Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

1 uur terug, Mask zei:

Een filmpje met een samenvatting van een "pandemic exercise" in partnership met Bill Gates Foundation gehouden op 18 oktober 2019, en op Youtube geplaatst op 4 november 2019

 

 

http://www.centerforhealthsecurity.org/event201/scenario.html

 

Het gaat uit van een SARS variant coronavirus maar dan meer besmettelijk, de huidige is minder dodelijk tot nu toe.

 

Het resultaat is 65 miljoen doden na 18 maanden met 80-90% van de wereldbevolking die blootgesteld zou zijn. Als dat achter de rug is zou het in roulatie blijven als een vaste kinderziekte. Wat een vooruitzicht, het verklaart ook een beetje waarom de politiek reageert zoals het nu doet.

Link naar reactie
10 uren geleden, Mask zei:

 

Ik beschouw mezelf niet als een corona ontkenner, maar als je het over de huidige cijfers hebt kun je toch niet over de feiten heen stappen:

 

Tijdens de griepepidemie van 2017/2018 was er in Nederland alleen over een periode van 18 weken een oversterfte van 9.440

Sterftecijfer van Coronavirus wereldwijd  tot nu toe over een periode van ~15 weken  bedraagt 4.728

 

Ik heb geen medische kennis, maar cijfers zijn cijfers. En afgaande op de cijfers zou je toch kunnen denken dat de huidige maatregelen misschien toch wel een beetje overdreven zijn. Tenzij men ons inderdaad niet alles vertelt. De enige verklaring  voor deze paniekreactie die we kunnen trekken met de huidige informatie is dat men echt bang is dat de klinieken niet kunnen gaan volgen, maar als ze dat al niet kunnen bij deze cijfers, dan hou ik toch mijn hart vast voor wanneer er eens echt een heel serieuze bedreiging is.

 

"Cijfers zijn cijfers", ok.  Maar cijfers van twee verschillende beestjes met andere gevolgen vergelijken, dat heeft geen enkele zin.  Er is in vele opzichten te weinig geweten over Corona, er is ook helemaal geen vaccin.  Ook geen behandeling.  Als dit escaleert, kan dit de hele verzorgingssector plat leggen en die kettingreactie aan gevolgen, dat is worst case scenario op tal van vlakken eens die bal aan het rollen gaat.  Dit is niet de situatie van een jaarlijkse griep, de griep-cijfers zijn in dat opzicht irrelevant.

Voor ouderen en mensen met onderliggende (hart-, long- en nier)aandoeningen, chronisch zieken of mensen met al dan niet tijdelijk verminderde weerstand, is dit een risico.  Gezonde mensen kunnen ook ziek worden, wat niet zo erg is, maar ook onopgemerkt (vooral kinderen) drager zijn van het virus.  En dan is kans op besmetting in het algemeen ook gewoon veel groter.  

In geen enkel mogelijk opzicht zijn de huidige maatregelen dus overdreven.  Het moest zelfs al vroeger gebeurd zijn.  Waarom, dat werd al beschreven.

En Corona ís een serieuze bedreiging.  Misschien niet voor de doorsnee gezonde mens die vooral het gevaar voor zichzelf afweegt.  Wel voor een ander groot deel van de bevolking, een groep waaruit iedere doorsnee gezonde mens wel minstens één iemand kent.

Persoonlijker:  Mijn vader heeft terugkerende pericarditis, zo'n drie keer per jaar heeft hij prijs.  Griep, waarvoor hij telkens gevaccineerd is, krijgt hij maar beter niet, Corona -geen vaccinatie- dus ook niet.  Ikzelf ben ernstig ziek en heb een immuunsysteem dat compleet op hol slaat, ik heb al maanden aanhoudende koorts.  Onder andere chronische meningitis en encefalitis, hersenvocht ook.  Het is bijvoorbeeld ook niet geweten wat Corona in combinatie met borrelia doet, iets dat mij sowieso al verzwakt. Corona kan mij fataal worden.  Mijn grootouders zijn tussen de 80 en 90, op die leeftijd is bij de gemiddelde mens het immuunsysteem in de verste verte niet meer wat het ooit was.  Risico.

