Ga naar inhoud

😷 Coronavirus alias COVID - 21


Recommended Posts

11 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik ben een jaar geleden zelfs een apotheekassistent tegengekomen die beweerde dat het virus ontwikkeld was door de Chinezen en dat het was ontsnapt.

 

Dat zei mijn huisarts vorig jaar ook, bij de eerste lockdown.

En dat was op basis van wat er meegedeeld was via de medische kanalen waar de artsen toegang toe hebben.

Da's geen bewijs dat het ook zo is. Het kan ook dat ze gewoon in paniek waren en niet wisten wat er op hen af kwam. Of dat er moedwillig paniek gezaaid werd.

Link naar reactie
11 uren geleden, Bonte zei:

... want de Westerse reactie erop was niet te voorspellen.

 

Was perfect te voorspellen, als je de pandemische oefening in 2019 gehouden door Hopkins Health Center en de Bill Gates Foundation nu bekijkt.

 

Of kijk naar het lock-step scenario uit het "Scenarios for the Future of Technology and International Development" rapport van de Rockefeller Foundation van Mei 2010.

 

"In 2012, the pandemic that the world had been anticipating for years finally hit.

 

The Chinese government's quick imposition and enforcement of mandatory quarantine for all citizens, as well as its instant and near-hermetic sealing off of all borders saved millions of lives, stopping the spread of the virus far earlier than in other countries.

 

During the pandemic, national leaders around the world flexed their authority and imposed airtight rules and restrictions, from the mandatory wearing of face masks to body-temperature checks at the entries to communal spaces

 

Even after the pandemic faded, this more authoritarian control and oversight of citizens and their activities stuck and even intensified.

Citizens willingly gave up some of their sovereignity -and their privacy-to more paternalistic states in exchange for greater safety and stability.

This heightened oversight took many forms: biometric IDs for all citizens, for example, and tighter regulation of key industries whose stability was deemed vital to national interests. In many developed countries, enforced cooperation with a suite of new regulations and agreements slowly but steadily restored both order and, importantly, economic growth.

By 2025, people seemed to be growing weary of so much top-down control and letting leaders and authorities make choices for them.[...]"

 

https://www.academia.edu/42756491/Scenarios_for_the_Future_of_Technology_and_International_Development

Link naar reactie
1 uur terug, Mask zei:

Was perfect te voorspellen, als je de pandemische oefening in 2019 gehouden door Hopkins Health Center en de Bill Gates Foundation nu bekijkt.

 

Of kijk naar het lock-step scenario uit het "Scenarios for the Future of Technology and International Development" rapport van de Rockefeller Foundation van Mei 2010.

 

"In 2012, the pandemic that the world had been anticipating for years finally hit.

 

The Chinese government's quick imposition and enforcement of mandatory quarantine for all citizens, as well as its instant and near-hermetic sealing off of all borders saved millions of lives, stopping the spread of the virus far earlier than in other countries.

 

During the pandemic, national leaders around the world flexed their authority and imposed airtight rules and restrictions, from the mandatory wearing of face masks to body-temperature checks at the entries to communal spaces

 

Even after the pandemic faded, this more authoritarian control and oversight of citizens and their activities stuck and even intensified.

Citizens willingly gave up some of their sovereignity -and their privacy-to more paternalistic states in exchange for greater safety and stability.

This heightened oversight took many forms: biometric IDs for all citizens, for example, and tighter regulation of key industries whose stability was deemed vital to national interests. In many developed countries, enforced cooperation with a suite of new regulations and agreements slowly but steadily restored both order and, importantly, economic growth.

By 2025, people seemed to be growing weary of so much top-down control and letting leaders and authorities make choices for them.[...]"

 

https://www.academia.edu/42756491/Scenarios_for_the_Future_of_Technology_and_International_Development

 

Er waren inderdaad oefeningen in 2010, 2012, 2015 en net in 2019 was er Event 201 die verbazend dicht bij de huidige realiteit zat, dat is waar. Onderstaande samenvatting lijkt wel te gaan over Covid-19 maar het is slechts een oefening uit 2019. In 2015 voorzag Bill Gates echter maar een lockdown van 4 tot 6 weken, ze voorzagen geen vaccin en een instorting van de beurs. Ze zaten er dus op veel punten naast.

