de maatregelen van de politiek redelijk afgemeten naar beide kanten. 

Link naar reactie
Op 15/1/2022 om 17:30, striphooligan zei:

 

LIVESTREAM “Nabeschouwing met Hoop & Humor” vanaf 20:00 uur LIVE op www.blckbx.tv... - YouTube

 

 

Neem de moeite hier naar te kijken en het wordt hopelijk ook duidelijk voor de meeste oogklep dragende posters hier.

Wel lastig oogkleppen èn mondmaskers 🤣

Als ze mensen zoals Jeff Hoeyberghs als expert laten komen, weet ik al genoeg.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/01/04/hoeyberghs-vonnis/

Link naar reactie
Op 15/1/2022 om 15:18, retep zei:

Het probleem bij maatregelen is dat het een geval is van damn if you do and damn if you don't. Nemen de politikers te weinig maatregelen dan worden ze verantwoordelijk gehouden voor teveel doden en zieken. Nemen ze wel vergaande maatregelen dan krijg je weer klachten dat ze de economie verkloten en jongeren tot de alcohol, drugs en zelfmoord drijven.

 

Daarbij zijn de effecten van de maatregelen nauwelijks van te voren in te schatten. Zo krijg je een situatie waar men nauwelijks iets goed kan doen.

 

Dat is waar, je kunt niet voor iedereen goed doen en gelijk wat je deed als politieker dan nog krijg je nog de schuld van alles.

 

Maar ondertussen zouden er toch wel enkele zaken moeten duidelijk zijn om het beleid aan te passen, eeuwig boosteren kan niet en dan blijven er niet veel opties over. Omikron zouden we met 2 handen moeten aangrijpen om natuurlijke immuniteit op te doen in relatieve veiligheid, quasi geen enkele IC wordt ingenomen door een omikron patiënt.

 

De effecten van maatregelen zijn zeker wel bekend van voordien, daar zijn genoeg economische en sociologische studies over. Het zijn echter effecten in de toekomst en ze keken enkel naar het hier en nu.

- Kortere levensduur van kinderen door schoolonderbreking was onbelangrijk want 70 jaar in de toekomst

- 500 miljoen armen door maatregelen waren voorspeld maar dat zijn andere landen

- Men wist vanaf het begin dat kinderen niet doodvielen van Covid.

- Men wist voordien dat je rusthuisbewoners die nog 1,5 jaar te leven hebben niet een jaar moet opsluiten

- Men wist dat familie weghouden van een stervende onmenselijk is

- Vanaf het begin waren er zorgen over mentale gezondheid

- Men wist dat natuurlijke immuniteit beter is dan vaccins, Van Ranst noemde het eerst zelfs natuurlijke vaccinatie. 

 

Dat is geen voortschrijdend inzicht, men wist dat allemaal. Men koos er echter voor om er geen rekening mee te houden. Ik zie het als een combinatie van allerhande financiële en politieke belangen en uiteraard massa hysterie. Ze vreesden het ergste als het een labo accident was en de lockdowns in China zette een kettingreactie in gang die maar lastig te stoppen is. Het eerste halve jaar begrijp ik dan ook wel, het was moeilijk tegen de stroom in te gaan.

 

Ik begrijp dat het erg moeilijk is die tanker nu te draaien maar het moet gebeuren, de stap moet gezet worden. Positief punt is wel dat België nu eens geen complete lockdown deed en niet afgestraft werd door de cijfers, er is geen groot verschil met lockdown landen. De UK doet het ook goed. Zoals ik al eerder schreef zijn quarantaines en maatregelen een groter probleem geworden dan Covid, het wordt tijd om de verpleegkundigen hun werk te laten doen in plaats van nutteloos thuis te houden of vaccin- en testcentra te bevolken.

 

 

Link naar reactie
Op 15/1/2022 om 14:32, Lük Bey zei:

Wanneer dan, vraag ik me af, want als je die man googlet, zijn bijna alle artikels er van de afgelopen drie dagen. En ze gaan allemaal over deze brief. De woorden 'stuurlui' en 'aan wal' schieten me te binnen. 

 

In elk geval staat het huidige verloop (Omikron, dat mogelijk de uitweg zou kunnen zijn) niet haaks op wat de experts al jaren voorspiegelen als een mogelijkheid.