Enfin, ik kan in drie tellen al minstens 10 mensen uit mijn directe omgeving bedenken die tot de risicogroep behoren.  Jullie toch ook?  Dat is wat ik wil zeggen.

 

En wanneer een veel ernstigere bedreiging zich ooit voor doet?  Dan zijn we gezien.  Dat heeft dit hele scenario van begin af aan wel bewezen. ;) 

 

Als iedereen nu maar doet wat moet, zal het probleem wel uitdoven.  Op voorwaarde dat er geen heropleving is.  Of gaat het iets zijn dat de komende decennia blijft rondhangen, maar dan gecontroleerd?  Momenteel maak ik mij meer zorgen over de economische nasleep.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
55 minuten geleden, Retardi zei:

Als je gezond bent dan heb je hier niet veel van te vrezen. Je moet vooral uit aandacht voor de ouderen en chronisch zieken goed opletten. Daarom moest ik vandaag ook zo lachen toen ik zag hoe iedereen zonder enige vorm van bescherming de supermarkten bestormde. 

That's what I said.  De hamster-reactie is inderdaad het allerdomste dat je op dit moment kan doen.  Allemaal dicht op elkaar winkel-broeihaarden gaan creëren, dat is net wat vermeden moest worden.  Tevens mensen die als volgt redeneren:  "Morgen gaan de café's dicht, we moeten het er nu nog eens van pakken, nu het nog mag!" en "Vanaf maandag is er gevaar voor besmetting, daarom mogen kinderen niet meer naar school dan."  (echt gelezen)

Facepalm.

 

En ook wel ... dat WC papier ... WAAROM?  Karren vol.  Kan iemand mij eens uitleggen vanwaar die focus op WC papier komt!?  We hoesten door onze mond, niet onze kont.  Toch?  Ik snap de logica niet achter dit toch wel zeer vreemde fenomeen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 minuten geleden, esteban² zei:

En ook wel ... dat WC papier ... WAAROM?  Karren vol.  Kan iemand mij eens uitleggen vanwaar die focus op WC papier komt!?  We hoesten door onze mond, niet onze kont.  Toch?  Ik snap de logica niet achter dit toch wel zeer vreemde fenomeen.

Is psychologie. Je weet dat het zinloos is, maar omdat anderen het doen ga je er in mee. Puur omdat je bang bent om iets mis te lopen. 

Link naar reactie
9 minuten geleden, esteban² zei:

En ook wel ... dat WC papier ... WAAROM?  Karren vol.  Kan iemand mij eens uitleggen vanwaar die focus op WC papier komt!?  We hoesten door onze mond, niet onze kont.  Toch?  Ik snap de logica niet achter dit toch wel zeer vreemde fenomeen.

Het zou iets instinctief zijn, als iemand naast je opspringt voor een slang dan ge je dat waarschijnlijk ook doen.

 

WC papier voelt onmisbaar voor ons, neemt veel volume in waardoor je denkt dat je iets belangrijk aan het doen bent en het valt erg op als iemand anders er wat extra mee heeft en de rekken vlug leeg geraken.

 

Volgens mij is er nog iets met het transport. Ze gaan nooit een vrachtwagen vol WC-papier naar de winkels voeren, daarvoor is het een te groot volume volgens de prijs. Daarom is het ook het eerst uitverkocht bij een hamster aanval.

Link naar reactie

Volgens mij is dat van dat wc-papier een urban myth.

Ik heb er voor de eerste keer over gehoord omdat de Japanners wegens corona wc-papier begonnen te hamsteren. Ze dachten dat het wc-papier in Japan op z'n minst grotendeels it China werd ingevoerd. Dat bleek niet waar te zijn. Alle wc-papier verkocht in Japan wordt gemaakt in Japan zelf.

