Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

Het plan was Zuid Frankrijk dit jaar, maar ik zie het niet zitten om ginds op een overvolle camping te zitten met Joost mag weten wie, en vermoedelijk een waslijst aan restricties voor het zwembad, ... Toen we de kans kregen om om te boeken naar volgend jaar hebben we dat direct gedaan.

Het wordt dus Monjardin dit jaar met mogelijk enkele daguitstappen naar Efteling en dergelijke meer. De kinderen gaan nog wel op kamp. De oudste is net terug van een scoutskamp, de jongste gaat in 't kort met een jeugdkamp naar 't Brugse. Na vier maanden thuis zitten zal dat deugd doen.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Europeanen reizen te veel.

'k weet niet of je het zo kunt stellen. Maar feit is dat het virus bij het verderzetten telkens een beetje muteert, en die mutaties kunnen gevolgd worden. Zo is het bewezen dat in België er in feite twee mutaties de ronde deden. En je ziet het duidelijk van Oost naar West trekken. Waar wij al aan de tweede golf beginnen, moet de eerste in de VS en Zuid-Amerika nog gaan liggen.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vanaf vandaag is de corona app beschikbaar in België. De privacy lijkt goed bewaard te worden door de app zelf

 

 

Geen geolocatie*

Je krijgt een bericht dat er een risico is maar zonder van wie wat of wanneer

Batterij en dataverbruik zijn verwaarloosbaar

 

*oudere android toestellen staat Bluetooth wel verbonden met uw locatie aanzetten MAAR de app zelf gebruikt die data van uw locatie dus niet. De app op zich lijkt dus wel kosjer, de vraag is natuurlijk in hoeverre uw OS achter de schermen er iets mee doet

20200930_103429.jpg

Link naar reactie
26 minutes ago, Lav said:

Batterij en dataverbruik zijn verwaarloosbaar

 

Je moet er Bluetooth voor aanzetten, dus batterij verbruik is zeker niet verwaarloosbaar.

Ik heb zelf geen smartphone. Ik heb er wel een van het werk die ik enkel ivm het werk gebruik en daar staat Bluetooth uit want ik heb het voor niks nodig.

Die corona app is een klucht. Van mij mogen ze iedereen die daar geen graten in ziet onmiddelijk een tracking chip inplanten.

Link naar reactie

De manier waarop het ingevoerd is is een klucht. Dat men het wil laten uitschijnen alsof de app die wij kunnen downloaden gemaakt is in Belgie is een klucht.

 

Niet dat ik de mensen die het willen gebruiken wantrouw, maar het geeft te denken dat er zoveel mensen zijn die het blijkbaar normaal vinden dat onze gezondheidstoestand op deze manier gemonitord wordt. Als dit een groot succes zou worden, wat ik betwijfel, zal het enkel maar uitgebreid en uitgebreid worden.

 

Niet iedereen die in het bezit is van een smartphone gebruikt dat ding ook om te betalen. Niet iedereen zit daar constant selfies mee te maken. En niet idereen zal deze app downloaden en gebruiken (hoop ik). Dus neen, je kan dat niet tout court zeggen van iedereen die een smartphone heeft.

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Los van covid, smartphones met OS als Android, Windows, Apple zijn  idd ook vrij kwetsbaar. De producenten zijn zelf voorstander om data zonder probleem te overhandigen aan autoriteiten. Privacy is in hun ogen een gevaar en onwenselijk.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Deze wereld is al een tijdje 1 grote proxy-oorlog. Met regionale conflicten die militair beslecht worden.

 

Het westen staat er vrij slecht voor. Vooral Europa dan. China walst over ons heen.

Link naar reactie
36 minuten geleden, Mask zei:

De manier waarop het ingevoerd is is een klucht. Dat men het wil laten uitschijnen alsof de app die wij kunnen downloaden gemaakt is in Belgie is een klucht.

 

Niet dat ik de mensen die het willen gebruiken wantrouw, maar het geeft te denken dat er zoveel mensen zijn die het blijkbaar normaal vinden dat onze gezondheidstoestand op deze manier gemonitord wordt. Als dit een groot succes zou worden, wat ik betwijfel, zal het enkel maar uitgebreid en uitgebreid worden.

 

Niet iedereen die in het bezit is van een smartphone gebruikt dat ding ook om te betalen. Niet iedereen zit daar constant selfies mee te maken. En niet idereen zal deze app downloaden en gebruiken (hoop ik). Dus neen, je kan dat niet tout court zeggen van iedereen die een smartphone heeft.