 

Ze hebben elkaar inderdaad wel zot gemaakt de laatste jaren en het was wachten op het juiste corona virus om alles in gang te zetten. Maar het was nog steeds niet te voorspellen en welk extreem voordeel zou een land of organisatie hieruit kunnen halen?

 

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Peter Motte zei:

Mogelijk, maar er werd niet alleen beweerd dat covid-19 was ontsnapt, maar ook dat het was gemaakt.

Maken kan natuurlijk niet, je kunt het wel kweken door dierlijke varianten te dwingen zich aan te passen naar de mens. Dat was niet wat ze in dat labo deden, ze verzamelen daar corona virussen uit vleermuizen omdat die dieren grote reservoirs zijn van die virussen. Om de zoveel jaar springt er eentje over op een onderzoeker dus het is wel degelijk een optie.

 

Maar dan nog zou zo'n virus vlug terug naar z'n natuurlijke evolutie terugveren. Het grootste probleem blijft dat het een novel, ofte nieuw virus is die we dan moeten verwerken wat gezorgd heeft voor de huidige situatie. Of het uit een labo ontsnapt is maakt het niet erger dan een virus die op zichzelf overspringt naar de mens, dat gebeurt vroeg of laat sowieso.

 

Je kunt wel gaan kijken naar de schuldvraag van dit alles maar dat labo wordt gefinanceerd door China en de VS dus daar verwacht ik niet veel van. Dat labo in Wuhan heeft de grootste collectie corona virussen ter wereld dus het is wel erg toevallig dat het daar eerst ontdekt werd maar het zat echter ook al in Frankrijk in november 2019. De bron is dus helemaal niet zo duidelijk, wat onderstaande wetenschapper ook mag beweren.

 

"German scientist says 99.9% chance coronavirus leaked from Wuhan lab"

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4134301

Link naar reactie
2 minuten geleden, Mask zei:

 

Tja, als ze in 2010 een pandemie al zagen als één van de manieren waardoor nieuwe technologieën globaal aanvaard zouden worden...

 

AFP_1VX4PF.focal-760x428.jpg

 

3500.jpg?width=620&quality=85&auto=forma

 

Copy-of-Blog-series-cover-image-2.png

 

Municipalities-ReportMainWEB.jpg

 

Restart_build_back_July_Thumbnail.jpg

 

Ze zijn inderdaad wel al 10 jaar aan het warmlopen om The Great Reset uit te testen, dat kan de reactie op de pandemie wel extremer gemaakt hebben. Er zijn tekenen dat ze de huidige maatregelen willen aanpassen naar The Great Warming of the Earth, ze gebruiken zelfs dezelfde terminologie.

 

"The lockdown-related fall in emissions is just a tiny blip on the long-term graph. We need a sustained flattening of the curve," 

https://www.bbc.com/news/science-environment-55018581

Link naar reactie

Das Weltwirtschaftsforum und die Rockefeller Stiftung sind die Haupttreiber der Einführung von digitalen Gesundheitspässen. Die EU-Kommission hatte zwei Jahre vor der Corona-Pandemie eine „Roadmap zur Impfung“ ausgearbeitet.

 

https://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/509893/Das-Weltwirtschaftsforum-ist-der-grosse-Treiber-des-digitalen-Impfpasses?src=rec-newsboxes

 

https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/vaccination/docs/2019-2022_roadmap_en.pdf

Link naar reactie
Op 24/2/2021 om 11:32, Bonte zei:

"The lockdown-related fall in emissions is just a tiny blip on the long-term graph. We need a sustained flattening of the curve," 

https://www.bbc.com/news/science-environment-55018581

 

Hier een link naar een enquête om de kernstop te stoppen:

 

De filosoof Boudry heeft een enquête georganiseerd om de kernuitstap te stoppen.

Dit is een link naar de enquête

 

https://tinyurl.com/y5het6uj

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Hier een link naar een enquête om de kernstop te stoppen:

 

De filosoof Boudry heeft een enquête georganiseerd om de kernuitstap te stoppen.

Dit is een link naar de enquête

 

https://tinyurl.com/y5het6uj

Oh, ik ben tegen kernenergie, te gevaarlijk en als je het afval 1000 jaar moet opstapelen dan scheelt er iets aan het systeem. Tegenwoordig zien ze het echter als een onderdeel om de opwarming tegen te gaan en er staan er wereldwijd een paar honderd gepland momenteel, ik zie dat niet goed komen.