 

Ik heb niet het hele epistel gelezen, maar het stukje dat Retep uitlicht, is lekker hysterisch inderdaad. Misschien spreekt hij enkel voor Israël? De brief is tenslotte aan de zijn eigen overheid gericht. 

 

100 dokters en wetenschappers (aangevuld met 600 andere) hebben in september 2020 de israëlische staat aangeklaagd om de lockdowns en het zogezegd uitroeien van het virus te stoppen, waaronder deze dokter. Dat is toen niet gelukt. Dat is ook de periode van The Great barrington Declaration waarbij een pak top wetenschappers opriepen om de gekte te stoppen.

 

Genoeg wetenschappers die waarschuwden, vanaf het begin al maar eind 2020 was het voor velen erg duidelijk dat we verkeerd bezig waren. Die konden echter niet op tegen de vaccin lobbies en de bureaucratie die koppig verder gaat in de richting die het is ingeslaan. Die nutteloze CST en het willen verplichten van een vaccin bij mensen die het virus al hebben gehad is daar wel het ultieme bewijs van.

Jongeren en kinderen willen vaccineren met een vaccin die geen besmetting tegenhoudt is nog zo iets, het argument is om besmettingen tegen te houden. Hier kan ik echt niet meer bij met m'n verstand.

 

De EU die al 4,2 miljard vaccin dosissen heeft besteld (12 prikken per persoon) is nog zo'n bewijs van doorgedreven bureaucratie, eenmaal het een richting heeft gevonden dan wordt het erg efficient daarin.

Link naar reactie
6 uren geleden, Bonte zei:

 

Dat is waar, je kunt niet voor iedereen goed doen en gelijk wat je deed als politieker dan nog krijg je nog de schuld van alles.

 

De effecten van maatregelen zijn zeker wel bekend van voordien, daar zijn genoeg economische en sociologische studies over. Het zijn echter effecten in de toekomst en ze keken enkel naar het hier en nu.

- Kortere levensduur van kinderen door schoolonderbreking was onbelangrijk want 70 jaar in de toekomst

- 500 miljoen armen door maatregelen waren voorspeld maar dat zijn andere landen

- Men wist vanaf het begin dat kinderen niet doodvielen van Covid.

- Men wist voordien dat je rusthuisbewoners die nog 1,5 jaar te leven hebben niet een jaar moet opsluiten

- Men wist dat familie weghouden van een stervende onmenselijk is

- Vanaf het begin waren er zorgen over mentale gezondheid

- Men wist dat natuurlijke immuniteit beter is dan vaccins, Van Ranst noemde het eerst zelfs natuurlijke vaccinatie. 

 

Dat is geen voortschrijdend inzicht, men wist dat allemaal. Men koos er echter voor om er geen rekening mee te houden. Ik zie het als een combinatie van allerhande financiële en politieke belangen en uiteraard massa hysterie. Ze vreesden het ergste als het een labo accident was en de lockdowns in China zette een kettingreactie in gang die maar lastig te stoppen is. Het eerste halve jaar begrijp ik dan ook wel, het was moeilijk tegen de stroom in te gaan.

 

Ik begrijp dat het erg moeilijk is die tanker nu te draaien maar het moet gebeuren, de stap moet gezet worden. Positief punt is wel dat België nu eens geen complete lockdown deed en niet afgestraft werd door de cijfers, er is geen groot verschil met lockdown landen. De UK doet het ook goed. Zoals ik al eerder schreef zijn quarantaines en maatregelen een groter probleem geworden dan Covid, het wordt tijd om de verpleegkundigen hun werk te laten doen in plaats van nutteloos thuis te houden of vaccin- en testcentra te bevolken.

 

 

 

Veel gevolgen van de maatregelen zijn natuurlijk niet altijd van te voren duidelijk

 

-de economische gevolgen zijn gering in het westen, de economieën draaien goed en de beurzen staan op een all time high;

 

-er zijn nog nooit zo weinig faillissementen aangevraagd;

 

-de zelfmoordcijfers zijn stabiel tot licht dalend;

 

-in Nederland is er een kleine geboorte piek;

 

-criminaliteitscijfers dalen.