 

 

Er zijn mensen die schrik hebben van chips in vaccins maar bijvoorbeeld wel op Facebook lollig aanmelden waar ze zitten en hun geolocatie altijd laten misbruiken, dat is pas triest. 

Ik ben ook totaal niet te spreken over de grootschalige Data harvesting die door grote bedrijven gebruikt word en probeer er zoveel mogelijk op te letten. Het grote gevaar lijkt me hier echter niet met de coronalert app maar met de OS die steeds closed source blijven en dus steeds onbetrouwbaar blijven. 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
2 minutes ago, Lav said:

 

Er zijn mensen die schrik hebben van chips in vaccins maar bijvoorbeeld wel op Facebook lolling aanmelden waar ze zitten en hun geolocatie altijd laten misbruiken, dat is pas triest. 

Ik ben ook totaal niet te spreken over de grootschalige Data harvesting die door grote bedrijven gebruikt word en probeer er zoveel mogelijk op te letten. Het grote gevaar lijkt me hier echter niet met de coronalert app maar met de OS die steeds closed source blijven en dus steeds onbetrouwbaar blijven. 

Maar het is wel de overheid die de OS kiest waarmee die app aangeboden wordt...

 

Chips implanteren niet nodig. Er wordt al enkele jaren massaal getraceerd en gemonitord via smartphones. Ibijna iedereen geeft zomaar zijn data af via internettoegang. En nu is de DNA harvesting  begonnen via coronatesten. Een "toevallige" pandemie kun je ook vanuit een ander perspectief beginnen zien...

 

"The coming China wars" van Peter Navarro geeft daarin goed inzicht.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Trouwens kun je nagaan welke cryptografie er wordt toegepast voor die app? Mij lijkt het dat de overheid zegt zonder ook maar iets aan te tonen: "mensen,die app is veilig. Uw data wordt niet bijgehouden." En velen geloven en vertrouwen het gewoon, zonder er vragen bij te stellen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zoal IvoVWS al recent opmerkte: wij worden de komende jaren een kolonie van China. We staan erbij en laten het gewoon allemaal over ons heen komen. Omdat zij die de wetten maken dit ook zo willen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
16 minutes ago, Lav said:

Ik ben geen IT'er dus berust me op de informatie die ik mee krijg van bijvoorbeeld "ministry of privacy" die het allemaal opvolgt en vertaald voor de average joe like me

Meer technische info : https://www.esat.kuleuven.be/cosic/sites/corona-app/

 

En alle documentatie over de DP-3T : https://github.com/DP-3T/documents

Op Twitter volg ik MvP. Maar ik vind dat ze te braaf zijn. Ze werken via de unief toch indirect mee met de overheid.

Link naar reactie
37 minutes ago, Lav said:

voor de average joe like me

 

Nou, ik betwijfel of de "average joe" - en ik laat het in het midden of jij daar al dan niet toe behoort - veel wijzer wordt van de pagina's die jij aanhaalt.

 

Je weet toch dat de "trace" in die trace app staat voor "Testing, Reaching And Contacting Everyone" ?

En wat het probeem is als men uiteindelijk zo goed als iedereen wil testen?

 

Zo een test heeft uiteindelijk twee resultaten: ofwel ben je positief (heb je het) ofwel ben je negatief (heb je het niet). Geen elke test is echter 100% betrouwbaar.

Degenen die positief zijn ook als positief testen heeft een bepaalde nauwkeurigheid.

En degenen die het virus niet hebben ook als negatief testen heeft ook een bepaalde nauwkeurigheid.

 

Als de testen die een negatief resultaat hebben een nauwkeurigheid van 95% hebben, dan wil dat dus zeggen dat wanneer ze 100 personen testen die het virus niet hebben, 95 als resultaat 'negatief' krijgen en 5 personen als resutaat 'positief'. Tegen 5% van de mensen die het niet hebben wordt gezegd dat ze het wel hebben.

 

Stel dat 10% van de bevolking het virus heeft. Dan hebben 9.900.000 miljoen Belgen het virus niet. Als ze iedereen testen dan wordt er dus tegen 450.000 mensen gezegd dat ze het virus hebben terwijl ze het niet hebben.

 

Waarmee ik maar wil zeggen, die cijfertjes over het aantal besmettingen zoals men ze ons nog altijd voorschotelt zeggen eigenlijk niet veel, omdat we niet alle informatie krijgen.

 

Bang maken en bang houden, zolang mogelijk om een aantal dingen door te duwen die anders veel meer tijd en veel meer moeite zouden vragen.