Link naar reactie

Terug Corona, ik vermoed dat Nederland het gidsland zal worden om terug te keren naar normaal. Niettegenstaande zij nu hun 2de golf doorgaan die wij in België ondertussen al een tijdje achter de rug hebben. Momenteel hebben ze een oversterfte van ongeveer 12%, in België is het al enkele maanden quasi 0%.

 

---

Zijn de coronamaatregelen alle pijn wel waard? Het voorkomen van besmettingen veroorzaakt immers enorme financiële en psychische schade. Die vraag klinkt steeds luider. Een mensenleven mag niet eindeloos veel kosten, zeggen experts.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210225_92038850

 

De ontnuchterende boodschap die de belangrijkste corona-adviseur zondag in het Catshuis brengt. ,,Van Dissel zei: we moeten leren leven met dit virus, het blijft”, vertelt de bron. ,,Er is geen leven voor of na corona, er is een leven mét het virus.” 

https://www.ad.nl/politiek/plots-kwam-het-besef-dat-corona-blijft-zondag-zei-van-dissel-leer-ermee-leven~a1f8fa7d2/

 

Duizenden horecazaken willen volgende week terrassen opengooien, politie is voorstander

https://www.telegraaf.nl/nieuws/388678297/politiebond-heeft-sympathie-voor-terras-actie-dit-helpt-ons-ook

 

 

 

Link naar reactie

 

Volgens Duits bondskanselier Angela Merkel is er een Europees akkoord over de invoering van een digitale vaccinatiepas. Het certificaat zou er voor de zomer komen, zo zei Merkel na afloop van de Europese top.

 

Hoewel het ergste van de coronapandemie tegen de zomer achter de rug zou moeten zijn, moet er bovendien rekening mee gehouden worden dat er nog jaren gevaccineerd moet worden om nieuwe varianten van het virus af te weren, zei Merkel.

 

https://www.hln.be/buitenland/iedereen-is-akkoord-over-digitaal-vaccinatiepaspoort-voor-de-zomer-zegt-angela-merkel-na-eu-top~a4ea5177/

 

Link naar reactie
Op 25/2/2021 om 16:40, Bonte zei:

Oh, ik ben tegen kernenergie, te gevaarlijk en als je het afval 1000 jaar moet opstapelen dan scheelt er iets aan het systeem. Tegenwoordig zien ze het echter als een onderdeel om de opwarming tegen te gaan en er staan er wereldwijd een paar honderd gepland momenteel, ik zie dat niet goed komen.

 

Ik geef toe dat kernenergie nogal wat nadelen heeft, maar het is minder gevaarlijk dan de CO2-uitstoot gebleken. Ook iets dat niemand ooit had verwacht.

Wat de alternatieve energie betreft: wereldwijd komt 70% van onze energie momenteel van fossiele brandstoffen. Daarvan afgeraken vraag een Supergreat Reset als je kernenergie uitsluit.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Eén woord: thorium. Daar hadden we vijftien jaar geleden mee moeten beginnen, dan hadden we ze rond deze tijd kunnen beginnen bouwen.

Ik wist het niet maar ze hebben blijkbaar een poging gedaan in de jaren '60 on Thorium centrales te ontwikkelen. Ze vreesden dat er niet genoeg uranium zou zijn maar de techniek was er echter niet klaar voor, te duur, te moeilijk en ze hebben decennia last gehad om het uranium voor die poging weg te werken.

Een grappig bulletin hierover gevonden over de miljarden die de Amerikanen hierin gepompt hebben.

https://thebulletin.org/2014/05/thorium-the-wonder-fuel-that-wasnt/

 

In de jaren '80 hadden ze het opgegeven en tien jaar geleden zijn de Chinezen er opnieuw aan begonnen dacht ik, hopelijk kunnen zij iets werkende krijgen. Al zal een overvloed aan goedkope energie eveneens andere problemen versterken, het is jammer genoeg geen totaaloplossing.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Almaar minder correlatie tss overlijdens door covid en aantal besmettingen. Cijfers van sciensano zelf. Signaal dat er immuniteit optreedt. Ook is het vatbaar zijn van infectie met covid deels genetisch bepaald. Neanderthalgenen dan nog. Er zijn genensets die bepalen dat je covidproof bent en genensets die je vatbaar maken voor infectie met ernstige gevolgen.