 

 

Natuurlijk kennen sommige beroepsgroepen grote problemen. Deze mensen verdienen steun en uitzicht op duidelijker regels tav opengaan. Maar ik heb me zeer gestoord aan die sneeuwvlokjes die niet drie weken zonder hun drankje in de kroeg konden.

 

Dat natuurlijke immuniteit beter werkt dan vaccins klinkt leuk maar vertel dat maar eens tegen de nabestaanden van de covid doden en of de lijders aan long covid....

 

Ik heb er geen problemen mee om ieder jaar een booster te krijgen. Ieder jaar wordt toch ook bij miljoenen nederlanders de griepprik gezet.

Link naar reactie
47 minuten geleden, retep zei:

Veel gevolgen van de maatregelen zijn natuurlijk niet altijd van te voren duidelijk

 

-de economische gevolgen zijn gering in het westen, de economieën draaien goed en de beurzen staan op een all time high;

-er zijn nog nooit zo weinig faillissementen aangevraagd;

-de zelfmoordcijfers zijn stabiel tot licht dalend;

-in Nederland is er een kleine geboorte piek;

-criminaliteitscijfers dalen.

 

Natuurlijk kennen sommige beroepsgroepen grote problemen. Deze mensen verdienen steun en uitzicht op duidelijker regels tav opengaan. Maar ik heb me zeer gestoord aan die sneeuwvlokjes die niet drie weken zonder hun drankje in de kroeg konden.

 

Dat natuurlijke immuniteit beter werkt dan vaccins klinkt leuk maar vertel dat maar eens tegen de nabestaanden van de covid doden en of de lijders aan long covid....

 

Ik heb er geen problemen mee om ieder jaar een booster te krijgen. Ieder jaar wordt toch ook bij miljoenen nederlanders de griepprik gezet.

 

Het was niet altijd duidelijk maar ze wisten dat het grote shit ging zijn, vooral dan in 3de wereld landen. De echte impact voor ons moet nog duidelijk worden, inflatie is nog maar het begin. Economie is belangrijk, we gaan minder geld hebben voor onze zorg en dat zal ook levens kosten. Mensen schijnen dat te vergeten. De EU heeft een massa geld bijgedrukt maar zo makkelijk werkt dat nu ook niet, al hadden ze geen andere keus.

 

Of die maatregelen een positief resultaat gingen hebben was nog minder duidelijk en dat is het nog steeds niet. Voor mij leek het op een aderlating, het doet pijn dus het zal wel helpen. Ze zijn volledig voorbijgegaan aan virale evolutie omdat ze dachten dat dit niet ging gebeuren bij covid, nochtans een quasi wetmatigheid bij besmettelijke virussen. Om nog maar te zwijgen over de poging om het virus uit te roeien in de zomer, wetenschap is ver zoek.

 

Natuurlijke immuniteit is beter en ook de enige weg voorwaarts, boosters zijn een eindig pad. Boosters werken maar 2-4 maanden en hoe meer je ze gebruikt hoe minder goed ze werken, net zoals bij elke medicatie het geval is. Uiteindelijk ga je Natuurlijke immuniteit moeten aanvaarden en met Omikron lijkt me dat de ideale gelegenheid. Ik was er 2 weken ziek van maar deze lijkt me veel veiliger.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
52 minuten geleden, tuinmantvkijken zei:

deel de link op fb bonte rutte alias pinokkio is compleet van het pad

Wel een grappige situatie, nu ze willen versoepelen kunnen ze niet overdrijven of het zou het zijn alsof ze toegeven aan de druk. Politiek is vermoeiend. Als de Belgische politiekers slim zijn dan doen ze alles open voor het weekend, anders werken ze zichzelf in een hoekje. Dan kan Nederland doen alsof ze België volgen zonder veel gezichtsverlies. 

Link naar reactie
18 hours ago, Bonte said:

Thuiswerk is nu wel ingeburgerd, is dat niet onderhandelbaar tegenwoordig met al dat personeelstekort?

Niet als dat in een cao zit en dan maar een beperkt aantal dagen zetten omwille van die ene afdeling. Er is ook nog altijd veel wantrouwen van managers naar thuiswerk want ge werkt dan toch wel minder zeker...

Ik blijf het belachelijk vinden om anderhalf uur in een auto te zitten voor een presentatie die net zo goed online te volgen was.

Silver linings...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...