Daarna heb ik ook over andere landen gelezen dat er wc-papier zou worden gehamsterd, en al kan ik het van Japan nog geloven (zij hadden een reden), van die andere landen geloof ik het niet. Volgens mij is het een puur broodje-aap-verhaal.

(en boeken in de kringloopwinkel zijn trouwens veel goedkoper dan wc-papier, dus ik verwacht meer een sterke omzetstijging van de boekenverkoop in de krinloop)

 

Overigens hoor ik allerlij onzin vertellen over stormlopen op winkels en lege rekken, maar ik heb daar nog niets van gezien. Er lijkt iets meer volk in de winkel, maar niet echt veel meer, en ik zag één iemand nogal wat blikjes inslaan (d.w.z.: 3 of 4), maar dat kan evengoed een voorraadje voor het weekend zijn. Er kon me wel één bakker vertellen dat iemand 6 broden meenam i.p.v. het gewone 1, maar dat is dan ook het enige geval.

Verder zag ik wat cijfers in de pers die het hebben over een verdubbelde verkoop van voedingswaren, maar een echte stormloop is dat toch ook niet.

Dus volgens mij is dat allemaal wel wat overdreven. Het is er wel, maar niet zo erg als de buurtkrant vertelt.

Link naar reactie

Dan denk ik dat het op mij geen effect heeft, die instinctieve / psychologische druk rond WC papier, want ik snap het werkelijk niet. :) Ik denk:  Nog drie bollen?  Oké, dat is genoeg voor de komende week.

 

Wat geloof je niet, Peter?  Dat mensen wereldwijd WC-papier aan 't hamsteren zijn?  (misschien begrijp ik je verkeerd)  Het is nochtans zo hoor.  Hier was zowel in de Lidl als Aldi en Colruyt geen WC-papier meer vandaag.  Morgen komt er opnieuw binnen en er zijn zelfs bestelling geplaatst door klanten.  Sociale media staat boordevol met foto's uit Belgische winkels van lege WC-papier-rekken (vandaag) of mensen aan de kassa met karren vol gestapeld met WC-papier.  It's happening.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mensen die nog hun auto moeten laten keuren, controleurs trekken zich geen hol aan van risico's en besmettingen en overdracht enz...zonder handschoenen en overal aanzitten. Gegarandeerd weer veel mensen die zullen besmet worden. Bedankt overheid!

Overheid doet nog niet eens de moeite om de correcte info mee te geven en mensen aanraden om ontsmettingsalcohol te gebruiken gecombineerd met handschoenen waarbij handelen en contact onder mensen niet hoeft stilgelegd te worden. Ook kan er dan met cah nog betaald worden.

Maggie: alcoholgel helpt niet. Ziekenhuizen: wij gebruiken alcoholgel.

Maar neen. 'Blijf in uw kot, want het is niet zo erg als de griep.'  Wat is dat nou voor een uitleg feitelijk? En daar moeten we dus belasting voor betalen...




 

Screenshot_2020-03-14 Aster Berghe on Twitter Bij de #autokeuring kruipen er meerdere controleurs in je auto en raken die j[...].png

Link naar reactie
22 minuten geleden, Aleksandr zei:

<contactoppervlakken reinigen>?

hopelijk denken al die wcpapierhamsteraars er aan om de handvaten van hun winkelkarretjes in de Colruyt-en-co

regelmatig te reinigen als ze het karretje uit de handen van de vorige klant sleuren 😊

En bij het afrekenen krijg je het karretje van de vorige klant, in overvolle winkels waar je uren moet aanschuiven. 