 

Leukine, kankermedicijn helpt ook bij herstel longweefsel. Door dit toe te passen zijn minder ziekenhuisopnames nodig. Ook minder zuurstofgebruik bij thuisquarantaine.

 

Al dit zorgt ervoor dat lockdowns geen enkel bestaansrecht hebben.

Link naar reactie
Op 27/2/2021 om 23:19, Bonte zei:

In de jaren '80 hadden ze het opgegeven

Er zijn verschillende types thoriumcentrales, theoretisch tenminste. De technologie is er en men weet dat het werkt. Het grote probleem nu vooral is dat de theorie getest moet worden en men nog moet onderzoeken welke materialen het best geschikt zijn. Er zijn echter enorme voordelen aan: men kan er geen kernwapens mee maken, radioactief afval kan mee "verbrand" worden, thorium is letterlijk overal te vinden, véél lagere vervaltijden, ...

Link naar reactie
8 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Mensen die zich opgeven als vrijwilliger om zo priotair gevaccineerd te worden en nadien af te zien van verdere vrijwilligerstaken. Het bestaat blijkbaar. Echt verwerpelijk!

Terug on topic: zweepslagen moeten ze die geven!

In de VS heeft men twee jonge vrouwen betrapt die zich hadden verkleed als oude vrouwen om een vaccin te krijgen. Met ID's van hun bomma of zo waarschijnlijk... Ze werden pas betrapt toen ze hun tweede shot kwamen halen.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Tanuki zei:

Terug on topic: zweepslagen moeten ze die geven!

In de VS heeft men twee jonge vrouwen betrapt die zich hadden verkleed als oude vrouwen om een vaccin te krijgen. Met ID's van hun bomma of zo waarschijnlijk... Ze werden pas betrapt toen ze hun tweede shot kwamen halen.

Die jonge gezonde vrouwen hadden zelfs geen enkele nood aan een vaccin, zijn zij dan de schuldige in deze of de instanties die ze zo onredelijk bang hebben gemaakt met horror verhaaltjes en foto's van kapotte longen? 

 

https://www.ad.nl/binnenland/we-moeten-meer-angst-gaan-zaaien-laat-maar-zien-die-foto-s-van-die-kapotte-longen~a8ed84f3/

'We moeten meer angst gaan zaaien, laat maar zien die foto's van die kapotte longen’

Link naar reactie
Zojuist, Bonte zei:

Die jonge gezonde vrouwen hadden zelfs geen enkele nood aan een vaccin,

 

Daar gaan we weer... zelfs als die dames zélf geen ernstige gevolgen aan een besmetting overhouden (wat statistisch nog niet zo heel zeker is) kunnen ze het nog altijd doorgeven aan mensen die er wél ernstige gevolgen aan gaan overhouden. Om nog maar te zwijgen over 't feit dat vaccins helpen de verspreiding van het virus tegen te gaan. Minder kans op hoesten en snotteren, minder kans op verspreiden en dus minder kans op mutaties.

 

Ik heb een achternicht die op een intensieve afdeling werkt. Onlangs heb ik online met haar moeder contact gehad. Ondanks de zware werkdruk heeft ze er altijd redelijk goed de moed in kunnen houden, tot halverwege de tweede golf op haar afdeling een man van net geen 40 werd binnengebracht. Vader van twee kinderen, sportief, gezond. Die ging er zeker door komen en enkele dagen leek dat ook zo. Op dag 7 was hij dood.

 

Op internet wordt Covid kapot gerelativeerd. Rekensommetjes om te "bewijzen" dat de cijfers overdreven zijn. 98% wordt er niet ziek van en meer van die onzin. En er genezen er misschien wel veel, gelukkig maar, maar in welke toestand. Ik ken iemand die er na een half jaar nog altijd niet van gerecupereerd is. Normaal fietst die 100km om op te warmen en dan eens goed door te rijden, nu raakt hij met moeite tot bij de bakker en terug "maar 't gaat al beter". En er is geen enkele manier om op voorhand te weten hoe zwaar je het zelf gaat hebben eens je 't krijgt.