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, Kameraad Mauser said:

Trouwens kun je nagaan welke cryptografie er wordt toegepast voor die app? Mij lijkt het dat de overheid zegt zonder ook maar iets aan te tonen: "mensen,die app is veilig. Uw data wordt niet bijgehouden." En velen geloven en vertrouwen het gewoon, zonder er vragen bij te stellen.

Ze mogen beweren wat ze willen: het is voor de gebruiker totaal onmogelijk om te controleren wat die app met je gegevens doet. We staan daar totaal machteloos tegenover.

En het is door allerlei schandelen al meer dan genoeg bewezen dat er ook met gegevens wordt gesjoemeld.

Link naar reactie
1 hour ago, Mask said:

 

Nou, ik betwijfel of de "average joe" - en ik laat het in het midden of jij daar al dan niet toe behoort - veel wijzer wordt van de pagina's die jij aanhaalt.

 

Je weet toch dat de "trace" in die trace app staat voor "Testing, Reaching And Contacting Everyone" ?

En wat het probeem is als men uiteindelijk zo goed als iedereen wil testen?

 

Zo een test heeft uiteindelijk twee resultaten: ofwel ben je positief (heb je het) ofwel ben je negatief (heb je het niet). Geen elke test is echter 100% betrouwbaar.

Degenen die positief zijn ook als positief testen heeft een bepaalde nauwkeurigheid.

En degenen die het virus niet hebben ook als negatief testen heeft ook een bepaalde nauwkeurigheid.

 

Als de testen die een negatief resultaat hebben een nauwkeurigheid van 95% hebben, dan wil dat dus zeggen dat wanneer ze 100 personen testen die het virus niet hebben, 95 als resultaat 'negatief' krijgen en 5 personen als resutaat 'positief'. Tegen 5% van de mensen die het niet hebben wordt gezegd dat ze het wel hebben.

 

Stel dat 10% van de bevolking het virus heeft. Dan hebben 9.900.000 miljoen Belgen het virus niet. Als ze iedereen testen dan wordt er dus tegen 450.000 mensen gezegd dat ze het virus hebben terwijl ze het niet hebben.

 

Waarmee ik maar wil zeggen, die cijfertjes over het aantal besmettingen zoals men ze ons nog altijd voorschotelt zeggen eigenlijk niet veel, omdat we niet alle informatie krijgen.

 

Bang maken en bang houden, zolang mogelijk om een aantal dingen door te duwen die anders veel meer tijd en veel meer moeite zouden vragen.

 

 

De onnauwkeurigheid van de tests werkt beide kanten op, zoals je ook zegt.

Dat betekent dat we wel een heel goed beeld hebben van hoeveel mensen er zijn besmet, maar dat we niet weten wie dat zijn.

Voor het individu is de test dus lastig.

Dat betekent in concreto dat alleen maar in de eerste plaats afstand houden en in de tweede plaats - waar het erg druk is- mondmaskers helpen.

Die corona-app heeft meer het karakter van een big brother maatregel dan van een nuttige maatregel, en komt waarschijnlijk uit het marketingbrein van smartphoneverkopers.

 

Als er een nieuwe technologie komt, zijn er altijd zeloten die denken daarmee alle problemen op te lossen. Hek! Er zijn zelfs ooit tv's midden in de brousse gedropt om schooltelevisie op te vangen! De enigen die er beter van werden, waren de tv-fabrikanten.

Telkens er een nieuwe technologie komt, zie je dat patroon: het willen invoeren en doordrukken zonder rekenng te houden met de beperkingen en de nadelen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Mask zei:

 

Nou, ik betwijfel of de "average joe" - en ik laat het in het midden of jij daar al dan niet toe behoort - veel wijzer wordt van de pagina's die jij aanhaalt.

 

 

 

Het was reactie op mauser die meer info vroeg, die is namelijk te vinden, al lees ik die zelf inderdaad niet maar vertrouw zoals ik al zei bvb ministry of privacy om dat voor niet IT'ers verstaanbaar uit te leggen

Link naar reactie

Leve de rationele man
die zich steeds in bochten wringen kan.
Probleempje? We zoeken een oplossing. Lekker slim.
Oei neveneffectje? Zo gefixt! Wat dacht je dan?
Zie d’economie draaien en draaien.
Onstopbaar, onklopbaar, die flinke rationele man.

Corona, kom dan! We zullen je wel verslaan!
Met ons kolossale rationele kapitaal.
Apps en testjes, maskers en bubbeltjes.
Allemaal coronaproof! Een geweldig plan!

Minder haast? Meer slaap? Gezonde kost?
Daar heb ik helemaal geen tijd voor, man!
Eerst corona verslaan!
Daarna zien we wel hoe het verder kan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...