 

Het kan goed zijn dat het hamster gedrag als reactie op de maatregelen meer besmettingen heeft veroorzaakt dan dat de maatregelen pogen te voorkomen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zelf ga ik met de fiets en rugzak nu en dan een en ander inslaan. Zo weinig mogelijk spullen en oppervlaktes aanraken. Handschoenen gebruiken. Heb nog een doos extra in huis gehaald daarstraks. Nu nog wat ontsmettingsalcohol.
Best bij openingsuren winkelen. Of wanneer de grote massa niet aanwezig is.

Link naar reactie
12 uren geleden, Peter Motte zei:

Overigens hoor ik allerlei ;) onzin vertellen over stormlopen op winkels en lege rekken, maar ik heb daar nog niets van gezien.

Ik helaas wel. Ik overleefde gisteren ternauwernood het treffen bij de Delhaize van Kalmthout, een schermutseling vergeleken bij de slag van de Colruyt enkele km verderop, die mijn dochter kon aanschouwen vanuit het klaslokaal van de school er vlak naast.

 

Donderdag had ik de nacht, gewoontegetrouw maak ik dan vrijdag iets eenvoudigs klaar, meestal pasta, die ik dan in de vroege namiddag ga kopen in de Delhaize op wandelafstand. Normaal is het daar dan heel rustig, op wat scholieren na die zich verzamelen rond de bakkerijafdeling voor koffiekoeken en andere vettigheid. Brood, pasta, koffie, toiletpapier: uitverkocht. Rijst: enkel nog exotische mengelingen zoals "wilde" rijst, ... Diepvriesgroenten en pizza's: driekwart leeg. En rijendik staan aanschuiven aan de kassa, lekker dicht op elkaar!

Vermoedelijk lag het  magazijn nog vol, maar het aanwezige personeel had nauwelijks tijd om iets aan te vullen want alle kassa's moesten bemand met de normale vrijdagbezetting.

 

We hebben gisteren Chinees besteld. De dame aan de kassa was blij me te zien, want zij zien om één of andere reden nog maar weinig volk deze weken.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Tanuki zei:

We hebben gisteren Chinees besteld. De dame aan de kassa was blij me te zien, want zij zien om één of andere reden nog maar weinig volk deze weken.

Tja, je kunt nu gerust Chinees bestellen. China, HongKong en Taiwan hebben de zaak onder controle. Maar mijd wel de pizzaboeren! 😉

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 3/12/2020 at 10:07 PM, esteban² said:

OK- Een cross-post dan. :)

 

Ik krijg het serieus op mijn heupen van die corona-ontkenners.  For real?  Nog steeds?  Met de huidige cijfers?  C'mon.

Denk aan de ouderen en (zwaar en mild) zwakkeren van alle leeftijden in de maatschappij.  Neem uw verantwoordelijkheid.  Doe wat moet.  Nu.  Niet wanneer het te laat is.  Want eigenlijk is het al te laat.  Binnen twee weken zitten we met cijfers waarvan een groot deel nu nog staat te schreeuwen dat het onwaarschijnlijk is.  Er voor zorgen dat de verspreiding zo beperkt mogelijk blijft is niet hetzelfde als panikeren en is al zeker niet onnodig.  "Overdreven" maatregelen zijn er om dat moment in de toekomst waarop ze helaas alles behalve "overdreven" bleken te zijn, te voorkomen.  

De énige reden waarom dit wereldwijd in deze mate uitgebroken is, is omwille van de laksheid en ongepaste afwachtende houding op alle niveau's, van de hoogste in rang tot de doorsnee man op de straat.  Verantwoordelijkheid doorschuiven, daar zijn we allemaal goed in.  De massa heeft ook iets te veel last van het "ver van mijn bed" syndroom.  Enkel als het (te) dichtbij komt of persoonlijk raakt, gaat het lampje branden. 

Ook in mijn vriendenkring (uit de buurt) zijn nog steeds non-believers die "niet bang zijn voor dat griepje".   Stoer.  Bang zijn hoeft in geen geval.  Slim zijn wel.  Vandaag zijn ambulances af en aan gereden in het rusthuis pal tegenover mijn voordeur. Hulpverleners met maskers op. Ze hebben prijs.  Het ís er hoor.  Wake up.