Link naar reactie
Op 22/1/2021 om 13:00, Tanuki zei:

 

 

De haven is een essentiële sector wegens de logistiek, de chemie waar ik werk wegens de aanmaak van grondstoffen voor letterlijk alles. Wat ik maak lijkt in eerste instantie niet essentiëel: textiel is niet levensnoodzakelijk, maar je vindt het ook terug in mondmaskers en apparatuur... Waar trek je de grens?

Om nog maar te zwijgen over het feit dat wij, de haven in zijn geheel, de bulk van de rijkdom in Vlaanderen creëren en/of transporteren.

 

 

"All animals are equal, but some are more equal than others".

De befaamde woorden van Orwell worden hier in praktijk gebracht, ja maar ik ben essentieel, dus ik ploeg voort

voor volk en vaderland, en niet onbelangrijk de toekomst van mijn en alle andere kinderen.

Niet geheel toevallig zijn dit ook de beweegredenen van de meeste ondernemers en personeel uit het midden en

kleinbedrijf.

Link naar reactie
11 uren geleden, Tanuki zei:

Daar gaan we weer... zelfs als die dames zélf geen ernstige gevolgen aan een besmetting overhouden (wat statistisch nog niet zo heel zeker is) kunnen ze het nog altijd doorgeven aan mensen die er wél ernstige gevolgen aan gaan overhouden. Om nog maar te zwijgen over 't feit dat vaccins helpen de verspreiding van het virus tegen te gaan. Minder kans op hoesten en snotteren, minder kans op verspreiden en dus minder kans op mutaties.

 

Ik heb een achternicht die op een intensieve afdeling werkt. Onlangs heb ik online met haar moeder contact gehad. Ondanks de zware werkdruk heeft ze er altijd redelijk goed de moed in kunnen houden, tot halverwege de tweede golf op haar afdeling een man van net geen 40 werd binnengebracht. Vader van twee kinderen, sportief, gezond. Die ging er zeker door komen en enkele dagen leek dat ook zo. Op dag 7 was hij dood.

 

Op internet wordt Covid kapot gerelativeerd. Rekensommetjes om te "bewijzen" dat de cijfers overdreven zijn. 98% wordt er niet ziek van en meer van die onzin. En er genezen er misschien wel veel, gelukkig maar, maar in welke toestand. Ik ken iemand die er na een half jaar nog altijd niet van gerecupereerd is. Normaal fietst die 100km om op te warmen en dan eens goed door te rijden, nu raakt hij met moeite tot bij de bakker en terug "maar 't gaat al beter". En er is geen enkele manier om op voorhand te weten hoe zwaar je het zelf gaat hebben eens je 't krijgt.

Ik ben ook nog niet 100%, dat is waar maar we moeten opletten om uitzonderingen niet te veralgemenen, daarom blijven cijfers belangrijk.

 

Er is nu een rusthuis waar gevaccineerden ook werden besmet door die Zuid Afrikaanse variant, we kennen de details nog niet maar je kunt dus met een vaccin nog steeds besmet geraken en iemand besmetten. Niemand in het rusthuis is ziek dus het kan goed zijn dat de rest (of iedereen?) al een gewone besmetting had ondergaan.

 

Dat er minder kans is op hoesten en snotteren en dus minder kans op verspreiden is geen pluspunt van het vaccin want mensen zonder ziektesymptomen was net de grote reden om iedereen in het land in lockdown te plaatsen, grenzen toe smijten en winkels te sluiten. Het is grappig hoe de grote reden voor de lockdowns (besmettingen zonder symptomen) nu ineens gepromoot wordt als het grote voordeel van vaccins. Begrijp me niet verkeerd, het is een groot voordeel maar het toont ook tegelijk aan dat lockdowns geen groot nut hadden en extreem veel hebben kapot gemaakt voor weinig voordeel.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Op 27/3/2021 om 15:23, Peter Motte zei:

Er worden vragen gesteld bij de ernst van de Engelse cijfers over de veiligheid van de toegediende AstraZeneca-vaccins.

De meeste personen die die vragen stellen gaan er van uit dat je sterft aan die vaccins. In dat geval zou ik nu weduwnaar moeten zijn, of eigenaar van een menselijke kamerplant-met-5G-antenne. Mijn vrouw heeft er een halve dag flink ziek van geweest, maar verder niets.