Eén ding is zeker.  Als er zich ooit een 28 Days Later scenario voor doet, zijn we er allemaal aan.  Dat heeft de mensheid in de afgelopen weken wel bewezen.

 

Eigenlijk ben ik eerder ongerust over de nasleep.  Dit gaat op tal van vlakken grote gevolgen hebben na verloop van tijd, een kettingreactie aan gebeurtenissen die -denk ik- vooral economisch gaan doorwegen.  Met de verdraagzaamheid en meelevendheid die vandaag de dag overheerst in de wereld?  Ik wil niet doemdenken, maar heb weinig vertrouwen in de mensheid.

 

maggie dramaqueen.jpeg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser


Blijkbaar wel...Ik vraag eens na of het soms niet zo geshopped is.

Hou rekening met het feit dat ze wel eerst samen met Marc Van Ranst uitdrukkelijk hebben gesteld dat het wel besmettelijker is dan griep maar niet gevaarlijker dan griep. Enkel ouderen boven de 70 vormden een risico. Net zoals bij gewone griep.
Voorzorgsmaatregelen nemen waren niet nodig. Onstmetting met alcohol: niet nodig. Enkel water en zeep.

En dan wanneer de besmettingen beginnen op te lopen komen ze aanzetten met complete lockdown.
Helemaal niet te vertrouwen dus.
Denk aan hetgeen Merkel zei: 70 tot 80% van de wereldpopulatie zal besmet worden. Goede 20% sterft af.
Wat voor strategie is dat? Blijkbaar gaan ze voor herd immunity. Maar dat is een medisch experiment.
Men verwijst steevast naar de aanpak van China. Over HK en Singapore zwijgt men. Of Zuid-Korea. Daar is het al onder controle. Zonder lockdown.

De invloed van China op de EU is groot.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

ZEEWOLDE - Het bedrijf Ace Pharmaceuticals van het Schepenveld 41 in Zeewolde produceert als enige in Nederland het zogenoemde chloroquine dat lijkt te werken tegen het snel verspreidende coronavirus. “We zijn voorbereid op wat kan komen”, liet directeur Jan Willem Popma donderdagavond 27 februari aan EenVandaag (AVROTROS) weten.


https://zeewolde-actueel.nl/algemeen/bedrijf-uit-zeewolde-heeft-medicijn-tegen-coronavirus?fbclid=IwAR2_aGP18pABBCqcl5vX2ytI97WbEgJaf91gw__vZAoTNZvIMegw47NhrLM

 

Link naar reactie
14 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Hou rekening met het feit dat ze wel eerst samen met Marc Van Ranst uitdrukkelijk hebben gesteld dat het wel besmettelijker is dan griep maar niet gevaarlijker dan griep. Enkel ouderen boven de 70 vormden een risico. Net zoals bij gewone griep.
Voorzorgsmaatregelen nemen waren niet nodig. Onstmetting met alcohol: niet nodig. Enkel water en zeep.

En dan wanneer de besmettingen beginnen op te lopen komen ze aanzetten met complete lockdown.
 

Het enige doel dat men wil bereiken is tweeledig: enerzijds de oudere bevolking proberen buiten schot te houden, zij zijn immers het grootste slachtoffer. Anderzijds de spoeddiensten proberen te sparen door de verspreiding te proberen tegen te gaan. Zonder maatregelen zou de piek immers te groot worden en krijg je Spaans/Italiaanse toestanden waarbij de zieken op de gang liggen als ze al in 't hospitaal geraken, terwijl er te weinig toestellen/personeel/... is om ze te verzorgen.

 

Twee weken geleden zou niemand een beperking hebben aanvaard, nu meer. Alhoewel er nog altijd mensen zijn die het flauwekul vinden en nu over de grens op café gaan of lockdownparties houden.