Er worden vragen gesteld zeg je. Maar wie stelt ze en hoe concreet zijn ze? Kan je daar ook iets over vertellen of is het van horen zeggen?

 

Enkele weken terug stond de teller van uitgedeelde AstraZeneca-shots op 19 miljoen. De teller van  aangemelde problematische gevallen in onderzoek stond op die moment op 20. Er zijn vier fase-3 studies opgestart in totaal waaraan meer dan 40000 mensen deelnamen. Het aantal bloedklontergevallen was in de controlegroep hoger dan in de testgroep.

Just sayin'.

Link naar reactie

Niet mee eens.

Het gaat hier niet om een anti-vaxxers-kwestie.

Er zijn tromboses gemeld met AZ, zij het niet veel in vergelijking met het totaal aantal inspuitingen.

Maar ... in Engeland werd vooral AZ gebruikt, en daar zouden er geen problemen zijn geweest.

Dat heeft toch te denken over de nauwkeurigheid (eerlijkheid?) van de verslaglegging van de Engelse resultaten.

Zij hebben de meeste ervaring met AZ, en zouden de mogelijke problemen voor anderen kunnen verzwijgen.

GB is nog altijd verdeeld over de Brexit-kwestie, en BJ heeft vanaf het begin de vaccinatie gebruikt als bewijs dat een onafhankellijke Engeland beter zou zijn dan een Engeland in de EU.

Het is dus niet uitgesloten dat hij problemen laat verdoelezen als propagandamiddel in de strijd om de Brexit.

Daarmee vervalst hij dan wel de cijfers over AZ.

Link naar reactie
21 uren geleden, Peter Motte zei:

Het is dus niet uitgesloten dat hij problemen laat verdoelezen als propagandamiddel in de strijd om de Brexit.

Daarmee vervalst hij dan wel de cijfers over AZ.

Dat is ervan uitgaan dat Boris überhaupt iets te zeggen heeft over die cijfers, wat niet het geval is.

Link naar reactie

Waar ik momenteel bezorgd over ben is de volgende 2 punten.

 

1) mijn eigen dokter is bezorgt over de dalende weerstand tegen andere infecties. Lockdowns en overvloedig ontsmetten zorgt ervoor dat we minder besmet worden door vanalles en daardoor onze opgebouwde weerstand verzwakken. Ze moet nu mensen doorsturen naar het ziekenhuis voor infecties die dat vroeger niet vereisten. Ze is compleet bijgedraaid en was volledig akkoord met wat ik zei, ik vroeg haar bijna ten huwelijk. :e010:

 

2) Dan het probleem met traag besmetten en onvolledig vaccineren. Onderzoek heeft uitgewezen dat een veestapel onvolledig vaccineren ervoor zorgt dat een virus dodelijker wordt. Even uitleggen, een virus heeft geen nut aan dodelijk zijn, want dat zorgt ervoor dat ze minder kan besmetten, een virus zal dus zonder beperkingen altijd evolueren naar minder dodelijk. Onvolledig vaccineren (en hoogstwaarschijnlijk idem als je de besmettingen vertraagt) zorgt ervoor dat het virus dodelijker kan worden zonder daar veel last van te hebben, besmette en gevaccineerde dieren zijn immers minder ziek van die dodelijke varianten. Ze zagen dus dat het virus dodelijker werd voor niet gevaccineerde- en wilde dieren. Vandaar de nood aan 100% vaccinatie van de complete veestapel en controle aan de grenzen zodat die ook zeker gevaccineerd zijn.

 

Dat wordt hier redelijk begrijpbaar uitgelegd

https://www.quantamagazine.org/how-vaccines-can-drive-pathogens-to-evolve-20180510/

 

We zien dit ondertussen gebeuren met Covid-19, varianten worden dodelijker en zorgen voor meer complicaties bij steeds jongere mensen. Volgens mij moeten we nu dringend alles open smijten zodat het virus op korte termijn de actieve bevolking kan besmetten (zeker bij mooi weer omdat de virale lading dan minder groot is), iets wat we vanaf het begin moesten gedaan hebben.

 

Dit experiment op wereldschaal lijkt me compleet mislukt, tijd om onze wonden te likken en verder te gaan. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Bonte zei:

Volgens mij moeten we nu dringend alles open smijten zodat het virus op korte termijn de actieve bevolking kan besmetten (zeker bij mooi weer omdat de virale lading dan minder groot is), iets wat we vanaf het begin moesten gedaan hebben.

 

 

Jij komt altijd met dezelfde onzin aandraven.

Iedereen besmetten is gewoon Russische roulette.

 

PS ik weet ook dat er wordt gedacht dat de immuniteit voor sommige ziekten zou kunnen stijgen door het beperkte onderlingen contact, dat idee circuleert al langer, daarvoor moet ik geen gesprek met mijn dokter hebben.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Peter Motte zei:

Jij komt altijd met dezelfde onzin aandraven.

Iedereen besmetten is gewoon Russische roulette.

 

Niet meer roulette dan iedereen thuis houden. Er is ook niet veel keus, ofwel smijten we open ofwel doen we zo voor decennia verder. De meeste experts denken dat vaccins niet langer dan 6 maanden tot een jaar werkzaam zullen zijn, tegen dat je gedaan hebt met vaccineren mag je opnieuw beginnen en moet je dus in lockdown modus blijven.

https://businessam.be/huidige-generatie-vaccins-ineffectief-binnen-het-jaar-volgens-twee-op-drie-experts/

 

2 minuten geleden, Peter Motte zei:

PS ik weet ook dat er wordt gedacht dat de immuniteit voor sommige ziekten zou kunnen stijgen door het beperkte onderlingen contact, dat idee circuleert al langer, daarvoor moet ik geen gesprek met mijn dokter hebben.

 

OK, en hoe vermijden we die verzwakking van onze weerstand?

 

Het argument was dat een paar maanden geen probleem zou zijn, nu wordt daar niet meer over gesproken.

Link naar reactie
1 uur terug, Bonte zei:

De meeste experts denken dat vaccins niet langer dan 6 maanden tot een jaar werkzaam zullen zijn

 

Of m.a.w. hetgeen ze ons willen inspuiten zijn geen vaccins in de zin van vaccins zoals we die tot nu toe altijd gekend hebben. En het is ook de reden waarom gen therapie tot nu toe enkel maar als medicijn gebruikt/getest/ontwikkeld werd.

En dat je elk jaar opnieuw een spuitje mag gaan halen staat als een paal boven water.

Zoals Pfizer het op de laatste voorstelling voor hun aandeelhouders stelde:

Wij hebben grote investeringen gedaan voor het covid vaccin. Wij maken er nu nog niet echt veel winst op. Maar ook geen verlies.  Maar momenteel is het geen normale markt. De markt wordt op dit moment bepaald door de overheden. Zij bepalen hoeveel en aan welke prijs. Eens de pandemie voorbij is en geëvolueerd is naar een endemie gaat de markt voor het covid vaccin open. En dan bepalen wij de prijs en de hoeveelheid. Echte winst verwachten wij pas vanaf 2022.

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Bonte zei:

OK, en hoe vermijden we die verzwakking van onze weerstand?

 

Uit het feit dat de weerstand zou zijn verzwakt, trek jij direct de conclusie dat DUS IEDEREEN maar moet worden besmet met covid.

En dat zonder cijfers over de gevolgen van die verzwakking, zonder te weten of die verzwakking erger is dan corona.

Link naar reactie
1 uur geleden, Peter Motte zei:

Uit het feit dat de weerstand zou zijn verzwakt, trek jij direct de conclusie dat DUS IEDEREEN maar moet worden besmet met covid.

En dat zonder cijfers over de gevolgen van die verzwakking, zonder te weten of die verzwakking erger is dan corona.

Als je andere besmettingen wil toelaten om die weerstand op peil te houden dan moet je ook covid-19 toelaten, selectief afschermen kan niet.

 

Het gaat trouwens niet over 1 ziekte maar vele, normaal krijg je jaarlijks een 10-tal ongevaarlijke ziektes te verwerken die je immuniteit updaten, kinderen nog meer dan dat en een resem kinderziektes die ze zouden moeten doorgaan. Je hebt dus een reëel risico dat we met die maatregelen en overdreven ontsmetting meerdere ziektes even dodelijk maken als covid-19. We mogen dan in lockdown vanwege een verkoudheid die terug dodelijk is geworden, dan zit je in een neerwaardse spiraal.

 

Je zegt dat het gegeven van minder weerstand logisch is en iedereen dit weet, toch wordt er niet over gesproken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...