 

Ik deel je mening en zie het ook somber in als er vertrouwd moet worden op het gezond verstand van de mens. Het IQ van een groep mensen is dan ook gelijk aan de vierkantswortel van het gemiddelde IQ van de afzonderlijke individuen van diezelfde groep. En 't wordt er niet beter op.

Link naar reactie
14 uren geleden, Kameraad Mauser zei:


Blijkbaar wel...Ik vraag eens na of het soms niet zo geshopped is.

Hou rekening met het feit dat ze wel eerst samen met Marc Van Ranst uitdrukkelijk hebben gesteld dat het wel besmettelijker is dan griep maar niet gevaarlijker dan griep. Enkel ouderen boven de 70 vormden een risico. Net zoals bij gewone griep.
Voorzorgsmaatregelen nemen waren niet nodig. Onstmetting met alcohol: niet nodig. Enkel water en zeep.

En dan wanneer de besmettingen beginnen op te lopen komen ze aanzetten met complete lockdown.
Helemaal niet te vertrouwen dus.
Denk aan hetgeen Merkel zei: 70 tot 80% van de wereldpopulatie zal besmet worden. Goede 20% sterft af.
Wat voor strategie is dat? Blijkbaar gaan ze voor herd immunity. Maar dat is een medisch experiment.
Men verwijst steevast naar de aanpak van China. Over HK en Singapore zwijgt men. Of Zuid-Korea. Daar is het al onder controle. Zonder lockdown.

De invloed van China op de EU is groot.

Het zijn de beelden uit Italië die het bewijs waren hoe erg het kan zijn. Voordien was het ver weg en men weet er zelfs nu nog niet zo veel van.

Link naar reactie
55 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

ZEEWOLDE - Het bedrijf Ace Pharmaceuticals van het Schepenveld 41 in Zeewolde produceert als enige in Nederland het zogenoemde chloroquine dat lijkt te werken tegen het snel verspreidende coronavirus. “We zijn voorbereid op wat kan komen”, liet directeur Jan Willem Popma donderdagavond 27 februari aan EenVandaag (AVROTROS) weten.


https://zeewolde-actueel.nl/algemeen/bedrijf-uit-zeewolde-heeft-medicijn-tegen-coronavirus?fbclid=IwAR2_aGP18pABBCqcl5vX2ytI97WbEgJaf91gw__vZAoTNZvIMegw47NhrLM

 

Dat is dat anti-malaria ding. Bleek in China niet zo goed te werken en ernstige bijwerkingen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
57 minutes ago, Tanuki said:

 

 

Twee weken geleden zou niemand een beperking hebben aanvaard, nu meer. Alhoewel er nog altijd mensen zijn die het flauwekul vinden en nu over de grens op café gaan of lockdownparties houden.

 

 

Indien men van in het begin had gemeld: "mensen, er is iets op komst komende uit China en het ziet er niet al te best uit. Het is geen gewone griep. Begin zelf met voorzorgen te nemen, alcohol inslaan, handschoenen"... diverse biologen bevragen, epidemiologen, pathologen van zowel binnen als buitenland, dan zat die gedachte al bij veel mensen vast dat ze er zelf ook iets aan kunnen doen inzake het vertragen van de verspreiding. Dat is hetgeen men heeft gedaan in HK en Singapore en Zuid-Korea. Trouwens de beelden van mensen die in China op straat omvielen, hardhandig door politie werden meegesleurdr en opgesloten werden in hun huizen, circuleerden al van in begin februari op het net.

Dan hoefde de overheid slechts aan de grens temperatuur opmeten en mensen met de nodige info, doorsturen naar quarantaine. Nu doen ze het zo in Manilla. Ik zag daarnet beelden op twitter. Er zijn zelfs mensen die vrijwillig zouden meewerken aan het opmeten van temperaturen. Dat is spontane actie.

Men heeft dat niet gedaan. MVR heeft dat afgelopen week bevestigd in De Afspraak, dat de data omtrent corona in kleine hoeveelheden werd meegedeeld. Tot op het moment dat er in Italië oa rampzalige toestanden aan het plaatsvinden waren, dan pas heeft men toegegeven dat het een pandemie is en dat het virus gevaarlijker is dan een gewone griep en onderschat is.

Vandaar dat veel mensen nu nog steeds die lakse attitude hebben en redeneren: "fuck dees shit; ik gon maain pinte pakke zenne, dieje corona kan maai gestowle weurre."

Plus als je dan ook op een forum zoals het World Economics Forum strategieën te zien krijgt waarin men overweegt of herd-immunity niet een werkbare oplossing kan zijn...tjah...dan weet je genoeg. Merkel sprak ook al van een 70-80% van de globale populatie die zal geïnfecteerd worden.

https://www.weforum.org/agenda/2020/03/coronavirus-can-herd-immunity-really-protect-us

Wat mij betreft is dit gewoonweg crimineel en enkel mogelijk bij moorddadige regimes zoals de Rode khmer, DDR en consoorten destijds. Je mag dit zwaar overroepen vinden en catalogeren als conspiracy theory, maar de dodelijke gevolgen zijn er wel. Dit is gewoon een vorm van medisch experiment met een complete populatie als proefkonijn. Wie verzint zoiets?
 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Tanuki said:

 

 

Twee weken geleden zou niemand een beperking hebben aanvaard, nu meer. Alhoewel er nog altijd mensen zijn die het flauwekul vinden en nu over de grens op café gaan of lockdownparties houden.

 

 

Gisteren tweette hij dit nog:
 

Screenshot_2020-03-14 Theo Francken MP 14 maart 2020 ( FranckenTheo) Twitter.png

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, Zwendel said:

Het zijn de beelden uit Italië die het bewijs waren hoe erg het kan zijn. Voordien was het ver weg en men weet er zelfs nu nog niet zo veel van.

Juist. En hetgeen ik zag komende uit China was ook wel om eens stil bij te staan. Doden in appartementen en zo van die dingen...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
10 minutes ago, Aleksandr said:

<Dit is gewoon een vorm van medisch experiment met een complete populatie als proefkonijn>

 

als voorbode voor iets veel ergers dat zelf gemaakt/gepland is?

Het hoeft daarom niet man made te zijn. Ook op natuurlijke wijze, zonder tussenkomst van de mens, muteren virussen dagelijks. Het was feitelijk wachten tot een griepvirus muteert tot iets dat meer impact heeft dan een gewoon griepvirus. Maar...China is toch een gevaarlijk land met een totaal onbetrouwbaar regime...

Corona zal waarschijnlijk een mondiale economische crisis helpen triggeren. Plus het feit dat overheden beurzen en banken alweer aan het volpompen zijn met miljarden dollars...dus ja, er komt wel iets op ons af...

Link naar reactie

<Het hoeft daarom niet man made te zijn. Ook op natuurlijke wijze, zonder tussenkomst van de mens, muteren virussen dagelijks. Het was feitelijk wachten tot een griepvirus muteert tot iets dat meer impact heeft dan een gewoon griepvirus.>

 

Moeder Natuur is dus helemaal niet zo <moederlijk> tenzij ,

 je-slechte-kinderen-doden, een moederlijke reflex zou zijn :unsure:

Link naar reactie
41 minuten geleden, Aleksandr zei:

<Het hoeft daarom niet man made te zijn. Ook op natuurlijke wijze, zonder tussenkomst van de mens, muteren virussen dagelijks. Het was feitelijk wachten tot een griepvirus muteert tot iets dat meer impact heeft dan een gewoon griepvirus.>

 

Moeder Natuur is dus helemaal niet zo <moederlijk> tenzij ,

 je-slechte-kinderen-doden, een moederlijke reflex zou zijn :unsure:

Virussen zijn ook kinderen van moeder natuur.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...